abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 297 hlasů
 Komentářů: 20, poslední dnes 01:54
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: C++ generování náhodného pořadí

    11.9.2011 11:36 krb
    C++ generování náhodného pořadí
    Přečteno: 1341×
    Zdravím, je možné nějak udělat, aby program náhodně generoval pořadí spouštění mnou vytvořených funkcí? Děkuji

    Odpovědi

    11.9.2011 11:38 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Třeba nějaký random generátor a switch by nestačil?
    11.9.2011 11:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    A pokud má být každá funkce spuštěná jen jednou nebo maximálně nekolikrát, stačí přidat flag nebo čítač.
    11.9.2011 12:03 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Tak do toho bych nešel. Pokud by byla tato podmínka, použiji algoritmus míchání karet, tedy vygeneruji pole a každý prvek prohodím s náhodným prvkem. Pak sekvenčně projdu pole.
    11.9.2011 14:09 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    To je hodně mizený algoritmus, protože generuje různá pořadí s velmi odlišnými pravděpodobnostmi. A to i pro velmi malý počet prvků (tedy od 3 výše), kdy ještě zdaleka není problém s tím, že celkový počet permutací je srovnatelný nebo větší než počet různých stavů generátoru.

    Normálně se náhodná permutace generuje postupným náhodným vybíráním z pole, přičemž vybraný prvek se vždy smaže a pole zkrátí (to lze udělat efektivně výměnou s posledním prvkem), dokud v poli něco je.

    Míchání lze použít, ale pro dostatečnou náhodnost musí být počet zamíchání větší než počet prvků pole. Kolikrát, to je funkce velikosti pole (a požadované uniformity pravděpodobnosti), která se dá vygooglit...
    AraxoN avatar 11.9.2011 18:31 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Práve naopak - volá sa to Knuth shuffle, má to rovnakú pravedpodobnosť každej permutácie a lineárnu zložitosť.
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    11.9.2011 20:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Knuth shuffle je ovšem něco jiného než ,každý prvek prohodím s náhodným prvkem`.
    AraxoN avatar 11.9.2011 23:31 AraxoN | skóre: 45 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Tak som si to poriadne pozrel a dávam Ti za pravdu. Nie je to Knuth shuffle a nemá to rovnakú pravdepodobnosť každej permutácie. Idem si na hlavu sypať popol...
    A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.
    11.9.2011 21:32 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Tak si to přečti ještě jednou a zjistíš, že je ten algoritmus stejný. Jen to míchání děláme v různý okamžik. Negeneruji dvě náhodné pozice, ale jeden index mám v cyklu a druhý generuji.
    11.9.2011 22:05 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Ano, o tom přesně mluvím, takhle to dělat nejde. Ach jo.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fisher%E2%80%93Yates_shuffle#Implementation_errors
    11.9.2011 22:21 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Jenže oni v tom algoritmu mají chybu. Já ten obor generovaných hodnot nesnižuji. Prostě všechny náhodné indexy generuji v rozsahu 1..N, kde N je celkový počet prvků. A to je rozdíl.
    11.9.2011 22:52 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Ano, to je ten rozdíl, který způsobuje, že to máš blbě. Vezmi si pět prvků, nech si vygenerovat deset milionů permutací a podívej se na rozdělení. Relativní odchylky četností všech permutací od 1/120 musejí být několik promile.
    11.9.2011 17:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Já na míchání karet používám něco jiného, prostě generuji náhodná čísla a zjišťuji jestli už jsou v poli. Pokud ano, přičtu 1 a projedu to znovu... Je to podstatně rychlejší než kdyby se mělo generovat opakovaně, zvlášť ke konci míchání ;-) Ale až budu mít náladu tak to s tím tvým schválně zkusím poměřit.

    Jinak jsem reagoval přímo na ten switch, s ním by to byla asi nejjednodušší možnost. A asi i nejméně paměťově náročná, zvlášť u nějakého bitového pole.
    Jendа avatar 11.9.2011 19:29 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Nehromadí se ti pak ke konci pole vyšší čísla? Tedy jestli jsem to správně pochopil.
    „To jsem nedávno zjistil, že naše televize jde ovládat po síti. Docela mě to překvapilo.“ „Jo? A kdo vám ji ovládal?“
    11.9.2011 20:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Pokud pod "přičtu jedna" rozumíme, že po posledním prvnku následuje první, tak nebudou. V pořádku ten algoritmus ale není, protože pokud například budeme takhle míchat čísla 1-20 a v prvních sedmi kolech vybereme 5,1,7,9,2,8,6, bude mít v dalším kole desítka pravděpodobnost výběru 6/20, trojka 3/20 a zbylých jedenáct 1/20.
    11.9.2011 22:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Máš pravdu, v pořádku to skutečně není.

