Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
Byla vydána nová verze 2.22 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Canonical Launchpad vypíná systém správy verzí Bazaar. Vývojáři mohou své repozitáře do 1. září přemigrovat na Git.
Byla vydána nová verze 2.53.21 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.
Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na podporu linuxového telefonu Liberux NEXX s osmijádrovým procesorem Rockchip RK3588S, 32 GB LPDDR4x RAM a 6.34″ 2400×1080 OLED displejem. Cena telefonu je 1 310 eur.
Miro Hrončok vyhrál volby do Fedora Council. Mezi sedmi kandidáty, kteří se ucházeli o dvě křesla, nakonec získal nejvíce hlasů - 1089. Česká komunita má tak po delší době opět zástupce v nejvyšším orgánu Fedory.
Redox OS (Wikipedie), tj. mikrokernelový unixový operační systém naprogramovaný v programovacím jazyce Rust, nově podporuje X11 a GTK 3.
Dnes po celém světě startuje prodej herní konzole Nintendo Switch 2.
V katalogu distribuční platformy Steam lze nově jednoduše vybrat hry pro SteamOS a Linux. Aktuálně jich je nabízeno přesně 1500. [Softpedia]
Tiskni
Sdílej:
Ty máš ale problémy... a času.
V tomhle tě fakt nepochopím. V dnešní době několikaterabajtových disků (dobře, SSD ještě nejsou tak daleko, ale malý taky úplně nejsou) tu hořekuješ nad tím, že je třeba mít párset mega 32bit knihoven a o něco větší kernel. I kdyby byl Steam čistě 64bit, neznamená to, že i všechny hry pod ním budou, takže i kvůli jedné hře, kterou by si člověk chtěl zahrát, by ty knihovny potřeboval.
No nic, no...
I o Gridu jsem slysel jen same dobre veci.Ako to funguje? Keď si zoberieš že dnešné hry zožerú celé GPU a keď budú chcieť spraviť Cloud napr. pre 10000 hráčov, budú potrebovať 10000 GPU, nie? No a po roku zas to celé HW obnoviť, pretože už GPU nebudú stíhať nové hry. Je to vôbec rentabilné?