abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
dnes 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 15
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 100
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (35%)
 (0%)
 (7%)
 (45%)
 (9%)
Celkem 292 hlasů
 Komentářů: 32, poslední včera 12:24
    Rozcestník

    Dotaz: Realtime rendering velkých obrázků

    Wan-To avatar 27.6.2008 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Realtime rendering velkých obrázků
    Přečteno: 299×
    Hledám nějaký prostředek k vykreslování velkých obrázků - řádově 5 až 7 MPix (jde o fotky). Potřebuju, aby byl rendering velice rychlý (bude použitý pro animaci), měl by umět různé transformace - hlavně změnu velikosti a možnost úpravy alfa kanálu (kvůli prolínání obrázků).

    Pro Javu nebo C/C++. Jediné, co mě zatím napadlo použít je OpenGL - ovšem u toho se docela zapotím a navíc se bojím pár omezení (velikosti textur, rozměry v mocninách dvou...).

    Nevíte tedy o nějaké grafické knihovně, která zvládá rychlý rendering včetně různých transformací?

    Odpovědi

    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 15:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Asi bych mrknul na projekt clutter.. A co se obrázků týče -- je-li na začátku trocha času, vyplatí se data si předpřipravit do paměti, alespoň pár prvních obrázků. Potom už se dá během slideshow předpočítávat a zmenšovat další fotky tak, aby to zobrazovací karta zvládnula. Výsledné rozlišení pro zobrazení těžko bude odpovídat rozměrům 7MPix fotky.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 15:15 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Jde mi o to, že ve slideshow se budou fotky různě pohybovat, zoomovat. Třeba na začátku snímku bude fotka akorát vyplňovat plochu monitoru a plynule se bude zoomovat až do konce snímku, kdy bude zobrazená třeba 1:1...
    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 17:02 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Já to chápu, ale i tak je to rozlišení asi zbytečně velké. Navíc málokterý foťák/objektiv fotí tak, aby to 1:1 na monitoru vypadalo kdovíjak úchvatně. Ale abych planě nekecal o něčem, co se nedá moc prokázat -- jako ukázka programování slideshow v clutteru by šlo použít tohle Aaina. Tady je někde dole ukázka toho, co to umí. Vím, že to není přesně to, co je tu žádáno, na druhou stranu by to mohlo pomoci.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 18:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Vyzkoušel jsem si kreslení clutterem i s pomocí Java 2D API. Oba dva zvládají celkem bez problému kreslit 7 MPix obrázky včetně transformací, bohužel problém je s načítáním obrázků. Do paměti se jich moc nevejde, takže je nemůžu načítat předem, a při načítání za běhu výrazně zpomalí animaci, která se pak začne nepříjemně trhat. Jeden obrázek se sám o sobě načítá asi vteřinu (jak v clutteru, tak v Java 2D) a když do toho má běžet animace, tak se to nedá zvládnout.
    27.6.2008 15:13 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Inspiroval by som sa prehliadacom gliv.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.6.2008 02:42 fester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    K tomu by se mohl hodit anti-grain.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.