3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Třeba násobení matic přeložené g++ běželo 64 sekund, ale verze kompilovaná icc běžela pouhých 0.85 sekund.Tak tohle vypadá jako problém, který by zasloužil podrobnější diagnózu. ICC má možná (nevím...) o něco lepší autovectorizer, ale tohle zní jako patologický případ, nemyslíte? (Zkoušel jste to disassemblovat?)
ICC by default uses a ‘fast-math’ like mode.
-floop-interchange
? Ve všech banchmarkách je ale gcc za msvc. Intel je zase vždy rychlejší, než msvc, a v krajním případě i dvojnásobně – měřeno průměrnými benchmarky.Pozor, tohle je dost zkreslené použitou sadou benchmarků. O ICC se tuší, že jejich vývojový tým tráví obrovské množství času optimalizováním překladu standardních benchmarků, takže na reálných programech dopadne srovnání překladačů často jinak, zvlášť pokud nekompilujete pro procesor od Intelu, ale od AMD :) Mé osobní testy naznačují, že ICC je sice hodně dobré, ale že GCC ho v mnoha konkrétních případech předhoní. Zejména díky globálním optimalizacím, ve kterých se GCC za posledních pár let výrazně zlepšilo.
By design má clang limitovánu rychlost výsledné binárky.Jak konkretne?
clang++ 3.4.1 : 1.84s g++ 4.7.3 : 2.60s icc 13.1.3 : 4.83sVe všech případech byl kód přeložen s parametry
-O3 -march=native
(pro Core i7 3630QM).
Rychlost překladu je nepřímo úměrná kvalitě kódu. Proto defaultně dobré kompilátory moc neoptimalizují.Jinak doufám, že si s touto větou děláte srandu. Jako vtip je to dobré.
-ipo
? U icc 14.0.3 to stáhne na nějakých pět sekund. U té starší verze jsem nepozoroval rozdíl.
A pak záleží na vyjadřovací síle toho mezijazyka, jestli vymáčknutelné maximum při optimalizace je o hodně horší, nebo jen mírně nižší, než u kompilátorů, které toto nedělají.LLVM i GCC pouzivaji IR zalozenou na SSA, ergo jejich moznosti optimalizovat jsou +/- stejne. IMHO kvalita vystupniho kodu je spis dana poctem clovekohodin, ktere byly do toho ktereho prekladace vlozeny.
Znovu zopakuji klíčový termín z toho, co jsem napsal: „pevně definovaný mezijazyk“.Uvedomte si, ze vase tvrzeni o nevhodnosti pevne dane IR jsou jen vase domenky, ktere vydavate za fakt. Ve skutecnosti IR LLVM je mnohem expresivnejsi nez v pripade GCC.
nepočítačový člověk jasně chápeTakto to chape asi nepocitacovy clovek. Nicmene realita je malinko jina, protoze i IR v GCC je de facto pevne dana (jen to mozna nevite), takze tady popirate vlastne sam sebe. Pocitacovy clovek vi, ze k ziskani dobreho vysledku jsou dulezite datove struktury a s nimi pracujici algoritmy. Jelikoz v LLVM i GCC se pouziva reprezentace zalozena na SSA, mnozina pouzitelnych optimalizacnich algoritmu je stejna.
clang/llvm má pvně daný mezijazyk přímo jako součást standardu projektu. Když zjistíte jeho nedostatky, vylepšovat ho budete těžko.Kdyz se zjisti nedostatky v pripade IR u LLVM, tak se zmeni IR a vyda se nova verze a budou se muset upravit vsechny front-endy. Kdyz se zjisti nedostatky v pripade IR u GCC, tak se zmeni IR a vyda se nova verze a budou se muset upravit vsechny front-endy. Nejdete deset rozdilu.
Kromě toho, RTL v gcc je zaměřen na to, aby byl blízko strojového kódu, tedy co nejlépe optimalizovatlenýUz jsme doma! Vite, pise se rok 2014 a GCC vypada uplne jinak, nez v minulem stoleti.
Stejně tak stačí mezijazyky porovnat, trváte-li na tom: https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gccint/RTL.htmlBylo by dobre podivat se o kapitolu vys: https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gccint/Tree-SSA.html#Tree-SSA Ale ja vam to vysvetlim, at se tu priste neztrapnujete: Kod je prolozen do interni reprezentace, ktera se oznacuje jako (GENERIC/GIMPLE), ktera je naprosto nezavisla na jazyku i cilove platforme (stejne jako v pripade LLVM), nad tim se dela spoooousta optimalizaci a pak je prelozena do RTL a az z toho se generuje binarka.
Llvm má v zásadě úplně stejnou konmcepci jako .NET nebo Java.To je fakt hodne prehnane pripodoneni.
llvm má mezijazyk jako standarndí rozhraní a jako jeden jazyk, který můžete používaLLVM ... odpovida back-endu gcc, clang ... front-endu v gcc. V cem je problem?
optimalizace je druhořadá při návrhu toho mezijazyka.Zajimave... a pritom LLVM vzniklo puvodne jako vyzkumny projekt zamereny na optimalizace....
Gcc, bez ohledu na to, co je v něm DNES, nemá pevně daný mezijazyk.Aha, a GENERIC+GIMPLE se mažou na chleba, že...
Ještě by se dalo dodat, že kdyby llvm architektura umožňovala lepší optimalizaci, tak už jí šupito presto začne používat jak Intel, tak Microsoft. Ale oni nemají tendenci se jí inspirovat a dobře vědí proč.Jako by se stalo. :-]] Ve skutecnosti GCC s verzi 4.0 presel na architekturu, ktera odpovida LLVM.
Vidíte, dáváte mi zcela zapravdu.Ne.
Když ho bude chtít změnit, tak jedině tak, že llvm jako projekt zanikne jako celek. A pojede se od nuly jinde.Tohle je falesna dichotomie.
Já sice chápu, že deda.jablko mě osobně nesnáší,To je nesmysl. Ve skutecnosti jste mi uplne lhostejny.
Tiskni
Sdílej: