abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
včera 07:22 | Pozvánky

Konference InstallFest 2018 proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Spuštěno bylo CFP. Přihlásit přednášku nebo workshop lze do 18. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
12.12. 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
12.12. 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 982 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: Realtime rendering velkých obrázků

    Wan-To avatar 27.6.2008 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Realtime rendering velkých obrázků
    Přečteno: 299×
    Hledám nějaký prostředek k vykreslování velkých obrázků - řádově 5 až 7 MPix (jde o fotky). Potřebuju, aby byl rendering velice rychlý (bude použitý pro animaci), měl by umět různé transformace - hlavně změnu velikosti a možnost úpravy alfa kanálu (kvůli prolínání obrázků).

    Pro Javu nebo C/C++. Jediné, co mě zatím napadlo použít je OpenGL - ovšem u toho se docela zapotím a navíc se bojím pár omezení (velikosti textur, rozměry v mocninách dvou...).

    Nevíte tedy o nějaké grafické knihovně, která zvládá rychlý rendering včetně různých transformací?

    Odpovědi

    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 15:11 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Asi bych mrknul na projekt clutter.. A co se obrázků týče -- je-li na začátku trocha času, vyplatí se data si předpřipravit do paměti, alespoň pár prvních obrázků. Potom už se dá během slideshow předpočítávat a zmenšovat další fotky tak, aby to zobrazovací karta zvládnula. Výsledné rozlišení pro zobrazení těžko bude odpovídat rozměrům 7MPix fotky.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 15:15 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Jde mi o to, že ve slideshow se budou fotky různě pohybovat, zoomovat. Třeba na začátku snímku bude fotka akorát vyplňovat plochu monitoru a plynule se bude zoomovat až do konce snímku, kdy bude zobrazená třeba 1:1...
    Vašek Lorenc avatar 27.6.2008 17:02 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Já to chápu, ale i tak je to rozlišení asi zbytečně velké. Navíc málokterý foťák/objektiv fotí tak, aby to 1:1 na monitoru vypadalo kdovíjak úchvatně. Ale abych planě nekecal o něčem, co se nedá moc prokázat -- jako ukázka programování slideshow v clutteru by šlo použít tohle Aaina. Tady je někde dole ukázka toho, co to umí. Vím, že to není přesně to, co je tu žádáno, na druhou stranu by to mohlo pomoci.
    ...včetně majestátného loosa
    Wan-To avatar 27.6.2008 18:02 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Vyzkoušel jsem si kreslení clutterem i s pomocí Java 2D API. Oba dva zvládají celkem bez problému kreslit 7 MPix obrázky včetně transformací, bohužel problém je s načítáním obrázků. Do paměti se jich moc nevejde, takže je nemůžu načítat předem, a při načítání za běhu výrazně zpomalí animaci, která se pak začne nepříjemně trhat. Jeden obrázek se sám o sobě načítá asi vteřinu (jak v clutteru, tak v Java 2D) a když do toho má běžet animace, tak se to nedá zvládnout.
    27.6.2008 15:13 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    Inspiroval by som sa prehliadacom gliv.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.6.2008 02:42 fester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime rendering velkých obrázků
    K tomu by se mohl hodit anti-grain.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.