Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
display: inline;
Osobne mam radsi:
li {display: block; float: left; width: 200px; height: 20px; margin:0; padding:0}
a {display:block; width: 100%; height: 20px; text-align:center; line-height: 20px}
#cleaner {clear:both;}
a pod UL hodis nejaky cleaner, doufam ze jsem na nic nezapomel
Toto tu mi funguje vo FF 3.0.5:
<style type="text/css"> .obal { border: 1px solid red; text-align: center; } .obal UL { border: 1px solid green; display: inline; position: fixed; margin: 0px; padding: 0px; margin-left: -60px; } .obal LI { border: 1px solid blue; width: 20px; height: 20px; float: left; list-style-type: none; } </style>
S profesionalitou to ale nemá nič spoločné, Opera to nepoberie a Exploder tu našťastie nemám. Bordery sú tam samozrejme len na debug. Do ostrej prevádzky by som to nevypustil, v skutočnosti vlastne CSS nemám rád...
Jestli jsem to dobře pochopil, byla snaha o to, aby celé pole (20px na výšku a něco na šířku) bylo odkazem. V příloze je soubor, ve kterém je kód tak, aby toto fungovalo. Nejsou tam komentáře, dotazy můžeme řešit tady v diskuzi :) Kód je téměř totožný s tím, který uvedl AraxoN, nicméně některé položky jsem smazal a jiné doplnil. Ve Firefox 3.0.5 mi to fungovalo bezchybně.
To je také pravda :) Nicméně já osobně spíše stejně používám celé menu zarovnané vlevo a teprve obsah odkazů mám vycentrovaný.
Ano, to máte pravdu. Proč jsem musel nastavit:
Protože jsem zatím nepřišel na to, jak obejít float: left; nastavený u LI. To je jediným problémem. Výsledné řešení také záleží na tom, v jakém projektu je toto menu použito. Podle toho pak lze zneužít vlastnosti okolních prvků.
ul
nastavit margin-left
a margin-right
na auto
, tím se to vycentruje. Pro MSIE je potřeba nějakou obezličku, asi nastavit nadřazenému prvku text-align
na center
;
Auto margin
jsem zkoušel a nic. Tenhle margin
je totiž pro ul
a ne pro li
, které jsou plovoucí. Leda by tam byl ten cleaner, který je uvedený výše v diskuzi, ale to nemám u tohodle případu odzkoušeno.
ul
, vždyť to chcete vycentrovat. Plovoucí li
mi v tomto případě připadá nesmysl – tazatel nechtěl žádné plovoucí objekty, chtěl vše v jednom řádku, takže display: inline
. Pokud objekty uvnitř li
nemají požadovanou přirozenou šířku a výšku, pak inline-block
, aby bylo možné jim nastavit i výšku a šířku.
Tiskni Sdílej: