abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    15.3. 23:33 | Nová verze

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Devuan Jessie 1.0 Beta

    Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta. Jedná se o beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička).

    29.4.2016 19:15 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.4.2016 14:38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Obsahuje Devuan nějaký rozumný init nebo stále jen zastaralý SysVinit?
    30.4.2016 17:42 michi141 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Předpokládám, že to bude pořád SysV, ale hodně obstojně jsem na Debianu fungoval i s OpenRC.
    Petr Tomášek avatar 1.5.2016 16:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Raději zastaralý SysVinit, než zasraný systemd...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xhc avatar 1.5.2016 16:45 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    zabavnejsie je sledovat tie zabo-mysie nenavistne tabory linuxakov, ktori zhlti celu linuxovu mudrost a najlepsie je samozrejme to, co oni pouzivaju a nie to, co ini pouzivaju, lebo oni vedia lepsie, co je lepsie pre inych, nez co je lepsie pre nich samotnych :)
    1.5.2016 17:10 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    A kolko z nich je odbornikov na init a kernel. Urcite desiatky z nich uz bastlia vlastny init system aby ukazali lennartovi ze takto to ma byt. Ale vazne zaujimalo by ma ci dokazu chapat, ze 99.9% uzivatelov nejaky init, network manager atd nezaujima , respektive zaujima az vtedy ked to nefunguje.
    Conscript89 avatar 1.5.2016 18:13 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Odvazna statistika...
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.5.2016 18:30 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    ... a nejlepší jsou dva slováci, kteří se domnívají, že nikdo nic o tom neví, či nepotřebuje vědět. Stačí se podívat, kolik je na světě linuxových serverů v různých specifických konfiguracích ve kterých je systemd zabije, jelikož bylo jasně řečeno, že určité věci nebude podporovat. To jako správci mají jít, vzít funkční server, vyhodit ho a koupit systemd kompatibilní? Ano, je to řešení, ale pak se Linux na hony vzdaluje své filosofii. V některých věcech je možné systemd přiohnout k obrazu svému, ale je to jako drbání se levou rukou za pravým uchem. Lze to řešit rychleji a přehledněji. Člověk si to musí zkusit, pak pochopí.
    1.5.2016 18:40 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Statisticky vzato je ale hypotéza těch Slováků dost pravděpodobná na to, aby bylo lepší operovat s ní, než s opačnou.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.5.2016 19:05 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    A odkaz na tu statistiku by byl?
    1.5.2016 20:58 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Odkaz? Staci si uvedomit kde vsade je linux. Podla vas typicky uzivatel androidu riesi init? Aky pomer je pocet serverov voci end user veciam? Navyse kolko serverov napr realne rozbije init system? To iste network manager a ine. Ludia co s prehananim poviem chapu na co sluzi etc var boot adresare nemozu svoje casto specificke veci vztahovat na zvysok.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.5.2016 21:20 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Takhle se to dá chápat též, ale kolik koncových zařízení, postavených na linuxu používá systemd? A pak si položme otázku, proč jej zařízení pro koncového uživatele masově nepoužívají?
    little.owl avatar 2.5.2016 14:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Pouzivaji a v rozsahu masove produkce, tedy milionu zarizeni. Viz. treba Tizen, ktery neuspel na telefonech, ale ve spotrebni elektronice ci v automotive IVI se pouziva.
    A former Red Hat freeloader.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 18:44 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Díky za info, u Tizenu bych to zrovna nečekal. Ber to tak, že jsem o něm jen četl a ještě ho nepotkal.
    2.5.2016 03:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Fakt si myslíš, že mezi masou internetovitů převládají experti na init systémy, a ne obyčejní lidi, co jenom mají potřebu na všechno mít (a říct) svůj názor? Pointa je, že jestli by mělo něco být doloženo, tak právě ta opačná hypotéza, že všichni ti blábolící (pseudo)anonymové vědí, o čem mluví. Když mám dvě proticjhůdné hypotézy a jedna z nich je míň pravděpodobná vzhledem k dosavadním zkušenostem, tak na které z těch dvou bude 'burden of proof'?
    Opinions are like assholes, everyone has one & most of them are full of ****.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 06:31 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Tohle bych přirovnal k volbám. Přečteš si volební program dvou stran a na základě toho si jednu vybereš a zvolíš a to aniž bys byl politický expert. Proto nevidím v onom vyjadřování nic špatného. Druhá strana má vždycky páky k sobě přetáhnout někoho, z té první a naopak. A díky bohu, že nevolí jen "experti". Takovou firmu už tu máme.
    1.5.2016 18:53 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Systemd bude vzdy vadit spravcum a lidem, kteri se systemem pracuji, kteri maji odevzdat vysledky a nejsou placeni za googleni nad kdejakou lenartovinou a stejne tak nejsou placeni za plytvani casem nad necim co ma uplne jinou filosofii nez je tak nejak standardem u *nixovych systemu. Beznemu uzivateli je jedno, jestli tam ma systemd, nebo nejaky init, kdyz mu to nepojede, bude to vina linuxu a prejde na widle kde mu rada veci po case nepojdede taky ale z uplne jineho duvodu a absolutne nic s tim nenadela. Jestli nejakeho studenta zivi rodice a ma tunu casu nad lezenim do lenartovy zadnice a bastlenim kolem bugu jednoho za druhym, kdy celkova efektivita prace a pocet vysledku prace, ktere funguji stabilne klesa limitne k nule, tak proc ne.
    2.5.2016 21:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Chmm, o kterych 99,9% uzivatelich mluvis? Protoze 99,9% uzivatelu tuxe, na kterym potencielne muze byt systemd jsou administratori serveru. A ty specielne init zajima doslova kurevsky, protoze je to presne to, co potrebujou aby fungovalo naprosto bez vahani. Co je naopak naprosto nezajima, jsou frikulinsky kravoviny. A co je zajima jeste vic, ze jim servis co nastartovat ma nastartuje, a ten co vypnou se ze vypne. Ani jedno sytemd neumi.
    little.owl avatar 2.5.2016 23:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Protoze 99,9% uzivatelu tuxe, na kterym potencielne muze byt systemd jsou administratori serveru.
    Neni pravda.
    A former Red Hat freeloader.
    k3dAR avatar 3.5.2016 00:27 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    sem si to cetl nekolikrat, jestli mi neco neunika, ale tohle uz J opravdu prehani :-D jako sYsTeMd ne sYsTeMd, troufam si odhadnout ze z tux uzivatelu tak 75% bude uzivatel desktopu, 20% bude uzivatel desktopu a admin server, 5% bude pouze admin serveru...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 3.5.2016 07:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nevím, jak chcete bez konkrétní metodiky určovat procenta uživatelů. Z extrému do extrému, podle jedné metodiky vám může vyjít, že 95% uživatelů linuxu si na stroj s linuxem nikdy nesáhlo, podle jiné vám může velká část linux adminů ze statistiky uživatelů vypadnout.

    Navíc je to úplně jedno, jsou to jenom čísla. Jsou dobrá tak na oblbování manažerů a pravověrných windowsáků. Podle mě nemají žádný zásadní přínos do diskuze. Neříkají ani kdo rozhoduje o (ne)nasazení systemd, ani kdo by na to mohl mít morální právo, ani komu (ne)vyhovuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 3.5.2016 12:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    co nechapes na metodice "troufnu odhadnout"? :) 95% uzivatelu linuxu si nesahlo na linux? a to je jaka metodika? :-D prinos to melo ke komentari o 99% tuxaru jsou servari, k sYsTeMd to nemelo nic, to sem psal ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 3.5.2016 12:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    co nechapes na metodice "troufnu odhadnout"? :)
    Máš pravdu. Troufnu si odhadnout pár čísel mezi nulou a jedničkou, která sice vůbec nic neznamenají, ale je hrozně cool je napsat ve formě procent. :)
    95% uzivatelu linuxu si nesahlo na linux? a to je jaka metodika?
    Zasnil jsem se trošku do minulosti, dneska už takovou metodiku rozumně nevymyslíš, prakticky každý měl někdy v ruce zařízení s linuxem, kdyby nic jiného tak androidí foun. Muselo by se to nějak přeformulovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    k3dAR avatar 3.5.2016 15:34 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    tak to preformulujem, 95% lidi si sahlo na zarizeni s linuxem... a je to c%l :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pavlix avatar 3.5.2016 15:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    +1 :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 1.5.2016 19:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nesmysl. Já třeba používám systemd a za nejlepší řešení ho nepovažuju. A ano, skutečně často vím, co je pro jiné lepší, proto za mnou sem tam někdo přijde pro radu. Ještě něco? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.5.2016 21:05 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    V poriadku, ale si ty cielova skupina systemd? Dnes tu razi cestu systemd, mozno za par rokov sa povie tak takto nie a pojde sa cez nieco ine.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.5.2016 21:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Systemd se snaží prorazit na Linuxovém desktopu v jiných segmentech je jeho cesta neprošlápnutá a spíše odmítavá. Takže jeho procento je opravdu velmi, ale velmi nízké, oproti tomu, jak se snaží působit.
    1.5.2016 23:01 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta

    ano , a proto ho maji Enterpise serverove distribuce ..

    USE="-gnome -kde";turris
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 06:15 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ano mají, ale kolik takových je nasazeno v ostrém provozu? Jsou i firmy, které díky systemd přemigrovaly na BSD systémy.
    2.5.2016 09:29 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    A spousta firem stale drzi v chodu zastarale XP, misto aby vyhodily ten stary proprietarni software. Proste je nutne se smirit s tim, ze vlastnosti OS dost ovlivnuji pozadavky Enterprise.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 09:41 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Dost dobrý. :-D
    2.5.2016 19:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta

    všechny co maji RHEL7+ a SLE12+ , mimo jine VW, BMW , IBM ... vetsina velkych bank atd.. Mimo jine se se systemd velmi často setkáš na s390x , neboli zSystem

    USE="-gnome -kde";turris
    3.5.2016 10:48 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Velmi casto? Na uzemi cr maji tuhle vec tak dve firmy a urcite na tom nejedou linux jako jediny os, z jake zkusenosti vyplyva to casto?
    2.5.2016 19:56 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta

    a to je celkem lituji ... , BSD ma smysl jen v případě že máš problém s GPL .. viz Sony Playstation.

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 1.5.2016 21:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    V poriadku, ale si ty cielova skupina systemd?
    Jak to mám vědět? A jak konkrétně na tom záleží moje hodnocení?
    Dnes tu razi cestu systemd, mozno za par rokov sa povie tak takto nie a pojde sa cez nieco ine.
    A člověk, který přemýšlí v horizontu pár let se mě ptá, jestli já jsem cílovka?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2016 09:33 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Myslel som to tak, ze nie si urcite priemerny uzivatel Linuxu tj. nebol by najmensi problem pre teba si vsetko nascriptovat v inite tak aby slo. Ale aby som to lepsie objasnil co som chcel povedat, ked si zoberies Network Manager tak ty by si urcite vedel fundovane rozobobrat co vsetko je tam zle (ked sa bavime o nedokonalostiach) v ktorych situaciach zlyhava a zrejme by si aj vedel kedy je to chyba Network Managera a kedy je to chyba nejake ineho subsystemu. Ale teraz ked sa pozries z pohladu uzivatela co pouziva cely Network Manager na to aby sa pripojil lahko na wifi a v praci na ethernet tak ten system to plni dobre. A ak je toto use case pre naprostu vacsinu ludi tak ten system je z pohladu vacsiny naprosto ok. To som chcel povedat tym, ze linux sa uz predsa casto nehodnoti len z pohladu admina a znaleho cloveka. Kedysi vacsina ludi si urcite presla fazou zostavim si a nakonfigurujem kernel, vyladim prestredie a vsetko do dokonalosti ale deje sa toto aj teraz? Kedysi som stravil krasny cas kym som si rozchodil wifi s novsim jadrom upravou zdrojakov ale dnes sa priznam by som si radsej pozrel web a kupil si nejaku kompatibilnejsiu. Takze toto som chcel povedat, ze mozno systemd a aj ine podobne veci nie su primarne orientovane na znlaych ludi a mozno aj ked to znie trocha znevazujuco su skor "konzumne". Aj s negativami ktore z toho vyplivaju.
    pavlix avatar 2.5.2016 10:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Já tady ale nedělám žádnou statistickou sociologickou analýzu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xhc avatar 2.5.2016 16:15 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    keď prišiel boom so systemd, vtedy som používal arch linux, tak pri upgradu som sa na stránkach archu dočítal, čo je nové a aké príkazy je treba používať, podstata je v tom, že mne osobne táto zmena nepriniesla žiadne negatívne skúsenosti, až tak, že keby som ani nevedel, že pri aktualizácii sa mi zmenil init systém, tak by som to ani nepostrehol (chápeme sa, ako to myslím...) ...myslím, si, že je viacero takýchto užívateľov linuxu ale že je aj viacero takých, ktorí potrebujú nadávať na všetko, čo sa im nepáči, než aby len prešli na niečo iné... ja som prešiel napríklad viacerými graf. prostrediami, ale nikde nemám potrebu znevažovať prostredia, ktoré som použil a zanechal, viem len, čo mi nevyhovovalo, a zároveň viem, prečo to môže vyhovovať iným (preto to asi aj používajú a ja nie) a tým to skončilo, lenže pri systemd téme je smutné, že väčšina linuxákov nie sú len viac menej nespokojní, ale veľké percento z nich je otvorená až samotnej nenávisti a o nenávisti k microsoftu nehovoriac... takýto ľudia vidia svet iba čierno-bielo... svoj ideál ale nikdy a v ničom nenájdu, premrhajú svoj čas naháňaním fantóma z jednej strany na druhú
    k3dAR avatar 2.5.2016 16:32 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    nenapadlo te ze nadavaji ti co tomu rozumi a/nebo jim to problemy prineslo? osobne vidam mnohem vice anti-anti-systemd uzivatelu kteri pisi "ja tomu sice nerozumim ale urcite je to bezvadne" nez anti-systemd uzivatelu co pisi "vadi mi presne to a to protoze to a to"...
    casto pak ten komu z racionalnich duvodu "je smutno" ze "systemd prichazejici totality" je napadan prave temi co tomu nerozumi ale maji potrebu mu nadavat...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Bedňa avatar 2.5.2016 16:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Súhlas, ale pridal by som kvalitu komunikácie s vývojármi.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 18:36 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    V tom co jsem různě četl, naštěstí nemám onu zkušenost, tak bych se slovu "kvalita" asi vyhýbal. Ale prý se to zlepšilo. Jak jsem psal, nemám tu zkušenost.
    Bedňa avatar 2.5.2016 19:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Väčšina verejných diskusií je stále online a klenoty s Google+ ak niesu zmazané, by tam tiež mohli byť.

    Toto som za roky v slobodnom svete nezažil, nemám chuť to ani komentovať, každý si môže spraviť svoj názor.

    Softvér robia ľudia a je problém si v dobrej partií presadiť si svoj názor, ako sa dá niečo zmeniť tam kde to začalo o niekoľko úrovní nižšie?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 19:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    To jsem pochopitelně četl. Kdo se pohybuje v Linuxu, tak se tomu těžko vyhnul. Myslel jsem to tak, že naštěstí nemám tu zkušenost s nimi (ním) komunikovat.
    2.5.2016 22:19 Michal Sekletár | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ja osobne systemd za najlepsi init pre Linux povazujem. Zaujimalo by ma, ake mas ty dovody preco systemd nepovazujes za najlepsie riesenie? Osobne sa bavim o aspekte technickom, nie filozofickom*, politickom alebo ekonomickom, ano chapem ze skolenia pre adminov stoja nemale prostriedky.

    * tie mi castokrat pridu pritiahnute za vlasy, pretoze majorita modernych UNIX like systemov pouziva init system iny ako System V init.
    Jendа avatar 3.5.2016 04:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Podstatně hůř se mi to debuguje. Původní init skripty jsem spouštěl s bash -x, případně při problémech s bootem jsem si do nich dopsal debug hlášky a hotfixy.

    Je to nedovařené. Nejsou ošetřené různé corner-cases. Když při bootu nemůže najít swap, tak to na minutu a půl za každý disk odpočítává a nejde to nijak přerušit a pak to zfailí (od té doby úplně všude píšu do fstabů nofail). Některé unity jsou divně napsaná, start řekne, že OK, a služba stejně neběží, případně nahlásí chybu, ale v logu nic není a člověk musí hledat, kde vůbec je ten unit file a snažit se to spustit ručně, aby dostal chybový výpis. Journal defaultně loguje do ramdisku a žere to a obecně mi přijde neprůhledné („není k tomu ekvivalent Linux Dokumentační Projekt“) jak se s tím pracuje.
    pavlix avatar 3.5.2016 08:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Tak předně s ním řeším co chvíli nějaký problém, hlavně po aktualizaci.
    • Teď mě třeba trápí pomalá poslední fáze bootu, kdy podle systemd-analyze čekám na systemd-user-sessions.service asi minutu, abych se vůbec mohl přihlásit do systému.
    • Při jakékoli odchylce od správného prostředí, kdy člověk ze všeho nejvíc potřebuje rychle debugovat problém, to dělá strašné hovadiny, například nahodí nepřerušitelný job s devadesátisekundovým limitem, na který musí člověk při každém bootu čekat, což při opakovaném debugování znamená ztrátu času, která vede ke ztrátě pozornosti, která vede k ještě větší ztrátě času.
    • I kdyby tyto problémy byly vyřešené, považuju návrh systemd za chybný. Má podle mě špatně nastavenou hranici mezi ovládáním a konfigurací a používá chybnou definici služby. Nejvíc je to poznat na službách jako je SSH, které lze spouštět různými způsoby, ale nečiní se tak jejich konfigurací, nýbrž konkrétním způsobem spuštění.
    • Vynechám tedy filosofický a ekonomický aspekt. Ale politický aspekt u systemd vynechat nelze, protože je často výraznější než ten technický. Nezbývá než tvůrcům pogratulovat k zásadnímu narušení komunity. Nevím přesně, jak a hlavně proč se to dotyčným povedlo, ale považuju to za největší průser celého toho podniku.
    • Mimochodem, máš namysli tu majoritu skvělých komerčních unixů, o které jsme ještě nedávno tvrdili, že ji Linux (sysvinit) na trhu válcuje?
    Jako já si vážím brněnské práce na systemd a věřím, že bez vás by to byla naprostá katastrofa. A nechci vám kazit nadšení, je potřeba mít ve vývoji někoho, kdo v tom vidí aspoň trochu smysl. Taky chápu, že dlouhodobé hrabání se v kódu je většinou v rozporu s uživatelským nadhledem. Ale takhle to vidím a čím blíže systemd znám, tím více se v tom utvrzuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 3.5.2016 08:42 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Hlavně je to nepřehledné, rozlezlé po systému, prostě neintuitivní. Když si vezmu, že Linuxové desktopy razí cestu, všechno zjednodušit, zbytečnosti vyházet, na všechno mít svou aplikaci (též můžeme diskutovat o tom, jak se to daří) a oproti tomu systemd, který naopak vyhazuje samostatné funkce a slučuje je do jedné, tak si potom říkám, která strana mince je špatná? Když se podívám pravdě do očí, tak Linux je o několik řádů složitější, než býval. Jestli to je dobře, nebo špatně nechci hodnotit. Ale připomíná mi to volby, kdy nastávající vedení státu přestane stavět na principech předchozího, smete všechno ze stolu a začne od nuly ... pak se nedivme, že se přešlapuje na místě a nějaký konzistentní stav se na hony vzdaluje.
    pavlix avatar 3.5.2016 09:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Tak já nechci hodnotit, co konkrétně má být pohromadě a co zvlášť. Na to jsou skutečně různé pohledy a můžou se i v čase měnit. Osobně ve velké části rozhodnutí systemd vidím víc politiky (tohle přidáme a tím to ovládneme) než techniky (tohle k sobě logicky patří).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 4.5.2016 11:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Má podle mě špatně nastavenou hranici mezi ovládáním a konfigurací a používá chybnou definici služby.
    Mohl by jsi vice rozebrat jak to myslis?
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 4.5.2016 21:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Následující věta nepomohla?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 6.5.2016 09:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nejvíc je to poznat na službách jako je SSH, které lze spouštět různými způsoby, ale nečiní se tak jejich konfigurací, nýbrž konkrétním způsobem spuštění.
    Ja nezpochybnuji co rikas, ale toto mi prijde jako nedostatecne pro vysvetleni chyby v designu systemd.
    A former Red Hat freeloader.
    Bedňa avatar 2.5.2016 08:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    To nie je o tom čo je lepšie pre iných, ale pre mňa. Tiež nejde o žabomyšie vojny, ale podstatnú časť používania systému, keby si mal záujem o čo ide, tak na stránkach Devuanu je vyčerpávajúci popis.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.5.2016 09:40 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nemal byt uz ale davno vydany? Podla toho ako to znie v kazdej diskuzii tak je systemd celkom nenavidene riesenie, nie je to v realite ale skor o tom, ze vzdy povacsine kricia ludia co maju problem (ci uz realny alebo ideologicky). Lebo konkretne Devuan sa mi nezda ze by mal nejaky uzasny progres.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.5.2016 09:53 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Já třeba nemám problém provozovat systemd, ale nevidím jeden sebelepší důvod, proč bych jej měl provozovat? V čom je to jeho kouzlo? Že to převzala skoro každá distribuce? No a? Nemusím být za každou cenu většinový, to bych na desktopu měl asi Windows ...
    2.5.2016 10:08 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    ale to je absolutne v poriadku, vies co potrebujes a mozes si zvolit. Nikto ta tiez predsa nenuti. Z tohto pohladu vnimam Devuan ako rozumny sposob riesenia problemu zo systemd. Debian zahlasoval, ze systemd zahrnie, ludia ktori bolo striktne proti vytvorili Devuan. Len mam stale ten pocit, ze podla urovne trollingu v kazdej diskuzii ohladom systemd by clovek cakal ze to uz bude nejake 3 najrozirenejsie distro. Len je zjavne rozdiel medzi kritizovanim (co clovek zmakne za pol minuty) a ked ma realne niecomu obetovat cas. Preto su mi obecne sympaticky ludia ktori do toho isli ako ludia co sice vsetko vedia ale realne sa to odohrava tak tu a na roote.
    2.5.2016 10:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Kedze Debian stale viac-menej funguje aj bez systemd, tak napriklad ja nemam najmensiu chut zistovat, co vobec ten Devuan je. A uz vobec nie ho stahovat, instalovat alebo dokonca pouzivat.
    Bedňa avatar 2.5.2016 11:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ono Debian je tak zviazaný so systemd, že to asi nebude tak jednoduché. Inak niektoré iné distribúcie používajú časti Devuanu pre seba, ako napríklad antiX používa debootstrap z Devuanu. Idem sa mrknúť ako je to funkčné a zaujímalo by ma, či tam už majú NetworkManager bez systemd, čo by ma potešilo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.5.2016 11:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    NetworkManager v Debiane ma sice zavislost na systemd, ale staci, aby bol nainstalovany. Nemusi byt aktivny.
    Bedňa avatar 2.5.2016 12:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Anticapitalista tvrdí, že takýto prístup je nesprávny rovnako ako systemd-shim a ja ho slepo následujem :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 2.5.2016 15:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nesprávný, ale hlavně zbytečný. Navíc povede k tomu, že nebude důvod udržovat NetworkManager kompilovatelný mimo systemd. Jeho použitelnost bez systemd nebudou hlídat lidi, kteří ho vyvíjejí pro Fedoru nebo Ubuntu, ale jedině lidi, kteří ho skutečně bez systemd používají. Je pravda, že NetworkManager pro účely běžných distribucí přechází na libsystemd-dhcp, ale co vím, tak ho snad stále bundluje z důvodu, že to není public systemd API. To je další věc, o kterou by se měli uživatelé bez systemd starat.

    Nemá smysl jenom v jednom kuse nadávat, tím člověk nic nezmění. Je potřeba odvádět skutečnou práci nebo se smířit s tím, jak věci jsou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 2.5.2016 16:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ja nenadávam (pre istotu som si pozrel vlákno :), len som sa snažil objasniť dnešnú situáciu bez nejakých emócií. Samozrejme si pamätám na tebou ponúknutú pomoc (za čo ti ďakujem) a posunul som informáciu ďalej, len som to proste neriešil.

    No pravdu povediac riešim teraz viac IceWM a hlavný vývojár je zasekaný a som rád, že po dvoch týždňoch začal aspoň odpovedať.

    Však si to hádam nemusíme vysvetľovať, človek rieši život rodiny a potom tých vecí čo mňa zaujímajú je tiež kopec, tak sa ľahko zdržím zas na niečom čo ma zrovna zaujme, alebo trápi.

    Proste nezabudol som a nerád sa vyhováram, ale mám pocit, že toto bude beh na dlhšiu trať, na čo sa zrovna necítim, ale to už zajtra nemusí byť pravda.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 2.5.2016 20:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Sorry, jestli to tak vyznělo, možná se snažím být až moc preventivní, když se snažím něco takového sdělit. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 2.5.2016 22:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Mám ťa rád a všetko ti je odpustené :-) Fakt si uvedomujem že to viazne na mne, ale zobral som si väčšie sústo ako stíham vo svojom voľnom čase spracovať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 2.5.2016 22:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Tak to naprosto chápu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2016 20:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ked to prestane fungovat bez systemd, tak "aptitude purge network-manager".
    pavlix avatar 2.5.2016 20:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Ano, reagovat na bugy smazáním daného software bude jistě ideální řešení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2016 21:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Neviem, ako je to u teba, ale moj den ma len 24 hodin a do toho sa nevojde riesenie vsetkych bugov. Ani keby som nespal a nepracoval.
    pavlix avatar 2.5.2016 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    Nebo nediskutoval na ábíčku? :)

    Abych pravdu řekl, mě výmluvy nezajímají. Já sem chodím kvůli lidem, kteří se zajímají o open source. Těm radím podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, jak dosáhnout výsledků, zvlášť u software o kterém aspoň něco vím. Jestli si sem někdo chodí vylévat srdíčko kvůli věcem, se kterými z jakéhokoli důvodu nemá v plánu nic dělat, to skutečně není můj problém.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.5.2016 21:22 psychouš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Devuan Jessie 1.0 Beta
    systemd smrdí...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.