abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?

    2.10.2006 15:53 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?
    Přečteno: 105×

    Zdravím místní odborníky na PERL. :-) Mám velkou prosbu. Zasekl jsem se ve skriptíku, co si bastlím v GTK2 + PERL (pozn. pro Pythonýry: Ano vím, že PERL je pro masochisty, ale mně vyhovuje).

    Potřeboval bych zjistit, které ToggleButtony z nabídky jsou stisknuty a které ne, ale zaboha nemůžu přijít na to, jakým způsobem. Prolezl jsem kdejaký manuál, ale nejsem z toho vůbec moudrý :-(

    Zkoušel jsem tohle,

    $button = Gtk2::ToggleButton->new("Buttonek 3");
    $button->signal_connect(toggled=> sub {
        my @widget = @_;    
        print "Čudl: @widget\n";   
        } );
    
    abych zjistil, co z toho vlastně leze, ale to vyplivne akorát pro každý čudlík jiný HASH bez rozdílu, zda je "up" nebo "down"

    $ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active();
    ani
    $ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active($button);
    mi nefunguje a na žádný příklad jsem ani po celém dni gůglení nenarazil :-(

    Nemůžu přijít na to, co dělám špatně. :-( Našel by se někdo, kdo by mě nasměroval k řešení? Příklad s dvěma čudlíky by byl naprostou spásou. Děkuju moc.

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...

    Odpovědi

    Pavel Stárek avatar 2.10.2006 16:48 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?
    Z dokumentace GTK:

    gtk_toggle_button_get_active ()

    gboolean gtk_toggle_button_get_active (GtkToggleButton *toggle_button);

    Queries a GtkToggleButton and returns its current state. Returns TRUE if the toggle button is pressed in and FALSE if it is raised.

    toggle_button: a GtkToggleButton.

    Returns: a gboolean value

    Z toho plyne, že si v nějaké smyčce prolezeš všechny toggle buttony a zjistíš si jejich stav pomocí výše zmíněné funkce. To, že se ti to chová tak jak popisuješ, je dobře, při toggled události vlezeš do obsluhy signálu a vypíšeš "instanci" widgetu, který zavolal obsluhu signálu, ale ne jeho stav. Pro zjištění stavu by se asi mělo použít (nejsem Perlista):

    stav = @widget::get_active()
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    2.10.2006 18:40 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?

    Především díky za konzultaci. Nicméně buď jsem to blbě pochopil nebo to nefunguje, resp. to buď do té proměnné $stav1 = Gtk::ToggleButton:get_active(button1) vloží nulu ať je ten čudl "up" nebo "down" nebo to v případě $stav = @widget::get_active() vyhodí chybu.

    Já už jsem z toho fakt magor; prolezl jsem komplet manuál GTK k ToggleButtonům, ale zatímco se zbytkem widgetů jsem se jakžtakž popral, tak z tohohle jsem tak akorát zmatený :-(

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    2.10.2006 19:00 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?
    teď nevim jestli jsem to dobře pochopil, ale ...
    $b = Gtk2::ToggleButton->new("Foo");
    
    ...
    
    if $b->get_active() {
      print "Foo je down";
    } else {
      print "Foo je up";
    }
    
    
    3.10.2006 08:47 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?

    Jo jo jo! Tisíceré díky! Pochopil si to naprosto přesně. Tohle přesně jsem potřeboval. Jen ještě malá podotázka -> pokud potřebuju testovat stav více ToggleButtonů, tak musí mít každý přiřazenou jinou proměnnou nebo to na základě toho generovaného hashe lze nějak odlišit?

    Myslím jestli to jde jen takhle:

    $button1 = Gtk2::ToggleButton->new("Button1");
    ...
    $button2 = Gtk2::ToggleButton->new("Button2");
    ...
    if ($button1->get_active()) ...
    if ($button2->get_active()) ...
    

    nebo i nějak takhle:

    $button = Gtk2::ToggleButton->new("Button1");
    ...
    $button = Gtk2::ToggleButton->new("Button2");
    ...
    if ($button->get_active()) ... Můžu zjistit podle něčeho, co mi předá ta událost clicked/toggled, který to byl button?
    

    Ta první varianta samozřejmě jede. Ta druhá mi vyhodí chybu, tak jsem chtěl jen vědět jestli dělám úplnou blbost nebo mám jen někde špatnou syntaxi atd. Ještě jednou díky za pomoc.

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    3.10.2006 09:35 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gtk2::ToggleButton - jak zjistit stav?

    Odpovím si sám ... heuréka, díky všem výše uvedeným jsem se konečně dobral k cíli. :-) Stačí, když jako callback spojený s událostí toggled/clicked pošlete i nějaký text, např. takhle:

    $button = Gtk2::ToggleButton->new('button 2');
    $button->signal_connect(toggled => \&callback, 'button2');
    
    a pak v proceduře callback testujete nejen staus widgetu, ale i text, který ten widget poslal:
    sub callback
    {
    	my ($widget, $data) = @_;
    	if ($widget->get_active()) {
    	  print "$data je down\n";
    	} else {
    	  print "$data je up\n";
    	}
    }
    

    aneb slovy klasika: "jak prosté milý Watsone...", jen kdybych se s tím nedusil skoro týden :-|

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.