abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 16:22 | Zajímavý článek

Nadace Raspberry Pi vydala devětašedesáté číslo (pdf) anglicky psaného časopisu MagPi věnovanému Raspberry Pi a projektům postaveným na tomto jednodeskovém počítači a šesté číslo (pdf) časopisu pro kutily HackSpace věnovanému navíc 3D tisku, pájení, řezání nebo i elektronice a IoT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Komunita

Byl zveřejněn seznam 44 osob přijatých do programu Outreachy od 14. května do 14. srpna 2018. Cílem programu Outreachy je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
dnes 11:44 | Nová verze

Glen MacArthur vydal verzi 2018.4.2 na Debianu založené linuxové distribuce optimalizované pro tvůrce audio a video obsahu AV Linux (Wikipedie). Podrobnosti v oznámení o vydání a v stotřicetistránkovém manuálu (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (47%)
 (26%)
 (18%)
Celkem 386 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Realtime rendering velkých obrázků

    Wan-To avatar 27.6.2008 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Realtime rendering velkých obrázků
    Přečteno: 299×
    Hledám nějaký prostředek k vykreslování velkých obrázků - řádově 5 až 7 MPix (jde o fotky). Potřebuju, aby byl rendering velice rychlý (bude použitý pro animaci), měl by umět různé transformace - hlavně změnu velikosti a možnost úpravy alfa kanálu (kvůli prolínání obrázků).

    Pro Javu nebo C/C++. Jediné, co mě zatím napadlo použít je OpenGL - ovšem u toho se docela zapotím a navíc se bojím pár omezení (velikosti textur, rozměry v mocninách dvou...).

    Nevíte tedy o nějaké grafické knihovně, která zvládá rychlý rendering včetně různých transformací?

    Odpovědi

    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 15:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Asi bych mrknul na projekt clutter.. A co se obrázků týče -- je-li na začátku trocha času, vyplatí se data si předpřipravit do paměti, alespoň pár prvních obrázků. Potom už se dá během slideshow předpočítávat a zmenšovat další fotky tak, aby to zobrazovací karta zvládnula. Výsledné rozlišení pro zobrazení těžko bude odpovídat rozměrům 7MPix fotky.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 15:15 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Jde mi o to, že ve slideshow se budou fotky různě pohybovat, zoomovat. Třeba na začátku snímku bude fotka akorát vyplňovat plochu monitoru a plynule se bude zoomovat až do konce snímku, kdy bude zobrazená třeba 1:1...
    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 17:02 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Já to chápu, ale i tak je to rozlišení asi zbytečně velké. Navíc málokterý foťák/objektiv fotí tak, aby to 1:1 na monitoru vypadalo kdovíjak úchvatně. Ale abych planě nekecal o něčem, co se nedá moc prokázat -- jako ukázka programování slideshow v clutteru by šlo použít tohle Aaina. Tady je někde dole ukázka toho, co to umí. Vím, že to není přesně to, co je tu žádáno, na druhou stranu by to mohlo pomoci.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 18:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Vyzkoušel jsem si kreslení clutterem i s pomocí Java 2D API. Oba dva zvládají celkem bez problému kreslit 7 MPix obrázky včetně transformací, bohužel problém je s načítáním obrázků. Do paměti se jich moc nevejde, takže je nemůžu načítat předem, a při načítání za běhu výrazně zpomalí animaci, která se pak začne nepříjemně trhat. Jeden obrázek se sám o sobě načítá asi vteřinu (jak v clutteru, tak v Java 2D) a když do toho má běžet animace, tak se to nedá zvládnout.
    27.6.2008 15:13 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Inspiroval by som sa prehliadacom gliv.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.6.2008 02:42 fester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    K tomu by se mohl hodit anti-grain.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.