abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.2. 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 809 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.3.2009 08:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Kéž by udělali zařízení s podporou celulárních sítí (GSM/3G)… šel bych do něj hned, kdyby stálo tak do 12 tisíc (ideálně 8-9 :)). Bez toho bych si už spíš koupil „netbook“ za podobné peníze.
    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 10:15 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Já naopak vítám současný stav --- s 1300mAh baterií to vydrží sotva sedm hodin --- víš, jaké by to bylo zoufalství, kdyby se v tom měla živit ještě ta podpora GSM/3G/...? Takhle si mohu poslouchat hudbu na MID a nemusím se bát, že se v krizové situaci kvůli bateriím nedovolám pomoci. Navíc to se sebou nemusím tahat vždycky... A já N800 koupil za čtyři tisíce. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.3.2009 10:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Tak jako tak je současný stav spíš žalostný. Nevím, co na něm vítat…

    Spotřeba dnešních GSM modulů v pohotovostním režimu je snad celkem „zanedbatelná“, s 3G je to samozřejmě horší. Osobně jsou pro mě obě zařízení (mobil a MID) sama o sobě celkem „zbytečná“, ale občas se hodí zavolat, napsat SMS, napsat IM, podívat se na mapy, na web… Další zařízení, které bych navíc ve spoustě případů nechával jen ležet doma, je mi proti srsti.
    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 11:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Spotřeba dnešních GSM modulů v pohotovostním režimu je snad celkem „zanedbatelná“, s 3G je to samozřejmě horší.

    Spotřeba modulů je možná nízká, ale vyřešit v OS spolupráci s GSM modulem, aby baterie vydržela, už není příliš banální.

    Osobně jsou pro mě obě zařízení (mobil a MID) sama o sobě celkem „zbytečná“, ale občas se hodí zavolat, napsat SMS, napsat IM, podívat se na mapy, na web… Další zařízení, které bych navíc ve spoustě případů nechával jen ležet doma, je mi proti srsti.

    Tak si pořiď něco s Androidem, nebo Symbianem. Případně iPhone. Vydrží to aspoň chvíli, zmíněné věci na tom jde provozovat a volat z toho také jde.

    Kdyby měl být v takovém MID GSM modul, rychle jej deaktivuji, nebo si to zařízení vůbec nekoupím. Mít dva telefony je podle mého zbytečné. Pokud jedu do hor, kde budu týden bez nabíječky, raději si vezmu "blbý" telefon, který umí jen volat a nouzově se připojit přes GPRS na web (kvůli odjezdům vlaků apod.), než abych musel řešit nabíjení.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.3.2009 11:36 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Banální to jistě není, ale to není důvod se tohoto problému „zaleknout“. :)

    Ano, pokud pojedu někam „na týden do hory“, tak si nejspíš vezmu „blbý“ telefon (nebo žádný) a samostatnou GPS, například. Jelikož ale 99 % času trávím v Praze, tak mě to skutečně netrápí.

    A překvapivě asi existuje nějaký důvod, proč jsem si zatím nekoupil G1, něco se Symbianem nebo iPhone. Žádné z těch zařízení mi z různých důvodů nevyhovuje.

    Netvrdím, že „moje“ vysněné zařízení bude vyhovovat každému. Mně ale nevyhovuje žádné existující.
    8.3.2009 11:50 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Navíc… jedno takové zařízení, za kterého jsem dal několik tisíc a na kterém můžu pár hodin poslouchat hudbu nebo se podívat na web přes Wifi už mám – PSP. A skoro pořád leží doma. (Ne že bych jeho koupě litoval, občas si na něm něco zahraju, když mě to chytne, ale dost často to je prostě doma v posteli, na cesty ho s sebou moc neberu.)

    Další takovou hračku prostě nepotřebuju, protože vím přesně, jak by to dopadlo. (Samozřejmě úplně ideální kombinace by bylo zařízení spojující MID s Maemo, mobil a PSP… :D)
    Jendа avatar 8.3.2009 12:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Samozřejmě úplně ideální kombinace by bylo zařízení spojující MID s Maemo, mobil a PSP… :D
    Freerunner? :-) (já vím, musíme ještě počkat, až trochu dospěje)
    vlastikroot avatar 8.3.2009 13:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Dospeje, no jediny co je tam opravdu zly je 3D akcelerace. Jinak moznosti linuxacke jsou podobne desktopu, az na ten GSM subsystem. Ale i debian se da pouzit k volani, tak co :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    8.3.2009 17:06 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze

     

     Jinak moznosti linuxacke jsou podobne desktopu, az na ten GSM subsystem.


