abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 107 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Serverová aplikace C++ - paměť

    21.12.2018 22:27 __blr__
    Serverová aplikace C++ - paměť
    Přečteno: 1365×
    Zdravím,

    potřebuji naprogramovat aplikaci v C++ běžící pod Linuxem. V ideálním případě aplikace poběží nonstop, restart aplikace (daemona) nebude žádaný a očekávám, že vždy přinese problémy.

    Rád bych se proto zeptal na zkušenosti s různými aplikacemi buď vámi psanými, nebo běžně dostupnými (Apache):

    aplikace bude postupem času alokovat relativně malé bloky paměti pro jednotlivé třídy (od několika bajtů po max. desítky kB), některé si ponechá, ale jiné bude alokovat a uvolňovat. Maximální počet jednotlivých tříd bude omezen. Po nějakém měsíci provozu očekávám max. stovky MB, jak využité, tak i alokované a uvolněné.

    Má význam zabývat se fragmentací dynamicky alokované paměti (případně jak), nebo jsou v jádru k dispozici nástroje, které si s tím poradí?

    Jsou s běžně používanými aplikacemi (daemony) typu Apache problémy v dlouhodobém provozu bez restartu (zpomalení, apod.) ?

    Díky

    Odpovědi

    21.12.2018 22:35 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Isto ziadne restarty? Ani restart pri update "C++ standart library"? Co ak nieco zblne a bude nutny restart?

    Nikdy - to sa hovorilo aj o Titaniku.

    V cistom C si vies lahlo pamet ukladat RAW na disk a po restarte si nacitat (ak sa nechces nejako transponovat-parsovat).

    A co riesis pamet, pamet je lacna. Max par 100MB vies v pohode daj VPS s dobrou cenou. A ako budes casto pristupovat k tej pamete (mame swap aj).
    21.12.2018 23:06 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Nepsal jsem, že restart nebude nikdy. Ale určitě nepředpokládám update každý měsíc/půlrok.

    Jde o to, že budu alokovat paměť a zase uvolňovat, ale občas si nějaký blok nechám v paměti. Tudíž nutně vzniknou v paměti fragmenty.
    Jendа avatar 21.12.2018 23:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    nebo jsou v jádru k dispozici nástroje, které si s tím poradí?
    Co s tím jádro může dělat jiného než případné nepoužívané stránky odswapovat na disk?
    22.12.2018 09:57 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Jádro nijak fragmentaci paměti neřeší, to si řeší jednotlivé aplikace samy pomocí alokátorů (v C++ to řeší výchozí operátor new).

    Dlouhodobě běžící služby tohle řeší pomocí prefork: hlavní proces pouze udržuje konfiguraci, práci dělají potomci vytvoření přes fork, kteří se po určitém množství práce zabijí. Alternativou je použití vláken a vlastních alokátorů alokujících z anonymního mmap, který se při ukončení vlákna po určitém množství práce uvolní, ale je složité něco takového napsat.
    22.12.2018 14:37 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Aha, díky za info.

    V podstatě se též jedná o síťovou aplikaci, taky budu využívat fork, ale potomci musí vydržet po celou běhu programu. Data bych nerad držel u rodiče a přes sdílenou paměť využíval v potomcích kvůli bezpečnosti.

    Defacto mi jde o to, jak přesvědčit alokátor, aby "recykloval" alokovanou paměť.
    Jendа avatar 22.12.2018 20:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    To víceméně dělá; v C jsou věci jako mallopt a malloc_info, které umožňují tohle ladit, doufám, že alokátory v C++ budou mít něco podobného.
    24.12.2018 10:34 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    A jak je to s alokací a recyklací polí (lib. typu) ?

    Jinými slovy by mi na to měla odpovědět dokumentace k std::allocator ?
    24.12.2018 20:28 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    C++ žádný vlastní alokátor paměti nemá. std::allocator z libstdc++ alokuje paměť operátorem new, který zavolá Cčkový malloc(). Chování tedy bude záviset na tom, jak je na dané platformě malloc implementován.

    Problém, který řešíš bys neměl vyšetřovat teď ale až potom, co napíšeš a obenchmarkuješ nějaký prototyp. Pokud se ukáže, že výchozí systémový alokátor nestačí, překlopíš to na nějaký jiný.
    24.12.2018 11:25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    trolling

    Zobrazit komentář
    24.12.2018 12:56 __blr__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Jádro aplikace by mělo běžet kromě PC i na embedded Linuxu s relativně nízkým výkonem CPU (spotřeba) a malou RAM.

    V čem se Ti C++ nezdá?
    14.1.2019 15:53 Sulo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    No ak ti môžem ešte poradiť.

    Fragmentáciu pamäte nevyriešiš nejakými nástrojmi. Je to na programátorovi, aby si to vyriešil, bez ohľadu na jazyk.

    Práve tým, že budeš alokovať a uvoľnovať a držať nejaké prvky alokované, tak tá fragmentácia nastane alebo nie.

    Tak práve pre dlho bežiacu sererovú aplikáciu ( a s maximálnym počtom nejakých prvkov ) by som všetko, čo treba na začiatku programu alokoval a uvoľnil až pri ukončení programu. Presne kvôli fragmentácii pamäti.

    Nejaké pole o veľkosti maximalneho počtu prvkov.

    15.1.2019 22:47 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Vzhledem k tomu, že má být maximální počet jednotlivých tříd omezen, tak se dá dopředu alokovat buffery pro jejich maximální počet. Inicializaci pak provádět pomocí placement operatoru new a destrukci přímým voláním destruktoru. Samozřejmě je potřeba si udržovat informaci o volných a inicializovaných pozicích v bufferech pro jednotlivé třídy. Podle mě to ale většinou nemá cenu. Několik démonů běžících 24/7 jsem dělal a neměl jsem zatím problémy s pamětí i s výchozím alokátorem, ale taky to běželo na běžném serveru s dostatkem GB RAM.
    18.1.2019 07:16 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serverová aplikace C++ - paměť
    Proč mám pocit, že je to řádově menší problém, než cokoli server-side s garbage collectorem?
    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.