abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 308 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu

    Počínaje prosincem bude v některých zemích provedena změna na pozici výchozího vyhledávače ve Firefoxu. V USA bude nově výchozím vyhledávačem Yahoo a v rámci nové pětileté dohody bude podporovat technologii Do Not Track. V Rusku se stane výchozím vyhledávačem Yandex. V Číně bude jako výchozí pokračovat Baidu. Ostatní vyhledávače jako Google či Bing budou v nabídce i nadále. Mozilla mění strategii. Místo jedné globální smlouvy na výchozí vyhledávání, kterou měla dosud se společností Google, bude uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země.

    20.11.2014 10:54 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    jiri.one avatar 20.11.2014 11:12 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Tak asi si to umí Mozilla spočítat ... :)
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    22.11.2014 18:43 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    pokus o umele snizeni trzniho podilu v evrope, aby jim od googlu zustaly sponzorske smlouvy? tak urcite si to google umi spocitat, ze to bude celkem slusny argument proti rozdeleni spolecnosti v evrope.
    23.11.2014 08:56 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Co je to za dobu, kdy politici a urednicke krysy mohou diktovat spolecnostem rozdeleni? Uz se tesim, az se eurosvaz rozpadne.
    23.11.2014 10:01 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    To není výmysl jen EU. Stačí vzpomenout třeba rozdělení AT&T v USA.
    23.11.2014 14:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu

    Eurosvaz toto moc zatím neaplikuje, jinde (třeba v USA) je to mnohem tvrdší, je to přirozený důsledek potřeby ochránit „malé“, jakmile překročíš určitou, těžce definovatelnou mez, znemožníš funkci trhu. Protože je hranice těžce jednoznačně definovatelná, dochází k tomuto druhu intervencí/regulací relativně pozdě.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    23.11.2014 16:07 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Ocividne ma ale eurosvaz snahu toto aplikovat a narizovat. To, ze v usa je to take pritomno, je smutne. Jinak by mne opravdu zajimalo, jak jde znemoznit funkci trhu. Jak je prosim funkce trhu definovana? Trh proste je a to, jak funguje, se vam bud muze libit nebo treba i nemusi. Nemuzete ale rici, ze trh nefunguje, protoze toto tvrzeni je velice subjektivni. Ja si myslim, ze jakykoliv monopol je lepsi stav nez deformace podminek trhu statem.
    23.11.2014 18:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu

    Pokud přijmeš, že monopol je lepší než regulace demokraticky zvolenými institucemi, tak se samozřejmě nemáme o čem dál bavit, ale pak tak musíš přijmou, že monopol paralyzoval trh.

    Je přirozené, že každý hráč na trhu chce být nejlepší a mít monopol, který by mu prakticky vyhovoval, ale pokud ho má na dostatečně velkém „území“, musel by to být „osvícený tyran“, aby to bylo výhodné, ale i tak by to byla paralýza a už nikdo další si nezahraje.

    A co se týká vývoje, tak je také přirozené, že k tomu dochází v demokratické společnosti, protože „hráč“ má mnohem dynamičtější rozhodovací cyklus, než je tvorba prostředí (legislativa), proto tomu není možné předejít vstupní podmínkami, ale je čas od času do toho nutné invazivně rýpnout.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    25.11.2014 00:13 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Bohuzel se asi nemame o cem bavit. Nekdo vidi v existenci monopolu jakousi paralyzu trhu, kterou nelze ani objektivne definovat, a snazil by se to resit nejakymi direktivami, ktere by trh dostali jen do neprirozenemu stavu, ktery by vyhovoval uzke skupine lidi, a nekdo zase v monopolu vidi prilezitost pro vznik neceho noveho, lehciho a flexibilnejsiho.

    Co je to trh? Jsou to lide a jejich konani. Dnes jsou v klestich a v okovech. Ja nevim jak vy, ale ja bych byl radeji bez pout a svobodny!
    Jendа avatar 25.11.2014 00:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Co je to trh? Jsou to lide a jejich konani. Dnes jsou v klestich a v okovech. Ja nevim jak vy, ale ja bych byl radeji bez pout a svobodny!
    Když tě zastřelím, budeme to taky my dva lidé a naše konání. Snad by mě za to nechtěli zavřít! [kleště a okovy]

    Takhle jednoduché to asi nebude…
    pavlix avatar 25.11.2014 09:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Zase by byl bez pout a svobodný :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    michich avatar 25.11.2014 11:55 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Trh je souhrn dobrovolných vzájemně výhodných (ex ante) směn zboží a služeb. Zastřelení je agrese (pominu-li velmi vzácný případ, kdy o to člověk prokazatelně a dobrovolně předem požádal) a ne součást trhu.
    Jendа avatar 25.11.2014 13:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Trh je souhrn dobrovolných vzájemně výhodných (ex ante) směn zboží a služeb.
    Prosím dokázat, díky.
    michich avatar 25.11.2014 14:24 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    To je moje definice trhu.
    Jendа avatar 25.11.2014 15:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Aha. V tom případě by se mi takový trh velmi líbil. Nejsem si ale jistý, že lze v praxi realizovat (především se bojím konvergence k monopolům, kterou vidím na každém rohu). Sám níže píšeš, že je takový model trhu nerealistický.
    Václav 26.11.2014 01:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Ve chvíli kdy jeden druh zboží které nutně potřebuješ nelze získat od jiného zdroje, už ta směna není tak dobrovolná a může být i velmi nevýhodná.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Marcho avatar 26.11.2014 20:35 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Nevzpomínám si, že bych v životě narazil na zboží které bych nutně potřeboval a nešlo je získat z jiného zdroje... Určitě si nepleteš "nutně potřebovat" a "chtít fakt moc"?

