abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 888 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Autor rozšíření Adblock Plus navrhl férové blokování reklam. Pokud nějaký web navštěvujete často a autor webu umístí do stránky speciální meta tag, zobrazil by se vám inline dialog, který navrhujete, zda nechcete blokování reklam na tomto webu zrušit. Zároveň by mělo být snadné začít zase blokovat, pokud jsou reklamy obtěžující.

    12.5.2009 09:26 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.5.2009 09:32 tomík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Autor AdBlocku je pro mě Bůh. Změnil mi život... :'-)

    12.5.2009 09:43 Miki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Jo, to zní rozumně... skvělý nápad.

    12.5.2009 09:50 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Asi upadl na hlavicku. Jednodusi by bylo dodelat do Adblocku whitelist, pro weby kde chci zobrazovat reklamu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.5.2009 09:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    To tam uz je...
    12.5.2009 10:00 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Aha, takze opravdu zblbnul nebo mu reklamky drzi pistoli u hlavy.
    12.5.2009 10:10 d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Ja by som skor navrhoval ze by si clovek mohol zapnut/vypnut textovu verziu danej reklami. mne osobne totiz najviac vadi ten flash. pricom ta text verzia by sa zobrazovala presne tam kde flash reklama

    12.5.2009 10:44 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Mám na to podobný názor - reklama mi vadí v podstatě jen ve formátu flash - takže ho mám defaultně vypnutý a žádný AdBlock nepotřebuji.

    Josef Kufner avatar 12.5.2009 10:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Ještě bliblibliblibliblikající gify jsou pěkně otravné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.5.2009 11:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Ve Firefoxu lze pro animované GIFy zvolit tři režimy: animovat pořád (default), projít jeden cyklus a zastavit, neanimovat vůbec. Mám už dlouho nastavenou prostřední a animované GIFy mne netrápí; když má nějaká reklama jako poslední frame černý obdélníček, je to jejich chyba…
    xkucf03 avatar 12.5.2009 12:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Glitter

    To si pak ale neužiješ „glittery“ :-D
    http://www.glitterfy.com/

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.5.2009 13:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glitter
    Sakra, hned si to přenastavím zpátky… :-)
    12.5.2009 13:48 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glitter
    A co teprve tančícího Ježíše!
    12.5.2009 15:34 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Glitter

     to je hnus, velebnosti!

    Nicky726 avatar 12.5.2009 16:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    V Konqueroru lze taky animace vypnout, či nechat projet jen jednou. Člověk je hned spokojenější.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    pit0 avatar 12.5.2009 11:02 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    mne by flash reklamy ani tak nevadili, ak su to prtave obdlznicky kdesi na kraji, ale animacia jak hovado cez celu stranku, a aby som cakal niekolko sekund na to, kym sa to schova do rohu, alebo nebodaj klikol aby sa to zavrelo - to ma neskutocne stve.

    12.5.2009 12:42 ed | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    na toto podla mna netreba implementovat ziadne dodelavky. survival system k tomu prijde sam.

    ja mam krizom krazom na celom webe flash vypnuty. ak toto zacne robit podstatne mnozstvo ludi (napr. defaultne nastavene bloknutie flashu s tym, ze je mozne si niektory whitelistnut - takto to napriklad vie spravit ol'good adblock, akurat to nie je automatizovane), tak by zacala sledovanost flashovych reklam prudko klesat a survival algoritmus u reklamiek by viedol k prerodu na textove a/alebo obrazkove reklamy, ktore mi vesmes ani tak moc nevadia.

    ale ked sa nieco po boku textu, ktory citam, dotieravo meta a blika, tak smola.
    12.5.2009 11:00 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    ...zobrazil by se vám inline dialog, který navrhujete, zda nechcete blokování... 
    
    12.5.2009 11:51 Tojaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Tohle je IMHO docela zbytečný. Vždycky záleží na uživateli. Třeba já mám pro své oblíbené stránky, kam chodím často (abclinuxu, root, cdr, digit,…), Adblock vypnutý. Pokud někdo Adblock vypnout nechce, tak ho nevypne a žádná vyskakovací hláška ho o tom nepřesvědčí. Spíš mám strach z toho, že až budu hledat něco konkrétního a otevřu si do záložek pár desítek stránek, tak budu muset u každé potvrzovat, že tam ty reklamy skutečně nechci :-/

    12.5.2009 12:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Také se toho obávám. Skoro si říkám, jestli si tímhle autor Adblock Plus nekoleduje o fork.
    xkucf03 avatar 12.5.2009 12:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Mělo by se to týkat stránek, na které chodíš často – takže bych si to představoval tak, že se tě zeptá třeba až po desáté návštěvě toho webu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.5.2009 12:14 Tojaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    To pak jo, to zní rozumně

    12.5.2009 12:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    To ano, ale k tomu se nepotrebuje specialni metatag.
    12.5.2009 13:58 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    K čemu je vlastně to blokování reklam? Já to považuji za nemorální. Pokud mi někdo poskytuje bezplatně nějakou službu, je jasné, že z něčeho její provoz financovat musí. Zdarma není prostě nic. Připomíná mi to používání nelegálního software nebo cestování městskou dopravou bez jízdenky.

    Chápal bych něco takového v době, kdy měla většina z nás doma modem 56,6 kB/s. Jenže dnes už jsme přece jen o deset let dál. Ani v době pomalých modemů jsem reklamy nikdy neblokoval. Řeším to tak, že pokud má nějaký web příliš mnoho reklam (například lživě.cz), nenavštěvuji ho. Jak snadné.

    xkucf03 avatar 12.5.2009 14:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    A když je v televizi reklamní přestávka, zůstáváš sedět?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.5.2009 14:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Nemám žádné zařízení, které by mne při reklamní přestávce automaticky teleportovalo pryč od televize. Stejně tak nemám žádné zařízení, které by mne nutilo na webu mít pohled zaměřený na reklamu. Takže jak na webu tak u televize mají u mne reklamy šanci.
    12.5.2009 20:34 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Ne, jdu pro lahváče.

    Televizní reklama mě okrádá o čas a je velmi „invazivní“. Tím se liší od té internetové.

    12.5.2009 14:10 tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    56.6 kilobajtu za sekundu? Kez by, ale vetsina mela modemy s 8x mensi maximalni propustnosti.

    12.5.2009 14:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Ono i těch 56 Kb/s byla spíše marketingová záležitost. Jednak to bylo jen jedním směrem (upload byl stále 33.6 Kb/s), jednak skutečné hodnoty dosahovaly spíše 40-45 Kb/s a i to jen na slušných telefonních linkách.

    Ale jinak máte samozřejmě pravdu, modem, který by zvládal po telefonní lince přenést 56 KB/s, by tehdy uživatelé vyvažovali zlatem…

    12.5.2009 20:46 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Já jsem míval skutečné hodnoty kolem 46,6 kb/s, dokud nezačali zavádět ADSL. Na lince, která umožňovala ADSL, jsem míval vždy 53,3 kb/s. Upload byl samozřejmě o dost pomalejší.

    Když jsem tenkrát telefonoval přes SIP, musel jsem si tam nastavit příšerný kodek GSM, který mě vrátil zpět do doby kamenné nebo do éry GSM telefonů, které jsou hnusnou kvalitou zvuku pověstné. O dnešní kvalitě (G711a) jsem si mohl nechat jen zdát.

    (Pro úplnost doplním, že od doby zavedení ADSL v příslušné lokalitě do doby, kdy jsem ho mohl konečně používat, uplynulo 6 měsíců. To byl trest tehdejšího Českého telecomu za to, že jsem si vybral jiného operátora a že jsem dvakrát vykázal jejich agitátora, který mi vyhrožoval několikaměsíčním zpožděním, nepřistoupím-li na nabídku Českého telecomu. Ta hrozba se bohužel nakonec splnila. Proto jsem používal vytáčené připojení ještě dlouho poté, co místní ústředna ADSL uměla.)

    12.5.2009 20:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    No dobře, mělo tam být malé b. Spletl jsem se a nachytal jsi mě. Gratuluji.

    12.5.2009 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Neexistuje žádná morální povinnost reklamy číst. Podle mne není nemorální odejít od televize během reklamní přestávky nebo ji přeskočit při sledování ze záznamu, přestože reklama pomáhá platit vysílání. Podle mne není nemorální vyhodit bez čtení reklamní sběr vložený do novin, přestože pomáhá ty noviny platit. Zadavatelé a reklamky těchto forem reklamy počítají s tím, že zdaleka ne každý jejich reklamu bude opravdu konzumovat. A stejně tak je to i u webu, neexistuje žádná morální povinnost nechat si reklamu zobrazovat, prohlížet si ji nebo na ni dokonce reagovat. Stejně jako u těch tradičních médii, i tady zadavatelé a reklamky vědí, jak se věci mají, a vědí, že jen (malá) část reklamy opravdu zasáhne cíl.

    Osobně reklamu (až na agresivní extrémy) cíleně neblokuji, nepočítá-li se jako blokování prohlížeč bez flash pluginu a s vypnutou animací GIFů (resp. omezenou na jednu periodu). Ale jsem zcela zásadně proti tomu, aby někdo veřejnosti vnucoval představu, že na ignorování reklamy je něco nemorálního a zavrženíhodného.

    Kamil Páral avatar 12.5.2009 14:55 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Pěkně řečeno.

    WIFT avatar 12.5.2009 16:40 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Souhlas.

    Reklamy je na webu přehršel. Důvod? Prostě méně funguje. Proč? Protože je jí čím dál víc. Důsledek? Lidé reklamu blokují. Výsledek? Zadavatelé reklamy na to ještě nepřišli, ale reklama na webu není zdaleka tak účinná, jak se poskytovatelé reklamního prostoru snaží tvrdit.

    Závěr? Můj monitor, moje rozhodnutí, co se na něm bude zobrazovat. Tedy pokud jsem schopen to ovlivnit.

    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    Nicky726 avatar 12.5.2009 17:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    12.5.2009 20:29 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Rád bych věděl, kde jsem psal, že ignorování reklamy je nemorální. Prosil bych citaci, pokud možno. Řeč byla o blokování reklamy.

    Srovnání s televizní reklamou je podle mě nesmysl. Televizní reklama mě okrádá o čas. Proto od telky rád odejdu, třeba pro lahváče a podobně. Naopak internetová reklama (při dnešních deseti megabitech za sekundu) žádnou znatelnou ztrátu času nezpůsobuje.

    Já necítím morální povinnost reklamy číst. To jsem nikde netvrdil. U spousty bannerů ovšem dostává provozovatel webu zaplaceno také na základě počtu zobrazení (stažení) toho banneru. Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal. ;-)

    12.5.2009 20:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Rád bych věděl, kde jsem psal, že ignorování reklamy je nemorální. Prosil bych citaci, pokud možno. Řeč byla o blokování reklamy.

    To je úplně jedno. Podstatné je, že ji nevidím. Když při sledování televize ze záznamu přeskakuji reklamní bloky, není v tom prakticky žádný rozdíl oproti blokování v prohlížeči. Na některé pořady se dokonce kvůli tomu dívám ze záznamu zcela záměrně…

    při dnešních deseti megabitech za sekundu

    Zdaleka ne každý má desetimegabit.

    Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal.

    Vidíte, mně by to přišlo nemorálnější než to blokování.

    brk avatar 12.5.2009 21:20 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Naopak internetová reklama (při dnešních deseti megabitech za sekundu) žádnou znatelnou ztrátu času nezpůsobuje.
    To že ten čas nevidíš na první pohled, ještě neznamená, že tam není. U mých počítačů s mobilním Core 2 Duo je rozdíl mezi idle a zatíženým procesorem cca 20W, což třeba v řeči notebooků a provozu na baterie znamená doba běhu 1h vs 3h. Stačí pár stránek s větším množstvím odfláknutého flashe a není problém toho docílit.
    U spousty bannerů ovšem dostává provozovatel webu zaplaceno také na základě počtu zobrazení (stažení) toho banneru. Kdyby bylo možné ten banner zablokovat a zároveň přesvědčit příslušnou reklamní agenturu, že byl zobrazen, vůbec bych se za to nečervenal. ;-)
    Když na určitém webu bude mít tatéž reklama procentuálně menší úspěšnost při srovnatelném počtu zhlédnutí, tak prostě inzerent půjde příště jinam. To je možná ještě větší zlo, než blokování jako takové.
    USE="-qt -kde"
    12.5.2009 16:45 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    reklamy typu flash nepovazujem len za otravne, ale aj ako potencialne nebezpecne - mozu obsahovat skodlivy kod zneuzivajuci chybu flash playerov

    dalej mi vadi zhromazdovanie roznych log statistik z navstev roznych webov

    takze preto je vhodne reklamy blokovat

     

    AdBlock ide vyvijat antiAdblock na vlastny adBlock., ok, "i tak se da :) "

     

    12.5.2009 18:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    A ještě by se nemělo zapomínat, že špatně napsané Flashe jsou schopně velmi zatížit procesor, obzvlášť když je jich na stránce víc. Což znamená zvýšený příkon a tedy i výdaje za elektřinu, u notebooků navíc snížení výdrže při provozu na baterii.

    BTW: Jen doufám, že si tohle nepřečte nějaký zelený mimoň a neudělá z toho kampaň "Reklama na webu přispívá ke globálnímu oteplování" :-)
    13.5.2009 10:59 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    BTW: Jen doufám, že si tohle nepřečte nějaký zelený mimoň a neudělá z toho kampaň "Reklama na webu přispívá ke globálnímu oteplování" :-)
    ale je to pravda.
    12.5.2009 17:56 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    S tou reklamou je to těžké, jako se vším, kde minimálně jedna strana na tom finančně závisí a podle toho se také chová, když se cítí na příjmech ohrožená. I diskuse o reklamě tady na Ábíčku jsou pak často dost ohnivé. Já to vím, ale kvůli tomu si nenechám vnutit nesmyslný názor jako morální povinnost koukat na reklamy.

    Jak už tu bylo napsáno výše: v prvé řadě je to můj monitor, moje připojení k Internetu a můj počítač (a jeho strojový čas, u notebooku navíc jeho baterie). To je potřeba mít na paměti a více než 99% markeťáků tato fakta ignoruje. Ono by totiž bylo opravdu diskutabilní, jestli bych nechtěl podporovat nějaký server, ale jak, když jeho obchodní model naprosto ignoruje mne? Když se musím dennodenně ptát: "Co už je tady vlastně účelem - zobrazovat reklamu nebo původní obsah serveru?" tak je asi někde chyba, že. Reklama je tak agresivní, že nejen že nelze vydržet, omezuje mou osobní svobodu (např. mi zatuhne počítač nebo mi znatelně zkracuje výdrž notebooku na baterie) ale ještě popírá původní poslání těch stránek, na kterých je. Tím mám na mysli miniaturní prostor, který zbývá na původní články, velmi ztížená možnost se soustředit na text článku mezi blikajícími a vyskakujícími nesmysly, překrývání obsahu článku reklamou apod.

    Jak jsem poznal lidi z branže marketingu, tak je to způsobené v první řadě tím, že v této sekci reklamního trhu neumějí najít lepší obchodní model. Znají jediný recept: "nefunguje to? Přitlačíme víc na pilu!".  Dám jednoduchý příklad: když vidím plakát na nějakou kulturní akci, rád si prohlédnu dole umístěná, od vlastního plakátu graficky oddělená, loga sponzorů. Jsem sám zvědavý, kdo sponzoruje kulturu a jakou. A ty firmy si podle toho pak pamatuji a je to pro ně rozhodně fungující reklama. Ale když by mi nutili u vchodu na koncert (kde už jsem naladěný na kulturní zážitek) nějaké své propagační předměty, otravovali v hledišti o přestávkách, umístili svůj slogan v nevhodné velikosti na jeviště nebo dokonce nutili účinkující k nějakým reklamním prohlášením uprostřed představení, mají u mě tolik minusových bodů, že se s nimi budou moct jít bodnout.

    A tento rozdíl, velmi důležitý, musí pochopit i na webu. Jak marketingové agentury, tak majitelé serverů, kteří nechtějí odradit své čtenáře. A ne jim vsugerovávat nesmysly jako že mají morální povinnost si nechat lézt po obrazovce reklamní červy a zkoušet mezi nimi hledat písmenka původního članku. Do té doby jakékoliv snahy o nové a růžovější whitelisty v Adblocku mají, alespon u mne, 100% smůlu. Není kde je použít.

    xkucf03 avatar 12.5.2009 18:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše HTTP
    Jak už tu bylo napsáno výše: v prvé řadě je to můj monitor, moje připojení k Internetu a můj počítač

    Díval bych se na to prostě z pohledu protokolu HTTP. Posílám určité požadavky serveru a ten mi vrací určité odpovědi (stránky, obrázky…). Pošlu-li jeden požadavek na HTML text stránky, zavazuje mě to snad k tomu, abych poslal i jiný* HTTP požadavek a přijal jeho odpověď?

    když vidím plakát na nějakou kulturní akci, rád si prohlédnu dole umístěná, od vlastního plakátu graficky oddělená, loga sponzorů. Jsem sám zvědavý, kdo sponzoruje kulturu a jakou. A ty firmy si podle toho pak pamatuji a je to pro ně rozhodně fungující reklama.

    Přesně tak – mnohem radši mám, když si někdo na webu založí sekci „podporují nás“ nebo „sponzoři“ a tam si kliknu a podívám se klidně i na stránky sponzorů –takový přístup mám mnohem radši, než vloženou reklamu a inzeráty. Snad nejhorší je „kontextová“ reklama – ta je v 99% úplně mimo, nesouvisí s tématem článku. Myslím ta zvýrazněná slova v textu (např. zeleně podtržená), která vedou na stránku s reklamou. Vždyť stačí, aby se v článku vyskytovala předložka „o“ a už se vám tam nacpe reklama na firmu prodávající O-kroužky, no vážně :-D Tohle si strčte někam, markeťáci :-P

    *) např. na reklamu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bilbo avatar 12.5.2009 19:37 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    IMHO i kdyby to v ABP implementovali, nikam to nepovede ....

    Webmastery bych asi rozdelil do dvou skupin - ty kteri blokovani reklam neresi (zatim male procento lidi blokuje reklamu, takze to asi pro vetsinu neni tak velky problem aby si s tim lamali hlavu) a ty kterym to vadi a chteji to resit - jenze takovi spis nasadi jine protiopatreni nez nejaky meta tag ktery funguje jen na nejnovejsich verzich adblocku a to jen "mozna, kdyz ma uzivatel dobrou naladu".

    V praxi se to resi typicky dvema zpusoby:

    Skript, ktery detekuje adblock (element ktery by mel obsahovat reklamu - tedy nejaky obrazek, iframe nebo tak neco - ji neobsahuje) a pri detekci pak presmeruje na stranku, kde uzivateli povi jaky je bidak a mrcha ze blokuje reklamy a dokud si adblock nevypne, tak nesmi na stranky lezt.

    Napsani stranky tak, aby neslo snadno rozpoznat (a tudiz zablokovat) reklamu - adblock blokuje podle nazvu souboru, elementu, domeny, atd .... s vyuzitim regularniho vyrazu. Pokud napisu web tak, aby rozumne velka kombinace filtru bud reklamy z vetsi casti nezablokovala, nebo naopak s reklamami zablokovala i pulku obsahu co by tam mel byt (mozna by stacilo napr. nacpat vsechny obrazky do adresare napr. /banners/ :), tak pak uzivateli nezbyde nez nacpat stranku do whitelistu aby mu fungovala.

    Proti obojimu se jde branit, ale uz je to slozitejsi.

    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    xkucf03 avatar 12.5.2009 19:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    V praxi se to resi typicky dvema zpusoby

    Tím si podle mě jen ještě víc rozházíš uživatele – na chvíli si vyplne AdBlock, stáhne si, pro co přišel (návod, obrázek, mp3…) a víckrát už k tobě nezavítá, protože ho obtěžuješ víc, než jiné weby.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bilbo avatar 12.5.2009 21:20 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Osobne nepouzivam ani jedno (ostatne na vetsine svych webu reklamu ani zadnou nemam :), ale tyhle dva zpusoby jsou to, co jsem videl v praxi. Oboji je neprijemne, ale oboji jde prekonat a IMHO prijde mi to mene otravne, nez kdyz kvuli "tomu necemu" (navod, obrazek, mp3, ...) se clovek musi registrovat a vyplnovat 50 kolonkovy formular (nejlepe jeste s aktivaci na emailu a vynucenym silnym heslem).

    Na druhou stranu z hlediska provozovatele podobnych stranek - clovek co blokuje reklamy je z hlediska zisku (velky traffic, zisk z reklam 0) horsi nez clovek co kvuli nemoznosti blokovat znechucene odejde (maly traffic, zisk taky 0), takze rekl bych, ze s timhle si moc hlavu lamat nebudou.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    12.5.2009 20:01 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    "pome rychlo stahovat poslednu  nesk....rvenu verziu adBlockPlus.xpi, kym sa este da"  ::)))

    +dalej neaktualizovat adBlock- vsak nic nove netreba pridavat ::), uz nemaju co robit, tak vymyslaju ho...diny :)

     

     

    Bilbo avatar 12.5.2009 21:23 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Netreba hned panikarit.

    Adblock je opensource, takze pokud tahle "skvela inovativni feature" nepujde vypnout, tak tipuju ze do par hodin tu mame fork kde to vubec nebude :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    12.5.2009 22:26 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    :) jasne :)

    to bol pokus o vtip, nevysiel :)

    asi by to ani nadloho nepomohlo, pretoze pri zmene verzie na FF x.y by uz ta aDblock z.q verzia uz nemusela fungovat.
    12.5.2009 20:15 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Snad se ta podpora tagu bude dát vypnout.

    Reklamy blokuju jak to jde - stránka pak není jednak zplácaná, mnohdy nemístným obsahem, a pak je i více šetrná k baterii notebooku (javascript,flash).

    12.5.2009 21:19 Martin Niedoba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Pracuji predevsim v textovem rezimu (pouzivam Lynx), jelikoz platim za stazena data. Vite kolik zabiraji na strance informace (text) a kolik zbytecny balast? Navic mne zajimaji predevsim textove informace; obrazky, flash a animace u me nefunguji :-) Netusil jsem ze delam neco nemoralniho :-D Mam tedy pouzivat graficky rezim a za to, ze se mi stahuje reklama jeste platit??
    13.5.2009 08:52 Marztin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam

    Dialog je na pikaču. 

    Lepší by bylo, kdyby upravil AdBlock tak, aby reklamy normálně stahoval, ale stále nezobrazoval. Jednou za čas by na reklamu automatizovaně kliknul a novou stránku zobrazil také skrytě v pozadí.

    Všichni by pak byli spokojení. Provozovatel webu by neměl šanci nic nekalého poznat a uživatelé by nebyli obtěžováni!

    13.5.2009 09:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Jenomže to by pro zadavatele (a poskytovatele prostoru) reklamy snad bylo ještě horší, než když je reklama blokována.
    13.5.2009 10:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    Takže místo automatického ignorování části obsahu, který vám provozovatel nějakého webu nabízí, byste rovnou začal podvádět? Provozovatel webu by samozřejmě něco nekalého poznal – všichni nejsou tak blbí, aby se spokojili s nějakým číslem z logu. Zadavatele reklamy (a zprostředkovaně i pak provozovatele serveru) zajímá účinnost reklamy – a ta se nejlépe měří až v okamžiku, kdy se klient na web vrací a nebo (u e-shopu) když tam něco nakoupí. Pokud ten AdBlock za vás občas i něco nakoupí a zaplatí to z vaší kreditky, pak opravdu nikdo nic nepozná a všichni budou spokojeni – tedy možná až na vás.
    5.12.2009 20:39 Kokýn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Autor Adblock Plus navrhuje fér blokování reklam
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Adblock

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.