abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (75%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 295 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    28.2.2009 22:15 Murry | skóre: 16 | Brno
    QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Přečteno: 214×
    Příloha:

    Dobrý den, potřeboval bych poradit ohledně vytváření pluginů v QT.

    Podle helpu jsem si vytvoril plugin, ale potřeboval bych mít v konstruktoru parametr. Na google jsem našel, že se to dělá pomocí další třídy (factory), která má za úkol vytvořit onu třídu a předat parametry. Nicméně, už se s tím trápím nějakou dobu, pořád mi to nechce jet.

    Opravil, pomohl by mě prosím někdo?
    Chybové hlášení:

    debug/moc_myenginefactory.cpp: In member function ‘virtual void* myEngineFactory::qt_metacast(const char*)’:
    debug/moc_myenginefactory.cpp:53: error: invalid static_cast from type ‘myEngineFactory*’ to type ‘Engine*’

    Přikládám zdrojové kódy tohoto pokusu.(jednoduchý plugin) Děkuji Petr D.

    Odpovědi

    1.3.2009 00:10 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Staci kdyz v souboru myenginefactory.h vyhodis radek s Q_INTERFACES(Engine). Tato trida zadny interface neimplementuje (to by z nej musela i dedit), ale pouze vytvari instanci v samostatne metode.

    Mimochodem, nevim jak se kod chova na linuxu (mam ted k dispozici jen widle), ale po vygenerovani staticke knihovny v debug verzi se v jejim nazvu objevi na konci pismenko d, se kterym se v hlavnim programu pri linkovani nepocita. Taky to jeji vicenasobne linkovani by si zaslouzilo trochu procistit ;-)

    1.3.2009 01:12 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Toto mě napadlo také, nicméně, pak v: populateMenus(QObject *plugin) nevím jak přetypovat na Engine*. Protože on nezná metodu Engine* create(int x);
    1.3.2009 01:16 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ještě mě napadlo v interface třídě udělat také nějakou pod třídu s virtualní čirou metodou, posléze ji překrýt. Co myslíte? Je to úplná kravina?

    1.3.2009 13:05 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Protoze metoda create je v tve factory, kterou je treba includnout (include "myengine/myenginefactory.h") a pak staci jen napsat:

    Engine *iEngine = qobject_cast<myEngineFactory*>(plugin)->create(123);

    Nevim, jak moc je to v souladu s navrhovym vzorem, ktery jsi pozil, nicmene to funguje :-)

    1.3.2009 13:40 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    No, mě jde o to, že chci, aby se posléze mohlo dodělat podpora dalších a dalších Engine(s). Bez znalosti/přístupu zdrojových kódů celé aplikace. Nicméně, takto to nepůjde. Nemůžu includovat všechny factoryEngine(s). Nebudu je znát.

    Pozn.: toto je statický plugin, který je 'základ', ale pak udělám dynamický plugin(y), které se nahrají:

    QPluginLoader loader(pluginsDir.absoluteFilePath(fileName));

    QObject *plugin = loader.instance();

    if (plugin) {

      populateMenus(plugin);

      pluginFileNames += fileName;

    }

    Netušíte jak toto vyřešit? Nicméně děkuji za nápady.

    Pro upřesnění, ty Engine(s) představují vypočítavající motory  aplikace. Jeden bude přímo v aplikaci (statický), další dynamické, nad kterými nemám kontrolu.

    Představa je, že v aplikaci se budou vybírat, kdokoliv si 'splácá' vlastní motor, přilinkuje, bude ho používat.

    1.3.2009 14:22 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Je mi jasne, co je cilem, ale osobne bych to obesel tak, ze konstruktor by zustal bez parametru. Kazdy plugin by povinne implementoval jeden interface, ktery by obsahoval metody pro komunikaci s pluginy. Konstruktor pluginu by tak nedelal skoro nic a veskera inicializace by probehla v metode ala create s libovolnym poctem parametru...

    Pokud je realne, ze vysledna aplikace bude komplexnejsiho razu, zkusil bych se podivat na nejaky uz hotovy framework jako je napr. GCF.

    1.3.2009 15:07 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Ano nějak takto bych si to také představoval, nicméně, nedokážu to sestavit. Podle vaší myšlenky, bych měl mít interface a v factory jen čiré metody a ve vlastním pluginu je implementovat? (Teď to mám dočasně uděláno bez ostatních tříd. A každý plugin (myEngine) musí mít metou create(...).Nicméně, nemůžu používat dědičnost, protože konstruktor je bez parametrů). Btw. děkuji za odkaz, podívám se (ale frameworky používat moc nechci:-( )

     

    1.3.2009 15:36 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru
    Příloha:

    V priloze je zdrojak jednoho jednoducheho pluginu z meho projektu (zatim neni verejne dostupny), pouzity interface a priklad metody na natahnuti pluginu. Pro pochopeni funkce by to melo stacit, pokud si clovek odmysli prebytecne veci, kterou vyzaduje zbytek projektu...

    Taky jsem na zacatku projektu nechtel pouzit zbytecne slozity framework, nicmene po par mesicich prace jsem zjistil, ze jsem si sam vytvoril celkem komplexni framework a stale narazim na dalsi jeho nedostatky az si rikam, zda by nebylo rychlejsi na zacatku venovat par dnu/tydnu pochopeni hotoveho frameworku, nez znovu vynalezat uz vynalezene...

    1.3.2009 17:32 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QT plugin s parametrem v konstruktoru

    Děkuji mnohokrát, vidím, že to tak jednoduché nebude. Škoda jen, že už nezbývá mnoho času. Tzn. budu muset udělat nečo podobného jako je v QStyle QStylePlugin,...

    To bude ještě zajímavý.....

    Nicméně ještě jednou děkuji...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.