abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 20:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala již osmapadesáté číslo (pdf) stostránkového anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a druhé číslo (pdf) časopisu Hello World primárně určeného pro učitele informatiky a výpočetní techniky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:55 | Humor

Portál Stack Overflow informuje na svém blogu, že pomohl ukončit editor Vim už více než milionu vývojářů. V loňském roce například hledal odpověď na otázku Jak ukončit editor Vim v průměru 1 z 20 000 návštěvníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 19:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 3.5.0 byla vydána nová stabilní verze 3.6.0, tj. první z nové řady 3.6, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie). Z novinek lze zmínit například podporu dvou nových 64bitových platforem little-endian POWER machines (ppc64le) a IBM z Systems (s390x) nebo nové balíčky Rust 1.17.0, Cargo 0.18.0, GHC 8.0.2 a Julia 0.5.2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 21:33 | Bezpečnostní upozornění

V Sambě byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-7494. Má-li útočník právo ukládat soubory na vzdálený server, může tam uložit připravenou sdílenou knihovnu a přinutit smbd server k jejímu načtení a tím pádem ke spuštění libovolných příkazů. Chyba je opravena v upstream verzích 4.6.4, 4.5.10 a 4.4.14. Chyba se týká všech verzí Samby od verze 3.5.0 vydané 1. března 2010.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.5. 20:44 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 4.3.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Z novinek lze zmínit například integraci editoru kódu do Qt Quick Designeru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
24.5. 20:11 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Check Point informuje na svém blogu o novém vektoru útoku. Pomocí titulků lze útočit na multimediální přehrávače VLC, Kodi, Popcorn Time, Stremio a pravděpodobně i další. Otevření útočníkem připraveného souboru s titulky v neaktualizovaném multimediálním přehrávači může vést ke spuštění libovolných příkazů pod právy uživatele. Ukázka na YouTube. Chyba je opravena v Kodi 17.2 nebo ve VLC 2.2.6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
23.5. 15:18 | Zajímavý software

CrossOver, komerční produkt založený na Wine, je dnes (23. 5. 2017) dostupný ve slevě. Roční předplatné linuxové verze vyjde s kódem TWENTYONE na $21, resp. $1 v případě IP z chudších zemí. Firma CodeWeavers, která CrossOver vyvíjí, významně přispívá do Wine. Přidaná hodnota CrossOver spočívá v přívětivějším uživatelském rozhraní, integraci do desktopu a podpoře.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 26
23.5. 15:11 | Zajímavý projekt

V únoru loňského roku bylo představeno několik útoků na celou řadu bezdrátových klávesnic a myší s názvem MouseJack. Po více než roce lze chybu opravit, tj. aktualizovat firmware, také z Linuxu. Richardu Hughesovi se podařilo navázat spolupráci se společností Logitech, získat od nich dokumentaci, přesvědčit je, aby firmware poskytovali přímo a ne jako součást .exe souboru, aby mohl být popis začleněn do služby Linux Vendor Firmware Service (LVFS) a aktualizace tak mohla proběhnou přímo z Linuxu pomocí projektu fwupd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
23.5. 13:22 | Nová verze

Po roce a půl vydali vývojáři projektu SANE (Scanner Access Now Easy) (Wikipedie) novou verzi 1.0.27 balíku SANE-Backends. Nejnovější verze tohoto balíku pro přístup ke skenerům přináší například významná vylepšení v několika backendech nebo podporu pro více než 30 nových modelů skenerů. Verze 1.0.26 byla přeskočena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 20:55 | Komunita

Od 18. do 21. května proběhla v Saint-Étienne Linux Audio Conference 2017. Na programu byla řada zajímavých přednášek a seminářů. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. K dispozici jsou také články a prezentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (32%)
 (1%)
 (8%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 616 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Dotaz: SDL a OpenGL

    18.8.2007 23:39 Geralt
    SDL a OpenGL
    Přečteno: 631×
    Ahoj,

    pouzivam Kubuntu linux a rad bych se naucil programovat v OpenGL. Knihovnu SDL uz mam nainstalovanou.

    Nevim, co presne musim vsechno udelat, abych uspesne zkompiloval a spustil jednoduchy programek vyuzivajici OpenGL a SDL, napr. nektery z tech na rootu.

    Pokud vyhledam v Adeptu (package manageru) OpenGL, objevi se mi obrovske mnozstvi moznych balicku a ja nevim ktery z nich vybrat. Navic nevim, co pak pripsat do konzole pri kompilaci.

    Diky Geralt

    Odpovědi

    Bluebear avatar 19.8.2007 00:22 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Myslím, že budeš potřebovat hlavičkové soubory OpenGL (ty by měly být v balíčku pojmenovaném nějak jako opengl-devel). Svůj program pak potřebuješ dynamicky linkovat s knihovnami OpenGL, tzn. přidat do seznamu knihoven -lGL, případně ještě -lGLU, pokud používáš rozšíření z této knihovny. A pochopitelně -lSDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    vlastikroot avatar 19.8.2007 01:13 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Ty priklady na rootu potrebujou trochu upravit , gcc hazi chybu ze nezna datovy typ bool . Staci pridat k includum stdbool.h a pak prekladat nejak takhle : gcc -lSDL -lGL -lGLU gltest.c
    Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
    19.8.2007 11:30 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Hmm tak asi tento balicek pro Kubuntu neni ... v adeptu nic podobneho neni ... prosel jsem si vsechny a popis zadneho mi nepripada, ze by to melo byt ono ...

    Vytvoril jsem screeny adepta (screen 1, screen 2, screen 3, screen 4, screen 5).

    Byl bych vam vdecny, kdybyste se podivali a poradili mi, ktery balicek ze to je, pripadne kde jinde se to da stahnout ...

    Diky Geral
    19.8.2007 12:02 slepicoid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Ja sice v GL pod Linuxem nikdy neprogramoval, takze neporadim nic cim bych si byl jistej. Ale napr. SDL pod linuxem sem neinstaloval pres instalator balicku, nybrz sem si stahl zdrojove kody a nainstaloval sem to klasickym zpusobem: ./configure; make; make install. Je mozne ze to s GL bude podobne...
    19.8.2007 13:12 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    A to jako proč?
    19.8.2007 11:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    libsdl-dev by mělo stačit, pokud je to čistá SDL aplikace. Pokud to používá ještě nějaké pluginy (sdl-mixer, sdl-image apod..), tak to chce ještě -dev od nich.

    Jiná možnost je najít nějakou aplikaci v distribuci, která prokazatelně využívá sdl s opengl a pomocí
    apt-get build-dep [aplikace] 
    balíčkovací systém automaticky nainstaluje všechny devel knihovny a nástroje nutné k její kompilaci.
    19.8.2007 12:01 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Jednoznacne odporucam zacat s NeHe tutorialom. STFW.
    Bluebear avatar 19.8.2007 12:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.8.2007 14:16 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Tak uz jsem programek rozjel. Diky moc :)

    Podle toho, co jsem si zatim na NeHe precetl, tak on vytvari okno a obstarava udalosti apod. pomoci GLAUXU, a ja bych to radsi tvoril pomoci SDLka ...
    19.8.2007 15:11 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    U druheho prikladu mi prekladac pise GLunit does not name a type, ackoliv jej spoustim s -lGLU (tedy g++ main.cpp -o program.exe -lSDL -lGL -lGLU), a to i kdyz v main.cpp pripisu #include <GL/glu.h> nebo #include <GL/gl.h> ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 16:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    uint, ne unit. No fuj, proč tomu dáváte příponu EXE?
    19.8.2007 18:28 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Jakou priponu tomu mam davat ?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.8.2007 18:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Žádnou... na Linuxu se ke spustitelným souborům přípony dávat nemusí.
    19.8.2007 18:55 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Aha :) tak ode dneska jim zadnou davat nebudu :) Diky
    Bluebear avatar 19.8.2007 21:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Doplnil bych, že je tu jedna výjimka - u programů určených pro runtime Mono je zvykem příponu .exe používat.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.8.2007 13:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    To bych nepovažoval za nativní program. To má určitě ještě i DOS hlavičku, ne?
    Bluebear avatar 19.8.2007 16:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Vytvořit SDL okno a kreslit na něj pomocí OpenGL není žádný problém, na to je myslím dokonce návod v dokumentaci k SDL.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    20.8.2007 12:29 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    V dokumentaci k SDL jsem nasel navod na vytvoreni OpenGL okna pomoci SDL a tedka se ucim podle NeHe tutorialu.

    Vsem diky za pomoc :)
    20.8.2007 12:50 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL a OpenGL
    Podle dokumentace k SDL jsem si inicializoval OpenGL a vytvoril fullscreen okno a ted bych do nej rad kreslil podle Nehe tutorialu.

    Zkousel jsem pridat kod z Lekce 2, ale vytvori se mi prazdne okno a trojuhelnik ani ctverec se nevykresli.

    Mohli byste se prosim podivat na kod (velmi kratky) a rict mi co tam mam napsane spatne ...

    Diky Geralt

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.