abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: python - snimek obrazovky (screenshot)

    19.7.2006 20:51 petr
    python - snimek obrazovky (screenshot)
    Přečteno: 216×
    Ahoj! Snazim se naucit python a rad bych udelal programek na ukladani snimku obrazovky (screenshoty). Mam tedy neco ve stylu:
    import sys
    import Image
    import ImageGrab
    .
    .
    .
    img=ImageGrab.grab()
    .
    .
    .

    Python Imaging Library (PIL) jsem nainstaloval. Interpreter mi ale hlasi, ze:
    Traceback (most recent call last):
      File "./programek.py", line 17, in ?
        import ImageGrab
      File "/usr/lib/python2.4/site-packages/PIL/ImageGrab.py", line 34, in ?
        import _grabscreen
    ImportError: No module named _grabscreen
    
    Nic jsem k tomu na netu nenasel, akorat tady maji ten samej problem co ja. Nevite nekdo co s tim?

    Odpovědi

    19.7.2006 22:00 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Aha, tak tady je problem: The current version works on Windows only.
    19.7.2006 22:01 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Takze dalsi otazka je, jak udelat screenshoty v pythonu?
    19.7.2006 22:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Pokud nevadí, že se jedná o vyloženě skriptovací řešení, tak z Pythonu spusť program xwd.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.7.2006 11:26 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    No to je prave problem, protoze ja bych to chtel nejdriv ukazat jako nahled pomoci pygtk, ale tyto programky jako scrot a pod., to rovnou ukladaji
    20.7.2006 11:59 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    něco jako
    roura = os.popen("xwd -root")
    data = roura.read()
    a budeš mít ten obrázek bez psaní na disk
    20.7.2006 12:28 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Ahoj, nešel by použít PythonMagick?
    21.7.2006 23:32 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Diki vsem, pipe funguje, akorat ze xwd uklada do, pro mne, nestandardniho .xwd, ktery bych pak musel prekonvertovat do .png, jenze na to potrebuji zmineny pythonmagick, coz je dalsi zavislost (a tech chci mit minimum). Tak nakonec jsem to vyresil salamounsky, pouzivam muj oblibeny scrot, ukladam do /tmp, z toho delam nahled a v pak pripadne to ukladam (copy & rename) do zvoleneho adresare a souboru. Ehm, trochu divne, a proto bych se chtel zeptat, zda se to takhle dela, zda je to standardni.

    jinak tady je kod s pipe, ktery jsem vygeneroval:
    imagePipe = os.popen("xwd -root")
    imageData = imagePipe.read()
    imageFile = open('vystup.xwd','w')
    imageFile.write(imageData)
    imageFile.close()
    
    I v tomhle bych potreboval poradit, zda jsem to alespon napsal ciste, nekomplikovane. Diki vsem.
    22.7.2006 00:13 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Jak jsem vyrozuměl, čisté řešení v podobě knihovny + modulu do Pythonu v Linuxu neexistuje. Zato hotových programů je několik. Když už se tedy smířím se spouštěním externích programů, zmínil bych ještě program import. Má spoustu parametrů, umí psát do png souboru i do standardního výstupu. Zkus třeba
    import -window root screenshot.png
    
    Netvrdím, že je lepší či horší - je to prostě taky možnost.
    22.7.2006 00:32 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    ... pripadne to ukladam (copy & rename) do zvoleneho adresare a souboru. Ehm, trochu divne, a proto bych se chtel zeptat, zda se to takhle dela, zda je to standardni.

    Já myslím, že jo. Tady moc na vybranou asi není. Snad jen, že místo copy & rename dej pouze rename, ať se ti v /tmp nehromadí soubory. Jestli budeš číst png z roury, tak se bez dočasného souboru objedeš úplně.
    jinak tady je kod s pipe, ktery jsem vygeneroval:
    imagePipe = os.popen("xwd -root")
    imageData = imagePipe.read()
    imageFile = open('vystup.xwd','w')
    imageFile.write(imageData)
    imageFile.close()
    
    I v tomhle bych potreboval poradit, zda jsem to alespon napsal ciste, nekomplikovane. Diki vsem.
    Hehe, nedokážu posoudit, myslím, že je to v pohodě :-)
    Hlavně že to funguje. Snad jen jako alternativu můžeš vyzkoušet tohle:
    #!/usr/bin/env python
    import subprocess
    
    cmd = ['xwd', '-root']
    process = subprocess.Popen(cmd, stdout = subprocess.PIPE)
    file('vystup.xwd', 'w').write(process.stdout.read())
    
    Vřele doporučuji si zvyknout na modul subprocess. Možná je to trochu komplikovanější, ale zato se s externími programy zachází jednotně, lépe se předávají argumenty a můžeš úplně zapomenout na
    os.system
    os.spawn*
    os.popen*
    popen2.*
    commands.*
    
    Jo a snad možná místo "open" je lepší psát "file".
    3.8.2006 12:37 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: python - snimek obrazovky (screenshot)
    Nerad vyhrabávám staré vlákno, ale náhodou jsem natrefil na řešení. Screenshot v čistém pythonu (tedy bez pouštění externích programů) lze získat takto:
    #!/usr/bin/env python
    import gtk, gc
    
    width = gtk.gdk.screen_width()
    height = gtk.gdk.screen_height()
    screenshot = gtk.gdk.Pixbuf.get_from_drawable(
                 gtk.gdk.Pixbuf(gtk.gdk.COLORSPACE_RGB, True, 8, width, height),
                 gtk.gdk.get_default_root_window(),
                 gtk.gdk.colormap_get_system(),
                 0, 0, 0, 0, width, height)
    
    screenshot.save('screenshot.png', 'png')
    del screenshot
    gc.collect()
    
    Více informací viz PyGTK FAQ.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.