Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.
Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.
Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.
Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).
Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.
dobrý den,
Měl bych dotaz.
Vytvořil jsem si jednu třídu CZamestnanci a 2 potomky CVojak a COz.
vytvořil jsem si pole objektů třídy CZamestnanec :
CZamestnanec *lide[100];
nyní bych chtěl vytvářet objekty (potomky) CVojak a COz
pokud vsak vytvorim objekt takto : lide[0] = new CVojak tak objekt lide[0] je stále třídy CZamestanci.
Nevíte jak to udělat tak aby mohl vytvářet prvky pole třídy CVojak nebo COz podle toho jaky typ zrovna chci?
děkuji za odpověď
Disclaimer: v C++ som nikdy nič užitočné nenaprogramoval a vedomosti mám viacmenej len zo školy, takže tento komentár berte s rezervou.
K Tvojmu problému: pokiaľ viem, tak on to je CVojak, ale tým že k nemu pristupuješ cez typ CZamestnanec *, tak s ním môžeš robiť len ako s CZamestnancom. Keď chceš volať metódy zdedených tried, tak tie metódy musia byť virtual a keď chceš prístupiť k dátam toho CVojaka, tak to jedine, že si ten smerník predtým pretypuješ.
#include <iostream> using namespace std; class Zamestnanec{ public: void setNazev(){cout << "Nazev";} void setJidlo(){cout << "Jidlo";}; }; class Debil : public Zamestnanec{ public: void setZadrz(){cout << "Zadrz";}; }; class Kokot : public Zamestnanec{ public: void setOjeb(){cout << "Ojeb";}; }; int main(int argc, char** argv) { Zamestnanec *pole[100]; pole[0] = (Debil*) new Debil(); pole[1] = new Kokot(); ((Debil*)pole[0])->setZadrz(); return 0; }
Děkujimoc. Zachránil jsi mi život...Tohle funguje bezvadně
To možná jo, ale já jsem příliš velkej začátečník abych věděl co to je
#include <iostream> #include <vector> using namespace std; class Zamestnanec{ public: void setNazev(){cout << "Nazev";} void setJidlo(){cout << "Jidlo";}; }; class Debil : public Zamestnanec{ public: Debil(int d){ this->data=d; } void setZadrz(){cout << this->data;} private: int data; }; class Kokot : public Zamestnanec{ public: void setOjeb(){cout << "Ojeb";}; private: int data; }; int main(int argc, char** argv) { vector<Zamestnanec*> pole; pole.push_back((Debil*) new Debil(5)); pole.push_back(new Kokot()); ((Debil*)pole.at(0))->setZadrz(); return 0; }Výhodou je to že nejsi omezenej na staticky určený počet zaměstnancú.
class Zamest { public: virtual void setNazev() = 0; virtual int plat() = 0; void spolecne_veci(parametry..); } class Programator : public Zamest{ public: void setNazev() { cout << "aaaaaaaaa"; } int plat() { return 10000000; } ....... } class Uklizecka : public Zamest { public: void setNazev() { cout << "bbbbbbb"; } int plat() { return 5; } ......... } ............ Zamest *pole[100]; pole[0] = new Uklizecka(); ......Takto bych to řesil já
Ach jo, jak vidim na blbou otazku, blbe odpovedi... Proboha lidi, kdyz uz se pta zacatecnik, tak mu poradte tak, aby mu to alespon k necemu bylo!
Pokud bych se mel drzet zadani a prihlednu ke stavajicim odpovedim, tak to uz muzete rovnou pouzit toto (radsi explicitne rikam: TAKTO NE!):
void* pole[SIZE]; pole[0] = new Jenicek; pole[1] = new Marenka; ((Jenicek*) pole[0])->vidimSvetylkoVDali((*Marenka)pole[1]);
Divim se, ze se nikdo nezeptal, jak a proc se k jednotlivym prvkum bude pristupovat. Pokud cilem je pouze volat virtualni metody prvku kontejneru, tak je naprosto zbytecne toto vubec resit. Pokud je nutne k jednotlivym prvkum pristupovat odlisne v zavislosti na jejich typu (predpokladam, ze jsou to ruzni potomci jednoho predka), tak to znamena spatny navrh a problem by mel byt vyresen jinak (s vyuzitim virtualnich metod).
Pokud se tomu opravdu nejde vyhnout, tak pro pretypovani predka na potomka se pouziva dynamic_cast (coz je dle meho nazoru prasarna, ale to je opravdu pouze muj nazor), ktere zarucuje typovou kontrolu, takze reseni by vypadalo asi takto.
class BlbecVlese { virtual ~BlbecVLese() {} }; class Jenicek : public BlbecVlese {...}; class Marenka : public BlbecVLese {...}; ... BLbecVLese* blbci[100]; blbci[0] = new Jenicek; blbci[1] = new Marenka; ... BlbecVLese* x = blbci[y]; //predpokladany predek Jenicek* j = 0; Marenka* m = 0; if ( 0 != (j = dynamic_cast<Jenicek*>(x)) ) j->vylezNaStrom(); else if ( 0 != (m = dynamic_cast<Marenka*>(x)) ) m->pockejPodStromem(); else { jezibaba->sezer(x); throw kosti; } ...
Omlouvam se za konfliktni ton... Nechci rozpoutavat flame. Jen si myslim, ze rady zacatecnikovy by nemely byt ve smyslu: "chci udelat prasarnu => nekdo mi poradi jeste vetsi prasarnu jak to realizovat"
Tiskni Sdílej: