abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (3%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 79 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 20:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.1.2010 03:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    No dobře je ten nový rok a mám v sobě nějaký ten alkohol, ale... pokud čtu dobře... není ten článek o zranitelnosti v detektoru? Takže princip kvanotvé kryptografie je stále správný, jen je potřeba vymyslet nějaký nový, ne zranitelný detektor?
    vencour avatar 1.1.2010 07:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla

    Jasně, fyzika platí, ještě je nutno něco ošetřit v průběhu zpracování signálu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Aleš Janda avatar 1.1.2010 11:52 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Lze vůbec nějak potvrdit bezpečnost čehosi? Pokud se najde díra, tak se může říct „Ano, takto to jde prolomit, není to bezpečné“, ale jak dokázat opak? Není to tak, že prostě lze jen říci „zatím není znám žádný způsob, jak šifrování prolomit“, ale důkaz nemít?
    1.1.2010 12:18 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Tak to neni. Napr. u Vernamovy sifry lze s matematickou urcitosti prohlasit, ze se bez znalosti klice zasifrovany text desifrovat neda. Resp. da a dokonce velmi snadno ale vysledkem jsou vsechny retezce dane delky takze ti to je k nicemu.
    Aleš Janda avatar 1.1.2010 12:39 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    To máte pravdu, zrovna u Vernamovy šifry to lze matematicky dokázat poměrně jednoduše. Ale v praxi je to složitější - dekódovací klíč musíte k příjemci nějak dopravit + je požadavek, aby klíč nebyl příliš dlouhý. Takže se klíč bude opakovat a pokud bude příjemce předem znát nějaké úseky zprávy (hlavičky souborů…), tak může i další části dešifrovat a zbytek třeba odhadnout :-)

    Takže ano, Vernamova šifra je neprolomitelná, ale v praxi do toho musí vstupovat další aspekty, které přímo s šifrováním souvisí, ale mohou způsobit jeho prolomení.
    xkucf03 avatar 1.1.2010 13:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Vernamova šifra
    Pak už by to nebyla Vernamova šifra, pokud by klíč mohl být kratší a mohl se opakovaně používat. Dalším předpokladem je utajení klíče, takže pokud by ho někdo cestou vyzradil, taky už to není Vernamova šifra. V praxi to až takový problém není, jednoduše přineseš kamarádovi DVD napěchované kvalitními náhodnými daty a po zbytek života si můžete posílat e-maily šifrované tak, že je nikdo nerozluští (ani tehdy, kdy ostatní dnešní a/symetrické šifry budou prolomené).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.1.2010 19:02 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Jiná věc je, jestli lze v tomto světě Vernamovu šifru použít – funguje jenom tehdy, když klíč volíte rovnoměrně náhodně, což vůbec není jasné, zda lze fyzikálně realizovat.
    1.1.2010 12:17 Nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Byla by pecka, pokud by se jako "vedlejší produkt" přišlo na principielně nový způsob měření elementárních částic a zahodil by se celý ten IMHO zavádějící aparát postavený kolem principu neurčitosti. Vždyť ani doteď nebyla existence fotonu prokázána a dohady kolem obojaké částicové i vlnové vlastnosti světla pochybnostem přispívají.

    1.1.2010 13:01 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Ten, podle vás, "zavádějící aparát kolem principu neurčitosti" byl již mnohokrát experimentálně ověřen a je zřejmé, že je platný. Až se někdy v budoucnu najde nový model, tak to nebude model, který princip neurčitosti vyvrátí, ale pouze jej doplní a koreguje jeho platnost. Ve fyzice nejsou revoluce, ale evoluce.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 14:05 Nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Jj, jako "nedělitelnost" atomu, "nahodilost" Brownova pohybu atp. ;-)
    1.1.2010 14:25 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Rozlišujme případy, kdy si něco ve fyzice myslíme a kdy to máme experimentálně ověřené.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 16:39 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    No zrovna princip neurčitosti je jeden ze základních postulátů K.M. Takže pokud by neplatil, nefungovalo by spousta věcí (například tunelování elektronů, potenciálové jámy v polovodičích apod.). Takže prosím opatrně se zpochybňováním tohoto principu :). Foton nikdo neviděl, ale je jasné, že musí mít duální charakter, když dokáže vyrazit elektron. Nebo jak si představujete, že se ten elektron při fotoelektrickém jevu uvolňuje? :)
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    1.1.2010 17:48 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Princip neurčinosti není postulát. Je to prostý důsledek faktu, že v případě dvou měření prováděných na jednom objektu může záležet na pořadí těchto měření. To proto, že měření samo ovlivňuje kvantový stav objektu. Jinak já jsem osobně foton viděl a troufám si říct, že jsem viděl i jednotlivé fotony.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.1.2010 18:48 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já osobně jsem přesvědčený o tom, že jsem viděl spoustu fotonů. Zrovna teď jich na mě spousta září z luminoforu obrazovky. :-)
    1.1.2010 20:36 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já tím myslel, že jsem viděl dokonce i izolované jednotlivé fotony.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    2.1.2010 23:05 Pavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Ano, ludske oko je ich vraj schopne pri uplnej tme registrovat.
    Grunt avatar 2.1.2010 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Není. Teda lidské oko možná, ale určitě ne lidský mozek, protože jeho neurologické odšumovací filtry je odfiltrují od běžného šumu v nervech.[1]
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.1.2010 23:21 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Já jsem těma izolovanýma fotonama myslel fotony vznikající ve speciálním nelineárním prostředí, kde se generují jednotlivé fotony, ale je pravda, že jejich frekvence generace je někde 100 000 za vteřinu a to už je možné okem i vidět. Máš samozřejmě pravdu, že kdyby byly třeba jeden foton za vteřinu, tak je asi neuvidím.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Grunt avatar 2.1.2010 23:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Možná pes nebo kočka by je byli schopni vidět. Ti mají na rozdíl od nás ten speciální potah. Jinak to určitě zvládne nějaké CCDčko. To už by snad mohlo stačit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.1.2010 20:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Chtělo by to borgské oko. Hned bych si nechal jedno udělat :)
    Jendа avatar 3.1.2010 00:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Eh? CO? Kde? Jak? Už to radši neber… ;-)
    Grunt avatar 1.1.2010 22:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Až už mě pěkně štve:
    (there is an issue, called "uncertainty principle", which states that, we cannot exactly&helllip;)
    A to je furt. Kdyby se mi pod ruky dostal ten neřád co ho vyřkl, tak bych mu s tím krkem pěkně zakroutil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    hankey avatar 2.1.2010 11:07 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Foton i elektron a jako cokoli na co pomyslíte je téže podstaty. I Váš tučnák na obrazovace. Vše je jen projevem energie.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    1.1.2010 20:46 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Foton existuje, protože zavedení fotonu se ukazuje jako velmi praktický způsob popisu reality. Zda existuje i v jiném smyslu než coby užitečný koncept, to je otázka pro filosofickou disputaci, a pro fyzika je většinou irelevantní.
    Grunt avatar 1.1.2010 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Pochopil jsem správně, že v případě polarizace fotonů se měří i jejich energie a zranitelnost je právě v citlivosti těch měřících zařízení?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.1.2010 13:10 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    To, co je v tom blogu popsané není útok na kvantovou kryptografii, ale jen na jednu komponentu v její implementaci. Není to nic fundamentálního.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    7.1.2010 16:50 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová kryptografie v testu neprošla
    Je to praca pre fyzikov, aby to opravili. Islo by mozno skumat nieco aj teoreticky, ale kazdy mame len jeden zivot a su aj zaujimavejsie veci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.