abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 9
    dnes 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    dnes 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 31
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1347 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Co s nahlášenými chybami KDE 3?

    Bram Schoenmakers píše o rozhodnutí, před kterým nyní stojí vývojáři KDE. Bugzilla KDE má přes 15 tisíc neodstraněných nahlášených chyb a přes 13 tisíc přání uživatelů - tento počet se stále zvyšuje. Bylo navrženo řešení, že všechny chyby KDE 3 budou uzavřeny, neboť jejich procházení by zabralo spoustu času a kód KDE 4 je už dosti odlišný. Můžete vyjádřit svůj (ne)souhlas v hlasování.

    12.12.2007 19:16 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2007 19:40 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Tak jsem nesouhlasil, ale na výsledku to stejně asi nic nezmění :-) Na jednu stranu je chápu, ale na druhou stranu KDE 3 má dnes každá distribuce která obsahuje KDE. Přeci jen KDE 4 má k použitelnosti KDE 3 ještě hodně daleko.
    belisarivs avatar 12.12.2007 19:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    To sice jo, ale pokud by KDE 3 vazaly dalsi sily, tak by se situace kolem KDE 4 hned tak nezlepsila.
    IRC is just multiplayer notepad.
    12.12.2007 19:57 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Rozhodně, ale není řešení hodit všechny uživatele KDE 3 přes palubu. Chlapci si vzali moc velké sousto...
    12.12.2007 20:24 Costra | skóre: 3 | blog: Bláznovy žluté lepící papírky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Vzdyt nejde o zadne hazeni pres palubu. Jde o nejjednodusi zpusob revize vsech bugu. Takove mnozstvi neni schopen nikdo projit a znovu posoudit, zda je ten ktery bug jeste relevantni. Takze vse zavrit a nechat na tech, co ty bugy nahlasili, aby je pripadne znovu otevreli, mne prijde jako rozumne reseni.
    12.12.2007 20:29 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Nějak nechápu k čemu bude znovuotevření bugu KDE 3, které už nebude mít podporu a v KDE 4 je celé předělané ;-)
    12.12.2007 20:41 Costra | skóre: 3 | blog: Bláznovy žluté lepící papírky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    - jednak kde4 neni CELE predelane, takze spousta bugu je relevatni i tam - druhak dalsi kopa bugu jsou pripominky a namety na novou funkcionalitu, ktera v kde4 take byt nemusi
    12.12.2007 21:20 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Kdyby radši udělali jedno pořádně a nezačínali zase něco nového, ale to je ted' móda. Samé novinky a funkčnost se prostě řeší dodatečně.
    13.12.2007 09:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    ne, to se mýlíš - jak nyní názorně vidíš, funkčnost se neřeší vůbec (tedy pokud za "řešení" nepovažuješ hlasování o tom, jestli všechno zahodit nebo to nechat hnít jak to je)
    Saljack avatar 12.12.2007 23:40 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Kompletně ne ale z 90% jo
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    12.12.2007 20:38 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    jen dalsi dukaz toho, ze komercni distra stoji na hlinenych nohach. jsem zvedavy jak bude Redhat fixovat RHEL (deklarovany support 7 let) s KDE3:(
    12.12.2007 20:42 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Bohužel máš pravdu, každou chvíly je v kurzu něco jiného :-D
    12.12.2007 20:43 Costra | skóre: 3 | blog: Bláznovy žluté lepící papírky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    ale ten support je zamereny zejmena na bezpecnostni chyby, nikoliv prece na nove funkcnosti a nedokonalosti soucasneho kde3?! Nevidim v tom problem.
    12.12.2007 20:49 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Tak o nových funkčnostech není pochyb, ale spíš ty opravy chyb mě mrzí. Bezpečnostní updaty o ty se nebojím.
    13.12.2007 07:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    No RedHat asi tak, že zaplatí vývojáře, co to budou dělat (je vůbec KDE v RHEL?) ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.12.2007 08:10 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Ano.
    12.12.2007 21:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    zprávička je hrubě zavádějící, otázka stojí "Should all bugs in KDE Bugzilla be closed?" a v blogu se píše "The plan is to close all bugs (not wishes) just before or at the KDE 4 release." - tak kde se bere informace, že má jít o zavírání bugů jen KDE 3? ... ach jo :-( :-( :-(
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.12.2007 22:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    No já nevím, spíš se tím implicitně myslí "all KDE3 bugs". Pochybuju, že by tím byl zmaten i jiný vývojář.
    13.12.2007 10:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    No já nevím, spíš se tím implicitně myslí "all KDE3 bugs".
    obdivuju dokonalost tvé křišťálové koule ... mě tedy nic takového z blogu "implicitně" neplyne, mimo jiné protože počty chyb, o kterých se tam mluví, odpovídají všem chybám KDE, nikoli jen chybám hlášeným proti KDE 3

    což je v tom blogu ostatně dosti zavádějící argumentace, jestliže se porovnávají počty bugů otevřených a zavřených za poslední týden - je jasné, že aktivita v hlášení chyb po vydání "RC" bude větší, zatímco aktivita v jejich opravování během vývojové fáze, kdy každý honí naprosto nesmyslnou deadline, aby do ní vůbec byla naprogramovaná slibovaná funkcionalita, bude dost možná menší než během fáze udržovací ... průměrné hodnoty určitě vypadají úplně jinak

    btw, dnešní čísla vypadají úplně jinak než ta v blogu: 347 bugs opened, 350 bugs closed in the last 7 days
    Pochybuju, že by tím byl zmaten i jiný vývojář.
    a tento odkaz dokazuje co? - věta "For all that say 'Aye, close all KDE3 bugs'" nemá žádný přímý vztah k prvnímu blogu, ta se klidně může obracet k lidem jako ty, kteří si to vyložili jen na KDE 3, a těm stovkám dalších, které jsi zmátl
    13.12.2007 08:41 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    no hosi to maju tazke; ja preferujem skor postupne vylepsovanie ako taketo skoky medzi verziami ala Microsoft;
    KDE 4 moze byt napokon podobna blamaz ako Vista
    13.12.2007 09:02 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Ono to buzel neslo udelat nejak jinak. Qt4 a Qt3 jsou uplne jina pohadka a pro KDE4 by bylo velmi nevyhodny tahnout s sebou starou zatez a hrichy este z dob KDE2. Nejspis to zpusobi problemy a opravdu poradnej release KDE4 bude az neco okolo 4.0.3 a nebo dokonce 4.1.1, jenze pokud chceme zazraky Qt4 tak za ne musime nejak zaplatit.
    kyknos avatar 13.12.2007 10:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    umh
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2007 15:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Vždyť v GIMPu se to dělá běžně (aspoň s bugy od některých vývojářek), co Tě na tom překvapuje? ;-)
    kyknos avatar 13.12.2007 16:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    zrovna jsem o tom mluvil u obeda :)

    jenze tam se ty bugy alespon zkopiruji do nove bugy, takze jsou pouze ocisteny od jmena vyvojarky, ktere nesmi byt vysloveno :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    NbS avatar 13.12.2007 11:25 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Tak jsem souhlasil ... 15k chyb je prece jen trochu moc na to, ze tu brzo bude 4rka a s trojkou se stane to co s jeji prechozi verzi (tj pomalu zkonci v propadlisti dejin) takze ano, jsem pro tlustou caru a zacit resit chyby uz jen ve KDE4
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    kyknos avatar 13.12.2007 11:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    imho je to pekna prasecina, protoze pochybuji, ze se prechodem na verzi 4 vsechny ty chyby magicky vyresi

    a vzhledem k tomu, ze uz dnes jsou uzivatele lini reportovat chyby, timto je jen vice znechuti
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    stativ avatar 13.12.2007 14:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Když jsou líní, tak ať si naserou (promiňte drsný výraz, ale tahle lenost mě vážně štve).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kyknos avatar 13.12.2007 14:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    me stve take, ale tady vyvojari jasne davaji najevo, ze si prace uzivatelu reportujicich chyby nevazi, a ze se na to maji uzivatele priste radeji vybodnout :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2007 15:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Ne, tím dávají jasně najevo, že potřebujou lidi, peníze a sponzory. ;-)
    13.12.2007 15:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Tak po nich chtějte zpátky love. Nebo si to odinstalujte.
    13.12.2007 17:40 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    Již párkrát se mi stalo, že mi z nějaké Bugzilly přišla informace, že se BUG automaticky uzavírá, protože ho po dlouhou dobu nikdo neřešil.

    Já ten postup chápu, ale zároveň odrazuje se hlášením zabývat. Ono to obnáší registraci kdovíkde a popis chyby v angličtině. Takže hlásit jen to, co opravdu bolí. Protože plnit db něčeho, co se stejně samo smaže a neřeší, to je plýtvání časem.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    13.12.2007 15:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co s nahlášenými chybami KDE 3?
    15k chyb je prece jen trochu moc na to, ze tu brzo bude 4rka a s trojkou se stane to co s jeji prechozi verzi (tj pomalu zkonci v propadlisti dejin)
    brzo? - nechci být špatným prorokem, ale myslímže KDE3 začne "končit v propadlišti dějin" až bude ve velkých distribucích KDE4 jako základní, což si myslím, že bude tak zhruba za rok, a to mi zrovna jako "brzo" nepřipadá (vzhledem k tomu "začne končit" = nikoli "skončí") ...
    takze ano, jsem pro tlustou caru a zacit resit chyby uz jen ve KDE4
    ... krom toho zapomínáš, že spousta těch bugreportů (a řekl bych, že drtivá většina wishes) je validních i proti KDE4

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.