Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
PRG = NXTsw
FW = 105
# Override is only needed by avr-lib build system.
all:
nbc -v=$(FW) $(PRG).nxc -O=$(PRG).rxe
mv $(PRG).rxe `echo -n ${PWD##*/}|tr " " "-" && echo ".rxe"`
clean:
rm -rf $(PRG).rxe
install: load
load:
nbc -d -b $(OUT).rxe
po zkompilování nxc souboru pomocí nbc kompilátoru se snažím přejmenovat výstupní rxe soubor do podoby kdy by se jeho jméno skládalo z názvu složky kde je umístěn (makefile nxc i rxe soubor v jedné složce) a všechny mezery v názvu by byly nahrazeny pomlčkou. Avšak se tak neděje, výstup kompilátoru ohledně tohoto řádku je
#mv NXTsw.rxe `echo -n |tr " " "-" && echo ".rxe"`
ve složce se nachází stále ten původní, nepřejmenovaný soubor.
Pokud ovšem příkaz pro přejmenování v makefile zakomentuji a zadám normálně do shellu, vše proběběhne vpořádku, soubor se přejmenuje jak má a nenastávají žádné komplikace. Chci se zeptat jaký je rozdíl ve vykonáváním příkazů při kompilaci a když je zadám sám do shellu, popř. jaké je řešení, či lepší formulace jména cíleného souboru
Díky
Řešení dotazu:
$PWD
je promenna shellu, takze dolar musite vyeskejpovat, jinak vam ji schramstne make a do shellu se vubec nedostane. Spravne: mv $(PRG).rxe `echo -n $${PWD##*/}|tr " " "-" && echo ".rxe"`
Tiskni Sdílej: