abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (26%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 136 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Conscript89 avatar 10.7.2011 15:17 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Par dulezitych nezminenych informaci:
    1. V Sobotu vecer (stredoevropskeho casu) probehl respin a tim padem pozor na co stahujete, image datovane 7.7. jsou ty spatne (na jednom mirroru jsem je videl).
    2. CentOS 6.0 jeste neni vydany a tudiz ani nemuze byt dostupny. Je ovsem vysoce pravdepodobne, ze image z 9.7. jsou finalni.
    3. Protoze CentOS 6.0 jeste neni vydany, nejsou dostupne checksumy a tak opet pozor na to co stahujete.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    10.7.2011 15:39 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    1. Suhlas. Vacsina spominanych mirorov ale mala spravnu i386-netinstall verziu z 09-Jul-2011 18:50. Ostatne verzie som nekontroloval.
    2. Nepisal som o vydani ale o dostupnosti. Ked sa veci objavia na mirroroch su dostupne.
    3. Suhlas. V dostupnych (ale nevydanych ?) release notes checksumy chybaju.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 10.7.2011 21:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Nepisal som o vydani ale o dostupnosti. Ked sa veci objavia na mirroroch su dostupne.
    Tedy, nelhal jsi, jen jsi vědomě mystifikoval?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 02:04 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Ani nie. Dostupnost zdrojov a release notes povazujem za dostatocny znak vydania distra.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 11.7.2011 15:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Nepisal som o vydani ale o dostupnosti. Ked sa veci objavia na mirroroch su dostupne.
    Z toho mi vychází, že jsi neměl namysli vydání distra.
    Ani nie. Dostupnost zdrojov a release notes povazujem za dostatocny znak vydania distra.

    Z toho mi zas vychází, že jsi měl namysli vydání distra.

    Co takhle přestat mlžit a normálně, jako chlap, napsat, jak jsi to celé myslel?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    stativ avatar 11.7.2011 15:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Z toho mi vychází, že jsi neměl namysli vydání distra.
    A říkal snad někde, že byl CentOS oficiálně vydán? Ne, neřekl. Nauč se číst.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 11.7.2011 23:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Z toho mi vychází, že jsi neměl namysli vydání distra.
    A říkal snad někde, že byl CentOS oficiálně vydán? Ne, neřekl. Nauč se číst.
    Čemu nerozumíš na slově neměl?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 16:34 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Co takhle přestat mlžit a normálně, jako chlap, napsat, jak jsi to celé myslel?
    "CentOS 6.0 je dostupný na väčšine slovenských aj českých mirrorov"

    Kto chce taha a instaluje. Kto nechce, nemusi.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 11.7.2011 23:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Z toho jak se vyhýbáš odpovědi, se člověk nic faktického o CentOSu sice nedozví, ale o tobě se dozví leccos.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 00:44 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    nechaj to tak, zjavne mas problem porozumiet napisanemu textu.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 12.7.2011 02:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    nechaj to tak, zjavne mas problem porozumiet napisanemu textu.
    Mám z tebe úplně stejný dojem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 12:44 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    release v6.0 je oznameny.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 11.7.2011 15:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Skvělé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Shadow avatar 10.7.2011 15:25 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Bomba, díky, stahuju. :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    10.7.2011 16:17 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Ake to ma vyhody oproti beznym distram ako Ubuntu alebo openSUSE? Teda okrem mnozstva zastaraneho software...
    10.7.2011 16:29 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    ze nemusis kazdeho pol roka reinstalovat system.. podpora je tusim 10! rokov. to uz je fasa. aj ked centos nepouzivam.. tak pozeram s uctou na vyvojarov redhatu ze idu klasickou cetou vyvoja softveru. a nie rychlo zbuchat a potom opravovat chyby
    10.7.2011 20:08 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Podpora je 7 let.
    11.7.2011 00:47 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Extended support je 10 rokov
    11.7.2011 17:15 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Deset faktoriál?
    Marek 'Maxicom' Zelenka avatar 11.7.2011 18:19 Marek 'Maxicom' Zelenka | skóre: 14 | Kralupy nad Vltavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    vencour avatar 10.7.2011 18:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Jelikož mam v produkci RHEL stroje, tak se mi hodí používat CentOS pro získání jisté fundovanosti.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.7.2011 18:38 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    vzhledem k polozene otazce snad jen - zadne (pro vas)
    AsciiWolf avatar 10.7.2011 18:45 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    +1
    10.7.2011 19:52 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Takze podla Wikipedie Fedora 12, 13 = Red Hat Enterprise Linux 6

    Takze CentOS 6 prinasa zastarane GNOME, plne starych verzii aplikacii a to cele obalene nejakou tajomnou aurou misticna, oznacenou nalepkou "Stable", comu mozno zopar debilov uveri a zvysok sa bude rehotat a nainstaluje si nieco normalne...
    10.7.2011 20:09 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Mno, niektori debili maju platiacich zakaznikov co pre produkcne systemy svojho core businessu pozaduju sw beziaci na supportovanom systeme a nie napriklad najnovsi GNOME dodavany v inak skvelej Fedore 15. Svet je proste zly.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 10.7.2011 21:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2011 20:10 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Ked nechapete co znamena stable tak neoznacujte ostatnych za debilov kked v prvom rade sa to hodi na vas
    10.7.2011 22:48 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Definicia Stable v pripade enterprise distribucii linuxu, znamena stare a zamrdane chybami predavane za tazke prachy...
    pavlix avatar 10.7.2011 23:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Definice od lidí, kteří ostatním bezdůvodně nadávají do debilů, bývají ty nejlepší :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 09:23 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Tazko sa diskutuje s idiotom ale skusim - staci si pozriet kolko komercnych aplikacii pripadne driverov je buildovanych voci konkretnemu jadru napr v RedHat EL. Takze vase super nove jadra su vam bohuzial na nic ked potrebujete pouzit nejaku takuto aplikaciu. Smutne ale je to tak.
    10.7.2011 20:13 mmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    no uz vidis ako na nejakej burze instaluju nove ubuntu... rhel a centos proste nie su distra, ktore si chce vacsina ludi nahodit na desktop. su cielene na uplne ine pouzitie. btw. ani nechcem mysliet na to, aky budem stary, ked ten rhel 6 prestane byt podporovany.
    10.7.2011 20:30 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Kde symbol ,=` znamená ,slyšel jsem, že to spolu nějak souvisí a líbily se mi dvě vodorovné čárky pod sebou`.

    A CentOS 6 nepřináší žádné GNOME -- na rozdíl od tebe na servery grafické prostředí nepotřebujeme, heč peč :o)
    pavlix avatar 10.7.2011 21:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Kde symbol ,=` znamená ,slyšel jsem, že to spolu nějak souvisí a líbily se mi dvě vodorovné čárky pod sebou`.

    A CentOS 6 nepřináší žádné GNOME
    Kde nepřináší znamená co jako? Vy jste dva odborníci, jeden jako druhej.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 10.7.2011 21:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Takze podla Wikipedie Fedora 12, 13 = Red Hat Enterprise Linux 6

    Odkaž prosím na místo ve Wikipedii, kde se tato chyba vyskytuje. Určitě stojí za to ji opravit.
    Takze CentOS 6 prinasa zastarane GNOME, plne starych verzii aplikacii a to cele obalene nejakou tajomnou aurou misticna, oznacenou nalepkou "Stable", comu mozno zopar debilov uveri a zvysok sa bude rehotat a nainstaluje si nieco normalne...

    Když tomu nerozumíš, tak do toho nekecej :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2011 22:46 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hat_Enterprise_Linux#Relationship_to_free_and_community_distributions

    BTW. Pokial je stare GNOME 2.28 viac "stable" ako GNOME 2.32 tak ja som Santa Claus. A to iste plati pre polovicu dodavaneho kodu v tento free variante "enterprise" kvality...

    Aj stare Ubuntu 10.04 LTS je viac stable ako toto.
    pavlix avatar 10.7.2011 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Jak už jsem říkal: Když tomu nerozumíš, tak do toho nekecej :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 00:10 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Co by robil GNOME (?) spusteny (!) na serveri kde sa by default instaluje minimalny system a nasledne sa pridava minimum potrebnych balickov a kazdy update hocicoho sa najskor preveri na testovacom systeme?

    Pytat sa Ta na pripravu prevadzkoveho stroja je zjavne zbytocne, ale poznas aspon niekoho co videl nieco ako zoznam balickov nainstalovanych na nejakom prevadzkovom stroji?
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Pavel Stárek avatar 11.7.2011 22:21 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    To nemá cenu, já jdu domů.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 11.7.2011 23:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Doporučuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2011 21:51 mayo2000
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    v prípate redhatu sa nerehotá, ale redhotá :-) Inak s s Vami samozrejme nesúhlasím.
    vencour avatar 10.7.2011 18:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Šířeji: jsou aplikace, jejichž cena a užitná hodnota je značně vyšší, než cena licence RHELu. No a CentOS je na to zkoušení, které si na ostré věci nelajznete.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.7.2011 18:50 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    ubuntu alebo napr. clonezilla live a knoppix su debian-based. suse je slackware-based. centos je de facto rhel (redhat enterprise linux) a je spolu s fedorou a mandrake/mandrivou redhat-based. viac na skvelom linux timeline blogposte.

    vyhoda je ta ze je to enterprise-level linux, teda je zarucena dlhodoba stabilita a vacsinou sa castejsie meni hw serverov ako operacny system na nich.

    nikto pri zmysloch nebude kriticke aplikacie prevadzkovat na systeme s neoverenymi novinkami (napr. novy kernel). preto ta konzervativnost v zaradovani noviniek.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    vencour avatar 10.7.2011 19:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Jj, to obnáší i to, že až cca rok a půl po vyjití hardware na trh bývá teprve certifikován pro RHEL.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.7.2011 20:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    …zatímco pro distribuce typu Fedory, OpenSuSE nebo Ubuntu není většinou certifikován nikdy. :-)
    pavlix avatar 10.7.2011 21:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Jj, to obnáší i to, že až cca rok a půl po vyjití hardware na trh bývá teprve certifikován pro RHEL.
    A pro tvoji oblíbenou distribuci je certifikován za jak dlouho?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 10.7.2011 21:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Ok, cca rok až rok a půl před RHELem.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pavlix avatar 10.7.2011 23:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Můžeš být trochu méně stručný?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 10.7.2011 23:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Ok, tohle přesně znam pouze z doslechu. Red Hat má nějaký seznam certifikovaného železa od různých výrobců. Podle toho, co je na trhu i toho, co je v nabídce, se dá dohledat, jaký je v tom rozdíl, kdy co přišlo na trh. Dá se to poznat i v nejnovějším železu pro desktop a instalovatelnosti CentOSu na toto železo.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    pavlix avatar 11.7.2011 00:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    No počkej, to píšeš pořád o Redhatu... spíš mě zajímalo, co je zač ta distribuce, pro níž je hardware certifikován o rok a půl dříve.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vencour avatar 11.7.2011 07:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Neni certifikovaný. Xubuntu tam naběhne. Gentoo live dvd taky. A na spuštění CentOSu/RHELu jsem si musel drobet počkat. Aneb vybírat dobře server.

    Ať tu nepindáme tak dlouho ... "křoví" a ten seznam.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.7.2011 09:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Aha. Takže vlastně porovnáváte dvě úplně rozdílné věci. Porovnáváte datum, kdy je hardware oficiálně certifikován pro RHEL, s datem, kdy ten hardware prostě funguje v nějaké jiné distribuci (a kdy nejspíš funguje i v tom RHEL). To vám připadá objektivní?
    vencour avatar 11.7.2011 10:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Informativní určitě ano.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.7.2011 10:49 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    A skutecne si myslite, ze to staci treba lidem ze supportu Oracle?
    12.7.2011 08:28 Luigi | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Mimochodem - znáte někdo někoho, kdo si troufil spustit na linuxu Oracle? Znám několik produkčních věcí a důležitých běžících např. pod CentOS, ale Oracle a jejich Linux mnoho lidí kolem mě (s Oraclem) neoslovil.
    vain avatar 12.7.2011 08:36 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Já fakt nevím, jestli mluvíš o Oracle Linux, nebo o databází Oracle, běžící na Linuxu. To jsem prostě nepochopil z toho komentáře.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Max avatar 12.7.2011 08:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    My :). A to jednoduše proto, že s CentOS bychom ztratili support na oracle. Oraclí linux se základním supportem (aktualizace) je to nejlevnější. Nicméně, jejich kernel nepoužíváme (jedeme na kernel od RHELu).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.7.2011 09:07 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    +1, mam tu jeden oracle linux, a jejich kernel je fakt nakej divnej. Porad jsme s nim meli problemy. Jedno jadro nenabihalo do grafiky (nomodeset) dalsi nabihalo jenom do grafiky, ale konzole nenabehla (nikdy jindy jsem to nikde nevidel, pri precvaknuti z jedne konzole na druhou (alt+Fx) se na chvilku obraz ukazal). Taky se mi stalo ze vyslo nove jadro Oracle Linux, a melo nizsi cislo nez puvodni, nevim co tim chteli naznačit, ale tem jejich jadrum jsem na chut nepřisel.S original jadry od RHEL ten problem nebyl u zadneho jadra.

    Krom toho podepisovat smlouvu asi o 30 stranách s pravidly že si Oracle muze u vas udelat razii kdy chce, aby zkontroloval jestli jeho SW pouzivate v souladu s licenci u SW za tisícikoruny taky není zvykem.
    12.7.2011 09:21 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Mel jsem samozrejme na mysli databazi. Bavime se o vztahu certifikovany RHEL vcetne HW vs. CentOS.
    11.7.2011 11:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    V čem informativní? Smysl má porovnávat buď reálnou funkčnost v obou nebo oficiální certifikaci v obou. Porovnávat funkčnost v jedné s oficiální certifikací v druhé smysl nemá.
    vencour avatar 11.7.2011 11:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Nějaké zpoždění tam je. Laického uživatele certifikát nezajímá,jen funkčnost.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Max avatar 11.7.2011 12:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Asi jsi si spletl diskusi ;-). Tady se řeší komerční sféra, kde musí být vše certifikováno, bez certifikátů není podpora, bez podpory jsou ty miliony zbytečně vyhozený peníze a v případě nějakého problému tě pošlou někam, protože nikdo nebude nic řešit na neodzkoušených (necertifikovaných) systémech.
    Další věcí je, že "necertifikováno" není rovno slovu "nefunguje". Certifikace je o tom, že výrobce SW zaručuje, že to natom 100% poběží úplně v pořádku a v případě problémů ochotně pomohou. A toto může mj. zaručit v tom případě, že ten HW odzkouší, což nějakou dobu trvá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 11.7.2011 12:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Vim a souhlasim. Aneb taky koukam, proč se vlastně hádáme ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.7.2011 11:24 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Mate to dobre, podle Bible je Vase kralovstvi nebeske ... Mt 5,3
    10.7.2011 20:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    suse je slackware-based

    Toto tvrzení je sice formálně pravdivé v tom smyslu, že kdysi dávno se tehdejší S.u.S.E. Linux skutečně odvětvil ze Slackware, ale v kontextu dnešních verzí OpenSuSE bych ho označil za silně zavádějící.

    10.7.2011 22:07 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Trochu tady mícháš ty -based. Ubuntu je opravdu debian-based, protože před vydáním Ubuntu se vezme Debian a v něm se nahradí Gnome a stovky aplikací. Zbytek (prý cca 2/3) je ale opravdový Debian.

    Pro openSUSE a "slackware-based" toto ale vůbec neplatí. Nevezmou slackware a neupraví si ho pro své potřeby. Na Slackwaru začali před mnoha lety, ale dnes jsou to dvě zcela různé distribuce. Mandriva si také nebere nějaký RedHat Linux či Fedoru pro tvorbu své distribuce. Jen na ní před mnoha lety začali. A RHEL a Fedora. Oba jsou nástupci toho původního RedHat Linuxu, jen se jmenují jinak. Říct, že Fedora je "redhat-based" je jako říct, že Fedora je "fedora core-based". A RHEL je Fedora-based, protože při tvorbě RHELu se vezme Fedora a upraví se.

    pavlix avatar 10.7.2011 21:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Ake to ma vyhody oproti beznym distram ako Ubuntu alebo openSUSE? Teda okrem mnozstva zastaraneho software...

    Jaké mají výhody oproti běžným distrám jako je CentOS?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.7.2011 22:51 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Novsi, odladenejsi software. Aj ked termin "odladenost" a linux si vzajomne odporuju. Posraty W2K8 R2 server je sto krat lepsi. Ale je to zadarmo, tak v pohode :)
    10.7.2011 23:12 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    u windowsu si si nikdy niesom isty ci mi "na pozadi" nebezi nejaky spam alebo nejaka ina prasacina. takze velmy by som nevychvaloval tento OS ktory svoju popularitu tazi len z 2 veci a to je silna spolocnost |microsrot| a dobre zrobene GUI inac je tento OS shitovyna na NTu vsak niekedy to NT mali aj v nazve.. aj ked ta serverova edicia ma fajnove nastroje
    pavlix avatar 10.7.2011 23:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Novsi, odladenejsi software. Aj ked termin "odladenost" a linux si vzajomne odporuju. Posraty W2K8 R2 server je sto krat lepsi. Ale je to zadarmo, tak v pohode :)
    Naštěstí nejsem (konspirační) teoretik jako ty, ale pohybuju se tak trochu i v praxi. A jediné, co z tvých příspěvků dokážu vyčíst je to, že jsi podle v tomto oboru mě úplně mimo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 02:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Co takhle se podívat na cenu předplatnýho pro RHEL? :P
    11.7.2011 09:21 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Windows 2008 je vzhledem k tomu, že máme rok 2011 jistě taky velmi aktuální. :-)
    11.7.2011 10:36 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    No vzhledem k tomu ze 2008 R2 SP1 jsou letosni, tak jsou ... jen je potreba o produktech MS a jejich vydevani neco vedet nez se zacne blabolit... Jinak muj nazor na Win 2008 je vsecho jen ne pozitivni. Cisty 2008 Server bylo dilo pekelny. Jeste vetsi sracka nez Vista a to je co rict. 2008 R2 je na tom o hodne lip, ale porad je podle me zdarilejsi system starej 2003 R2 Server.

