abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:33 | Komunita

OpenBSD 6.1 vyšlo již 11. dubna. Po dvou týdnech byla vydána i oficiální píseň. Její název je Winter of 95 a k dispozici je ve formátech MP3 a OGG.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2017.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux. S vydáním verze 2016.1 se Kali Linux stal průběžně aktualizovanou distribucí. Aktualizovat jej lze pomocí příkazů "apt update; apt dist-upgrade; reboot".

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:22 | Nová verze

Po téměř pěti letech od vydání verze 2.00 byla vydána nová stabilní verze 2.02 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader). Přehled novinek v souboru NEWS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 17:55 | Komunita

Vývojáři Debianu oznámili, že od 1. listopadu letošního roku nebudou jejich archivy dostupné pomocí protokolu FTP. Již v lednu oznámil ukončení podpory FTP kernel.org (The Linux Kernel Archives).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 17:00 | Bezpečnostní upozornění

V oblíbeném webmailu postaveném na PHP SquirrelMail (Wikipedie) byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-7692, jež může být útočníkem zneužita ke spuštění libovolných příkazů a kompletnímu ovládnutí dotčeného serveru. Zranitelnost se týká pouze instancí, kde je pro transport používán Sendmail.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 13:11 | Zajímavý článek

Soudní dvůr Evropské unie rozhodl (tisková zpráva) ve věci C-527/15: Prodej multimediálního přehrávače, který umožňuje zdarma a jednoduše zhlédnout na televizní obrazovce filmy protiprávně zpřístupněné na internetu, může představovat porušení autorského práva.

Ladislav Hagara | Komentářů: 19
25.4. 13:33 | Pozvánky

Byly stanoveny termíny konferencí LinuxDays 2017 a OpenAlt 2017. Letošní LinuxDays proběhne o víkendu 7. a 8. října v Praze v Dejvicích v prostorách FIT ČVUT. Letošní OpenAlt proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu na FIT VUT v Brně.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 11:11 | Komunita

Jiří Eischmann z desktopového týmu Red Hatu se v příspěvku Linuxový desktop: Co vám chybí na svém blogu ptá, co uživatele na Fedora Workstation a na linuxovém desktopu obecně trápí a co by desktopový tým mohl zlepšit. Pokud máte nějaké podněty, napište mu je do komentářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 72
25.4. 03:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.25.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Z novinek lze zmínit například podporu DVB-T2. Další části mpv byly přelicencovány z GPLv2 nebo novější na LGPLv2.1 nebo novější (#2033).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
25.4. 02:22 | Zajímavý projekt

Na Bundle Stars byla spuštěna akce Dollar Forever Bundle. Za 1 dolar lze získat 24 počítačových her bežících na platformě Steam také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (34%)
 (1%)
 (6%)
 (45%)
 (10%)
Celkem 311 hlasů
 Komentářů: 49, poslední dnes 02:16
    Rozcestník

    Dotaz: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    28.2.2009 22:15 Murry | skóre: 16 | Brno
    QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Přečteno: 217×
    Příloha:

    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně vytváření pluginů v QT.

    Podle helpu jsem si vytvoril plugin, ale potřeboval bych mít v konstruktoru parametr. Na google jsem našel, že se to dělá pomocí další třídy (factory), která má za úkol vytvořit onu třídu a předat parametry. Nicméně, už se s tím trápím nějakou dobu, pořád mi to nechce jet.

    Opravil, pomohl by mě prosím někdo?
    Chybové hlášení:

    debug/moc_myenginefactory.cpp: In member function ‘virtual void* myEngineFactory::qt_metacast(const char*)’:
    debug/moc_myenginefactory.cpp:53: error: invalid static_cast from type ‘myEngineFactory*’ to type ‘Engine*’

    Přikládám zdrojové kódy tohoto pokusu.(jednoduchý plugin) Děkuji Petr D.

    Odpovědi

    1.3.2009 00:10 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Staci kdyz v souboru myenginefactory.h vyhodis radek s Q_INTERFACES(Engine). Tato trida zadny interface neimplementuje (to by z nej musela i dedit), ale pouze vytvari instanci v samostatne metode.

