abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý software

    Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (28%)
     (5%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 167 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.2.2011 09:31 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    mrtvoly ožívají :-)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    D.A.Tiger avatar 12.2.2011 11:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Jj. napadlo mě něco podobného :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    oroborus avatar 12.2.2011 11:45 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Trochu som sa na tu kniznicu pozrel a IMHO zda sa mi, ze dokaze viac veci ako Simple DirectMedia Layer
    12.2.2011 13:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Ano, SDL je, jak už název napovídá, hlavně k přítupu k rozličným "měídím" (ve smyslu obraovka, klávesnice, myš a pod.), zatímco Allegro je knihovna určená pro dělání (2D) her se vším všudy (a aniž by na to potřebopvala další knihovny jako SDL) včetně věcí jako podpora datových souborů, ve kterých můžete mt naskládané (i heaacrchicky) všemožné objekty (bitmapy, textury, sprity, zvuky ...) v jediném (komprimovaném) souboru, maticových operací a kvaternionů nebo vlastního jednoduchého "neobjektově-objektového" GUI (asi něco jak GTK, i když Allegro se mi v tom zdá méně obludné). Vlastně jediná věc, co Allegro opravdu nemá, je nativní 3D a síťování, ale i to jde dodat pomocí knihoven třetích stran.
    12.2.2011 14:21 Chuck
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    To si raději udělám všechno v asm než se srát s nějakým Allegrem...
    12.2.2011 23:42 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    SDL okrem toho v súčasnej stabilnej verzii používa ako backend pre kreslenie na Windows GDI a na Linuxe Xlib, takže na rozdiel od Allegra sa pri kreslení nebude používať 3D akcelerácia (ak sa teda nepoužije OpenGL ručne, čo je pre 2D hry zbytočne komplikované). To je plánované až do SDL 1.3.
    13.2.2011 23:06 Mykonou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    No, jak na unixech nevim ale SDL ve windows imho pouziva DirectDraw, ne GDI ... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ...
    oroborus avatar 13.2.2011 23:34 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    ... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ...
    Nechcem ripat, ale nie je v tej vete nahodou chyba ?
    D.A.Tiger avatar 14.2.2011 00:06 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Nechci rýpat, ale ve které? :-D

    (jen pokus o odlehčení diskuze, já mám co nejméně do tohoto šťourat)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    oroborus avatar 14.2.2011 19:32 oroborus | skóre: 20 | blog: Bulanci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    >>... A obecne blitting v allegru snad doted neni HW akcelerovany kdezto u allegra byl uz v drevnich dobach DJGPP ..

    Slo mi o to, ze v tej vete sa pise, ze blitting doteraz nie je v allegre akcelerovany a na druhej strane sa tam pise, ze v davnejsich dobach DJGPP bol.

    (To by znemenalo, ze tam najskor bol HW akcelerovany a potom ho odstranili)

    IMHO Verzia Allegra 5.0 ma blitting akcelerovany cez OpenGL (proces vyuzivajuci Allegro 5.0 ma vo virtualnom adresovom priestore namapovane /dev/dri/card0 a OpenGL)

    PS: Ano, samozrejme pise sa rYpat ;)
    D.A.Tiger avatar 15.2.2011 00:25 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Já to pochopil, ale prostě šlo jen o nevinný žert :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2011 00:38 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Vo wikipedii je napísané GDI, nejak podrobnejšie som to neskúmal. V starom Allegre, ktoré tiež malo DirectDraw bola nejaká akcelerácia niektorých operácií (blitov medzi bitmapami uloženými vo videopamäti), ale myslím že súčasné drivery už nič také ani nepodporujú, a rýchlosť OpenGL to zďaleka nedosahovalo...
    D.A.Tiger avatar 13.2.2011 10:49 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    zda sa mi, ze dokaze viac veci ako Simple DirectMedia Layer
    Myslím, že i ClanLib je na toho zvládá víc jak SDL (a to už poměrně dlouho). Nevím proč je tak oblíbená. Snad, že připadá lidem jednodušší?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    13.2.2011 21:21 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    btw, pro tvorbu 2D her je perfektní http://love2d.org
    D.A.Tiger avatar 13.2.2011 22:16 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    Jj. pár kapitol mu věnoval i pan Tišnovský ve svém perfektním seriálu o jazyce Lua na rootu.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    13.2.2011 23:53 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    já se o tom dozvěděl, protože hlavní dev löve se přidal k mý 3D platformě a plánujem to propojit :) tak se uvidí co z toho vzejde. Lua jako jazyk pro embedding je výborný.
    D.A.Tiger avatar 14.2.2011 00:29 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    O jazyce Lua slyšel už dříve, ale podrobněji jsem se s ním seznámil až s výše zmíněným článkem (tomuto autorovy vděčím i za jiné, třeba za TCL/TK, POV-RAY, atd..). A o LOVE jsem se dozvěděl až tam. Přesto, že jsem si jazyk LUA oblíbil (píšu v něm třeba skripty, chtěl bych jej jednou zakomponovat jako jazyk pro tvorbu skriptovaných pluginů ve svým file manageru, atd..), co se týče hříček pořád preferuji ClanLib. Rád bych někdy znovu oživyl a překopal projekt ankh-rpg (Ankhart), který je, co vím, bohužel už totálně death (ani stránky už nefungují). Jenže na to mé síly nestačí... :-(
    Lua jako jazyk pro embedding je výborný.
    Naprosto souhlasím. Rozhodně bych jej vyděl na telefonoch a PDAčkách raději, než Javu... :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    14.2.2011 14:51 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    no, java má v tomto výhodu že má JVM, takže poběží na každým telefonu stejně; aby běžel na "blbých" (opak smartphones) mobilech nějaký normální skriptovací jazyk, potřebovalo by to unifikovanou mobilní standardní knihovnu.
    D.A.Tiger avatar 15.2.2011 00:31 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    jaký je v tom rozdíl? I JVM musí běžet na unifikovaném základě, aby byla schopna obsloužit požadavky všech mob. telefonů (i těch neinteligentních). A i tak jim to (alespoň ze začátku) moc nefakčilo, protože jeden program horko, těžko fungoval na několika telefonech jednoho výrobce, ty ostatní si o tom mohly nechat tak akorát zdát :-(

    Vím, že je to moc idealistické, ale fakt by celé věci taková knihovna s unifikovaným API pro LUA (alespoň dle mého názoru) pomohla...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    15.2.2011 14:45 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Allegro 5
    rozdíl je v tom že JVM tam už běží, Lua ne :) takže by museli pracovat na vývoji a i tak by to běželo jen na nových telefonech; a v dnešní době smartphonů už skoro každý telefon má nějaký OS s vlastní API.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.