abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:00 | Komunita

Přibližně před měsícem bylo oznámeno, že linuxová distribuce SUSE Linux Enterprise Server (SLES) běží nově také Raspberry Pi 3 (dokumentace). Obraz verze 12 SP2 pro Raspberry Pi 3 je ke stažení zdarma. Pro registrované jsou po dobu jednoho roku zdarma také aktualizace. Dnes bylo oznámeno, že pro Raspberry Pi 3 je k dispozici také nové openSUSE Leap 42.2 (zprávička). K dispozici je hned několik obrazů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 29
včera 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 1
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 774 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: SDL a OpenGL

18.8.2007 23:39 Geralt
SDL a OpenGL
Přečteno: 627×
Ahoj,

pouzivam Kubuntu linux a rad bych se naucil programovat v OpenGL. Knihovnu SDL uz mam nainstalovanou.

Nevim, co presne musim vsechno udelat, abych uspesne zkompiloval a spustil jednoduchy programek vyuzivajici OpenGL a SDL, napr. nektery z tech na rootu.

Pokud vyhledam v Adeptu (package manageru) OpenGL, objevi se mi obrovske mnozstvi moznych balicku a ja nevim ktery z nich vybrat. Navic nevim, co pak pripsat do konzole pri kompilaci.

Diky Geralt

Odpovědi

Bluebear avatar 19.8.2007 00:22 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Myslím, že budeš potřebovat hlavičkové soubory OpenGL (ty by měly být v balíčku pojmenovaném nějak jako opengl-devel). Svůj program pak potřebuješ dynamicky linkovat s knihovnami OpenGL, tzn. přidat do seznamu knihoven -lGL, případně ještě -lGLU, pokud používáš rozšíření z této knihovny. A pochopitelně -lSDL.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
vlastikroot avatar 19.8.2007 01:13 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Ty priklady na rootu potrebujou trochu upravit , gcc hazi chybu ze nezna datovy typ bool . Staci pridat k includum stdbool.h a pak prekladat nejak takhle : gcc -lSDL -lGL -lGLU gltest.c
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
19.8.2007 11:30 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Hmm tak asi tento balicek pro Kubuntu neni ... v adeptu nic podobneho neni ... prosel jsem si vsechny a popis zadneho mi nepripada, ze by to melo byt ono ...

Vytvoril jsem screeny adepta (screen 1, screen 2, screen 3, screen 4, screen 5).

Byl bych vam vdecny, kdybyste se podivali a poradili mi, ktery balicek ze to je, pripadne kde jinde se to da stahnout ...

Diky Geral
19.8.2007 12:02 slepicoid
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Ja sice v GL pod Linuxem nikdy neprogramoval, takze neporadim nic cim bych si byl jistej. Ale napr. SDL pod linuxem sem neinstaloval pres instalator balicku, nybrz sem si stahl zdrojove kody a nainstaloval sem to klasickym zpusobem: ./configure; make; make install. Je mozne ze to s GL bude podobne...
19.8.2007 13:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
A to jako proč?
19.8.2007 11:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
libsdl-dev by mělo stačit, pokud je to čistá SDL aplikace. Pokud to používá ještě nějaké pluginy (sdl-mixer, sdl-image apod..), tak to chce ještě -dev od nich.

Jiná možnost je najít nějakou aplikaci v distribuci, která prokazatelně využívá sdl s opengl a pomocí
apt-get build-dep [aplikace] 
balíčkovací systém automaticky nainstaluje všechny devel knihovny a nástroje nutné k její kompilaci.
19.8.2007 12:01 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Jednoznacne odporucam zacat s NeHe tutorialom. STFW.
Bluebear avatar 19.8.2007 12:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
19.8.2007 14:16 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Tak uz jsem programek rozjel. Diky moc :)

Podle toho, co jsem si zatim na NeHe precetl, tak on vytvari okno a obstarava udalosti apod. pomoci GLAUXU, a ja bych to radsi tvoril pomoci SDLka ...
19.8.2007 15:11 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
U druheho prikladu mi prekladac pise GLunit does not name a type, ackoliv jej spoustim s -lGLU (tedy g++ main.cpp -o program.exe -lSDL -lGL -lGLU), a to i kdyz v main.cpp pripisu #include <GL/glu.h> nebo #include <GL/gl.h> ...
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 16:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
uint, ne unit. No fuj, proč tomu dáváte příponu EXE?
19.8.2007 18:28 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Jakou priponu tomu mam davat ?
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 18:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Žádnou... na Linuxu se ke spustitelným souborům přípony dávat nemusí.
19.8.2007 18:55 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Aha :) tak ode dneska jim zadnou davat nebudu :) Diky
Bluebear avatar 19.8.2007 21:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Doplnil bych, že je tu jedna výjimka - u programů určených pro runtime Mono je zvykem příponu .exe používat.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2007 13:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
To bych nepovažoval za nativní program. To má určitě ještě i DOS hlavičku, ne?
Bluebear avatar 19.8.2007 16:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Vytvořit SDL okno a kreslit na něj pomocí OpenGL není žádný problém, na to je myslím dokonce návod v dokumentaci k SDL.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
20.8.2007 12:29 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
V dokumentaci k SDL jsem nasel navod na vytvoreni OpenGL okna pomoci SDL a tedka se ucim podle NeHe tutorialu.

Vsem diky za pomoc :)
20.8.2007 12:50 Geralt
Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
Podle dokumentace k SDL jsem si inicializoval OpenGL a vytvoril fullscreen okno a ted bych do nej rad kreslil podle Nehe tutorialu.

Zkousel jsem pridat kod z Lekce 2, ale vytvori se mi prazdne okno a trojuhelnik ani ctverec se nevykresli.

Mohli byste se prosim podivat na kod (velmi kratky) a rict mi co tam mam napsane spatne ...

Diky Geralt

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.