abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 28
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 926 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    28.2.2009 22:15 Murry | skóre: 16 | Brno
    QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Přečteno: 217×
    Příloha:

    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně vytváření pluginů v QT.

    Podle helpu jsem si vytvoril plugin, ale potřeboval bych mít v konstruktoru parametr. Na google jsem našel, že se to dělá pomocí další třídy (factory), která má za úkol vytvořit onu třídu a předat parametry. Nicméně, už se s tím trápím nějakou dobu, pořád mi to nechce jet.

    Opravil, pomohl by mě prosím někdo?
    Chybové hlášení:

    debug/moc_myenginefactory.cpp: In member function ‘virtual void* myEngineFactory::qt_metacast(const char*)’:
    debug/moc_myenginefactory.cpp:53: error: invalid static_cast from type ‘myEngineFactory*’ to type ‘Engine*’

    Přikládám zdrojové kódy tohoto pokusu.(jednoduchý plugin) Děkuji Petr D.

    Odpovědi

    1.3.2009 00:10 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Staci kdyz v souboru myenginefactory.h vyhodis radek s Q_INTERFACES(Engine). Tato trida zadny interface neimplementuje (to by z nej musela i dedit), ale pouze vytvari instanci v samostatne metode.

    Mimochodem, nevim jak se kod chova na linuxu (mam ted k dispozici jen widle), ale po vygenerovani staticke knihovny v debug verzi se v jejim nazvu objevi na konci pismenko d, se kterym se v hlavnim programu pri linkovani nepocita. Taky to jeji vicenasobne linkovani by si zaslouzilo trochu procistit ;-)

    1.3.2009 01:12 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Toto mě napadlo také, nicméně, pak v: populateMenus(QObject *plugin) nevím jak přetypovat na Engine*. Protože on nezná metodu Engine* create(int x);
    1.3.2009 01:16 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ještě mě napadlo v interface třídě udělat také nějakou pod třídu s virtualní čirou metodou, posléze ji překrýt. Co myslíte? Je to úplná kravina?

    1.3.2009 13:05 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Protoze metoda create je v tve factory, kterou je treba includnout (include "myengine/myenginefactory.h") a pak staci jen napsat:

    Engine *iEngine = qobject_cast<myEngineFactory*>(plugin)->create(123);

    Nevim, jak moc je to v souladu s navrhovym vzorem, ktery jsi pozil, nicmene to funguje :-)

    1.3.2009 13:40 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    No, mě jde o to, že chci, aby se posléze mohlo dodělat podpora dalších a dalších Engine(s). Bez znalosti/přístupu zdrojových kódů celé aplikace. Nicméně, takto to nepůjde. Nemůžu includovat všechny factoryEngine(s). Nebudu je znát.

    Pozn.: toto je statický plugin, který je 'základ', ale pak udělám dynamický plugin(y), které se nahrají:

    QPluginLoader loader(pluginsDir.absoluteFilePath(fileName));

    QObject *plugin = loader.instance();

    if (plugin) {

      populateMenus(plugin);

      pluginFileNames += fileName;

    }

    Netušíte jak toto vyřešit? Nicméně děkuji za nápady.

    Pro upřesnění, ty Engine(s) představují vypočítavající motory  aplikace. Jeden bude přímo v aplikaci (statický), další dynamické, nad kterými nemám kontrolu.

    Představa je, že v aplikaci se budou vybírat, kdokoliv si 'splácá' vlastní motor, přilinkuje, bude ho používat.

    1.3.2009 14:22 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Je mi jasne, co je cilem, ale osobne bych to obesel tak, ze konstruktor by zustal bez parametru. Kazdy plugin by povinne implementoval jeden interface, ktery by obsahoval metody pro komunikaci s pluginy. Konstruktor pluginu by tak nedelal skoro nic a veskera inicializace by probehla v metode ala create s libovolnym poctem parametru...

    Pokud je realne, ze vysledna aplikace bude komplexnejsiho razu, zkusil bych se podivat na nejaky uz hotovy framework jako je napr. GCF.

    1.3.2009 15:07 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ano nějak takto bych si to také představoval, nicméně, nedokážu to sestavit. Podle vaší myšlenky, bych měl mít interface a v factory jen čiré metody a ve vlastním pluginu je implementovat? (Teď to mám dočasně uděláno bez ostatních tříd. A každý plugin (myEngine) musí mít metou create(...).Nicméně, nemůžu používat dědičnost, protože konstruktor je bez parametrů). Btw. děkuji za odkaz, podívám se (ale frameworky používat moc nechci:-( )

     

    1.3.2009 15:36 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Příloha:

    V priloze je zdrojak jednoho jednoducheho pluginu z meho projektu (zatim neni verejne dostupny), pouzity interface a priklad metody na natahnuti pluginu. Pro pochopeni funkce by to melo stacit, pokud si clovek odmysli prebytecne veci, kterou vyzaduje zbytek projektu...

    Taky jsem na zacatku projektu nechtel pouzit zbytecne slozity framework, nicmene po par mesicich prace jsem zjistil, ze jsem si sam vytvoril celkem komplexni framework a stale narazim na dalsi jeho nedostatky az si rikam, zda by nebylo rychlejsi na zacatku venovat par dnu/tydnu pochopeni hotoveho frameworku, nez znovu vynalezat uz vynalezene...

    1.3.2009 17:32 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Děkuji mnohokrát, vidím, že to tak jednoduché nebude. Škoda jen, že už nezbývá mnoho času. Tzn. budu muset udělat nečo podobného jako je v QStyle QStylePlugin,...

    To bude ještě zajímavý.....

    Nicméně ještě jednou děkuji...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.