abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Kernel.org končí s FTP

    Na stránkách kernel.org (The Linux Kernel Archives) bylo zveřejněno oznámení o postupném ukončení podpory FTP. Stahovat zdrojové kódy z ftp.kernel.org pomocí FTP protokolu bude možné do 1. března. Do 1. prosince bude pomocí FTP přístupný mirrors.kernel.org. V roce 1998 byl kernel.org přístupný také pomocí NFS a SMB/CIFS (Wayback Machine).

    28.1.2017 02:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Conscript89 avatar 28.1.2017 08:14 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Fnuk, bude mi chybet :(
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    28.1.2017 08:34 nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Mě by zajímalo, jestli se to týká i SFTP, nebo jestli ten je považován za "jiný protokol"...?
    28.1.2017 11:03 jc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    SFTP = prenos dat po SSH (takze je to jiny protokol)

    FTPS = FTP doplnene o sifrovani (implicitni nebo explicitni)
    28.1.2017 11:05 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    SFTP je "iny" protokol (a.k.a. SSF File Transfer Protocol) Nemyslel si na FTPS? :)
    28.1.2017 11:37 Spitzbube
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Proč se všechno normální a funkční ruší?

    Zmetci!
    xkucf03 avatar 28.1.2017 16:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP

    Taky mám někdy nostalgické pocity, když něco starého končí.

    Ale zrovna FTP protokol není až takový zázrak (a zvlášť jeho „aktivní“ režim je dost obskurní). Dneska jsou mnohem lepší možnosti – SFTP (šifrování, obrana proti MITM útokům), WebDAV (takové modernější FTP postavené nad HTTP s více možnostmi a opět s šifrováním) a hlavně BitTorrent, který umožňuje efektivně distribuovat data – nemusí je všichni stahovat z jednoho centra, ale stahují od nejbližších sousedů.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 29.1.2017 10:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ale zrovna FTP protokol není až takový zázrak (a zvlášť jeho „aktivní“ režim je dost obskurní).
    Aktivní režim je obskurní. Pasivní režim je taky obskurní. A volba mezi textovým a binárním přenosem je ještě obskurnější. Jediné, co pro nás ještě může FTP udělat dobrého je umřít.

    Souhlasím s SFTP/HTTP/Webdav, přidal bych ještě rsync. Bittorrent na druhou stranu vidím stále jako teoretické řešení, které se v praxi neukazuje příliš použitelné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    29.1.2017 14:16 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Jediné, co pro nás ještě může FTP udělat dobrého je umřít.
    Tak na toto čakám dlhšie ako na smrť technológie shockwave flash.
    xkucf03 avatar 29.1.2017 14:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Bittorrent na druhou stranu vidím stále jako teoretické řešení, které se v praxi neukazuje příliš použitelné.

    Když stahuji zdrojáky jádra nebo nějaké aplikace, tak to většinou neřeším, protože je to pár MB. Ale v případě ISO obrazů distribucí používám už řadu let v podstatě jen torrent – je to rychlé, stahuji z nejbližších zdrojů a autor/distributor nemusí provozovat vlastní servery1 a líbí se mi na tom, že to funguje organicky/samo – např. když si soused stáhne stejnou distribuci, tak já budu stahovat od něj, aniž by někdo musel explicitně nastavovat nějaké zrcadlo a mě směrovat na ten správný odkaz.

    [1] to, co se ušetří za infrastrukturu se může věnovat na vývoj – je to sice drobný příspěvek, ale aspoň něco

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.1.2017 19:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    ad zdrojáky jádra: to platí jen o zabalených bz2 balíčkách bez git historie. Kompletní zdroják s gitem má 1.6 GB.
    xkucf03 avatar 29.1.2017 20:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP

    Tam už by se ten torrent vyplatil – ideálně mít nějakou kombinaci torrentu a verzovacího systému – abys prvotní stažení udělal přes torrent1 a přírůstky by sis dotáhnul přes verzovací systém. Nebo mít nějaký P2P verzovací systém s DHT, abys mohl dělat pull od nejbližších sousedů a ne jen z centra (a aby se to organizovalo samo).

    [1] např. každý měsíc by vycházely torrenty a lidi by to mezi sebou sdíleli

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 30.1.2017 09:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Můžeš použít git bundle nebo git pack-objects. A výsledné soubory pak synchronizovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.1.2017 20:47 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    a hlavně BitTorrent, který umožňuje efektivně distribuovat data – nemusí je všichni stahovat z jednoho centra, ale stahují od nejbližších sousedů.
    Jenom to ne. Píše se rok 2017 a ne 2002, každý druhý provider to blokuje, každá druhá podniková či školní síť torentový provoz po zásluze odměnuje nuceným klidem a i kdyby ne, tak od sousedů nikdy nic nestáhneš, protože soused bude mít posílání samozřejmě zakázané. Fakt výborný nápad nad něčím takovým mrtvým ještě dnes přemýšlet... To už raději ten WebDAV, který aspoň obvykle funguje.
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    29.1.2017 21:11 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Takže ten torrent čo je vstavaný vo Windows Update je celoplošne blokovaný? Mal by si asi upovedomiť s tvojím názorom firmu Microsoft.
    29.1.2017 22:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ten "torrent" vestavěný ve Windows Update funguje ve výchozím nastavení jenom v lokální síti. A i při povolení odesílání do internetu se asi k síti chová šetrněji než klasický torrent.
    30.1.2017 10:32 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Jo, to vizejo jirsak, zese plkas o vecech o kerych vis prd ze? Ten widlotorrent naprosto vpohode sezere 100% libovolny linky a to klidne i jen pro jedinyho klienta. Znam osobne minimalne nekolik desitek pripadu kdy se resilo, proc nic nefunguje, a vysledek byl, ze widle stahujou aktualizace.
    30.1.2017 11:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    widle stahujou aktualizace
    Tady se bavíme o šíření aktualizací a la torrent, tj. části stažené aktualizace si ode mne může stáhnout někdo jiný (ode mne je to tedy upload). Upload (nahrávání) je opak downloadu (stahování), víte?
    31.1.2017 09:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    To vsichni vedi ze ses negramotnej kokot, nemusis to zduraznovat vkazdym svym postu ... viz 3 posty nad tebou ...

    30.1.2017 13:02 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ale to by ho mali ajtak blokovať.

    PS: Aj klasický torrent sa dá nastaviť aby neodpálil celú linku, ale to robí málokto.
    30.1.2017 16:37 xyzxyzxyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ak ti provider blokuje torrenty aj v roku 2017 tak treba vymenit providera. Myslel som ze taketo problemy sa riesili naposledy pred 15timi rokmi. Torrenty su rychle jednoduche a netreba sa o nic starat.
    pavlix avatar 30.1.2017 17:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Právě lidem, kteří je považují za rychlé a jednoduché, je občas potřeba je blokovat. Já jsem to řešil tak, že jsem dal na linku nízký limit na počet spojení a po***** se. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.1.2017 18:26 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Podobne. Limit na počet spojení a rýchlosť tak aby som si sám nepreťažil linku.
    31.1.2017 23:08 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Souhlasím. Naposledy před 15ti lety se používaly. A ty dva blbečky v síti, co je používají ještě dnes nemá žádný normální provider zapotřebí blokovat. K čemu že to ten torrent dneska vlastně je?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.1.2017 21:57 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    nemusí je všichni stahovat z jednoho centra, ale stahují od nejbližších sousedů.
    Opravdu tohle BitTorrent klienti resi? IMHO spis stahuji od nejrychlejsich, nikoliv od nejblizsich.
    cezz avatar 31.1.2017 10:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Mne sa na torrente paci to, z principu fungovania mam nakoniec subor s overenym checksumom.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 28.1.2017 17:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Nevím, na co si stěžujete, FTP není v podstatě k ničemu potřeba, na stahování HTTP bohatě stačí a na přenosy SFTP a podobné zrovnatak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 28.1.2017 17:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    FTP má výhodu v tom, že v něm můžeš procházet adresáře. V HTTP k tomu potřebuješ nadstavbu v podobě WebDAVu. Ale jinak je asi ve všem FTP horší.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.1.2017 19:01 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    On niekto zrušil napríklad modul dir pre apache že sa nedá vylistovať priečinok cez http bez webdav? To mi znie ako kardinálna blbosť keďže mi to už nejaké to desaťročie funguje bez webdav.
    28.1.2017 19:09 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Akorát že takový výstup nemá nijak standardizovaný formát, takže není strojově zpracovatelný. Takže nejde spolehlivě udělat třeba rekurzivní stažení nějaké adresářové struktury.
    pavlix avatar 29.1.2017 01:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Pokud publikuju celou open source distribuci, tak to poslední, co chci, je aby se to někdo snažil stáhnout rekurzivně přes FTP. Tedy další důvod, proč FTP neposkytovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.1.2017 19:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    U samotného HTTP není nijak definováno, jak bude ten výpis adresářových položek vypadat. Pokud není v dispozici WebDAV, může klient jen hádat, jak má výpis parsovat. Proto (mimo jiné) existují implementace FUSE pro FTP a WebDAV, ale ne pro čísté HTTP.
    28.1.2017 19:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ha, o deset minu pozdě :-)
    28.1.2017 20:50 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    To ale nie je definované ani v FTP, viď napríklad veľkosti alebo lokalizácia dátumov. A aj napriek tvojmu tvrdeniu o absencii fuse pre http(s) je tu napríklad httpfs2.
    29.1.2017 03:07 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    ve FTP jsou dva prikazy, LIST a NLST. Prvni vraci human readable vypis adresare (obvykle ekvivalent ls -l), druhy machine readable seznam souboru.
    29.1.2017 08:51 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    A ten príkaz NLST vracia len názvy, bez informácii o tom či sa jedná o súbor, adresár, alebo o čase poslednej modifikácie:
    $ ftp ftp.kernel.org
    Connected to ftp.all.kernel.org.
    220 Welcome to kernel.org
    Name (ftp.kernel.org:isir): anonymous
    331 Please specify the password.
    Password:
    230 Login successful.
    Remote system type is UNIX.
    Using binary mode to transfer files.
    ftp> deb
    Debugging on (debug=1).
    ftp> dir
    ---> PORT 192,168,7,2,231,153
    200 PORT command successful. Consider using PASV.
    ---> LIST
    150 Here comes the directory listing.
    drwxr-xr-x    9 ftp      ftp          4096 Dec 01  2011 pub
    226 Directory send OK.
    ftp> nlist
    ---> PORT 192,168,7,2,137,232
    200 PORT command successful. Consider using PASV.
    ---> NLST
    150 Here comes the directory listing.
    pub
    226 Directory send OK.
    ftp> bye
    ---> QUIT
    221 Goodbye.
    