    Srovnavat Widle s RHEL je podle me scestny. Widle se vetsinou pouzivaj jako Domain Controller nebo na nich bezi Exchange ... presne ty dve technologie, ktery nejsou plne nahraditelny zadnym opensource softem ve stabilnim stavu (ano vim o open groupwarech, openchange, samba4 ... ale nejsou plnohodnotny nahrady v ekosystemu windowsich stanic nebo nejsou stabilni)
    11.7.2011 11:17 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Zimbra nie je stabilna? o.O Integracia s MS Outlookom je bezproblemova, nehovoriac o existencii vlastneho klienta (Zimbra Desktop)
    11.7.2011 13:31 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Zimbra samozrejme stabilni je, ale neni plnohodnotnou nahradou za DC + Exchange v ramci windowsi site. Na to bys potreboval prihodit DC zalozenej na Sambe 4 a tak zatim stable neni (bohuzel ... moc rad bych videl sambu 4 a openchange v produkcni kvalite).

    Me slo spis o zdurazneni, ze RHEL a Win servery jsou jiny zviratka pouzivany vetsinou na jiny ucely.
    Pavel Půlpán avatar 11.7.2011 13:59 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Souhlas.
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    11.7.2011 14:48 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Zmienku o DC som prehliadol. :) Kazdopadne, Novell eDirectory je tu dlhsie ako Active Directory a MS sa velmi vela vecami "inspiroval". Takze ani MS AD netreba. ;)

    Novell eDirectory + ZenWorks + Zimbra/Scalix/Zarafa/Openxchange... :)
    10.7.2011 21:53 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    úad hominem) může někdo tohle to Laco vystřelit na Měsíc a bez skafandru? Díky.

    Že ja blbec ho furt rozbaluju...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    10.7.2011 23:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Kvůli lidem jako on nemá smysl se rozčilovat. Jen mi není jasné, jestli si myslí, že Red Hat a SuSE generují více chyb než opravují, nebo jestli si představuje, že nové verze upstream projektů automaticky obsahují méně chyb, než jich obsahovaly ty staré.
    10.7.2011 23:13 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    To ma byt kompliment? Dojal si ma :)

    IMHO... moj odladeny Windows 7 asi bude aj tak najlepsi. Kazdopadne ano, myslim si ze nove verzie obsahuju menej chyb aj ked aj tu platia vynimky u projektov ktore nieco zasadneho zmenia, ako to spravili napr. s KDE 4.0 alebo GNOME 3.0

    Myslim si vsak ze GNOME 2.28 je trochu stare, mohli dat 2.32 ktore opravilo vela veci. Ale ked odhliadnem od verzie desktopu alebo beznych aplikacii, myslim ze aj novsi kernel by taky server ocenil viac. Aspon taky stym 200 riadkovym patchom by asi neuskodil pri narocnych operiaciach.
    pavlix avatar 10.7.2011 23:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    IMHO... moj odladeny Windows 7 asi bude aj tak najlepsi.
    V tom se snad všichni shodneme, že je pro tebe nejlepší něco ve stylu Windows 7. Je na to dostatek reklam a je tu „cool“ efekt.
    Myslim si vsak ze GNOME 2.28 je trochu stare, mohli dat 2.32 ktore opravilo vela veci. Ale ked odhliadnem od verzie desktopu alebo beznych aplikacii, myslim ze aj novsi kernel by taky server ocenil viac. Aspon taky stym 200 riadkovym patchom by asi neuskodil pri narocnych operiaciach.
    Já nevím, proč nějaký Gnome vůbec řešíš, sám jsi napsal, že ti nejvíc vyhovují Windows 7.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 11.7.2011 08:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Aha, takže ty nevíš, že to chodí trochu jinak. On se nevezme zdroják GNOME komponent, nezkompiluje se, nenalepí se na něj nálepka CentOS (nebo cokoliv) a nepustí se do světa jak je to super odladěné GNOME. Před tou kompilací se tam přidá opravdu hodně patchů. Takže možná o verzi jde 2.28. Ale není to ta samá 2.28, kterou jsi používal jako novinku v nějaké třeba Fedoře.

