abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    GNOME 3.16

    Po půl roce od vydání verze 3.14 (zprávička) vychází GNOME 3.16. Součástí jsou nové funkce a vlastnosti, stejně jako řada menších zdokonalení a vylepšení. Vydání obsahuje 33 525 změn od 1 043 přispěvatelů. Podrobnosti i s náhledy v poznámkách k vydání, přehledu dalších funkcí nebo také v novinkách pro vývojáře, správce systémů a správce distribucí. Přehled novinek také na oficiálním videu. Pro vyzkoušení je k dispozici iso obraz gnome-3.16.iso.

    25.3.2015 16:45 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    coder avatar 25.3.2015 17:35 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Mohu tu napsat spoustu uštěpačných poznámek na GNOME Shell atd., ale Builder, GTK Inspector a další technologické novinky a vylepšení vypadají fakt dobře, takže asi udělám snapshot a jdu to vyzkoušet.
    26.3.2015 02:38 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Trvalo im len 7 rokov kým prišli na to, že Gtk potrebuje niečo ako gtkparasite.
    kyknos avatar 25.3.2015 19:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    kill it with fire
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 08:31 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    GNOME ještě nepošlo?
    Jesus Jimenez avatar 26.3.2015 09:18 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Ne. A docela dobre se to pouziva... Tedy k praci. Ne k nastavovani kdeceho ;)
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    26.3.2015 10:57 prodavač kebabu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    k praci se to prave neda pouzivat vubec
    Jesus Jimenez avatar 26.3.2015 12:38 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Mate pravdu. Kebab bych na Gnome taky neresil.
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    Bedňa avatar 26.3.2015 19:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    :-D :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    eagle.metawerzum avatar 27.3.2015 16:20 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    :-)
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    vain avatar 26.3.2015 09:24 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To tady je zase kňouračů. Pozoruhodné. Smiřte se s tím a hlavně se už přes to přeneste. Uklikaných Windows-like prostředí máme dost, tohle je konečně něco, co se dá, jako i3wm, skvěle ovládat na klávesnici.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    kyknos avatar 26.3.2015 09:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    skvele ovladat? :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vain avatar 26.3.2015 09:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Ano, skvěle ovládat, které to slovo ti konkrétně dělá problém pochopit? To znamená, že se s tím dobře pracuje na klávesnici. Potřebuješ to nakreslit?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    kyknos avatar 26.3.2015 09:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    nakresli to

    protoze ja bych to vyhodil z okna i s pocitacem, kdyz to omylem nainstaluju
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 09:57 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    lol. To nebudeš sám. Ale bacha, vain je skalní!
    26.3.2015 10:09 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    ano a hlavne nie je troll ako clovek co prida prispevok "GNOME ještě nepošlo?". Obecne co je to za maniu chodit a komentovat veci ktore nepouzivas/nemas rad? Zvysit si ego, ze ty si ten znaly a zvysok este nedosiahol tvojho osvietenia? Predpokladam, ze 3.16 si si nestiahol, nevyskusal iba trpis nutkanim sa socialne integrovat.
    kyknos avatar 26.3.2015 10:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    GNOME je proste naprosta silenost, produkt nejakeho mimozemskeho UI designera, ktery videl cloveka jen vyrytého na zlaté desce v sonde Pioneer

    ano, dalo by se to ignorovat, kdyby

    a) to kdysi nebylo me oblibene prostredi

    b) vsude se to necpalo

    c) nemusel jsem to pouzivat v praci

    atd

    jsem uzivatel vimu, s ovladanim z klavesnice nemam nejmensi problem, ale v pripade gnome je to naprosta katastrofa, produktivita oproti xfce tak 10%, krevni tlak o polovinu vyssi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vain avatar 26.3.2015 10:32 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Nebudu ti dělat vychovatelku, sežeň si nějakého blbečka, co ti to nakreslí. A jestli si něco omylem instaluješ do počítače, tak to o tobě říká vše.

    a) no a co, to máme padnout na zadek? b) kam se ti to cpe? do pr*ele? mě se nikde žádné GNOME necpe, pokud si ho tam nenainstaluji (notebook mám s i3wm) c) nic nemusíš, dej výpověď, když se ti tak moc nelíbí tvůj pracovní nástroj, že si z toho léčíš mindráky na abclinuxu atd? atd co? si máme domyslet, proč tady kňouráš?

    To že to neumíš, neznamená, že to je katastrofa. Tvé argumenty jsou fakt jak od děcka ze školky.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    kyknos avatar 26.3.2015 10:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    jiste, je to naprosto genialni prostredi, proto ho vsichni miluji a pouzivaji :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 13:07 FC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    No, překvapivě ho používá výrazně víc lidí než to tvoje Xfce a přispěvatelů mají taky mnohonásobně víc, ale to bude asi tím, že se všichni zbláznili, jenom ty jsi letadlo ;-)
    kyknos avatar 26.3.2015 13:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    to, takhle s ekdysi argumentovalo, ze lidi pouzivaji ie, proto je dobry :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 15:02 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Tak tohle je snad ten nejhloupejsi argument v tomto flamu. :-D Gratulujeme.
    26.3.2015 16:26 FC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    A ono v této diskusi jde o něco jiného než trollovat a přebíjet se hloupými argumenty? Pokud ano, tak to sorry, špatně jsem to pochopil, příspěvky od ikara a kyknose mě zmátly.
    26.3.2015 10:38 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16

    a) Á, někdo se musí naučit nové věci.

    b) Já bych řekl, že je pořád na výběr.

    c) Změň práci, když s tím máš takový problém, třeba pak budeš moci pracovat ve Windows.

    A s tím krevním tlakem si zajdi k doktorovi. Neměl bys to podceňovat, kdoví z čeho to máš.

    kyknos avatar 26.3.2015 10:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    nove veci se ma smysl ucit jen tehdy, pokud jsou k necemu dobre :)

    pouzivat spatne navrzeny, zabugovany, a umyslne zkripleny software je nesmysl :)

    smysl by melo ho pohrbit, protoze akorat kazi linuxovy ekosystem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 10:58 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    souhlasím s kyknosem. Problém není o učení nových věcí. Na pracovních počítačích třeba používám dwm a jsem spokojen. Jinde jsem třeba instaloval mate nebo xfce spin fedory. Problém je, že tyto spiny jsou daleko méně vyladěné než gnome. Proto nadávám na gnome, i když se mne dnes již přímo netýká. Protože ubírá zdroje jiným, lepším prostředím.
    little.owl avatar 26.3.2015 11:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Problém je, že tyto spiny jsou daleko méně vyladěné než gnome. Proto nadávám na gnome, i když se mne dnes již přímo netýká. Protože ubírá zdroje jiným, lepším prostředím.
    To je ale problem tech spinu, nikoliv Gnome. Skutecne nevidim jediny duvod, proc by ti, kteri chteji pracovat na Gnome meli posilovat zdroje nejakeho projektu, ktery nepouzivaji a nezajima je.
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 26.3.2015 11:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    protoze gnome foundation uz davno nedela software ale ideologii, je to hnus

    dost casto pomaham s linuxem naprostym zacatecnikum, vzhledem k tomu ze se typicky pohybuji v neajtackem prostredi... a spousta z tech lidi je z gnome (protoze default nebo protoze si nekde precetli, jak je to cool) znacne frustrovana, skodi to i linuxu jako celku
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    little.owl avatar 26.3.2015 11:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Prazdnou ideologii tady mlatite predevsim vy. Gnome nemusi vyhovovat kazdemu, ale nikdo to nemusi pouzivat a ani to neznamena, ze Gnome nema spokojene uzivatele.
    A former Red Hat freeloader.
    26.3.2015 11:29 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    má spokojené uživatele. Čtyři.
    eagle.metawerzum avatar 27.3.2015 16:31 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Thumbs up
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    26.3.2015 11:28 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    zadarmo na Gnome nepracují. Smrdí to RedHatem, imho.
    little.owl avatar 26.3.2015 11:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To je irelevantni, Red Hat si muze podporovat co uzna za vhodne.
    A former Red Hat freeloader.
    26.3.2015 11:53 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    já taky.
    27.3.2015 10:07 fict10n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16 = paskvil a hnus
    Ano, každý může "podporovat so uzná za vhodné". Jen by neměl bezohleně ničit práci celé generace programátorů, kteří pracovali na GNOME do verze 2.32. Brát uživatelům prostředí, na které byli roky zvyklí a vyhovovalo jim.

    Red Hat, Inc. má dle oficiálně zveřejněných údajů 90% příjmů od US Army. De fakto ovládli a unesli celý GNOME projekt a aktuální "GNOME" upravují především pro počítačově negramotné uživatele žoldáky, kteří by opravdové GNOME ovládat neuměli.

    A nejde tu jen o GNOME. Prasí se i GTK knihovny. Neustále se odebírá a s každou verzí mění funkcionalita.

    BTW, znechucení a odklon uživatelů od GNOME 3 je evidentní. MATE s XFCE mají více uživatelů, přestože je vyvíjí hrstka programátorů.
    little.owl avatar 27.3.2015 10:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16 = paskvil a hnus
    Jen by neměl bezohleně ničit práci celé generace programátorů, kteří pracovali na GNOME do verze 2.32.
    Pitomost.
    (a) Gnome 3 pisi v podstate stejni lide co psali Gnome 2.
    (b) Kod Gnome 2 tu stale je a pokud nekdo chce, muze si ho dale vyvijet.
    MATE s XFCE mají více uživatelů, přestože je vyvíjí hrstka programátorů.
    Mate nejaka tvrda cisla?
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 26.3.2015 11:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To jsou vase subjektivni problemy, ktere nemaji obecnou platnost.
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 26.3.2015 11:06 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    vsechny problemy jsou neci a vsechny jsou subjektivni - jinak to nejsou problemy

    zbytecny prispevek
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 13:10 FC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Vždycky mě fascinují lidé, kteří vydávají svoje vlastní názory za objektivní fakt. Příště to uveď "Dle mého názoru..." a nemám to problém akceptovat. Mně se GNOME používá líp než Xfce, ale nemám (očividně na rozdíl od tebe) problém pochopit, že někdo to má přesně obráceně.
    eagle.metawerzum avatar 27.3.2015 16:33 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Asi tak
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    27.3.2015 21:57 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Nie raz tu už ľudia písali, že ak nie je pri názore uvedené nič iné, tak automaticky platí, ako keby tam bolo "podľa môjho názoru...". ;)
    Grunt avatar 26.3.2015 12:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    LOL. Já chodím na zprávičky o GNOME3 jen kvůli těm flejmům. Na ty se vždycky těším nejvíc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.3.2015 10:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To tady je zase kňouračů.
    Naozaj? Kde?
    26.3.2015 10:30 Creep
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Souhlasím. V kombinaci GS, st+tmux, nastavení klávesových zkratek a skvěle se mi to pro práci ovládá taky.
    26.3.2015 10:53 nsus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    hmm no... proc to ovladani klavesnici nebylo marketingovano od zacatku ? tj od 3.0 ... meli udelat poradne propagacni video (s featurami pro produktivitu, jako je ovladani klavesnici, ne blbosti typu vlnici se wokna) hned na zacatku, a misto knourani by byl klid..
    kyknos avatar 26.3.2015 10:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    pochybuju, i kdyby to ovladani z klavesnice fungovalo tak dobre jako ve vimu, vim neni prilis popularni editor mezi uzivateli... je spousta lidi co na klavesnici nechce sahat, pokud nechce psat text... ( anekdy ani tak ne, znam spoustu lidi co i delsi mnohastrankove texty pisi na smatlafounech a tabletech) a z pohledu treba grafika je to vcelku pochopitelne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 18:21 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Nikto by si také video nepozrel a niektoré klávesové skratky sa dajú zistiť len tak, že si používateľ pozrie zdrojové kódy.
    little.owl avatar 26.3.2015 10:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pouzivam nove Gnome 3.16 ve Fedora 22 Alpha a musim ocenit dobrou praci Gnome a Fedora teamu, treba novy notifikacni panel je fajn.
    A former Red Hat freeloader.
    26.3.2015 11:03 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    ještě pořád má gnome po celou session otevřenou klíčenku, takže její obsah může číst firefox v plainextu a posílat do Maďarska?
    26.3.2015 12:52 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    co tak obcas miesto trollingu si cosi aj zistit?
    26.3.2015 13:03 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    prosím odpověď na otázku.
    little.owl avatar 26.3.2015 13:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pokud vam nevyhovuje, ze login keyring je automaticky otevren po nalogovani, tak si to tak nastavte jinak. To ze vam Firefox posila nejaka data nekam, je chyba ve Firefoxu a podobny problem budete mit i v jinych prostredich.
    A former Red Hat freeloader.
    26.3.2015 13:34 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Myslím si, že naprostá většina uživatelů netuší, že je defaultně gnome-keyring otevřený hned po zalogování a všechna hesla jsou vystavena ven, a to i tehdy, když k nim nepotřebujete přitupovat. Možná mne máte ve své genialitě za blbce, ale když jsem přes seahorse zjistil, kolik hesel mi vlastně ukradli, tak jsem se málem osypal. Hesla na wifiny, všechno. Sorry, ale klíčenka, která se agresivně cpe všude a sbírá hesla ke všemu a pak je vysype někam do ciziny, to byla poslední kapka. Gnome nikdy více. Pokud má zkušenost s Gnome odradí alespoň jednoho člověka, umřu spokojený.
    Jakub Lucký avatar 26.3.2015 13:38 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Odkaz na bugreport by byl?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    26.3.2015 13:50 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    jaký bugreport? To přece není bug, to je schválně.
    26.3.2015 13:39 Sláva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pokud má zkušenost s Gnome odradí alespoň jednoho člověka, umřu spokojený.
    Jak málo stačí ke štěstí :-)
    little.owl avatar 26.3.2015 13:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Klicenka nic nesbira a nikam se necpe, to je vec aplikaci co se do ni ulozi a jak. Podobny problem budete mit i v jinych prostredich, XFCE, Cinnamon i KDE, proste nikomu se nechce zadavat hesla zname wifi znovu a znovu.
    A former Red Hat freeloader.
    26.3.2015 14:10 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Jenže v gnome do ní ukládají všechny gnome-aplikace všechno. A hesla poskytují volně všem aplikacím. Oproti tomu pro srovnání - pokud ukládá hesla např firefox, tak je nikomu jinému nezpřístupní. Pochopil bych, kdyby klíčenka vydávala hesla k wifi wifině, hesla k mailu evolution a podobně, ne jako teď, že vydá všechna hesla kterékoliv aplikaci, která si řekne. Jaký je rozdíl mezi gnome-keyring a souborem $HOME/hesla.txt s právy 600?
    kyknos avatar 26.3.2015 14:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    soubor není tak cool a uživatel ho má víc pod kontrolou, což se v GNOME nenosí
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.3.2015 14:26 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    přesně tak, uživatel vidí, co v něm má a může si smazat, co v něm mít nechce. Takhle musí happy uživatel gnome spustit seahorse (pokud vůbec tuší, že nějaký seahorse v gnome je)
    little.owl avatar 26.3.2015 14:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To je problem aplikaci, a vy muzete mit nekolik keyringu s ruznymi pristupovymi hesly a timeouty. Nicmene zadny soucasny desktop a ani aplikace nejsou chraneny proti aktivnimu utoku v ramci user session a jeste nejaky cas potrva nez budou.
    Jaký je rozdíl mezi gnome-keyring a souborem $HOME/hesla.txt s právy 600?
    Natolik velky, ze se mi to ani nechce psat.
    A former Red Hat freeloader.
    Josef Kufner avatar 26.3.2015 15:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Jaký je rozdíl mezi gnome-keyring a souborem $HOME/hesla.txt s právy 600?
    Natolik velky, ze se mi to ani nechce psat.
    Jen to napiš. Ten seznam není zas až tak dlouhý.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.3.2015 15:14 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Problém není co já mohu mít, ale co má běžný uživatel, který si nainstaluje distro s Gnome. Ten se domnívá, že má systém bezpečnější než ostatní systémy, systém, na který nejsou vlastně ani viry. Netuší, že na běžné distro viry nejsou potřeba, protože stačí kousek javy, maximálně skriptík v bashi. Protože celý nápor vývojářů jde na sladění 40 odstínů šedi na ikonkách v GUI a na jiné věci nemají čas. Ještě možná tak na systemd a firewalld, aby bylo kam schovat backdoor, kdyby třeba chtělo začít přituhovat.
    little.owl avatar 27.3.2015 10:31 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Ten se domnívá, že má systém bezpečnější než ostatní systémy, systém, na který nejsou vlastně ani viry.
    To je jeho problem, nikoliv Gnome.
    Netuší, že na běžné distro viry nejsou potřeba, protože stačí kousek javy, maximálně skriptík v bashi.
    Pitomost. Navic Firefox IMHO nema oficialni podporu ukladat neco do Gnome Keyring a pokud nekdo pouzije nejaky poloudrzovany a nereviewovany addon v prohlizeci, koleduje si svou vinou o prusvih.
    A former Red Hat freeloader.
    27.3.2015 10:52 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pitomost to není, něco si o tom najdi na webu, než začneš machrovat. Firefox Gnome keyring nepoužívá, to snad nikdo netvrdil. Ten "poloudržovaný addon" byl v tom konkrétním případě, který jsem zažil, aktuální a oficiální verzí javy, toho času od oráklu. Java applet umístěný na nějaké webové stránce nainstaloval busybox a spustil sadu skriptů, které mimo jiné vykopírovaly hesla z keyringu. Samozřejmě, může za to java, ale pokud by byl keyring koncipován aspoň trochu rozumněji, nebylo by to tak snadné.

    Až se setkáš v praxi s malware na linuxu, tak ti třeba dojde, že je úplně jedno, jak je zabezpečený root, když data, která útočníky zajímají jsou přístupná pod uživatelem, sudo bývá bez hesla, disky se připojují z uživatelského prostoru a tak podobně.
    little.owl avatar 27.3.2015 11:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pitomost to není, něco si o tom najdi na webu, než začneš machrovat.
    Mozna byste v takovem pripade mohl uvest neco vy.
    Java applet umístěný na nějaké webové stránce nainstaloval busybox a spustil sadu skriptů, které mimo jiné vykopírovaly hesla z keyringu.
    To jako ten applet prekonal omezeni sandboxu a bezel v privilege modu? V takovem pripade je zkuhrani ohledne Gnome a Keyringu uplne zbytecne.
    A former Red Hat freeloader.
    27.3.2015 11:25 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Na webu to najdete snadno, myslím, klíčové slovo je "gnome-pty-helper", za ten se malware maskovalo. Je to starší případ, ale ten nedávný, o kterém mluvím byl dost podobný.

    Jakého sandboxu? Myslíte selinuxový sandbox_web_t pro firefox? Ten v posledních verzích jaksi nefunguje a zdá se, že nikdo neví jak z toho ven, aspoň podle příspěvků v bugzille.
    little.owl avatar 27.3.2015 12:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Na webu to najdete snadno, myslím, klíčové slovo je "gnome-pty-helper"
    Snadno ne, co mi v rychlosti vypadlo byl bullshit. Tedy konkretni link nebo CVE?
    Jakého sandboxu?
    Sandbox pro java applety. Pokud nekdo realne prekona omezeni Javy a Security Manageru browseru, a je schopen pristupovat k filesystemu a instalovat a spoustet aplikace, jste v (_!_), a je irelevantni co mate za desktop.
    A former Red Hat freeloader.
    27.3.2015 12:23 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Co třeba toto: h__p://linux.thaj.net63.net/2012/08/malware-linux.htm

    Dotyčný zřejmě neměl aktivní "Sandbox pro java applety". Firefox to nemá zase tak dlouho a jiné browsery to třeba nemají ani dnes. A java v defaultním nastavení žádné překážky neklade (nekladla). Dobře, tohle je jeden z konkrétních starších případů, na které se přišlo a je skutečně téměř jedno, co má člověk za desktop. Ale když si proberete ten atakující skript, tak je zřejmé, že gnome svým dementním přístupem útok poněkud ulehčuje. Dokonce to tvůrci malware zmiňují přímo v tom malware skriptu. A o tom jsem psal.
    little.owl avatar 27.3.2015 14:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Applety jsou sandboxovane by default, nicmene pokud je dira v sandboxu javy jako v tomto pripade, nepomuze vam to, CVE-2012-1723 byl masakr. V danem pripade si to dotycny podelal sam, nebot si bud neupdatoval javu nebo system, a jeste vice nez sest tydnu po vydani urgentni a kriticke opravy pouzival deravou verzi, ktera umoznovala remote code execution, tydny potom, co byl k dispozici verejne postup, jak toho v praxi vyuzit. Tito lide si koleduji o lekci.
    a je skutečně téměř jedno, co má člověk za desktop.
    Uplne jedno, pokud je nekdo schopen uploadovat a spoustet kod.
    gnome svým dementním přístupem útok poněkud ulehčuje.
    V mantinelech soucasneho security modelu Linuxu je postup korektni. Po nalogovani se otevre jen defualni zabezpeceny storage a je na aplikacich jak to pres genericke API potom pouziji ci si vytvori vlastni. Pokud si to bude delat kazda aplikace po svem, ztizi to sice zivot pripadnemu utocnikovi, ktery si bude muset napsat vice parseru, ale otevre to jine security problemy zname z minulosti.
    A former Red Hat freeloader.
    27.3.2015 15:30 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Tito lide si koledují o lekci. Jistě. Ale spousta lidí má neupdatované desktopy i dnes (jak jsem psal, setkal jsem se s podobným děsem jako CVE-2012-1723 nedávno). Vím, že někteří uživatelé Fedory resignovali na zběsilé tempo upgradů, které jim rozbíjelo pracně seštrikované desktopy a systémy jednoduše neupdatují. Znám jedince, kteří dnes, v roce 2015, používají Fedory s jednociferným číslem verze! A spoustu lidí, kteří jsou šťastní se svou F12, F14, F15 nebo F17. Samozřejmě, nikdo se jim o bezpečnostní záplaty nestará. Jejich chyba. Samozřejmě. Jenže pokud má Linux nahradit jiné OS na desktopech běžných uživatelů, tak bude muset řešit i bezpečnostní problémy. Vžyť způsobů, jak se dostat uživateli na disk je spousta, nejen díry v javě. Kdo si dělá audit her a aplikací, keré stahuje na disk mimo dostribuce? Domnívám se, že určitým řešením by byly nějaké (selinuxové) kontejnery, nebo tak něco. Jenže dnešní prioritou jsou zřejmě ikonky v GUI.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.3.2015 16:15 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Opět nesmysl. Linux bezpečnost řeší a to na několika úrovních. Že někdo používá staré, nepodporované desktopy (a to zdaleka neplatí jen v Linuxu), stahuje a instaluje kde co, tak za to žádný OS nemůže. Nevyhovují časté updaty? Tak přejdi na LTS. Jednoduché a prosté. Proto je i tak široká škála distribucí. To, že si někdo neumí vybrat a zvolí pro něj naprosto nevhodné je jen a jen jeho blbostí.
    27.3.2015 16:34 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Zase jeden chytrák teoretik odtržený od reality. Doporučoval bych vám zajít si někdy dolů mezi obyčejné lidi a podívat se co lidi používají a jak to používají a jaké vlastně mají potřeby. Asi jste nikdy nedělal servisáka lidem s linuxem. Já ano. Jestli vaše názory sdílejí i lidé, kteří rozhodují o směru vývoje hlavních distribucí, tak potěš koště. Howgh.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.3.2015 17:03 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Asi jste nikdy nedělal servisáka lidem s linuxem. Já ano.

     Chudáci lidé. A to myslím vážně, protože jsou přesvědčeni, že se o ně stará odborník, jelikož umí něco navíc než oni. Jenže dnes je tolik zaměření, že obecně odborník ani nemůže existovat i když mnoho lidí si to o sobě myslí. Mnoho lidí si také myslí, že rozumí fotbalu a hokeji ...

     Víte ona počítačová gramotnost není jen prázdné slovní spojení. A v počítačové gramotnosti je bezpečnost na prvním místě. A pokud ona bezpečnost vyžaduje aktualizace systému a programového vybavení (což v dnešní době vyžaduje), pak je nutné to ty lidi naučit a nepřemýšlet nad tím, jak ten vývoj zastavit. Pokud se časem změní způsob vývoje, pak se změní i směr oné výuky. A co se lidí týče, tak lidé věci používají tak, jak jim jsou předhozené. Nevyvíjejí žádná vlastní řešení.Občas nadávají na omezující nastavení, jindy naopak ne jejich množství. Mne správa Linuxu nedělá žádný problém, dnes je naštěstí internet natolik rychlí, že vesměs probíhá dálkově.Výjezdů je opravdu minimum.
    little.owl avatar 27.3.2015 17:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Dokazi si predstavit situace, kdy nekdo pouziva EOL verzi na stroji v lokalni siti, za firewallem, i kdyz v pripade Fedory se clovek musi ptat proc ne CentOS/RHEL. Stroj pripojeny primo k Internetu musi mit bezpecnostni updaty a pokud to nekdo nechape, at radsi zustane u Windows.
    A former Red Hat freeloader.
    29.3.2015 23:56 MarSik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    To je jednoduché: v době EOL F17 ještě CentOS 7 nebyl a Cent OS 6 byl zase na normální vývoj (desktop a virtualizace) už příliš zastaralý. A nebudu přece přeinstalovávat desktop každých půl roku na čerstvě neodladěný systém.

    Potřebuju totiž pracovat a ne řešit, které verze knihoven a nástrojů se zase změnily.. (iptables -> firewalld, změněné selinux politiky a booleany…, jinak nastavovaná síť, jiná verze libvirtu..). Upgrade na úrovni balíků riskuju jen výjimečně :)

    Takže desktop mám na F19 (ale do měsíce tam s upgradem HW půjde asi F21) a build systém na F17.

    Obojí za firewallem, šifrované a s nepráznými hesly. Nicméně obojí už EOL.
    26.3.2015 13:16 FC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Tato obava je v situaci, kdy si může Firefox přes X server přečíst cokoliv, co z klávesnice posíláte do jakékoliv aplikace, trochu úsměvná. Momentální bezpečnostní model Linuxu je nastavený tak, že aplikacím běžícím s uživatelovi právy se prostě věří pro přístup k jeho datům.
    26.3.2015 13:21 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    A aby byl bezpečnostní model Linuxu dokonalý, tak se "náhodou" znepoužitelní sandboxing firefoxu, takže "proč zamykat keyring, když Firefox, java a podobně stejně snifuje X".
    26.3.2015 13:59 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Tato obava je v situaci, kdy si může Firefox přes X server přečíst cokoliv, co z klávesnice posíláte do jakékoliv aplikace, trochu úsměvná.
    To opravdu nechápete rozdíl mezi teoretickou možností, že vám někdo bude odposlouchávat klávesnici přes X server (nebo třeba IPMI, to taky funguje dobře) a mezi tím, když v jediné sekundě stáhne kolekci všech hesel sezbíraných za posledních sedm let? Bez šance, že byste si něčeho mohl všimnout? Bez záznamu v logu? Bez akce selinuxu?
    26.3.2015 15:07 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    +1
    26.3.2015 17:16 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Také mi Gnome vyhovovalo (možná zase bude) ale bohužel nepodporuje systray ikony aplikací GTK2 jako Stardict, ssr, aj. A i ve variantě Classic (má oblíbenější, má ji výchozí SLED) je systray dost problémová. Pak mi nevyhovuje upozaděná okna která pak z plochy zmizí a musím je hledat např. otevírání nastavení Firefoxu nad otevřeným Firefoxem, buď zmizí jedno nebo druhé okno, dle toho na které kliknu, když bych radši aby se otevřelo nad ním, bez toho abych pořád mačkal TAB nebo častějí jezdil kurzorem do levého horního rohu. Prozatím mi naštěstí vyhovuje Cinnamon 2.4 (OpenSUSE 13.2) ale aplikace jsou s převahou z GNOME 3.14 (kalkulačka-vynikající převody, mapy, Geary-lehký email, Gedit, Nautilus-Nemo mi nevyhovuje, terminál, aj.) a jen hrst QT (Kaffeine, K3B, K4Dirstat, Kompare, VLC).
    26.3.2015 17:32 marp | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16

    Podporuje ikony v horním panelu pomocí rozšíření pro GS Topicons >>> https://extensions.gnome.org/extension/495/topicons/ zrovna Stardict, který používám, tak se normálně zobrazí...

    „Moje práce není probudit ovce, ale shromáždit vlky!“
    26.3.2015 18:24 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Příloha:
    Tak super, pracuje výborně. Vyzkoušeno Classic i Shellu (obr.). Teď i pomocí rozšíření z obrázku je možné zapnout Aplikační menu místo mřížky (ale přistupovat lze i do mřížky snadno) a dolní lišta řeší snadné vyvolání upozaděného okna. Tzn. samotná varianta Classic už je dobrá jen pro změnu panelu do světlé. Cinnamon má ještě dobré výkonové grafy (přes rozšíření), tak doufám, že najdu ještě to.
    26.3.2015 19:20 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Příloha:
    Nalezeno, ještě vychytat pozicování ikon a barvy grafů.
    Grunt avatar 26.3.2015 12:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Mě by docela zajímalo jestli tohle někdo nezkoušel na nějakém šmatladle. Tohle si přímo říká o implementaci do nějakého šmatladla o větších rozměrech (cca. rozměrech stolu).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Drom avatar 4.4.2015 21:57 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Byl jsem na tom, že tohle je (tajnej) plán projektu...
    4.4.2015 22:43 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    kde, na čem?
    Drom avatar 4.4.2015 23:59 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Nevím, jak to myslíš, ale od začátku mi přijde, že koncept Gnome3 je tajnej plán na pokrytí jak malých mobilních zařízení tak desktopu. Za pár let ta hranice bude ještě tenčí, mobilní zařízení ještě výkonnější a gnome3 už celkem vyspělý. Nebo minimálně na tom projekt získá know-how v téhle oblasti.
    Grunt avatar 5.4.2015 09:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    No to mi právě není jasné jak mají v plánu dosáhnout, protože aby GNOME3 jelo tak potřebuje pořádnou grafiku a min. tak dvoujádro. Takže nevím co vlastně byl (tajný plán). Kdyby byl plán provozovat to na nějakém šmatladle, muselo by se to celé přepsat do něčeho efektivnějšího.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 5.4.2015 13:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    tak muj smatlaci telefon ma vyrazne vyssi graficky vykon nez muj pocitac, asi by si s gnome poradil lepe (na pocitac mi to po par zkusenostech nesmi ani omylem)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Drom avatar 8.5.2015 22:20 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Tak tak, každej smrad má dneska v kapse výkonnější telefon než moje pracovní stanice. Xjádro má kdejaká konina, hw je "levnej", proto se tak plejtvá naprosto nehorázně výkonem a pak se řeší ptákoviny jako SPDY. Nic proti tomu, ale přijde mi to veselý v situaci, kdy aplikace se pomalu generujou aniž se šahá na kód a data jsou obalený tunou zbytečnýho bastlu. Skoro bych napsal "zlatej mail jako příloha ve Wordu"...
    26.3.2015 12:56 lol lol ololol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    ostuda linuxu toto
    26.3.2015 13:15 Nejkrásnější absolventka MFF UK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Uklidněte se, myslím, že se GNOME 3 perfektně hodí k systemd.
    26.3.2015 14:06 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Jak hodí? Ono hlavně bez systemd nefunguje.
    26.3.2015 14:10 Nejkrásnější absolventka MFF UK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Asi za tím stojí manažeři se stejně poškozeným mozkem.
    26.3.2015 14:32 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    mozkem poškozeným prachama. Jak začala gnome foundation dostávat příspěvky od strejdů s nickem na tři písmenka, tak se to dalo čekat.
    26.3.2015 14:54 Kospirátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Žádný red hat, potřebujeme tinfoil hat!
    26.3.2015 15:15 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    pozor na vířívé proudy :-)
    27.3.2015 10:13 fict10n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    psychopati
    little.owl avatar 26.3.2015 14:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Funguje, viz treba Gnome 3.14 v OpenBSD.
    A former Red Hat freeloader.
    Drom avatar 4.4.2015 21:58 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Jak to vyřešili? Tím forkem sysemd, či co to bylo?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.3.2015 14:48 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Přestože si desktop raději skládám z dostupného, tak Gnome 3 považuji za povedený desktop. Zcela jistě v něm lze dosáhnout vyšší efektivity práce a to až o 15% - 20% oproti Gnome 2. Chápu, že pro některé uživatele je nový koncept naprosto nepřijatelný a tím se pro ně stává i nepoužitelným. Je to zcela v pořádku, také je nikdo nenutí s pistolí u spánku tento desktop používat, mohou si vybrat z řady dalších. Jediné , co je pro mne zarážející, proč tací uživatelé mají nutkání za každou cenu komentovat něco, co neumí ovládat a co je jim na hony vzdálené? Domnívám se, že uživatelům, pro které je Gnome 3 přínosem je naprosto jedno, co kdo (ne)ovládá, stejně jako subjektivní názory k celému konceptu daného desktopu. Jediné, co tím ukazují jsou určité hranice omezenosti počítačové gramotnosti. Nic víc.
    26.3.2015 15:26 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Proč to mají nutkání komentovat? Protože Gnome prostě není jen jeden z desktopů, ze kterých si mohu svobodně vybrat. Gnome mne omezuje obdobným způsobem, jako mne omezují Windows ve svobodné volbě hardware. Je vyvoleným prostředím. Vyvoleným, ovšem bez ohledu na volbu uživatelů, těch se nikdo neptal.
    26.3.2015 15:58 marp | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16

    Mě by zajímalo, proč by sis v Linuxu nemohl vybrat takové prostředí, které chceš? I Gnome Shell si buď můžeš nebo nemusíš vybrat. Není na něm nic "vyvoleného". Je to prostě jen jeden z dalších desktopů. Někoho vytáčí do běla byť jen malá zmínka o něm, někdo v něm pracuje a naprosto mu vyhovuje a nikdy by nevyměnil za nic jiného. Mě třeba zcela nevyhovuje KDE, nepoužívám ho (ale zkoušel!) a nikdy používat nebudu, ale to neznamená, že při každé zmínce o KDE budu v diskuzích trollovat a dělat ze sebe mamlase ;-)

    „Moje práce není probudit ovce, ale shromáždit vlky!“
    26.3.2015 17:20 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    +1
    27.3.2015 07:45 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    +1
    eagle.metawerzum avatar 27.3.2015 16:39 eagle.metawerzum | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    +1
    Bonvolu alsendi la pordiston. Lausajne estas rano en mia bideo!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.3.2015 16:06 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Já vám tu vaši omezenost začínám pomalu i věřit.
    coder avatar 26.3.2015 16:21 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Větší kravinu jsi napsat nemohl. Svobodný software tě nemá jak omezit. Vždy můžeš investovat stejné peníze a člověko-hodiny jako autoři a sponzoři GNOME a udělat si to po svém. Něčí tvůrčí a autorská činnost založená na dobrovolné spolupráci tě nemá jak omezit. Autoři svobodného softwaru nejsou Úřad pro pokrývání veřejných potřeb. Ty nemáš právo na to říkat druhým lidem, co mají ze svými penězi a časem dělat. I kdyby GNOME používali pouze jejich vývojáři, tak je to zcela v pořádku a je to jejich věc. I kdyby Fedoru používali pouze zaměstnanci Red Hatu, znovu, je to pouze jejich věc. To samé je systemd. Nelibí? Forkni a přesvědč ostatní. A aby bylo jasno, GNOME 3 nepoužívám a SHELL je mi k smíchu a pláči.
    26.3.2015 18:33 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Prečo si myslíš, že práve ty máš právo iným ľuďom hovoriť, čo majú, alebo nemajú robiť?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 26.3.2015 19:09 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Právem zachování svobody skupiny, či jedince. Pokud někdo onu svobodu narušuje, je dobré mu sdělit, že na to nemá právo.
    27.3.2015 09:07 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Promiňte, že jsem narušil vaši svobodu. Můžete mi říci čím?
    27.3.2015 09:36 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Pro butthurt lidi je i nesouhlasny nazor narusenim jejich svobody. ;-) Vitej na internetech.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 27.3.2015 11:56 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    Mou nikterak, avšak doporučuji, přečíst si ten příspěvek ještě jednou. ;-)
    27.3.2015 07:45 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    +1
    26.3.2015 20:24 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 3.16
    past vedle pasti pyčo, to sou nervy :)

    to neni normalní :)

    takhle si v poslední době připadám při správě linuxu-systemd-gnomeš a jiných redhatinek :)

    https://www.youtube.com/watch?v=3JBrYlOZbSo

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.