Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.
Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.
AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).
Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Ahojte kóderi, všimli sme si, že mnohí z vás chcú ísť aj na Rubyslavu, ktorá sa koná v rovnakom termíne ako sme pôvodne zvolili aj my. Aby ste nič nezmeškali, rozhodli sme sa posunúť termín prednášky. Radi vás všetkých uvidíme na prednáške AMD: Alebo ako som sa prestal báť a naučil milovať JavaScript 11. marca o 19:00 v Spote.
Potvrďte svoju účasť prostredníctvom Facebook eventu alebo meetup.com.
Tiskni Sdílej:
Ahojte kóderiZdar developere…
Chodi na takoveto geeky a nerdy seslosti vubec nekdo?Já jsem byl ve středu na Prague Lambda Meetupu, ten byl dost fajn. Lidí tam bylo asi 30, z toho jedna nebo dvě ženské.
Tiež by som bol trochu confused keby som písal v takomto jazyku:
Number.MIN_VALUE < 0 // false [] + [] // "" [] + {} // "[object Object]" {} + [] // 0 {} + {} // NaN [7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ] ",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?) 10000000000000000 == 10000000000000001 // true
Number.MIN_VALUE < 0 // false
Tohle je způsobeno tím, že Number.MIN_VALUE
je nejnižší absolutní/kladná hodnota daného float typu, tj. je to kousíček nad nulou. Název je matoucí. Pokud člověk potřebuje číslo menší než jakýkoli jiný, chce to Number.NEGATIVE_INFINITY
.
[] + [] // ""
[] + {} // "[object Object]"
{} + [] // 0
{} + {} // NaN
Tohle jsou vlastnosti jazyka. Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...
[7, 3, 5, 11].sort() // [ 11, 3, 5, 7 ]
Řazení je lexikografické, ne numerické. Neintuitivní výchozí chování.
",,," == Array((null,'cool',false,NaN,4)) // true
Může být zjednodušeno na:
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Což je prostě vlastnost operátoru == pro string a pole, viz třeba:
"1,2" == [1, 2] // true
Není to zrovna dvakrát intuitivní.
typeof NaN // number (nie je to skratka pre Not a Number?)
Tohle je naprosto v pořádku. "Not a number" se vztahuje k hodnotě, ne k typu. Viz třeba nan v C++, taky je to číselný typ. NaN je součástí definice IEEE 754 (resp. tam jsou dokonce dva NaNy ).
10000000000000000 == 10000000000000001 // true
JS používá double
pro reprezentaci čísel. log2(10000000000000000) ≈ 53.151, což o kousek víc, než velikost mantisy double
(53 bitů).
Tohle mi nepřijde jako problém, respektive na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...
na problém s konečnou přeností float-like typů a/nebo s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Viz třeba podobný problém v C.
Tohle jsou vlastnosti jazyka. Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...
U jazyka kde mi funkcia môže vrátiť čokoľvek je toto dosť podstatná vlastnosť. Stačí nedopatrením vrátiť pole kde som si myslel že vracia číslo, spočítať to s niečim a chyba sa prejaví o kilometer ďalej. Kým ju nájdem budem mať vytrhané vlasy
Může být zjednodušeno na:
",,," == [undefined, undefined, undefined, undefined] // true
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefined
Ešte doplním, že výsledok (null,'cool',false,NaN,4) je 4, preto vytvorí pole 4 undefinedTo mi nepřijde nijak divný, to je prostě comma operator z C/C++... Ale je pravda, že někomu, kdo nepracoval s C/C++, by to asi neintuitivní přijít mohlo.
s konečnou kapacitou integerů narazí člověk tak nebo onak skoro v jakémkoli general purpose jazyce...Python 3? Nekonečná kapacita samozřejmě fyzicky neexistuje, ale nepřekonatelným omezením je pouze velikost paměti a ne nějaké takové směšně malé číslo.
Dost divný, ale v zásadě je to jedno, protože člověk stejně obvykle nepotřeuje sčítat pole a objekty...Jeden z důvodů, proč mít typový systém, pak by se to nemuselo vůbec řešit.