abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:11 | Zajímavý software

Společnost Avast uvolnila zdrojové kódy svého dekompilátoru RetDec (Retargetable Decompiler) založeného na LLVM. Vyzkoušet lze RetDec jako webovou službu nebo plugin pro interaktivní disassembler IDA. Zdrojové kódy RetDec jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
13.12. 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 989 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    Dotaz: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.

    3.3. 16:54 Dominator200cz
    První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Přečteno: 677×
    Ahoj, Jsem v prvním ročníku na IT. Programování mě baví. Až do 4 ročníku se budu zřejmě učit jen jazyk C++, proto se ptám, jestli s ním lze a je vhodný pro tvorbu náročných 3D her- League of Legends, WOW apod. Je celkem zbytečné se ptát na tak složité programy, jelikož vyjdu ze 4 ročníku a budu rád, že umím vytvořit jednoduchou 3D hru. Zatím neumím ještě ani hada právě budeme brát For cyklus. Mohl by mi ale někdo trochu přiblížit jak a v čem se takové složitější hry tvoří ? Omlouvám se pokud podávám blbé otázky, ale jsem úplný začátečník.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.3. 17:27 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    LoL i WoW jsou napsane v C++, zbytek Lua.
    Fluttershy, yay! avatar 3.3. 21:02 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Čti mj. Gamasutru, pokud tě zajímá, jak se dělají hry.
    3.3. 22:20 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Programovací jazyk je skoro jedno jaký. Neučíš se jazyk. Pouze prostřednictvím toho jazyka se učíš, jak programovat. Jak nad problémy přemýšlet, jak použít nebo vymyslet algoritmus, jaké datové struktury jsou nejlepší na ukládání informací, které potřebuješ. (cyklus for, cyklus while, větvení if atd. má každý jazyk)
    Fluttershy, yay! avatar 3.3. 23:47 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Myšlenka asi dobrá, ale ta formulace je lhaní si do kapsy. Jistěže na jazyku záleží. (A ne, cykly nemá každý jazyk.)

    Ale v praxi je podstatný hlavně ten na konkrétní jazyk navázaný ekosystém – knihovny, frameworky, různé nástroje – a vývojový proces.
    4.3. 09:12 lertimir | skóre: 61 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Myšlenka asi dobrá, ale ta formulace je lhaní si do kapsy. Jistěže na jazyku záleží. (A ne, cykly nemá každý jazyk.)

    Ale v praxi je podstatný hlavně ten na konkrétní jazyk navázaný ekosystém – knihovny, frameworky, různé nástroje – a vývojový proces.
    Nebuď hnidopich. Pokud by začal s tím, že má skvělou ideu na hru a sám nebo s kamarády ji dáva dohromady, tak odpověď je jiná. Tam na jazyku a primárně na knihovnách a prostředí záleží.Ale tazatel je v prváku. Nejdříve se musí naučit řemeslo. A to rozumně tak, aby dokázal rozpoznat co je důlezité až se pro konkrétní projekt bude o jazyku aprostředí rozhodovat. No a ty cykly, samozřejmé máš pravdu, ale rozpoznání, na jaký typ ůloh jsou lepší deklarativní jazyky je zase jiná otázka, než když se kluk v prváku ptá, jestli je to C++, které se učí dobré. Dobré je. Potřebuje se naučit jeden první jazyk pořádně, naučit se v něm myslet. A pak když potká další tak bude si uvědomovat rozdíly, tohle je lepší tady a tohle je lepší tam.
    Fluttershy, yay! avatar 4.3. 09:48 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Ale tazatel je v prváku. Nejdříve se musí naučit řemeslo.

    V prváku, zvlášť když klade takový dotaz, nemá absolutně tušení (ba co hůř, má ho spíš naprosto zcestné), jak vypadá vývoj softwaru v praxi. Ve chvíli, kdy to zjistí, si může uvědomit, že tohle opravdu dělat nechce. Proto je dobré vědět, do čeho člověk jde, co nejdřív.

    jestli je to C++, které se učí dobré

    C++ je po výukové stránce naprosto zoufalé, ale to je na jiný flamewar.

    6.3. 22:29 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    C++ bych si jako první jazyk určitě nevybral, už kvůli tomu že jen dostat funkční program vyžaduje (pro začátečníka) docela složité "rituály". Ideální by byl jazyk který je interpretovaný, ale umožňuje i silnou typovou kontrolu (třeba kvůli tomu, aby studenti nebyli zmatení - proč má v matematice funkce definiční obor a v programování ne). Python sice kontrolu typů (myslím automatickou) neumí, ale jako jazyk pro pochopení cyklů, podmínek, volání funkcí a jednoduchého OOP je téměř ideální.

    Nerad bych bral vítr z plachet, ale myslím že ani po dokončení čtvrtého ročníku to na 3D hry nebude stačit. Jednodušší věci (typu zobrazení jednoduché 3D scény pomocí OpenGL, nebo vykreslení grafu funkce ve 3D pomocí jednoduchého algoritmu a v pravoúhlém promítání, atd.) se klidně podařit mohou. Nicméně jen škola Vás na praxi určitě nepřipraví, pokud chcete něčeho dosáhnout tak je nutné postupovat i sám.
    pVit avatar 14.3. 11:37 pVit | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    O jaké rituály jde? Myslíš jednou nastavit kompilátor a debugger?

