abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 609 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    27.4.2010 14:00 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Streamované video v Linuxu už dávno umíme (i bez DRM) viz. DLNA.
    27.4.2010 18:34 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ne, cilem bude to DRm poradne ojebat ...
    27.4.2010 20:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Pokud si legalne koupim/stahnu DVD (uz jsem zaplatil formou vypalneho), povazuju za svoje pravo se na ten film podivat. Nikdo mi nema co kecat do toho, na cem a jak si ho budu prehravat. Klidne na deseti linuxech a pozpatku...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    27.4.2010 22:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Víte, pane, co je to důl?
    27.4.2010 22:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jasně. Nechápu, jak to vůbec někdo může vidět jinak.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2010 22:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Človíčku človíčku…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    28.4.2010 20:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    ..., říká mimozemšťan.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.4.2010 22:14 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Odpusťte mi naivní otázku, ale co je v rámci právního řádu České republiky na přehrávání DVD v Linuxu nelegálního?
    Bluebear avatar 27.4.2010 23:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nelegální je to, že používáš prostředek k prolomení "šifry", kterou je DVD chráněno. Použití takových prostředků zákon zakazuje.

    Legálně se dá DVD přehrát jedině za pomoci licencovaného přehrávače (ať už softwarového nebo hardwarového), který má v sobě klíč. Protože takový přehrávač na Linuxu neexistuje, přehráním jakéhokoli DVD na Linuxu porušuješ zákon.

    Že je to diskriminační a pro-monopolistické opatření, ze kterého čiší naprostá idiocie a neznalost techniky? Jistě. Takových bude čím dál víc, dokud nám to celé nespadne na hlavu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    kotyz avatar 28.4.2010 00:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    existuje, je nejaka linuxova verze powerdvd, myslim ze to davali k nejaky mandrive na extra cd, taky tam bylo jeste myslim nero pro linux a par dalsich drobnosti. jinak se da koupit taky na canonical store. to by mel bejt jedinej prehravac kterym by teda melo jit na linuxu legalne prehravat dvd chraneny "ucinnou ochranou css" ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 00:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    druha blbost je ze to porusis prehranim kazdyho dvd, nektery tam ani to css nemaji a nektery sou i region free (ale takovejch bude mensina) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 00:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    hmm, tak sem koukal na nakej ten mandriva powerpack a powerdvd tam nevidim, misto toho tam maji nejakej fluendo dvd player (kterej je skoro o pulku levnejsi nez ten powerdvd pro linux), takze uz tu mame nejnim dva licencovany dvd prehravace pro linux ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.4.2010 07:38 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jeste je tu LinDVD od InterVideo, coz je obdoba WinDVD pro Windows.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    Jendа avatar 28.4.2010 00:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ten licencovaný přehrávač to taky musí pomocí toho klíče „prolomit“, ne?
    28.4.2010 06:11 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Dyť to Bluebear píše v posledním odstavci, tak co ti ještě není jasný :-D
    28.4.2010 08:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nelegální je to, že používáš prostředek k prolomení "šifry", kterou je DVD chráněno. Použití takových prostředků zákon zakazuje.
    Pokud má to DVD legálně koupeno a pouze si jej přehrává, není to porušení zákona. Podívejte se na celý § 43 AZ.
    28.4.2010 12:09 graviton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    § 43

    (1) Do práva autorského neoprávněně zasahuje ten, kdo obchází účinné technické prostředky ochrany práv podle tohoto zákona.

    (3) decss splňuje definici

    (4) § 30 (kopírování pro osobní potřebu) v seznamu není (30a je něco jiného), tedy dotčen je

    "Autor ... je povinen zpřístupnit své dílo oprávněným uživatelům" - pokud to neudělá, můžete ho leda žalovat

    Ať to čtu jako to čtu, nějak tam tu výjimku pro přehrávání nevidím, naopak vidím dost nekompromisní zákaz obcházení. A i výjimky pro postižené apod. musí realizovat autor, ne svépomoc.
    28.4.2010 12:43 jam001 | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    kdo obchází účinné technické
    Ked si pustim DVD tak ani netusim ci chranene je, alebo nie je. Nieco taka sa hadam neda povazovat za ucinnu ochranu.
    Dalibor Smolík avatar 28.4.2010 13:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Já například vůbec, nevím, zda mám třeba nainstalováno libdvdcss, vůbec nevím co to je, prostě si jen pouštím DVD :-), ať mi někdo dokáže opak
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 28.4.2010 13:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    o tom by musel asi rozhodnout soud, ze css neni ucinna ochrana. navic na dvd ktery ho maji, vetsinou bejva uvedeny ze sou "copy protected". ale bez lupy to kolikrat nejde ani precist, je tam miniaturni ikonka a jeste miniaturnejsi text ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.4.2010 13:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Příloha:
    v nekterejch zemich uz dokonce soud rozhodnul, ze css neni ucinna ochrana, u nas to ale nebylo.

    tak zpet, casto to tam ani napsany neni a je tam jen ta ikonka. takze clovek to opravdu nema jednoduchy aby zjistil jestli je dvd s css nebo bez ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Matelko avatar 29.4.2010 01:20 Matelko | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Myslím si taky, že přehrávání neporušuje zákon. Obcházení ochrany se vztahuje pouze na vytváření kopií. Konec, konců každé varování na drtivé většině filmových DVD ti přesně popíše a upřesní co můžeš se záznamem na DVD dělat a kde ho můžeš použít.
    mirec avatar 28.4.2010 09:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ja chcem tiež mať možnosť prelamovať šifry :'( Sakra sakra sakra, ak do svojej posratej mechaniky strčím šifrované DVD skončí posratým IO errorom, takže musím jak debil sťahovať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    28.4.2010 14:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nie je to nahodou preto, ze nemas libdvdcss?
    Bluebear avatar 27.4.2010 23:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Brian Proffitt je velký optimista (to on bývá :-) )

    Pochybuji, že se podaří posílit infrastrukturu sítí tak, aby unesla paralelní streamování statisíců až milionů přenosů. Zvlášť když všechno půjde přes čím dál víc sledovacích zařízení, analyzátorů, ochran proti teroristům/pedofilům a s čím dál složitějším DRM.

    (Mimo jiné je to taky nebetyčné plýtvání energií, přesouvat pořád tentýž blok jedniček a nul furt dokola - kdyby to někdo řekl ekoteroristům, tak vypukne solidní soda.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.4.2010 06:14 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    A zvláště když Ministerstvo IT bude za vysokorychlostní Internet považovat 256kb/s. http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/micr/scripts/detail.php_id_3157.html
    28.4.2010 08:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu

    Bude? Já tam čtu:

    Pro rok 2005 považuje schválený dokument za minimální hranici vysokorychlostního přístupu nominální rychlost 256 kilobitů za sekundu.

    To není "bude", to bylo před pěti lety…

    kotyz avatar 28.4.2010 11:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    od ty doby se to ale asi jeste nezaktualizovalo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.4.2010 12:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    I kdyby, ta hodnota 256 kb/s coby spodní hranice pro "vysokorychlostní připojení" je tam výslovně vztažena pouze k roku 2005.
    28.4.2010 17:58 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Ano je to z roku 2005, ale už tehdy to bylo úplně mimo a pochybuji, že se uvažování státního aparátu od té doby někam výrazně posunulo.
    28.4.2010 19:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Jako spodní hranice to v roce 2005 mimo rozhodně nebylo. Tedy pokud neberete vážně nominální hodnoty uváděné u různých pochybných připojení s astronomickými poměry agregace.
    Kaacz avatar 29.4.2010 00:46 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legální DVD a streamované video v Linuxu
    Nemusi byt vse V.O.D. .. live streamy muzou jit v multicastech (takze jen 1x pro vsechny), az prijde IPv6, tak i zcela jednoduse :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.