abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    28.5. 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    28.5. 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    28.5. 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1756 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Automatix může poškodit Ubuntu

    Vývojář Ubuntu Matthew Garrett (mjg59) shrnuje ve svém blogu závěry analýzy kódu aplikace Automatix. Automatix je mezi uživateli Ubuntu známý nástroj pro instalování software, který není z licenčních důvodů zahrnut do distribuce (ovladače grafických karet, kodeky, atd.). Pouze několikahodinovou analýzou celého balíčku Matthew odhalil množství kosmetických i kritických chyb, které mohou celý systém uvést až do „nenabootovatelného“ stavu.

    5.8.2007 07:12 | blami | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    andree avatar 5.8.2007 14:48 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    to je ale predsa stara znama vec... ;-)
    5.8.2007 14:48 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Potvrzuju :-D
    ...
    freshmouse avatar 5.8.2007 16:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    a) Automatix není jen pro Ubuntu, ale i Debian a další "Debian-based" (letmý pohled na WWW Automatixu).

    b) Celá existence Automatixu, jakožto nástroje, "který instaluje ovladače grafických karet, kodeky atd., je nyní pochybná, jelikož kodeky, ovladače grafických karet atd. Ubuntu instaluje od verze 7.04 (tuším) jinak a lépe (a není třeba nic doinstalovávat -- kliknu na MP3 a objeví se mi, jestli chci stáhnout nesvobodný kodek...).
    5.8.2007 19:21 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ja teda nevim, ale me se to posouvani vyznamu slova svobodny vuuuubec nelibi..... nesvobodny kodek.... existuje i nesvobodny sroubovak?
    5.8.2007 20:59 Petr Pluháček | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Co je na tom spatneho? Muzes byt konkretni?
    5.8.2007 21:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Proste mi to nejak "pocitove" nesedi.... slovni spojeni nesvobodny kodek je pro me stejne nemyslne jako zamilovany kodek
    freshmouse avatar 5.8.2007 22:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Je ten kodek svobodný? Není? Pak je nesvobodný, tečka.
    5.8.2007 23:07 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jste chytrej? Nejste? Pak jste blbej, tečka.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ne. To bych byl nechytrej, ne blbej. Je to jako vnořené podmínky (pseudokód):
    if něco
      stav 1
    else
      if něco jiného
        stav 2
      else
        stav 3
    Stav 1 ber jako jako "chytrej", else první podmínky jako "nechytrej", stav 2 jako "průměrně chytrej", else druhé podmínky jako "blbej" (neprůměrně chytrej, mám-li být přesný). Další podmínky dle libosti.
    5.8.2007 23:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ale implementace toho kodeku svobodná je, tak co? Ten kodek je zatížen patentem tečka. Tudíž by správná otázka měla znít. Přejete si nainstalovat svobodný kodér/dekodér na patenty zatížený kodek MP3, které platí jen v USA. Nebo něco podobného.
    5.8.2007 23:47 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    "Implementace kodeku" nedává smysl - kodek je implementace nějaké specifikace, např. LAME je implementace formátu (ne kodeku) MP3.
    6.8.2007 09:12 eugen4 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Tahle hláška vypadnout na běžného uživatele tak uteče. To ať se ptá při instalaci zda instalovat patentovaný software, tam je na takové problémy čas to řešit
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    A co ti na to mám odpovědět? Bavíme se o úplně něčem jiném a ty sem zatáhneš problematiku patentů, nebo čeho.
    6.8.2007 08:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Coze??? A sroubovak je teda taky nesvobodny, ze? A proc jsem teda nikde napis nesvobodny sroubovak nikde nevidel?
    6.8.2007 08:18 Peppa1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    protože jsi se o šroubovácích nebavil s Richard Stallmanem :)))))))))
    6.8.2007 09:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    To je ta potíž s analogiemi. Dávej si příště pozor a neporovnávej neporovnatelné. Ptát se po nesvobodném šroubováku je jako ptát se po tom, kolik váží software.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.8.2007 09:15 eugen4 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    jemonže problém je s tím výrazem, laik si pod tím názvem představí maximálně CDčko za mřížemi...
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    A kdo říká, že šroubovák není svobodný? Nadefinuješ-li svobodu pro šroubovák, je naprosto v pořádku mít svobodné i nesvobodné nářadí.

    Ten nápis jsi neviděl, protože svobodu nářadí nikdo nedefinoval, a tak ani nerozhodoval o svobodě.
    6.8.2007 13:15 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jo, ale mi jde o to, aby si lidi rozumneli vis? Takze si klidne zadefinuj co chces, bav se jak chces, ale pak se nediv, ze ti lidi nebudou rozumnet..... a slovni spojeni nesvobodny kodek/software mi prije nesmyslny, nebo je ten kodek/software omezeny ve svem konani, aby byl nesvobodny? Vidis tu nesmyslnost?
    6.8.2007 16:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Aby lidé rozuměli, tak musí vynaložit iniciativu a někde si zjistit co to ten "nesvobodný formát" vlastně je. Jak jsem někde četl "Na soustruhu se učí tři roky, ale za počítač posadí kohokoliv." Aby lidé uměli číst, nebo aby věděli, že stroje pohání (třeba) parní stroj (a co to vlastně ten parní stroj je), tak museli chodit do školy. Ale vy chcete, aby tomu lidé rozuměli bez studia - to se obávám nepůjde.

