Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Dobrý den, konečně jsem si udělal čas a začal se učit céčko, mám problém, pokoušel jsem se o prográmek, ktrerý naplní pole hodnotami indexů, vytiske, pak vynuluje a znova vytiskne, bohužel, nevím, kde je problém, ale nenuluje ho správně:
#include <stdio.h> int main() { int pole[10], i,a; for (i=0;i<10;i++) { pole[i]=i; } int *ppole; ppole = &pole; for (a=0;a<10;a++) { printf("%d:\t%d\n", a, *(ppole + a)); } while(ppole <= &pole[9]) { *(ppole++)=0; } for (a=0;a<10;a++) { printf("%d:\t%d\n", a, *(ppole++)); } return 0; }
výstup je pak zhruba následující:
david@PC1 /home/david/texty/programovani/cecko $ ./36-ukazatel_s_polem 0: 0 1: 1 2: 2 3: 3 4: 4 5: 5 6: 6 7: 7 8: 8 9: 9 0: 10 1: 1 2: -1074194984 3: -1074194944 4: 0 5: 1105578095 6: 1091910816 7: 134513744 8: 0 9: 1105578095
jako by to nějak přetěkalo, nebo co, použiji-li for cyklus, jede to, takhle ne, chybu tam prostě nevidím, netušíte někdo? Předem díky moc...
PS: takhle to mám, abych si procvičil ukazatele s poly
ppole
jste nenastavil znovu na začátek pole.
-lefence
V tomto případě sice nepomůže (protože se jedná o zásobník), ale jinak je to naprosto nutná věc.
#include stdio.h
int main() {
int pole[10], i,a;
for (i=0;i<10;i++) {
pole[i]=i;
}
int *ppole;
ppole = &pole;
for (a=0;a<10;a++) {
printf("%d:\t%d\n", a, *(ppole + a));
}
while(ppole <= &pole[9]) {
*(ppole++)=0; // tu sa posuva adresa o prvok dalej
}
// teda ukazovatel na konci cyklu while ukazuje na koniec pola
ppole = &pole;
for (a=0;a<10;a++) {
printf("%d:\t%d\n", a, *(ppole++));
}
return 0;
}
#include <string.h> void foo() { int pole[DELKA_POLE]; ... memset(pole, 0, sizeof(pole)); ... }
void foo() { int pole[DELKA_POLE] = {0}; ... }
int pole[10] = {0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0};což by u velkých polí byla docela otrava
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #define N (10) int tisknipole(int *pole){ int i; for (i = 0; i < N; i++){ printf("%10d. %10d\n", i, pole[i]); } return 0; } int main(int argc, char** argv){ int pole[N] = {1}; tisknipole(pole); return 0; }což nainicializovalo pouze nultý prvek. Zřejmě to chápu nějak špatně.
struct S { int i; double d; char c[100]; }; void foo() { struct S s1 = {0}; struct S s2 = {1}; struct S s3 = {1, 1.0}; struct S s4[100] = {0}; }
int pole[10] = {1, 2, 3}
Překvapuje mě, že tahle část dělá to, co se od ní očekává. Jeden by si myslel, že se doppole = &pole; for (a=0;a<10;a++) { printf("%d:\t%d\n", a, *(ppole + a)); }
ppole
uloží ukazatel na ukazatel na pole, zvlášt když gcc nadává, že
sileny_pointry.c:11: warning: assignment from incompatible pointer type
int pole[10];
...
int *ppole;
ppole = &pole;
Vyznačený riadok je zle. Má byť
ppole=pole;
pole
je výraz typu int*
, ale &pole
je int**
.
&pole
je typu int(*)[10]
.
int pole[10];není totéž co
int *pole; pole = (int *) malloc(10 * sizeof(*pole));
pole
ukazuje na prvni prvek pole a &pole
ukazuje na zacatek pole. prvni prvek pole je ovsem jeho zacatkem, takze pole == &pole
plati.
.-------. .------. | &pole | ---> | pole | ----------. `-------' `------' | v .---.---.---.- - | | | | `---'---'---'- -pole == &pole platí jen a pouze tehdy, pokud pole ukazuje samo na sebe, což by vypadalo takto:
.-------. .------. | &pole | ---> | pole | -----. `-------' `------' | ^ | | | `-------------------------'
&pole je adresa pointeru na prvni prvek poleNe, žádný takový pointer v diskutované situaci neexistuje.
pole
) je non-l-value.
Každopádně bych zápis &pole raději ani nepovoloval, protože je matoucí.
int neni_zle() { int pole[10]; return &pole == &pole[0]; }
test.cpp:6: error: comparison between distinct pointer types ‘int (*)[10]’ and ‘int*’ lacks a castPorovnat můžete
pole
a &pole[0]
, výsledkem bude true.
int neni_zle() { int pole[10]; return reinterpret_cast< void *>(&pole) == reinterpret_cast< void *>(&pole[0]); }
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #define N (100) int tisknipole(int *pole){ int i; for (i = 0; i < N; i++){ printf("%10d. %10d\n", i, pole[i]); } return 0; } int main(int argc, char** argv){ int *pole; int i; pole = (int *) malloc(N * sizeof(*pole)); if (!pole){ printf("Out of memory\n"); return -1; } for (i = 0; i < N; i++) pole[i] = i; tisknipole(pole); memset(pole, 0, N*sizeof(*pole)); tisknipole(pole); free(pole); return 0; }
int pole[10000000];Dostanete segmentation fault a dost špatně se to debugguje. Navíc pole o pevné velikosti většinou plýtvá pamětí (protože se tam nacpe raději víc než míň), při požadavku na změnu velikost pole se musí překompilovávat, do toho pointeru se nedá zapsat třeba NULL (což se občas může hodit).
Tiskni Sdílej: