abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (11%)
    Celkem 235 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník

    CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris

    Projekt Turris pomalu finišuje. Minulý týden jeho vývojáři oznámili úspěšné zprovoznění druhé várky prototypů, blíží se tedy i termín výroby prvních produkčních kusů. Aktuálně se ale  vývojáři potýkají s drobnou komplikací. Tu dnes popsal na blogu CZ.NIC vedoucí projektového týmu Bedřich Košata. Dosud testované Wifi antény se totiž neukazují jako zcela vyhovující, proto se realizátoři projektu rozhodli obrátit na veřejnost s dvěma prosbami o pomoc.

    Bedřich Košata z Laboratoří CZ.NIC na blogu sdružení píše: "První prosba míří na případné výrobce nebo dodavatele antén, kteří by nám byli schopni nabídnout kvalitní antény odpovídající určeným parametrům. Druhá prosba je potom určená širší veřejnosti, zejména již předregistrovaným zájemcům o router Turris. Pomocí Google Drive jsme připravili krátkou anktetu ohledně plánovaného použití Wifi a budeme rádi, pokud nám jejím vyplněním pomůžete vybrat nejlepší řešení."

    Blogpost uzavírá popis špatné zkušenosti s jednou z vytipovaných Wifi antén, která se přes deklarované vlastnosti ukázala nakonec jako zcela nevyhovující.

    29.10.2013 12:41 | Vilem Sladek | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.10.2013 16:21 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární příspěvek.

    Zobrazit komentář
    29.10.2013 17:14 Sutrak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Copak delají špatně, bobku? Mamka Ti to pofouká, neboj...
    Petr Tomášek avatar 4.11.2013 14:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Jak považuju uživatele "Dvojité Wéčko" za levičácského bezmozga, tak s ním tentokrát musím souhlasit včetně výraziva.

    Proč by kurňa měl člověk podporovat tyhle cípoviny, se kterýámi si chlapci z NICu hrají (IPv6, vlastní router, atd., atd.). Měli by radši zlevnit poplatky...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 4.11.2013 14:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Měli by radši zlevnit poplatky...

    Nejlépe na nulu ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.10.2013 17:24 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Myslim, ze sprava cz domeny by mela byt sverena regulernimu komercnimu subjektu, ktery bude konat za ucelem dosazeni zisku. Vim, ze domeny dnes stoji par korun, ale stejne se mi nelibi, ze dochazi k vyvoji nepotrebnych programu, nataceni absolutne nepotrebnych tv spotu, vyvoji nepotrebnych smirovacich routeru a diskutabilnich sluzeb, jakou je treba mojeid.
    29.10.2013 17:43 Juraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Chces aby to dopadlo ako SK-NIC - sukromna monopolna firma? Katastrofa.
    29.10.2013 18:43 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ok. Delal jsem na domenach v dobe tesne pred tim nez to CZ.NIC prevzal. Nastoupil jsem do rozjetyho claku a v te dobe uz tam bylo malo lidi, kteri se podileli na vyvoji toho predesleho systemu. Uvedomte si, ze navrhnout a naprogramovat takovy system je uplne jina uloha nez ho oprasovat. CZ.NICu nezbyva nic jineho nez pracovat na vedlejsich projektech aby si udrzeli nejakou kontinuitu, jinak se jim rozprechnou lidi a pujdou nekam jinam.

    Ne vsechny projekty CZ.NICu dopadnou jako mojeid. I komercni firma pohrbi cast svych projektu.
    29.10.2013 20:11 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    CZ.NICu nezbyva nic jineho nez pracovat na vedlejsich projektech aby si udrzeli nejakou kontinuitu, jinak se jim rozprechnou lidi a pujdou nekam jinam.

    Aha, takze cz.nic se zabyva irelevantnimi a zbytecnymi aktivitami kvuli tomu, aby jim neodesli zamestnanci? Nebylo by lepsi nepotrebne zamestnance propustit, racionalizovat naklady a soustredit se na svuj core-business, coz je v tomto pripade sprava domen?

    Nechci do toho sdruzeni jen kopat. Verim a myslim si, ze v ramci spravy domen odvadi dobrou praci, ale irituje mne, kdyz vidim, jakym vsem oblastem se toto sdruzeni venuje. Uz jen cekam na to, kdy sdruzeni, aby nedejboze nedosahlo zisku, zacne dotovat treba tvorbu tv spotu o financni gramotnosti (nebo jakoukoli jinou zbytecnost).
    29.10.2013 20:32 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Nechapem...

    Core businessom CZ-NICu je zrejme sprava domen. Ta im ide natolko dobre, ze im ostavaju peniaze aj na bocne projekty, ktore nikomu neublizuju, ale naopak, prinasaju uzitok celej internetovej komunite.

    V com by im ta zmienovana racionalizacia nakladov mala akoze pomoct, ked penazi maju odcividne nazvys - teda su v svojom businesse mimoriadne efektivni?

    Ako neziskovka nemozu tvorit zisk, to je snad kazdemu jasne. Preco je problemom, ze ich investuju do niecoho uzitocnejsieho? Bolo by lepsie, ak by tieto peniaze minuli na mercedesy a designovy nabytok za statisice? Nemyslim.

    Druhou moznostou je transformacia na trebarz akciovu spolocnost, ktora by mohla regulerne tvorit zisk.

    Komu, okrem jej akcionarov by to pomohlo? To by ta uz netrapilo, kam sa peniaze vybrane za spravu domen podeli?

    Je tu samozrejme este tretia moznost, rapidne znizit poplatky za registraciu .cz domeny. Nie som is isty, ci by to bolo rozumne... vasa .cz domena stoji menej ako nasa .sk, pritom kvalita sluzieb je neporovnatelna... a znizenie ciem by len nahralo domenovym spekulantom.

    Tak ci tak, nedokazem pochopit cechov, ktori na CZ-NIC nadavaju. Ja by som ich na slovensku bral vsetkymi desatimi, keby to bolo v mojich moznostiach.
    29.10.2013 23:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    tolik slov a totálně k hovnu, protože zcela ignoruješ takovou jednoduchou věc, jakože by třeba nemuseli těch peněz vybírat tolik ...
    pavlix avatar 29.10.2013 23:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    K tomu nevidím zásadní důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.10.2013 23:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    neříkám, že nějaký takový "zásadní"(*) důvod existuje, pouze poukazuju na falešné dilema v předchozím příspěvku

    (*) vo tom viz minulej flejm k tématu knotdns, asi nejsem sám, koho by slevnění domén potěšilo - ale chápu, že dělat radost individuím jako jsem já pro některé není důvodem, ba spíše je to trucdůvodem to naopak osolit
    pavlix avatar 29.10.2013 23:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    neříkám, že nějaký takový "zásadní"(*) důvod existuje, pouze poukazuju na falešné dilema v předchozím příspěvku
    Z tvého předchozího příspěvku něco takového nelze vyčíst.
    asi nejsem sám, koho by slevnění domén potěšilo
    V době, kdy jsou .cz domény prakticky zadarmo, to opravdu nechápu. Ještě bych dokázal pochopit, kdyby někdo volal po zdražení v naději, že se tím uvolní zbytečně držená jména, ale zlevnění z de facto zadarmo na de facto zadarmo nic zásadního kromě omezení činnosti CZ.NIC nepřinese.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.10.2013 23:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    neříkám, že nějaký takový "zásadní"(*) důvod existuje, pouze poukazuju na falešné dilema v předchozím příspěvku
    Z tvého předchozího příspěvku něco takového nelze vyčíst.
    chtěl jsi říci spíše něco jako "jsem nedokázal vyčíst", ne?
    asi nejsem sám, koho by slevnění domén potěšilo
    V době, kdy jsou .cz domény prakticky zadarmo, to opravdu nechápu. Ještě bych dokázal pochopit, kdyby někdo volal po zdražení v naději, že se tím uvolní zbytečně držená jména, ale zlevnění z de facto zadarmo na de facto zadarmo nic zásadního kromě omezení činnosti CZ.NIC nepřinese.
    príma, tož až se příště vyskytneš zase poblíž, doufám, že mě zveš na nějakou dobrou večeři či oběd, a to opakovaně při každé příležitosti, jistě rád uděláš de facto zadarmo dobrý skutek, eventuelně mi můžeš věnovat de facto zadarmo pár bas lahváčů ...
    pavlix avatar 30.10.2013 00:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    príma, tož až se příště vyskytneš zase poblíž, doufám, že mě zveš na nějakou dobrou večeři či oběd, a to opakovaně při každé příležitosti, jistě rád uděláš de facto zadarmo dobrý skutek, eventuelně mi můžeš věnovat de facto zadarmo pár bas lahváčů ...
    Stav se za mnou v sobotu na LinuxAltu, domluvíme místo a čas předání první basy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.10.2013 08:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    mám už jiný program, ale můžeš mi to nechat v kanclu
    30.10.2013 11:13 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    by me zajimalo kolik takovych bas snesete, nez prijdete na to, ze defakto zdarma je silne relativni pojem. Pro nekoho zdarma, pro jineho draho. Nehodnotte jine podle vasich vlastnich financnich moznosti.
    pavlix avatar 30.10.2013 11:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Taky si myslíte, že dvě stovky jsou za roční provoz domény moc?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.10.2013 20:30 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ano.
    30.10.2013 07:51 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Je tu samozrejme este tretia moznost, rapidne znizit poplatky za registraciu .cz domeny.
    30.10.2013 08:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    hm, a předchozí text, jako například:

    Ako neziskovka nemozu tvorit zisk ... Bolo by lepsie, ak by tieto peniaze minuli na mercedesy a designovy nabytok za statisice?

    s tímto počítá jak?
    31.10.2013 12:03 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Nijako, mercedesy su len jednym zo sposobov utracania "nadbytocnych" penazi z mnohych.

    Ak by sa prijem penazi znizil zlacnenim registracnych poplatkov, samozrejme by uz viac nebolo za co utracat.
    31.10.2013 13:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    a jaký má tedy význam takto "jeden z mnoha způsobů" jmenovat, když ani není splněn předpoklad, že vůbec musí vzniknout podmínky k tomu, aby na nějaký z těch způsobů došlo? - sorry, ale tohle prostě je naprosto klasická ukázka oblbování falešným dilematem a neokecáš to ani milionem dovysvětlovacích poznámek
    3.11.2013 02:32 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Sorry, ale ja tu ziadne falosne dilema nevidim.

    Domena stoji x CZK, so sposobuje, ze CZ.NIC ma "prilis vela" penazi. Co s tym mozem spravit?
    1. domeny zlacnim, co pri ich sucasnej cene (IMO uz aj tak dost nizkej) akurat nahra domenovym spekulantom
    2. cenu domen necham na rovnakej urovni, kedze som ale neziskovka, musim vymysliet co s nimi:
      1. nakupim mercedesy, designovy nabytok, "skolenia" na maledivach, inac povedane ich efektivne splachnem do kanala a odvediem prec z komunity, ktora sa na ne vyzbierala
      2. investujem do roznych side-projektov, ktore sa aspon ciastocne tykaju mojho core-businessu, popr. su povazovane za verejne prospesne pre komunitu, ktorej som clenom - otocim ich v ramci komunity a neodlievam ich prec
    Ci mi nieco podstatne uslo?
    4.11.2013 10:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    ušlo ti v bodě 1) zdůvodnit, proč by NIC.cz měl být arbitrem toho, co je to doménová spekulace.
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2013 13:27 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris

    Ved som nikde ani netvrdil, ze NIC.cz by mal byt arbitrom toho, co domenovou spekulaciou je, ani som sa nesnazil stanovit fixnu cenu, pod ktorou uz je domena spekulantov raj.

    Musis ale uznat ze zavislost medzi cenou domeny a jej vyhodnostou pre spekulantov existuje - cim je domena lacnejsia, tym viac sa oplati skupovat ich vo velkom, a naopak.

    Samozrejme prilis draha domena obmedzuje vsetkych jej (aj potencialnych) uzvatelov, takze je potrebne najst rovnovahu medzi extremami "domena takmer zadarmo" a "domena za priemerny rocny plat".

    Tu si dovolim tvrdit, ze cena .cz domeny (prepocitana na pocet domen, ktore si za priemernu mzdu je mozne kupit, je v porovnani s trebarz Slovenskom viac ako priazniva, takze si nie som isty, nakolko pozitivny efekt by malo jej dalsie zlacnovanie.

    .cz: 301 Kč s DPH (745 € / 11,65 € = 64 )
    .sk: 17,5 € s DPH (655 € / 11,6 € = 56.5)

    A to este do toho nezahrnam "kvalitu" domeny - trebarz podporu DNSSEC - u nas sa AFAIK este ani len nerozmysla nad terminom nasadenia, u vas to uz plne funguje.

    4.11.2013 21:54 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris

    Pardon, chybicka se vloudila:

    .cz: 745 € / 11,54 € = 64
    .sk: 655 € / 17,5 € = 37,5

    4.11.2013 20:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ci mi nieco podstatne uslo?
    unikla ti otázka a jaký má tedy význam takto "jeden z mnoha způsobů" jmenovat, když ani není splněn předpoklad, že vůbec musí vzniknout podmínky k tomu, aby na nějaký z těch způsobů došlo?

    jo a jinak k tvojí demagogii, že když si z platu můžu koupit šedesát stejků, tak jsou vlastně stejky děsně levné: přehlídnul jsi, že konkurence vaří za 179 a ne za 301, jenže po odečtení bydlení atd. ty čísla vypadaj o dost jinak, a jak již bylo v jiné obměně řečeno v předchozím výskytu této diskuse, srovnávat to ve stylu, že v sousední hospodě kuchař na stejk každýmu plivne, takže vlastně můžu bejt rád, je naprosto zcestný, mě zajímá ta moje hospoda, v tý druhý ať si to srovnaj tamní štamgasti
    4.11.2013 22:03 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ale ten dovod tu predsa uz je, nic.cz ma odcividne dost penazi na to, aby tieto side-projekty mohla sponzorovat.

    K mojej "demagogii": ktora konkurencia vari za 179 ak sa mozem opytat? .sk stoji v prepocte 450 CZK.

    Takze ak chces pouzit analogiu s restauraciou, porovnatelna konkurencia ma stejky 1,5x tak drahe a este do nich pluve, no ty aj tak nadavas na tu do ktorej chodievas, pretoze ti pride prilis draha (a zrejme aj prilis cista, naco vlastne zamestnavaju upratovacku, ked ich core-businessom je varenie a servirovanie jedla a nie umyvanie nejakych zachodov?)
    31.10.2013 19:52 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ako neziskovka nemozu tvorit zisk, to je snad kazdemu jasne. Preco je problemom, ze ich investuju do niecoho uzitocnejsieho? Bolo by lepsie, ak by tieto peniaze minuli na mercedesy a designovy nabytok za statisice? Nemyslim.

    Ja si to myslim. Bylo by to lepsi nez stavajici socialisticke staveni hladovych zdi a ziveni nekolika nepotrebnych uhrovitych geeku a hercu z ceckovych serialu.
    3.11.2013 02:39 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Vidiet vsade socialisticke zriadenia mi zavania viac vierou ako racionalnym uvazovanim.

    Z pozicie aku CZ.NIC ma, ma moznosti venovat sa aj inym, experimentalnym/vyskumnym projektom, popr. podporovat vzdelavanie v oblasti.

    Je pravdou ze tieto projekty sa nedaju prvoplanovo preratat na peniaze/zisk, situaciu v obore ale zlepsuju a oboru pomahaju. Nie vsetko na svete sa da jednoducho vyjadrit peniazmi.

    Poznamku o uhrovitych geekoch sa v ramci snahy zachovania vecnosti diskusie budem snazit ignorovat.
    1.11.2013 00:36 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ako neziskovka nemozu tvorit zisk, to je snad kazdemu jasne.
    Neziskovka samozřejmě zisk mít může, jen to není jejím hlavním cílem.
    Jakub Lucký avatar 4.11.2013 08:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    To, troufám si říct, dost záleží na stanovách a způsobu "ventilování" zisku...

    Tak jednoduché, že může, to zas není...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    30.10.2013 00:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Je to easy - maj penez jak sracek, tak se za nejakou pitomost utratit musej ... jinak by se tezko zduvodnovala cena domen, protoze realne je tak petikoruna rocne.
    30.10.2013 10:00 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Propustit? I na zakladni provoz potrebujes nejake minimalni mnozstvi lidi. Musis pocitat s tim ze lidi chodi na skoleni, maji dovolenou anebo muzou byt nemocni. Kdyz jsou ale vsichni v praci tak je potreba pro ne najit nejakou napln. "Problem" CZ.NICu by byl v tom kdyby oprasoval jedinou aplikaci. Kolik existuje komercnich firem, ktere maji nastarosti jediny produkt? A kolik jich ma nedeji prezit? Kdyby mela domeny provozovala komercni firma tak by zamestnance prevedla na vynosnejsi projekty.

    CZ.NIC nedela veci pro sebe, ale prispiva k rozvoji Internetu obecne. Kdyz to delaji USA proc by nemohla prispet i CR?
    30.10.2013 15:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Propustit? I na zakladni provoz potrebujes nejake minimalni mnozstvi lidi. Musis pocitat s tim ze lidi chodi na skoleni, maji dovolenou anebo muzou byt nemocni. Kdyz jsou ale vsichni v praci tak je potreba pro ne najit nejakou napln.
    huh? takže místo aby se plánovala školení a dovolená a rezerva na nemoci nějak rozumně, aby to vyšlo, tak najmu čtyřikrát tolik zaměstnanců, abych mohl třetinu poslat na školení zároveň v době, kdy má druhá třetina dovolenou, ze zbývající třetiny mi někdo onemocní, takže zbude ta čtvrtina, kterou potřebuju k plnému objemu práce (a ne jen nějaký pohotovostní režim určený pro stavy když mám část lidí pryč), pak si to dvakrát prostřídám, aby se s dovolenou a školeníma dostalo na všechny (opravdu potřebujou všichni všechna školení?), a zbylých 40 týdnů v roce nechám dvě třetiny lidí stavět hladovou zeď?
    31.10.2013 19:44 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Spousta lidi nikdy nepodnikalo a neumi si predstavit, ze se clovek stane nepotrebnym. Tito lide povazuji spojeni jako racionalizace nakladu a lidske zdroje za neco neslusneho.
    1.11.2013 00:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    tož, já jsem třeba nikdy nepodnikal a bytí inventárním číslem mě občas docela sere a přál bych si lidštější přístup, nicméně tedy představa kolegy je trošku moc i na mě ... když v celé naší molochoidnosti dokážeme zvládnout zavření kanclů na vánoce, vyslání několika skupin zároveň na teambuilding nebo akce typu Red Hat week, kdy všichni (no, ne že by všichni chtěli, ale teoreticky všichni smí) můžou celý týden pařit klon Quake 3, tak ať mi nevykládá, že k pokrytí dovolených apod. potřebuje najmout x lidí navíc, kteří by se jinak dloubali v nose a tedy je třeba je zaměstnat prací nesouvisející s tím, co má daný spolek zajišťovat, wtf ...
    1.11.2013 07:25 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Na zabezpeceni provozu 24x7 potrebujes minimalne 5 lidi. Da se to delat i mensim poctu, ale uz jsou tam rizika. Potrebujes zabezpecit provoz siti routery, FW, load balancery. Navic na dvou ruznych architekturach (Cisco a Juniper). Pak potrebujes nekoho na support OS a databazi. A pak je to konecne DNS (knot, bind, ...) a samotna aplikace pro registrace. Kdyz oddelis provoz a rozvoj a pridas k tomu jeste helpdesk tak z toho mas celkem velkej tym lidi. Sluzba jako jsou domeny nemuze zaviset na znalostech jedinyho cloveka. Jinak se vam stane presne to co popisoval gngl na NASA. Presne to samy (ale v mensim) jsem zazil na domenach u predchoziho provozovatele.

    Takovy zhovadily nazory, ze domeny by se daly provozovat na jednom serveru a na MySQL se objevovaly uz pred 10ti lety. Kolik z vas umi vyritit registraci AS? Umite komunikovat s RIPE? Resili jste nekdy replikaci databazi mezi "vzdalenyma" lokalitama? Umite postavit fail-over cluster? Vite kolik znalostni musu vasi zamestanci mit aby se to dalo provozovat? Na tohle vam zadna dokumentace nepomuze to musi mit vasi zamestanci v hlavach.

    No a kdyz az mate "minimalni" tym expertu tak uz muze vase "firma" jen rust a pracovat na dalsich projektech.
    1.11.2013 12:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    to je ale něco úplně jiného nežli původní tvrzení ve stylu "když se náhodou sejdou v práci všichni zároveň, tak se jim musí vymyslet nějaká činnost, aby se nedloubali v nose" ...
    No a kdyz az mate "minimalni" tym expertu tak uz muze vase "firma" jen rust a pracovat na dalsich projektech.
    a vysvětlí nám už konečně někdo, proč by měl správce domény "růst a pracovat na dalších projektech"?
    1.11.2013 13:01 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    a vysvětlí nám už konečně někdo, proč by měl správce domény "růst a pracovat na dalších projektech"?
    Cela lidska spolecnost se rozviji a posunuje dopredu. Kazda firma se rozviji. Dokonce ani Internet nestoji na miste. Proc by k rozvoji Internetu nemohla prispet i CR?

    System domen jako core businesses je opravdu malo a ten "minimalni" tym expertu. Komercni firma by ty lidi taky nepropustila, ale prevedla by je na jine, vynosnejsi projekty.

    1.11.2013 14:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    a vysvětlí nám už konečně někdo, proč by měl správce domény "růst a pracovat na dalších projektech"?
    Cela lidska spolecnost se rozviji a posunuje dopredu. Kazda firma se rozviji. Dokonce ani Internet nestoji na miste. Proc by k rozvoji Internetu nemohla prispet i CR?
    blá blá blá ... jak to souvisí s otázkou? - resp. předpoklad "každá firma se rozvíjí" není pravdivý, a vyvozovat z něj, že se tedy i správce domény musí rozvíjet mimo svůj obor (teď jsem mrknul na jejich web a koukám, že dělají seminář o 3D tiskárnách, WTF???), je už úplná zhovadilost
    System domen jako core businesses je opravdu malo a ten "minimalni" tym expertu. Komercni firma by ty lidi taky nepropustila, ale prevedla by je na jine, vynosnejsi projekty.
    hm, tak bavíme se o minimálním týmu anebo o růstu? - plácáš páté přes deváté ...
    1.11.2013 20:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    růst a pracovat na dalších projektech
    Růst, protože roste doménový prostor a pracovat na dalších projektech jako testy nových protokolů (IPv6).
    4.11.2013 22:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    růst a pracovat na dalších projektech
    Růst, protože roste doménový prostor
    řeč byla o růstu mimo tento předmět zájmu
    a pracovat na dalších projektech jako testy nových protokolů (IPv6).
    no, vzhledem k tomu, že příští rok bude plnoletej, nenazýval bych ho zrovna "novým" :-)

    každopádně pokud je to přínosný ku hlavnímu předmětu činnosti, budiž, ale na co se doprdele NIC zabejvá například 3D tiskem, to si potřebujou tisknout kroužky na holuby pro IPoAC?
    4.11.2013 23:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    řeč byla o růstu mimo tento předmět zájmu
    Tak to beru zpět.
    nenazýval bych ho zrovna "novým"
    Ale pořád ho nemám nativně doma :-D.
    na co se doprdele NIC zabejvá například 3D tiskem
    Nevím, třeba krabičku od toho routeru (začít od nulu). Očekával bych brzkou stavbu výrobny čipu :-D.

    Jinak ten 3D tisk je fakt dost mimo zaměření. Ale je otázka přes co to bude financovaný (vybírá se vstupné 2kKč - hmm za to dostane každej reprap ne? :-D). Ten kdo to bude vést stejně na 3D tiskárnách dělá (na FIT), takže jen předá už existující knowhow. Ale věřím, že třeba v brmlabu by to vyšlo levněji :-D.
    Jakub Lucký avatar 5.11.2013 06:20 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Jednodenní školení za 2000 tisíce není moc, když uvážíte, kolik materiálu si tam může člověk teoreticky vytisknout. A v ceně je poměrně slušná konzumní výbava...

    Navíc studenti mají 90% slevu... Teď jsem tam byl a troufám si říct, že jako student jsem tam možná své vstupné jen projedl a propil a ty dva lidi, co se nám věnovali jsem určitě nezaplatil...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    5.11.2013 21:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    2000 tisíce není moc
    To by museli předvádět minimálně startrekovskej replikátor :-D.

    Jestli to pokrývá kompletní náklady na materiál jídlo a výplatu, tak asi OK (ale to já neumím pořádně posoudit, jel jsem pár let na počítači z popelnice :-D).
    Jakub Lucký avatar 5.11.2013 21:56 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Moc kurzů (IT) levnější než 2 tisíce/den nenajdete... Spíš tak dvojnásobek, za kvalitní kurz...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    30.10.2013 23:39 gngl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Aha, takze cz.nic se zabyva irelevantnimi a zbytecnymi aktivitami kvuli tomu, aby jim neodesli zamestnanci? Nebylo by lepsi nepotrebne zamestnance propustit, racionalizovat naklady a soustredit se na svuj core-business, coz je v tomto pripade sprava domen?
    Takhle historicky přišla NASA o spoustu kvalifikovaných lidí. Nejdřív se škrtne rozpočet, vědci a inženýři se rozutečou, a když zase peníze jsou, mozky už nejsou k sehnání - a co hůř, původní "institutional knowledge" je nenávratně v tahu. A jsem si jistý, že to tak funguje i jinde.
    31.10.2013 12:02 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    jasně, to srovnání nesrovnatelného je skvělý argument, radši se jdi upálit, kokůtku
    1.11.2013 11:33 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ehm, co vy víte o flexibilitě pracovního trhu? Podle názoru zhola nic. Pro CZ.NIC jsou klíčoví lidé a prostřednictvím jejich schopností stabilita, což platí i pro jakoukoli odpovědnou firmu. Blb lehce propustí a těžce hledá zpět. Mimochodem, podle vaší logiky jsou široká produkční portfolia obrazem irrelevance a zbytečnosti aktivit. A otázka na konec: Jaká je právní podstata CZ.NIC a jak to profiluje jeho aktivity?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    egg avatar 31.10.2013 22:31 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Ne vsechny projekty CZ.NICu dopadnou jako mojeid.
    Co je špatného na mojeID?
    pavlix avatar 29.10.2013 20:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    A co by to přineslo dobrého?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.10.2013 20:52 Nereknu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Lec nerad, tak se přikláním zdejší většině. Je dobre, že dotují i jiný odvětví, než kterému se primárně věnuje. Díky tomu o něm jde slyšet i v zahraničí. A má spoustu projektů, které mají budoucnost. I ty blbé routery.
    29.10.2013 21:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    sprava cz domeny by mela byt sverena regulernimu komercnimu subjektu
    A jak to přesně zabrání:
    dochazi k vyvoji nepotrebnych programu, nataceni absolutne nepotrebnych tv spotu, vyvoji nepotrebnych smirovacich routeru a diskutabilnich sluzeb, jakou je treba mojeid
    ?
    30.10.2013 09:52 EtDirloth | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    sprava cz domeny by mela byt sverena regulernimu komercnimu subjektu
    A jak to přesně zabrání:
    dochazi k vyvoji nepotrebnych programu, nataceni absolutne nepotrebnych tv spotu, vyvoji nepotrebnych smirovacich routeru a diskutabilnich sluzeb, jakou je treba mojeid
    ?
    No predsa tak, ze regulerni komercni subjekt nebude utracat za nepotrebne a absolutne nepotrebne veci, to si lahko zabezpeci utracanim za audit. :)
    29.10.2013 23:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Vim, ze domeny dnes stoji par korun, ale stejne se mi nelibi, ze dochazi k vyvoji nepotrebnych programu, nataceni absolutne nepotrebnych tv spotu, vyvoji nepotrebnych smirovacich routeru a diskutabilnich sluzeb, jakou je treba mojeid.
    +1, akorát svěření jednomu jinému subjektu by nic nevyřešilo, bylo by to potřeba demonopolizovat
    pavlix avatar 29.10.2013 23:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Chápu to správně, že tvým hlavním přáním je zlikvidovat projekty, které má CZ.NIC pod svými křídly?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.10.2013 23:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    ne
    1.11.2013 11:37 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Pak nechápu, proč pléduješ za odstřižení PODLE TEBE zbytečných aktivit. Kdyby lidi v CZ.NIC měli tvoji optiku, pak by se do ničeho nepouštěli a postupně zasmrádli při správě v rámci onoho "core-business".
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    1.11.2013 12:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    netvrdím, že všechny ty aktivity jsou zcela zbytečné(*), říkám pouze, že nemám zájem je sponzorovat formou výpalného za domény

    (*) "+1" jsem mínil souhlas rámcový, ne v každém jednotlivém detailu, ostatně části příspěvku, pod kterým jsem "+1" použil, jsem oponoval; i když třeba na "nataceni absolutne nepotrebnych tv spotu" se shodnu 100%
    30.10.2013 00:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    To se technicky umi - neni nic jednodussiho nez provozovat po svete distribuovanou sit (za defakto 0) a kdo driv prijde ... ten ma domenu, klidne zcela anonymne.

    Ale to by se na tom nedalo ve velkym rejzovat, viz prodej TLD za neuveritelny prachy (osobne povazuju vsechny zajemce za retardovany dementy)
    1.11.2013 20:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    , akorát svěření jednomu jinému subjektu by nic nevyřešilo, bylo by to potřeba demonopolizovat
    Myslíš něco jako TOR?
    4.11.2013 22:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    nejdřív bych musel trochu lépe vědět, jak funguje, abych mohl odpovědět :-p
    4.11.2013 23:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    .onion by se dal brát jako příklad decentralizovaných "domén".
    Petr Tomášek avatar 4.11.2013 14:05 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Debilita. Komerční monopol je ještě víc k hovnu než monopol státní / „veřejnoprávný“.

    Zatímco nekomerční monopol jenom příliš rozhazuje prostředky, soukromý monopol to dělá taky, ale ještě k tomu daleko efektivněji z lidí vysává prachy...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    30.10.2013 11:21 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: antény
    Tady u nás znám jedinou firmu, která snad umí WiFi antény na úrovni navrhovat a vyrábět, a to je DCom. Pak je tu pár firem kolem Pardubic a v Kunovicích, které třeba půl století dodávají radary (mají anténní polygon a patrně i "mikropáskový" software) - zajímalo by mě, co by k tématu řekl nějaký kovaný návrhář antén z těchto kruhů, přestože toto pásmo třeba nebude jeho parketa :-) Tihle lidi bohužel asi těžko čtou ábíčko nebo blog CZ.NICu...
    [:wq]
    1.11.2013 11:40 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: antény
    Dobrý postřeh. Dodám jen, že osobní kontakty antenářů existují a žijí opravdu jinde než v téchto fórech. Že by dotaz na freeneťáky?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    30.10.2013 18:09 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    30.10.2013 21:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Huš s tím Babišem pryč! :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    1.11.2013 13:43 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CZ.NIC hledá vhodné Wifi antény pro routery Turris
    Babiše bych do toho nepletl. Vidím bezvadně provedenou "plechovku" :-) Snad až na ty televizní Fka a patrně 75ohmový koax. Ukápla mi slza... před pár lety jsem kvůli hledání rušení v pásmu GPS vyrobil z cínovaného plechu dvě "plechovky" pro 1575 MHz. Byly trochu větší než kostelecké párky, a nakonec z toho tehdy nebyl žádný výsledek. A asi před dvěma týdny jsem potřeboval testnout GPS přijímač (vstup L1 = základní nosné), ke kterému jsem neměl anténu. Světe div se, přijímač fungoval jak na "plechovku", tak na volně trčící 1/4 a 3/4 lambda pahýl. Pravda je, že "plechovka" byla půvabně směrová, takže jsem se asi pět minut bavil tím, že jsem si v NMEA ukazovátoru nechal zobrazit mapu družic na obloze a bargraf síly jejich signálů a kochal jsem se, jak se u jednotlivých družic mění přijímaná úroveň signálu, když mířím plechovkou různými směry...

    Když jsme u těch bastlených antén, nedávno mě pobavil tenhle design: http://www.freeantennas.com/projects/template/

    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.