abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.1.2021 15:42 trpajzlík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Komunismus v Googlu? :O
    4.1.2021 16:18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Co tě na tom překvapuje? Zrovna Google je tímto docela pověstný.
    4.1.2021 16:53 trpajzlík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Ale takhle okatě? jejich logo a symbol komunismu
    4.1.2021 17:06 totální komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Tybrďo, tys to prokouk. A nebo ne?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Raised_fist

    "The raised fist, or the clenched fist, is a universal symbol of solidarity and support. It is also used as a salute to express unity, strength, defiance, or resistance."

    Nejlepší na tom je, že názory pravičáckých edgelordů z abíčka jsou zaměstnancům Googlu úplně u prdele :D
    4.1.2021 17:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    universal symbol of solidarity and support. It is also used as a salute to express unity, strength, defiance, or resistance.
    Ze článku odkazovaného jako zdroj:
    the universal symbol of solidarity and support — was reportedly created by blogger Lou Kaye
    Ano, v době kdy to původní (komunistické) logo vzniklo jistě byl jistě Internet a blogy. :-D

    Ale to levičácký marxista jako ty, který není zvyklý si informace ověřovat a věří propagandě, stejně nepochopí. ;-)

    P.S. Skutečně nejsem žádný "pravicový edgelord". Dříve jsem byl dokonce dost levicově zaměřen.
    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2021 17:16 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Dříve jsem byl dokonce dost levicově zaměřen
    …then I took an arrow in the knee.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    4.1.2021 17:18 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    *arrow to the knee
    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2021 17:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    4.1.2021 18:29 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Cize sa z neho stal pravicak, odkedy sa ozenil?
    4.1.2021 17:46 Středula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Co to meleš?

    "the universal symbol of solidarity and support — was reportedly created by blogger Lou Kaye" vypadá takhle:

    https://newsfeed.time.com/wp-content/uploads/sites/9/2011/02/picture-117.png ...a je z roku 2011.

    Ta pěst na logu Alphabet Workers Union vypadá mnohem víc jako grafika "Black Power fist" nebo tak něco.

    A tady je plakát IWW z roku 1917

    https://en.wikipedia.org/wiki/Raised_fist#/media/File:The_hand_that_will_rule_the_world.jpg
    4.1.2021 17:07 K8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Komunisti a další ji pouze převzali. Historie se datuje spíše k dělnickým protestům z roku 191
    https://en.wikipedia.org/wiki/Raised_fist
    4.1.2021 17:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Historie se datuje spíše k dělnickým protestům z roku 191
    Hm, to byli dělníci na římských silnicích nebo něco takového?
    4.1.2021 16:44 totální komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Organizující se zaměstnanci = totální komunismus jaký neprosadila ani KSČ
    4.1.2021 17:03 K8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Jj, čím víc na západ, tím silnější odbory.
    To jen my z postkomunistických zemí chápeme nejlépe, jak má fungovat trh, zatímco Němci, Francouzi a Belgičani v tom tápou.
    4.1.2021 19:43 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Ber odbory, jako organiizaci, skrz niz mohou zamestnanci vyslovit svuj nazor (a vjimecne i prosazovat) aniz by slyseli odpoved: "tamhle jsou dvere". Pokud tohle trochu funguje, pak komunizmus neni potreba, protoze neexistuje problem, ktery by resil.
    JiK avatar 4.1.2021 16:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    to je dobre. Aspon tu firmu potopi a vznikne prostor pro konkurenci.
    4.1.2021 17:03 Miriam (ta pravá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    +1 ale lepší by bylo, kdyby komouši dostali provaz
    4.1.2021 17:08 Miriam (ta levá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Všechno nalevo od Urzy je komunista co si zaslouží provaz.
    4.1.2021 17:10 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    +1
    4.1.2021 17:10 Mairim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Zvou ještě Urzu do Paralelní Polis, nebo se ještě pořád hádaj o prachy?
    4.1.2021 17:12 Svědomí Romana Týce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Urza v paralelní polis nikdy nebyl a vždy jsme byli ve válce s Eurasií.
    4.1.2021 17:16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Urza je stejný vůl jako tihle marxisti, jen zaměřený na opačnou stranu. ;-)
    4.1.2021 17:45 K8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Kdepak, v anarchokapitalismu si může každý dělat co chce. Třeba se i svobodně sdružovat, nebo si založit vlastní stát a mít v něm svoje pravidla.
    4.1.2021 17:53 Středula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Bohužel anarchokapitalismus byl zničen.
    5.1.2021 22:05 Miriam (ta pravá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Spíš z Paralelního polis se stala zavšivená levičácká žumpa.
    5.1.2021 23:31 hjgf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Neviditelná ruka trhu je levicový koncept? Ale jdi ty...
    6.1.2021 12:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Příloha:
    Všechno je levicový koncept, když seš dostatečně SQW...
    6.1.2021 12:23 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Příloha:
    No jo, no…
    6.1.2021 19:24 Ypsilonka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Ve skutečnosti tu není žádná skutečně progresivní strana. Jsou tu tak maximálně konzervativci, kteří prosazují určité změny týkající se několika málo pečlivě vybraných společenských otázek. Jak vypadá takový typický moderní "progresivista" je vidět třeba na případu manželství pro homosexuály: válčí se tu o symbol ukrytý za slovem "manželství", místo zavedení prosté právní ekvivalence, ale ve stejnou dobu nikomu nepřipadá zvláštní, že trojice lidí registrované partnerství uzavřít nemohou.
    JiK avatar 6.1.2021 19:52 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    ...prosté právní ekvivalence, ale ve stejnou dobu nikomu nepřipadá zvláštní, že trojice lidí registrované partnerství uzavřít nemohou.
    A dokonce ani jednotlivci. Proc by jednotlivec nemohl uzavrit manzelsvi? Je to rasismus. Diskriminace. I jednotlivec si zaslouzi danovu slevu na manzelku a manzela...
    6.1.2021 21:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Počkat, to přece už existuje (sleva na poplatníka)...
    4.1.2021 17:08
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    To bychom přišli o Kolibáče. :-(
    4.1.2021 17:09 K8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Souhlasím. Odborářští komunisti v Německu a Francii by si měli vzít příklad z toho, jak se drží huba a krok v kapitalistickém Česku.
    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2021 17:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Ani ne.
    But because the union is not seeking ratification through a federal agency, it won’t have collective bargaining rights, potentially limiting the leverage the group may be able to wield within the tech giant.

