Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
1) odpoved SYN/ACK (na tomto portu se nasloucha) 2) odpoved RST/ACK (port je zavreny) 3) zadna odpoved (server nebezi nebo filtruje pakety)K tomuto jsem nasel kus kodu v Pythonu:
#!/usr/bin/env python import socket HOST = 'seznam.cz' PORT = 5060 s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_STREAM) s.connect((HOST, PORT)) s.send('Hello, world') data = s.recv(1024) s.close() print 'Received', repr(data)V pripade, kdyz na serveru port je otevren a nasloucha, tak bych mel dostat SYN/ACK, ale ten dostanu az po Ctrl+C (KeyboardInterrupt). Tuto odpoved bych potreboval pred Ctrl+C, protoze program(klient) zustane "viset" a nic se nedeje. Stacilo by me take po nejake dobe(timeout), aby "vyskocil z cekani". V lepsim pripade dostanu "Connection refused", kdyz nenasloucha na danem portu. Jakym zpusobem by slo kod osetrit, abych se dozvedel, ze opravdu nasloucha a samozrejme jak by se to dalo osetrit i pro ostatni pripady uvedene vyse? Kod je cisty Hello World client a zatim se tak nejak ucim. Diky.
#!/usr/bin/env python from socket import * HOST = 'seznam.cz' PORT = 5060 s = socket(AF_INET, SOCK_STREAM) s.setblocking(0) s.settimeout(1.0) try: s.connect((HOST, PORT)) print "nasloucha" except error: print "nic nenasloucha" s.close()Servery, kde maji firewall a pri spojeni RST/ACK klientovi nedojde, tak zustane viset a ceka az vyprsi timeout. Zavedenim non-blocking modu a nastaveni timeoutu se mne vrati socket error drive. Takze vyreseno.
Tiskni Sdílej: