abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (13%)
     (29%)
     (38%)
     (21%)
    Celkem 24 hlasů
     Komentářů: 5, poslední dnes 12:22
    Rozcestník

    Dotaz: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více

    5.6.2012 17:19 kusadla
    Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Přečteno: 388×
    Zdravím, mám problém daná aplikace přetíží celé vlákno 100% poté aplikace spadne za určitou dobu,je možnost přiřadit 2 vlákna na plný výkon tj. když nebude stačit 100% (třeba3vlákno) vezme si i 4 (vlákno4)tj. že by jednoho vlákna jeli dvě pro určitou aplikaci ?


    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    5.6.2012 17:28 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Ano. Na co ses vlastně ptal?
    5.6.2012 17:32 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Mam chut toto oznacit jako reseni, nez tu zase bude dalsich 30 prispevku, kdy se bude nekdo snazit pochopit, oc vlastne autorovi jde, stejne jako v ostatnich diskuzich...

    Kusadla, nauc se poskytovat podstatne informace, cely ten dotaz dava smysl jako madarstina Jary Cimrmana...
    5.6.2012 18:05 kusadla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    no právě,třeba aby proces jel na 2 vlákna :(
    5.6.2012 19:09 Kit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Výborně, alespoň něco. Ve vhodném místě zkus do programu vložit funkci fork(). Pomocí roury si mohou vzniklé procesy předávat data a vyvažovat zátěž. Je dobré rodiči nechat jen řídící funkci a hrubou práci přenechat potomkům.

    V jakém jazyku jsi tu aplikaci napsal? Tím jsi mohl začít - vlákna se dělají v různých jazycích různě.
    5.6.2012 18:03 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více

    [translator fromLang="kusadla" toLang="Czech"]
    Zdravím. Aplikace, kterou provozuji, vytíží jedno logické CPU na 100 % a po nějaké době spadne. Je nějaká možnost, jak rozložit danou aplikaci na více logických CPU?
    [/translator]
    Pokud je tato interpretace správná, odpověď je ne. Aplikace musí být napsána tak, aby dovedla těžit z výhod víceprocesorových strojů. Tahle zřejmě není.
    Pokud aplikace spadne, bude chyba buď přímo v té aplikaci nebo nějaké knihovně, kterou aplikace využívá. 1. Přečíst návod, 2. Analyzovat problém, 3. Hlásit vývojářům. (Samozřejmě by nebylo od věci vědět, o jakou že aplikaci kráčí. Pokud je to nějaký game server, bude rozhodně lepší řešit problém přímo na fórech jeho vývojářů. Tady moc provozovatelů CSS či WoW free serverů asi nepotkáte.)

    5.6.2012 18:10 kusadla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    ano přesně tak(na serveru jsou 4vlákna) 3 jedou na minimální výkon,4té chyba tj. chybný plugin vytíží stroj (vlákno na 100%) to opravdu nelze přiřadit 2 celé vlákna tj. nbude stačit 100% jedno tak se přidá další na pomoc ?
    5.6.2012 18:14 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Ne. Takto to skutečně nefunguje. Pouze vhodně naprogramované aplikace to umí.
    5.6.2012 18:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Na serveru nejsou žádná vlákna. Server má procesor, procesor může mít jedno nebo více jader. Každé jádro zpracovává postupně instrukce programu. Program může běžet v jednom nebo více vláknech, záleží na tom, jak je napsán. Každé vlákno běží nezávisle na ostatních, tj. může běžet několik vláken paralelně vedle sebe – buď doopravdy, nebo se rychle střídají a výsledek vypadá, jako by běžely vedle sebe. V jednom okamžiku jedno jádro procesoru zpracovává instrukce z jednoho vlákna.

    Teď zkuste se správnými termíny znovu napsat, co se u vás děje a co chcete.
    5.6.2012 18:23 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Zajímavé. Proč tak krypticky? Chybný plugin do čeho? Pokud se ten chybný plugin zacyklí, tak mu ani 100 procesorů nepomůže se ze smyčky dostat, takový proces nespadne protože nemá čas ale proto že (správně) vyhodnotí že nemá cenu se dál točit na místě. (a sto procesorů točících se na místě rozhodně problému nepomůže :-))
    5.6.2012 18:46 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    BTW je to dost zábavná otázka. Zatím jsem si nedokázal logicky představit situaci, kdy by jednovláknový program "povolával na pomoc" druhé fyzické jádro (procesor) spuštěním dalšího vlákna. Opravdové servery jsou vždycky mnohovláknové a nová vlákna vznikají prakticky s každým připojeným klientem - tady jde pouze o konfiguraci (kolik procesorových jader je možné zabrat, resp.kolik vláken lze vytvořit, po jaké době se mají ukončovat ap.)

    Taková konfigurace je pak ale specifická pro daný server - čili bez názvu serveru těžko někdo může pomoct.


    Jsou tu tedy dvě možnosti - buď sdělíte laskavě diskutujícím o jaký konkrétní serverový program jde, který konkrétní plugin se v něm zasekává, popřípadě co jste již zkusil za kroky podniknout aby se tak nedělo, a nebo rovnou můžete přestat psát, jelikož a)nevíte vůbec co děláte (model opice z gramofonem) nebo b)nechcete abychom to věděli my (model opice s rtuťovým spínačem připojeným k půltuně plastické trhaviny).
    5.6.2012 19:52 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    BTW je to dost zábavná otázka. Zatím jsem si nedokázal logicky představit situaci, kdy by jednovláknový program "povolával na pomoc" druhé fyzické jádro (procesor) spuštěním dalšího vlákna. Opravdové servery jsou vždycky mnohovláknové a nová vlákna vznikají prakticky s každým připojeným klientem - tady jde pouze o konfiguraci (kolik procesorových jader je možné zabrat, resp.kolik vláken lze vytvořit, po jaké době se mají ukončovat ap.)
    Tak možné to je, já jeden takový program napsal. :-) V jednom vlákně může obsluhovat více klientů současně (epoll/kqueue), ale pokud uzná za vhodné, tak si může „povolávat na pomoc“ i další vlákna.
    5.6.2012 20:48 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Neříkám že je to nemožné - spíš že to nedává moc logický smysl (v kontextu toho dotazu), prostě proces musí nějak sám provést "load-balancing" na úrovni klientů, segmentů streamu, whatever.. a ne na úrovni "jedno jádro jede naplno přivoláme další" -

    Jinak samozřejmě taky používám dočasná vlákna, například k dočítání A/V obsahu na pozadí z disku, aby přitom přehrávání a vůbec GUI nejevilo nepříjemné "záseky". Tvořím je ovšem s cílem že potřebuju prostě něco číst do paměti a vím že to můžu dělat paralelně. To s "voláním o pomoc" nemá nic společného.
    5.6.2012 21:27 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problém s vláknem jak přiřadit místo jednoho více
    Ale v té mé aplikaci jsou ta vlákna rovnocenná a jejich počet se mění v závislosti na aktuální zátěži. I když zase ne, že by to bylo tak důležité, s pevným počtem vláken by to asi nějak fungovalo také. :-)

    Kusadlův dotaz moc smysl nedává, ale jak jsem si všiml, tak to je v jeho případě skoro pravidlem.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.