    Python je takový jazyk pro ty, kteří se nechtějí (nebo na to nemají schopnosti) učit normální vrstvu programování, ve velké míře to je základna lidí kolem Arduina, Raspberry atp, kteří programovat neumí, jen si nakopírujou kód z netu, změní a na b a myslí si, že jsou programátoři. I pro úplného začátečníka je C++ ideální, nejen že se naučí zákonitosti, ale vytváří si základ do světa programování, protože z C++ vyždímá mnohosetnásobně víc, než z Pythonu. Měli jsme na škole Python, Delphi, C, C++ a javu a s přehledem vyhrálo C++.

    K druhému odstavci, jestli ho programování baví a bude se mu věnovat ve volných chvílích dobrovolně, tak za 4 roky může mít vymazlenou hru. Škola dává základ, jak ho studenti rozvinou, je jen v jejich rukou.
    Kam čert nemůže, tam nainstaluje linux.
    Fluttershy, yay! avatar 14.3. 11:55 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Co je sakra „normální vrstva programování“? Technická masturbace?
    pVit avatar 14.3. 12:18 pVit | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    To je vrstva, která je nad Pythonem ^^. Něco jako porovnávat malé dítě, co umí jezdit jen na kole s bočníma kolečkama, s Péťou Saganem. Oba umí jezdit na kole, rozdíl je v tom, že když dítěti odmontuješ boční kolečka, tak udělá bác. To samé je v programování, dáš-li Pythoňákovi C++, tak udělá bác, kdežto C++kař je zvyklý na vyšší úroveň a Python pro něj bude neuspořádaná chaotická fraška.
    Kam čert nemůže, tam nainstaluje linux.
    Fluttershy, yay! avatar 14.3. 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Existuje něco, čemu se říká dělba práce.

    Statistik, biolog, lingvista, designér aj. nepotřebují ztrácet čas s patláním v C++. Když je něco pomalé, on jim to do něj přepíše a optimalizuje nějaký ajťák, který obvykle zdaleka nemá doménové znalosti a dovednosti.

    Přičemž je otázka, co vlastně chce OP dělat. Jestli bušit kód, nebo – v případě her – dělat hry samotné.
    pVit avatar 14.3. 12:59 pVit | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Bereš to moc obecně a moc praxe, samozřejmě tvé myšlenky jsou správné, ale nekorespondují s otázkou autora. Ten se ptá na jazyk, pomocí kterého bude schopný si naprogramovat nějakou hru. Tvá odpověď je alibistická ve smyslu "nemusíš ji vytvářet, když na to budeš mít lidi". V PyGame si může vytvořit snadnou hru, ale bude mít jen znalosti Pythonu a zas jen Pythonu, který je primitivní. Když pochopí C++, otevře se mu více dveří do světa programování a bude schopen udělat věci, které Python nikdy nedokáže.
    Kam čert nemůže, tam nainstaluje linux.
    Fluttershy, yay! avatar 14.3. 13:27 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Pythonu, který je primitivní (…) věci, které Python nikdy nedokáže

    Nesmysl. Krom toho, že C++ a Python jsou výpočetně stejně silné, Python má vysokoúrovňové charakteristiky, které se v C++ lepí leda přes knihovny nebo se tam dostávající až v nejnovějších specifikacích v posledních letech (a použít se dají leda pro nové projekty, což není případ většiny toho, co se dělá v praxi).

    Python je primitivní oproti C++ leda z hlediska didaktiky. Což je dobře. Proč by se začátečník, když se učí, co jsou cykly nebo funkce nebo základy OOP, měl potýkat s procesem překladu, jmennými prostory, argumenty main aj.?

    Když pochopí C++

    Hodně štěstí, bude potřeba. C++ je docela bumbrlíček a upřímně, prakticky se drtivé většině lidí hodí jenom jeho celkem malá podmnožina.

    Tvá odpověď je alibistická ve smyslu "nemusíš ji vytvářet, když na to budeš mít lidi". Ten se ptá na jazyk, pomocí kterého bude schopný si naprogramovat nějakou hru.

    Není od věci ušetřit si šok z toho, že vývoj frameworků/infrastruktury je už dávno něco diametrálně odlišného od vývoje her samotných.

    Pokud chci dělat hru, vezmu Unity nebo jiný framework a dělám hru. Když chci dělat framework… no, hodí se mít nějaké teoretické zázemí a počítat s tím, že nedělám něco, co půjde samo o sobě hrát.

    14.3. 15:53 georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Musím se pythonu zastat. Tak jako Ubuntu je staré africké slovo, které znamená "nemám čas/neumím nakonfigurovat pořádně Debian" tak python je zkratka pro "nechci psát nic velkého a hledat po netu knihovny pro C++" ;-)
    Řešení 1× (kozzi)
    7.3. 08:10 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Hry se uz dneska pisi pomoci hotovych enginu, ktere obsahuji i specialni IDE, napr. Unreal engine (C++), Unity (C#), JMonkeyEngine (Java) atd...
    11.3. 11:16 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.

    stale ten engine musi nekdo napsat. A rozhodne navratnejsi je prodavat engine/nastroje okolo nez hry:)

    USE="-gnome -kde";turris
    Grunt avatar 11.3. 12:35 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ročník IT- Jaký jazyk pro tvorbu her.
    Doom je napsaný v Céčku, GzDoom a klony v C++
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.