    A vůbec mi přijde, že všichni jsou v tomto na Linux tvrdší jak na Windows. V Linuxu - podle některých - je všechno strašně složité (ačkoliv už je to ve skutečnosti jednodušší než ve Windows). Když přijde pako k Windows, tak nikomu nevadí že na něho vyskočí věci jako "Tento počítač, Místní síť, Internet Explorer, Ovládací panely, ...) a ačkoliv vůbec nechápe co to znamená, tak je to pro něj jednodušší než v Linuxu, kde na něho vyskočí "Domov, Síťové složky, Centrum nastavení" (což je teda nepřekonatelně složité oproti Windows).

    Takže já jsem klidně pro používání slov "svobodný/nesvobodný". Pokud o tom lidé budou chtít něco vědět, tak se někoho zeptají (stejně jako na Windows). Stejně se ptají, i když mají Windows.

    PS: Omlouvám se za ty názvy, používám anglické prostředí a netuším jak jsou v českém přeloženy.
    6.8.2007 18:14 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Podivej, ja myslim, ze vyznam slova svoboda (a toho, ze je nekdo svobodny) chape temer kazdy. Ten vyznam je v tom, ze svobodny subjekt kona podle sve vule. Kdezto tady se pojem svobodny bere tak, ze se vec bez vule a vedomi pouziva podle vule nekoho jineho.... tzn. podle me dost podstatny posun ve vyznamu. Jak by se libilo Vam, kdyby jste byl svobodny tak jak ten kodek? Tzn. by si s Vama kazdy mohl delat co chtel....to by asi moc svoboda nebyla ne? Na freshmousa reagovat uz nebudu, ten ma svuj svet....
    6.8.2007 19:31 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    No, někdy si jako takový kodek připadám. Musím platit daně, oblékat a chovat se podle všeobecných společenských měřítek, zachovávat zákony dle vůle našich zákonodárců atd. :-P
    freshmouse avatar 6.8.2007 17:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Vidis tu nesmyslnost?
    Ne a domnívám se, že se mnou marníš čas.
    6.8.2007 08:45 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    celé tohle omezování uživatelů na 'svobodné' programy mi přijde takové, jak bych to jen řekl... nesvobodné! (já vím, v americe to jinak nejde)
    freshmouse avatar 6.8.2007 09:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jaké "omezování"? To je jako říct, že nazývat psa psem je nesvobodné. Ano, možná i je, ale podle naší definice je nějaký software svobodný či nesvobodný, a tak nevím, proč jej tak i nenazývat...
    5.8.2007 21:05 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    je to jako říkat muži, nežena :)
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    5.8.2007 22:27 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    ehm ... porad mi ten vyraz pripadne lepsi, nez marketingove "zdarma". Presneji "zdarma, .. jo .. uplne ... ale ... "
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    6.8.2007 10:25 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Kupodivu, nesvobodne sroubovaky existuji, protoze existuji patentovane hlavy sroubu. ;-)
    5.8.2007 19:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Vždycky jsem si myslel, že Automatix je prasectvo, a to jsem se k němu nikdy ani nepříblížil. Nechť zhyne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    5.8.2007 21:36 hafo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Jo, Buntu... Holt "kvalita", no. :-D
    6.8.2007 11:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Ale můj příspěvek o Ubuntu vůbec nemluví.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    cezz avatar 5.8.2007 23:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Tak tak, automatix prinasa len problemy + Ubunti add/remove dialog je den odo dna lepsi = tvoje prianie sa coskoro splni. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    blami avatar 6.8.2007 00:59 blami | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    Presne tak, ja souhlasim S mjg55 v tom ze to co kodek dela se da resemblovat spolehliveji a funkcneji pomoci normalnich .deb balicku ktere muzou byt v nejakem neoficialnim repositari :)
    6.8.2007 07:08 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatix může poškodit Ubuntu
    jj to je ono
    6.8.2007 12:59 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Ubutnu může poškodit Automatix?
    Chápu že to vevnitř je možná čuňárna, ale pro uživatele neexperty byl automatix první věc, co jsem po instalaci defaultního desktopu spustil.

    Ten příspěvek mi připadá trochu jako očerňovací kampaň proti něčemu, co oficiální tým ubuntu není schopen/ochoten udělat, možná kvůli právním záležitostem. Tak tu špinavou práci necháme komunitě, a pak jim ještě uděláme účet z toho, co všechno udělali špatně. No...

    (neříkám že co píše, není věcně pravda; ale nepřijde mi to moc konstruktivní)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.