abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Problém s připojením C knihovny do C++

    30.3.2014 18:27 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Problém s připojením C knihovny do C++
    Přečteno: 300×
    Dobrý den,

    potřebuji pracovat ve své aplikaci psané v C++ s externí knihovnou, ale mám problém s chybou "undefined reference to .."
    • Stáhnul jsem si dva soubory: pwm.h, pwm.c viz. viz github
    • takto jsem kompiloval: gcc -Wall -c pwm.c

    • vytvořil jsem statickou knihovnu: ar rcs libpwm.a pwm.o
    • Následně jsem ji vložil do projektu Qt creatoru, správnost potvrzuje objevení se pwm.o bo "Build all" ve složce Release projektu
    • když pak napíšu do konzole: g++ -o pwm.o main.o hlasí to několik chyb "undefined reference to .." (jinych ne) přičemž do main.cpp jsem správně zaincludoval pwm.h
    Celé to dělám na Raspberry Pi s Raspianem. Nemůžu už několik hodin zjistit řešení problému :D

    Děkuji za pomoc :-)

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    30.3.2014 18:40 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++
    oprava: zlusil jsem použít i přepínač -static při kompilaci pwm.c, bez výsledku
    Řešení 1× (gld17 (tazatel))
    30.3.2014 19:46 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++
    Tak problem vyresen, postup jsem mel spravne akorat je treba udelat pri includovani hlavicky toto:

    extern "C" { #include "c_pwm/pwm.h" }

    aby bylo receno, ze hlavicka je napsana v C. (?)

    Nechapu proc jsem to musel tak dlouho hledat, vcelku podstatna vec :-/
    30.3.2014 21:26 tertdgd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++

    Knihovnu je potreba pri sestavovani programu tzv. prilinkovat coz se dela pomoci -l. Ve tvem pripade to bude

    g++ -o pwm main.c -lpwm
    
    31.3.2014 14:14 Radek Isa | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++
    Rek bych, ze tu knihovnu ani nemusíš vytvářet. Ty si sice vytvoříš knihovnu ale pak ji nepoužiješ. Pokud vyloženě chceš použít tu knihovnu musel by jsi ten soubor s příponou a prekopirovat do standartniho adresáře s knihovnamy /usr/lib nebo /usr/lib64 a hlavicku prekopirovat do standartního adresáře s hlavickama /usr/include. kazdá distribuce to muze mít trochu jinak.

    Máš ješťe jednu možnost vytvořit si adresář se svýmy knihovnamy a adresar s hlavickovymy soubory treba ~/knihovny/include/ ~/knihovny/lib/ ale zde je nutné změnit patřičné proměné aby se při sestavování a spoušťení programu se nasli spravné knihovny.

    v při programování by jsi potom do *.c souboru includoval <pwm> v a v prikazove radce musis pridat prepinac -llibpwm
    31.3.2014 16:12 gld17 | skóre: 4 | blog: GLDiuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++
    To nechapu, jak vytvorim knihovnu a pak ji nepouziju? Ja ji pouzivam zcela realne. Akorat jsem demonstroval volanim g++ z adresare Release rucne, ze neni problem v Qt.

    Nicmene problem je uz vyresen.
    Petr Bravenec avatar 31.3.2014 18:15 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s připojením statické knihovny do C++
    Houbelec. Vytvářet tu knihovnu je pravda tak trochu zbytečné - jestli jde o jeden soubor, dá se klidně připojit do projektu jeho zdrojový tvar, nebo použít .o soubor.

    Pro připojení statické knihovny se nemusí knihovna nikam kopírovat, stačí přepínače

    -I../include-path

    pro překladač a přepínač

    -L../library-path -lpwm

    pro linker (nikoly milně uvedené -llibpwm ;-)

    Dynamické knihovny se dají snadno najít pomocí LD_LIBRARY_PATH, případně nastavením cesty přímo v aplikaci Qt:

    QCoreApplication::addLibraryPath("../library-path");

    Statické knihovny se velmi často používají pro postupné sestavování rozsáhlejších projektů - sestaví se například gui.a, utils.a, database.a a vše linkuje z .a souborů a minima .o souborů, například:

    g++ -o binarka main.o -L../utils utils.a -L?../gui gui.a -L../database database.a

    Dynamické knihovny se dají použít i v rámci jedné aplikace, například pro implementaci plužin (česky plug-in).
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.