    Příklad: budu míchat deset karet, prvních osm už jsem použil a zbývají mi poslední dvě, s čísly 9 a 10. Mám šanci že se trefím do osmi vylosovaných nebo devítky 9/10, zatímco u desítky je to jen 1/10. Nejlepší by byl zmenšující se seznam dosud nepoužitých čísel a losovat z něj.
    11.9.2011 22:56 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    No hurá, dostáváme se k tomu, co jsem napsal na začátku (což samozřejmě není nic jiného než Knuth shuffle, akorát jsem ho zvyklý psát ,odzadu`, protože mi tak přijde názornější).
    12.9.2011 16:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Ještě nejásej, ono v Sinclair BASICu na Didaktiku Gama jsem si nemohl kdovíjak vyskakovat, takže jsem se holt musel smířit s tím že sice zvýším rychlost, ale snížím náhodnost. Ale s ní to také nebylo až tak zlé, ono tady záleží především na kvalitě generátoru náhodných čísel ;-)
    12.9.2011 17:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Hlavně záleží na tom, jak moc velkou náhodnost pro svou aplikaci potřebujete, něco je míchání karet pro simulátor mariáše a něco úplně jiného generování X.509 certifikátu :-)
    12.9.2011 17:13 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Knuth shuffle je ale prohazování in-place a potřebuje n-1 náhodných čísel, kde n je počet prvků pole. To se moc zlepšit nedá.
    12.9.2011 19:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Asi takhle?
    10 pocet = 52
    20 dim pole(pocet)
    30 for i = 1 to 52 : pole(i) = i : next i
    40 if pocet < 1 then goto 90
    50   n = int(rnd(1)*pocet)+1
    60   w = pole(pocet) : pole(pocet) = pole(n) : pole(n) = w
    70   pocet = pocet-1
    80   goto 40
    90 for i = 1 to 52 : print pole(i), : next i
    100 print : end
    Tak s tím se ten můj obrácený bubblesort fakt srovnávat nedá :-D
    10 pocet = 52
    20 dim pole(pocet)
    30 for i = 1 to 52
    40   n = int(rnd(1)*pocet)
    50   n = n+1 : if n > 52 then n = 1
    60   for j = 1 to i
    70     if pole(j) = n then goto 50
    80   next j
    90   pole(i) = n
    100 next i
    110 for i = 1 to 52 : print pole(i), : next i
    120 print : end
    11.9.2011 22:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Nikoliv, ke konci pole se mi hromadí dosud nepoužitá čísla :-D Prostě najdu nejbližší které je ještě volné a to použiji místo toho vylosovaného použitého. Ono by to mohlo stejně tak fungovat i opačně, s odčítáním, ale takhle se jednodušeji dělá modulo při přetečení.
    11.9.2011 13:02 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Co takhle uložit do pole ukazatele na funkce a pak na to pole zavolat RandomSort :)

    Pak už stačí volat postupně funkce z pole...
    vain avatar 12.9.2011 08:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Přesně to mě napadlo, když jsem to četl, asi nejjednodušší řešení.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.9.2011 08:31 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    To je úžasná rada, ještě tak kdyby v libstdc++ nějaký RandomSort byl...

    (Existuje ovšem random_shuffle().)
    vain avatar 12.9.2011 08:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Nemyslel jsem nějaký RandomSort, ale pole ukazatelů na funkce. S tím už může dělat potom cokoliv.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.9.2011 21:58 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    ono je technicky jedno jestli máš pole ukazatelů na funkce, jednu "rozdělující" funkci a pole integerových konstant značících "pořadí" funkce a nebo třeba jestli přičítáš k adrese té funkce náhodné číslo vynásobené předem zjištěnou délkou funkce v paměti :-)
    vain avatar 15.9.2011 13:32 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    Asi je, ale pole ukazatelů na funkce mi přijde estetičtější ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    14.9.2011 08:01 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ generování náhodného pořadí
    random_shuffle je přesně co je v tomto případě potřeba, ne?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.