    Ty vole, proč já s tebou vlastně ztrácím čas... nasrat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    11.7.2011 09:09 bumerang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Tak ja nevim proc prave na muj notebook naistalovali neodladeny Windows 7 :-)
    11.7.2011 10:33 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    LOL
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Pavel Stárek avatar 11.7.2011 22:35 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    A kde bereš tu jistotu, že Red Hat nebackportoval opravy chyb z Gnome 2.32 do Gnome 2.28, který je obsažen v RHEL 6 (CentOS 6)? To samé s kernelem, protože Red Hat je jeden z velkých (firemních) přispěvovatelů do kernelu, takže opravy chyb a vylepšení zpětně backportuje do 2.6.32 (který, jak se dohodli tvůrci LTS distribucí používá nejen RHEL, ale i Debian, Ubuntu 10.04 LTS a SLES/SLED). Obecně si myslím, že zde plácáš nesmysly.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    pavlix avatar 11.7.2011 23:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Namáháš se zbytečně, když se snažíš na trolla aplikovat racionální argumenty.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 10.7.2011 23:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Že ja blbec ho furt rozbaluju...
    Přestaň ho blokovat, ušetříš rozbalování :). Blbců je tu víc, a mnozí přispívají bez registrace a dokonce pod měnícími se přezdívkami. Přečíst a... když máš náladu, reagovat, když nemáš, ignorovat :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    belisarivs avatar 11.7.2011 14:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Nebo si uprav vlastni CSS aby se nezobrazovali blokovani ;-).

    Sejde z oci, sejde z mysli.

    Laco je proste nemocny clovek, na ktereho lidi serou, tak na sebe jako spravna "attention whore" pritahuje pozornost flamebaity.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.7.2011 15:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    hm, a ty místo abys mu pomohl, budeš jeho problém zhoršovat cílenou ignorací ...
    Conscript89 avatar 10.7.2011 17:01 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Tak a checksumy jsou venku.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    11.7.2011 09:27 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Stable != bez chyb
    Vyskočím z toho flamewar vlákna... a okomentuji jen slovo "stable"

    Je potřeba si uvědomit, že slovo "stable" neznamená, že všechny aplikace jsou stabilní a bez chyb. "Stable" v případě distribuce znamená, že se chaoticky nemění verze na ty nejnovější a aplikace mají stabilní chování (a to stabilní chování může zahrnovat i to, že to stabilně za určitých vstupních podmínek spadne :)).

    Aktualizace distribuce jsou pak především bezpečnostního rázuu (což nevylučuje občas nějakou jinou opravu).
    11.7.2011 12:10 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stable != bez chyb
    imho bezpečnostných aktualizácií bude výrazne menej ako tých čisto aplikačných. Aj preto sa rozumná odladenosť dosahuje tak v x.2-3
    lukve avatar 11.7.2011 13:45 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stable != bez chyb

    Ondreji.. ty si prvy co to tu uviedol na pravu mieru... co sa tyka nasadenia na desktop tak sa najde vela ludi ktory  vzdycky cakaju kdey vyjde LTS verzia ubuntu nez aby kazdeho pol roka instalovali klasicke ubuntu.

    linux user more than 20y
    11.7.2011 17:47 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Jo, tak na to si dám dneska jedno pětipivo! A teď už jen počkat, až budou image na vpsFree a můžeme začít s migrací :)
    pavlix avatar 11.7.2011 23:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    až budou image na vpsFree
    To ještě existuje? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.7.2011 10:40 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Nejen existuje ale i velmi dobře funguje :-)
    pavlix avatar 12.7.2011 12:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný
    Já jen že jsem o nich už dlouho neviděl žádný flame :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.7.2011 20:51 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS 6.0 je dostupný

    Pokud by nekoho zajimaly i poznamky k vydani krome prestrelek, tak jsou zde dokonce v cestine, diky p. Hrbaci.

    http://wiki.centos.org/Manuals/ReleaseNotes/CentOS6.0/Czech

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.