    No dobře, a co výdrž baterie? (konkrétně u toho Freerunneru)

    vlastikroot avatar 8.3.2009 17:17 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    No, je na tom lip jak muj notebook :-D hodne to zavisi na funkcnosti suspendu i vytizeni jednotlivyma modulama (wifi,bt,usb zarizeni,gsm,gps).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    8.3.2009 13:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Ne.
    8.3.2009 17:10 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze

     

    Já naopak vítám současný stav --- s 1300mAh baterií to vydrží sotva sedm hodin

     

    Sedm hodin - ale plného provozu, nikoli v pohotovostním režimu? (moji N800 nabíjím tak jednou za 3 dny, i když s věkem baterky se to viditelně zhoršuje)

    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 18:14 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Sedm hodin provozu v offline režimu, při nevelké zátěži a navíc při hodně ztlumeném displeji. Normálně tak kolem pěti hodin (hudba, čtení, vyhledávání ve slovníku, občasné psaní, prohlížení fotek z karty, Bluetooth kvůli připojení přes telefon). V pohotovostním režimu možná týden (aspoň to tak hlásí).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.3.2009 17:17 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze

     

    Kéž by udělali zařízení s podporou celulárních sítí (GSM/3G)…

    Někde na planet.maemo.org před časem v jednom z článků o novinkách v Maemo 5 tvrdili, že zařízení, které to bude používat, něco takového mít bude...

    Mobil v tabletu bych asi přežil (pokud to půjde vypínat). Víc mi vadí taktéž se objevivší nápad odstranit softwarovou klávesnici.

    8.3.2009 17:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    No horší by bylo odstranění hardwarové klávesnice (pro mě), ale chápu, že na občasné ťukání ta softwarová stačí, takže její absence by byla také nepříjemná.
    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 18:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Já absenci hardwarové klávesnice u N800 vítám (stačí se podívat, co všechno se nevešlo do N810), normálně mi velká softwarová pro psaní prsty bohatě stačí a když chci psát... tahám se sebou USB kabel (viz můj web) a externí silikonovou klávesnici (dá se smotat do ruličky ^_^).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.3.2009 18:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Och, jak praktické. Takže nakonec abych s sebou tahal vlastně tři zařízení - mobil, MID a klávesnici. A ráno si asi podle mraků na obloze vyberu, jestli ten den budu telefonovat, psát nebo jen tak ťukat do displeje. :)
    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 18:50 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    Tak mobil má člověk obvykle vždy (aspoň aby mohl volat záchranku, fízly,...); jak jsem psal výše, někdy je nesmysl mít se sebou MID (v horách, na stopu, na vodě,...); klávesnici si beru jen do školy (proč asi?) a na lyže do Alp (bydlení v civilizaci). Takže se mohu předem rozhodnout. Ale samozřejmě jsou lidé, kteří netuší, kam je ten který den vítr zavane (těm bych poradil něco, jako je Nokia 9500, iPhone, nebo HTC NevimCo).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    8.3.2009 19:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    No ale co bys doporučil mně? ;) Ani jedno z těch jmenovaných zařízení nevyhovuje mým požadavkům (pro začátek rozumný otevřený systém, HW klávesnice...)
    8.3.2009 20:33 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze

     

    No ale co bys doporučil mně? ;) Ani jedno z těch jmenovaných zařízení nevyhovuje mým požadavkům

     

    Že by Sharp Zaurus s telefonním modulem ve (PCMCIA/CF) slotu?

    8.3.2009 20:24 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze

     

    Och, jak praktické. Takže nakonec abych s sebou tahal vlastně tři zařízení

     

    Mno, já většinou tahám jen tu N800 a hodinky (natahovací, bez baterky a vodotěsné - je to spolehlivější). ;-) Mobil si beru na opravdu jen do přírody a na kolo (kvůli případnému zavolání pomoci a tak) a i tak ho mám trvale vypnutý nebo aspoň offline (to v případě, že používám krokoměr v mobilu). To ovšem s sebou zase nemám tu N800.

    Po městě nebo v práci s sebou zásadně mobil netahám. Klávesnici k N800 (bezdrátovou, skládací) si beru jen na cesty, pokud hodlám tu Nokii používat jako notebook (kromě Maema tam mám na kartě Debian s TeXem, gcc apod. - pro případ, že potřeboval něco rychle vyrobit nebo upravit nějakou prezentaci). No a taky ještě někdy s sebou nosím GPS modul, ale to jen v cizině, kdybych se rozhodl ztratit orientaci.

    Každému prostě vyhovuje něco jiného...

    P.S. Po pravdě řečeno nevím, jak moc je užitečná nebo neužitečná HW klávesnička na N810, neboť jsem uvedený přístroj nikdy neměl v ruce (tím spíš, že na ní spousta podstatných kláves chybí).

    8.3.2009 18:28 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    A co všechno že se tam nevešlo? FM tuner? Dva SDHC sloty? Otočná kamerka? Nějak jsi zapomněl na to, co se tam, vedle klávesnice, která má (pro mě) obrovskou užitnou hodnotu, vešlo navíc! ;)
    |🇵🇸 avatar 8.3.2009 18:44 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Maemo 5 SDK - alfaverze
    S odstupem času musím konstatovat, že kamerka je fajn akorát na šmírování (je fakt nenápadná) a rádio není většinou k ničemu (jenom před pár lety jsem musel být během finále MS v hokeji musel být v autobuse místo u TV, tehdy se rádio hodilo), ale dvojice SDHC slotů je fantastická --- mohu vytáhnout SDHC kartu z foťáku, strčit ji do Nokie a rovnou si promazat a zálohovat fotky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.