abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 0
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 808 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy

7.8.2012 19:26 outlier | skóre: 14
Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Přečteno: 371×
Ahoj, zjednodušeně mám následující problém. Potřebuji ve svém C++ projektu použít C funkci z jedné matematické knihovny. Jelikož mám k této pod GPL licencované knihovně i kód, mohl bych samozřejmě udělat copy and paste a předělat C kod na C++, ale pak nevím, jak by to bylo s copyrightem, raději bych knihovnu použil, tak jak je a jen ji přilinkoval do svého projektu.

Problém je ten, že mou potřebovaná funkce má hlavičku void function ( double fcn ( double x[]), int n);

a já potřebuji, aby jako ta "fcn" byla volána funkce z mé třídy, dejme tomu
class A{
    public:
        double* data; 
        double my_fcn ( double x[]);
    };
kde my_fcn potřebuje přistupovat k atributům data, takže nemůže být static. Máte někdo nápad, jak by to šlo propojit? Půjde to přes nějaký wrapper nebo to prostě propojit nejde?

Řešení dotazu:


Odpovědi

7.8.2012 19:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy

Ten prototyp, který uvádíte, je nějaký zkomolený, ale jestli dobře chápu, o co se snažíte, tak to takhle přímo nepůjde. Ta funkce function() očekává, že jí předáte adresu nějaké funkce, kterou v případě potřeby zavolá. Ta funkce pak dostane jen ty parametry, které jsou uvedeny (pointer na pole a nejspíš ještě délku (pokud máte špatně závorky)), ale ne žádný pointer nebo referenci na instanci třídy A. Pokud by tedy ta funkce měla dělat pro každou instanci třídy A něco jiného, musela by být pro každou instanci třídy A jinde, což samozřejmě nechcete.

To, že to při klasickém volání metody funguje, je dáno tím, že metoda de facto dostává skrytý parametr this, se kterým pak může pracovat. Překladač pak tento skrytý parametr k voláním metod automaticky přidává.

7.8.2012 19:58 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Výsledný (kompletně slinkovaný) kód bude odvozené dílo toho GPL kódu tak jako tak.

K otázce:

http://www.parashift.com/c++-faq-lite/memfnptr-vs-fnptr.html

Obecně to nejde (pointer na funkci instance nemá smysl bez té instance), ale pro non-reentrant kód prostě stačí tu instanci, jejíž data se zrovna mají používat, přiřadit do nějaké dostatečně dostupné proměnné/statických dat třídy, a pak použít wrapper.
7.8.2012 22:27 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Díky, ale takhle, jak je v tom příkladu, to není to, co jsem si představoval - přes globální objekty mě to napadlo, ale to se pro tenhle kód nehodí. Přemýšlel jsem, jestli se nedá vymyslet něco rafinovanějšího.

A jak je to tedy s tou licencí? Já nemám problém s tím, poskytnout své zdrojáky tohohle projektu taky pod GPL, ale je vůbec legální, vykuchat část GPL knihovny a použít tuhle (lehce pozměněnou) část ve svém, byť GPL, projektu? Jak se v takovém případě odkazuje na původní kód a děkuje autorovi?
7.8.2012 22:43 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Pokud je oboje GPL, tak to můžete. Na původní kód se odkazuje tak, že do souborů, kam umístíte ty vykuchané části, dáte i copyright původního autora.
7.8.2012 22:42 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Nic čistého na to nebude, ale řešit to lze. Záleží potom na tom, jak moc bezpečné to řešení má být:

nepotřebujete to reentrantní? použijte jednoduchou statickou proměnnou

potřebujete to reentrantní? použijte statický seznam (static std::vector<A*>) a ve správných místech pushujte a popujte

potřebujete to ve více vláknech, ale v žádném není potřeba to mít reentrantní? použijte TLS

potřebujete to reentrantní ve více vláknech? použijte seznam v TLS
8.8.2012 12:15 outlier | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak spojit C funkci a pointer na non-static metodu C++ třídy
Reentrantní nepotřebuju, ale vlákna ano... Kouknu se na to TLS, ale asi bude opravdu nejjednodušší nakopírovat tělo té knihovní funkce do mé třídy, pokud to není v rozporu s licencí...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.