    Mimochodem, nevim jak se kod chova na linuxu (mam ted k dispozici jen widle), ale po vygenerovani staticke knihovny v debug verzi se v jejim nazvu objevi na konci pismenko d, se kterym se v hlavnim programu pri linkovani nepocita. Taky to jeji vicenasobne linkovani by si zaslouzilo trochu procistit ;-)

    1.3.2009 01:12 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Toto mě napadlo také, nicméně, pak v: populateMenus(QObject *plugin) nevím jak přetypovat na Engine*. Protože on nezná metodu Engine* create(int x);
    1.3.2009 01:16 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ještě mě napadlo v interface třídě udělat také nějakou pod třídu s virtualní čirou metodou, posléze ji překrýt. Co myslíte? Je to úplná kravina?

    1.3.2009 13:05 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Protoze metoda create je v tve factory, kterou je treba includnout (include "myengine/myenginefactory.h") a pak staci jen napsat:

    Engine *iEngine = qobject_cast<myEngineFactory*>(plugin)->create(123);

    Nevim, jak moc je to v souladu s navrhovym vzorem, ktery jsi pozil, nicmene to funguje :-)

    1.3.2009 13:40 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    No, mě jde o to, že chci, aby se posléze mohlo dodělat podpora dalších a dalších Engine(s). Bez znalosti/přístupu zdrojových kódů celé aplikace. Nicméně, takto to nepůjde. Nemůžu includovat všechny factoryEngine(s). Nebudu je znát.

    Pozn.: toto je statický plugin, který je 'základ', ale pak udělám dynamický plugin(y), které se nahrají:

    QPluginLoader loader(pluginsDir.absoluteFilePath(fileName));

    QObject *plugin = loader.instance();

    if (plugin) {

      populateMenus(plugin);

      pluginFileNames += fileName;

    }

    Netušíte jak toto vyřešit? Nicméně děkuji za nápady.

    Pro upřesnění, ty Engine(s) představují vypočítavající motory  aplikace. Jeden bude přímo v aplikaci (statický), další dynamické, nad kterými nemám kontrolu.

    Představa je, že v aplikaci se budou vybírat, kdokoliv si 'splácá' vlastní motor, přilinkuje, bude ho používat.

    1.3.2009 14:22 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Je mi jasne, co je cilem, ale osobne bych to obesel tak, ze konstruktor by zustal bez parametru. Kazdy plugin by povinne implementoval jeden interface, ktery by obsahoval metody pro komunikaci s pluginy. Konstruktor pluginu by tak nedelal skoro nic a veskera inicializace by probehla v metode ala create s libovolnym poctem parametru...

    Pokud je realne, ze vysledna aplikace bude komplexnejsiho razu, zkusil bych se podivat na nejaky uz hotovy framework jako je napr. GCF.

    1.3.2009 15:07 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ano nějak takto bych si to také představoval, nicméně, nedokážu to sestavit. Podle vaší myšlenky, bych měl mít interface a v factory jen čiré metody a ve vlastním pluginu je implementovat? (Teď to mám dočasně uděláno bez ostatních tříd. A každý plugin (myEngine) musí mít metou create(...).Nicméně, nemůžu používat dědičnost, protože konstruktor je bez parametrů). Btw. děkuji za odkaz, podívám se (ale frameworky používat moc nechci:-( )

     

    1.3.2009 15:36 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Příloha:

    V priloze je zdrojak jednoho jednoducheho pluginu z meho projektu (zatim neni verejne dostupny), pouzity interface a priklad metody na natahnuti pluginu. Pro pochopeni funkce by to melo stacit, pokud si clovek odmysli prebytecne veci, kterou vyzaduje zbytek projektu...

    Taky jsem na zacatku projektu nechtel pouzit zbytecne slozity framework, nicmene po par mesicich prace jsem zjistil, ze jsem si sam vytvoril celkem komplexni framework a stale narazim na dalsi jeho nedostatky az si rikam, zda by nebylo rychlejsi na zacatku venovat par dnu/tydnu pochopeni hotoveho frameworku, nez znovu vynalezat uz vynalezene...

    1.3.2009 17:32 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Děkuji mnohokrát, vidím, že to tak jednoduché nebude. Škoda jen, že už nezbývá mnoho času. Tzn. budu muset udělat nečo podobného jako je v QStyle QStylePlugin,...

    To bude ještě zajímavý.....

    Nicméně ještě jednou děkuji...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.