    To je naozaj strojovo použiteľné.

    A pokiaľ chceš argumentovať preklepom že sa jednalo o MLS*, tak tie niesú povinné:
    $ telnet ftp.kernel.org 21
    Trying 199.204.44.194...
    Connected to ftp.all.kernel.org.
    Escape character is '^]'.
    220 Welcome to kernel.org
    user anonymous
    331 Please specify the password.
    pass spam@abu.se
    230 Login successful.
    mlst
    500 Unknown command.
    mlsd
    500 Unknown command.
    quit
    221 Goodbye.
    Connection closed by foreign host.
    
    FTP som z tohoto dôvodu neznášal už v minulom tisícročí. A tých dôvodov bolo viac.
    28.1.2017 21:57 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    HEHE ftp jeste v roce 2017 pouzivam k pristupu na svuj webhosting. Zrovna vcera jsem si rikal, jakej je to zas*anej opruz, zalohovat web, ktery ma 10.000 souboru pres ftp. Nejdrive to stahat na disk, pak zaTARovat a ulozit kamsi. Ukol o nervy, treba na NB pres wifi. Bohuzel neni SSH pristup a PLESK panel neumi vyrobit z adresare tar, ktery by se jednoduse stahnul.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.1.2017 08:20 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Hostingu který jako jedinou metodu nahrání souborů podporuje FTP bych řekla sbohem už dávno. Ale jestli ti nevadí že může tvé heslo vidět kdokoliv v tvé sítí a po cestě...
    29.1.2017 10:53 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    FTP a FTPS povazuju z hlediska uzivatelske privetivosti za to same. Nehodnotil jsem bezpecnost, samozrejme pouzivam FTPS, ale pisu FTP - sila zvyku :-) Hostingu bych zamaval, ale jednak je fakt dost levny a potom IMHO extremne spolehlivy. Obsah webu menim/zalohuju jednou za cas, takze stale se mi jeste nevyplatilo zabyvat se zmenou. Ridim se heslem - kdyz to funguje, tak do toho neje*ej.

    Clovek by si mohl vyresit maly problem, ale privodit 2 velke. Takze zalohuju jen kdyz jsem na metalicke siti :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    29.1.2017 15:30 Ivan2 | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Chytrejsi FTP servery maji i tar mod. Na obou stranach bezi "tar" a vsechny soubory se prenasi jednim TCP spojenim. Celkove je je FTP dost flexibilni a daji se s nim delat kouzla - pokud mate kontrolu nad tim, jaky server se pouzije.
    Josef Kufner avatar 30.1.2017 09:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Tak ono se dá po FTP například kopírovat mezi dvěma servery bez přenášení dat ke klientovi. To jsem u žádného jiného protokolu neviděl. Ale stejně tak jsem neměl v ruce klienta, který by tohle kouzlo s FTP uměl. Na druhou stranu, dnes se prostě na jeden ze serverů připojím po SSH a udělám, co je potřeba.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.1.2017 21:19 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    Ale stejně tak jsem neměl v ruce klienta, který by tohle kouzlo s FTP uměl.
    Úplně obyčejné ftp z BSD (které je součástí prakticky všech Linuxových distribucí) to dovede, jen to o něm většina lidí nejspíš neví. Hledejte příkaz proxy.
    29.1.2017 14:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kernel.org končí s FTP
    V roce 1998 byl kernel.org přístupný také pomocí NFS a SMB/CIFS
    :-D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.