    The union at Alphabet is forming without federal ratification, limiting its rights. And Google has signaled its willingness in the past to fight back against such efforts. In December, the NLRB filed a complaint against Google for surveilling and terminating employees, and in 2019, the company hired consultants known for their anti-union efforts.
    WaPo

    Uvidíme.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    4.1.2021 17:46 K8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alphabet Workers Union
    Jéje. Tak to maj teda pech, protože nic nebrání Googlu aby šéfa neodborů prostě vyhodil.
    xkucf03 avatar 6.1.2021 14:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Odbory, tržní hospodářství, pravice, levice, socialismus

    Obecně, odbory jsou normální součást tržního hospodářství a není na nich nic špatného. Píšu to tady už dlouho, např. 2011, 2011, 2014:

    Totéž si myslím o pracovním právu – regulace vynucované státem (nebo alespoň příliš mnoho regulací) jsou špatné a omezují svobodu, člověk se z nich nemůže „odhlásit“ a dělat si to po svém (snad leda emigrovat, ale to je extrémní případ s velkými náklady a nepříjemnostmi). Zatímco demokratické odbory, které vyjednají lepší pracovní podmínky svým členům, jsou normální součást svobodného trhu. Když mi to totiž nebude vyhovovat, tak z odborů jednoduše vystoupím (nebo do nich vůbec nevlezu) a dohodnu se se zaměstnavatelem sám. Funguje tu přirozená samoregulace – když si odbory budou vymýšlet blbosti, nebo třeba tunelovat členské příspěvky, lidé od nich začnou odcházet a tím se bude zhoršovat vyjednávací pozice té odborové organizace.

    Takových organizací (ať už odbory nebo družstva) může existovat víc paralelně vedle sebe a člověk si vybere tu, která mu nejvíc vyhovuje – nebo třeba žádnou. Zatímco stát je tu jen jeden a jeho podmínky platí pro všechny, vybírat si nemůžeme, a tak by se stát měl omezit jen na to nutné minimum a vše, co jde, nechat na občanech, firmách, sdruženích, odborech…

    Jestli se dělníci cítí znevýhodněni, ať si založí odbory a získají tím lepší pozici. Ačkoli se odbory často berou jako nějaké levičácké zlo, já je vnímám celkem pozitivně (tedy pokud jde o demokratické odbory, členství není povinné a lze vstupovat a vystupovat). Určitě jsou lepší odbory než státní zásahy do ekonomiky – ze státu totiž nejde jen tak vystoupit a dohodnout se bokem a taky nemůže fungovat více států na jednom území současně.

    Navíc odbory mají řešit vztah zaměstnanců a zaměstnavatele, podílet se na kolektivním vyjednáváním mezi těmito dvěma stranami – ne se montovat do politiky a snažit se prosazovat svoje zákony. Odbory vnímám hlavně jako protiváhu k fúzujícím firmám – tam je jejich postavení legitimní a prospěšné.

    O motivaci různých odborových předáků a různých organizacích vznikajících v současnosti na západě mám tedy jisté pochybnosti, ale pochybnými lidmi jsou prolezlé i ty korporace. Takže pokud vedlejším efektem bude, že se to tam požere navzájem a dojde k rozkladu firem jako Google, Microsoft, Facebook… a k decentralizaci internetu a návratu do normálního stavu, tak to bude vlastně dobrý výsledek :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.