    Napadá mě tak možná nějaký velmi specifický lék, který může být pro někoho opravdu nutný. Pokud je ho opravdu méně než lidí kteří jej potřebují, pak se nedá nic dělat, na někoho se prostě nedostane, ale i v tomto případě je pro prodejce výhodné nasadit cenu tak, aby si jej mohlo dovolit alespoň tolik lidí, kolik léků mají na skladě.
    No Linux, Just GNU!
    Jendа avatar 26.11.2014 22:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Nevzpomínám si, že bych v životě narazil na zboží které bych nutně potřeboval a nešlo je získat z jiného zdroje...
    To se vám podařilo vytvořit bez nějakých regulací, jen díky uvědomělé společnosti? Bravo! Kde to je? Domluvím se tam alespoň trochu anglicky? Taková společnost musí být neuvěřitelně vyspělá i v jiných směrech. Cestování mě moc neláká, ale na tohle bych se snad přijel podívat.

    Já žiju v Praze a tady je to úplně jiné. Začíná to tím, že prostě není možné nepoužívat fiat měnu, konkrétně českou Korunu (a možná trochu Euro). Ničím jiným nikde (kromě pár magorů) prostě nezaplatíš. Na to navazuje de-facto nutnost mít bankovní účet se SWIFTem, jinak je skoro nemožné dostat někde výplatu, zaplatit nájem a služby (mimochodem elektřina, voda a Internet jsou taky monopolní, i když alespoň na některých místech se dá, byť s jistými obtížemi, provozovat ostrovní solární systém, studna, a je tam nějaké czFree.net-like sdružení (málokdy ale všechno najednou, protože to první je hlavně doménou venkova a to poslední převážně měst)). Účet není možné mít bez mobilního tarifu od některého z trojice kartelových operátorů, banky to jednak vyžadují, druhak interface k nim už je snad jenom přes internetbanking s potvrzovací SMS nebo bankomaty (monopol MasterCard a Visa). Další problém je vůbec vylézt ven. Často se mi stává [jezdím výhradně na kole], že vedle mě zastaví auto s nahlas puštěnou hudbou, nebo jen uvidím na ulici nějakou reklamu, a stanu se tak obětí kopírovacího monopolu. Teda, hůř -- on už je většinou pomocí užitých průmyslových vzorů chráněný už jen ten design toho auta. Ale chápu, že tohle není, jak sám píšeš, nutné. Mohu si hrát na hluchoslepého nebo zůstat sedět ve sklepě.

    Pak jsem ještě slyšel, že v některých zemích je dost problém sehnat jídlo, které není zatíženo monopolem (jmenovitě Monsanto), to mi ale naštěstí zatím nevadí.

    Samozřejmě vynechávám takové zbytné věci jako smartphone nebo notebook, bez kterých se dá snadno obejít.
    Marcho avatar 26.11.2014 22:10 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Myslím, že máš zkreslenou představu o významu slova "monopol".
    No Linux, Just GNU!
    Marcho avatar 26.11.2014 22:24 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Řeč byla o případech, kdy potřebné zboží nelze získat z jiného zdroje a jeho prodejce by tak mohl nasadit monopolní cenu, která se pro konzumenta zdá nevýhodná.

    V moderní civilizaci existuje mnoho užitečných služeb, jako jsou například bankovní účty a mobilní sítě, které jsou provozovány v konkurenčním prostředí. To že se ti nelíbí je používat z nějakých vnitřních principů z nich nedělá monopoly.
    No Linux, Just GNU!
    Jendа avatar 26.11.2014 23:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Řeč byla o případech, kdy potřebné zboží nelze získat z jiného zdroje
    Ano.
    a jeho prodejce by tak mohl nasadit monopolní cenu, která se pro konzumenta zdá nevýhodná.
    Ne, resp. ne zcela. Opravdu to není jen o ceně.
    Jendа avatar 26.11.2014 23:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Nenapadlo mě, že se monopol posuzuje pouze podle ceny. Chtěl jsem vydat patch, který by toto nedorozumění v termínech napravil, ale když jsem si znova prošel vlákno, zjistil jsem, že v mém ani v Darmově příspěvku, které diskuzi spustily, toto slovo vlastně vůbec nevyskytuje. Až v tom mém dlouhém blábolu. Tam to prosím ber jako zkratku za „jediný dodavatel zboží, které nutně potřebuješ, a nelze získat z jiného zdroje“.
    Marcho avatar 26.11.2014 22:47 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    ...a kromě toho, i kdyby banky, mobily, elektřina, voda a internet byly "monopoly", ať už to u tebe znamená cokoliv... Co ti na nich tak vadí? Uvědomuješ si jak úžasně užitečné a levné ty služby jsou? Služba, která se ti zadarmo stará o peníze, možnost komunikovat s kýmkoli kdykoliv téměř zadarmo, možnost svítit kdykoliv a pitná voda pro kterou nemusíš ke studně jen za pár stovek měsíčně... Za tyto neuvěřitelně magické služby by lidi byli ochotni dávat i mnohem více peněz, kdyby to opravdu byly monopoly...
    No Linux, Just GNU!
    Jendа avatar 26.11.2014 23:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Co ti na nich tak vadí?
    To je irelevantní. Důležité je, že ta směna není dobrovolná.
    Služba, která se ti zadarmo stará o peníze
    Neznám v ČR banku, která by se zadarmo starala o peníze.
    možnost komunikovat s kýmkoli kdykoliv téměř zadarmo
    + další problémy, jako třeba šmírování
    28.11.2014 09:18 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu

    Distributoři vody, elektřiny, plynu - to všechno jsou z technických důvodů monopoly, a proto jsou státem nějakým způsobem regulované a dozorované a proto jsou tak „levné“.

    25.11.2014 20:12 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Rec byla o trhu. O svobodnych dobrovolne uzaviranych vztazich mezi lidmi, ktere se ridi nabidkou a poptavkou. Nikdo vas nenuti nic kupovat, nikdo vas nenuti nic prodavat.

    Jinak nevim, proc to zenete do takto osobni roviny. Pokud byste spachal to, co popisujete, bylo by asi na miste spachat to same a horsi na vas a vasich blizkych.
    pavlix avatar 25.11.2014 20:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Rec byla o trhu. O svobodnych dobrovolne uzaviranych vztazich mezi lidmi, ktere se ridi nabidkou a poptavkou. Nikdo vas nenuti nic kupovat, nikdo vas nenuti nic prodavat.
    A kde to roste?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.11.2014 20:27 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Nuti te nekdo neco kupovat nebo prodavat? Nenuti. A jestli ano, tak jsou na to paragrafy a mozna i prasky ;-)
    Jendа avatar 25.11.2014 21:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Nuti te nekdo neco kupovat nebo prodavat? Nenuti.
    Monopol efektivně ano.
    Marcho avatar 26.11.2014 20:18 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Jen pokud trpíš mylnou představou, že musíš mít věci či používat služby jen proto, že je mají či používají všichni okolo tebe...
    No Linux, Just GNU!
    Jendа avatar 26.11.2014 20:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Ano, mohu se totiž odstěhovat do hor a pást ovce. Teda pokud nebude chtít ten, co mi pronajme pozemek, chtít zaplatit převodem, jako všichni chtějí.
    Grunt avatar 26.11.2014 20:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Ty už si byl někdy v horách?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 26.11.2014 20:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Pro mě jsou hory i 1, 2.

    Proč je to potřeba? :)
    Grunt avatar 26.11.2014 20:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    No protože na pasení ovcí a handlování vysokohorských nemovitostí si očivině expert :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marcho avatar 26.11.2014 20:44 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Ano, a většina obchodů odmítá obsloužit zákazníky, kteří nemají na sobě kalhoty...
    No Linux, Just GNU!
    27.11.2014 09:30 tacoberu | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Dovolil bych si tu pralyzu definovat následovně: Jakmile někdo v rámci pravidel hry získá schopnost měnit pravidla hry.

    Samozřejmě to znamená, že ta pravidla jsou blbě vymyšlená, ale pak přichází na řadu otázka, zda je intervence státu good-enought či nikoliv.
    michich avatar 25.11.2014 14:23 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Kdysi slovo monopol označovalo panovníkem/státem přidělené privilegium. Dneska (vlastně už několik desetiletí) se bohužel za monopol označuje jev, kdy v daném okamžiku má v nějaké oblasti trhu (často pochybně definované) nějaká firma významný podíl, bez ohledu na to, zda ta firma toho dosáhla poctivým způsobem.

    Vychází se přitom z naprosto nerealistického modelu trhu (homogenní produkt, skoro nekonečný počet konkurentů, dokonalé šíření informace, prostě "dokonalá" konkurence). A jelikož realita tomuto modelu neodpovídá (nirvana fallacy), považuje se to za ospravedlnění intervence. Přitom onen stav "dokonalé" konkurence je v rozporu s konkurencí chápanou správně jako nikdy neustávájící proces, ve kterém mají důležitou roli podnikatelé (viz např. Hayek: The Meaning of Competition). V mainstreamové "dokonalé" konkurenci je od podnikatelů zcela abstrahováno. Je tak "dokonalá", až v ní nezbývá žádné místo pro konkurenční konání.

    Doporučuji:
    pavlix avatar 25.11.2014 14:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Kdysi slovo monopol označovalo panovníkem/státem přidělené privilegium. Dneska (vlastně už několik desetiletí) se bohužel za monopol označuje jev, kdy v daném okamžiku má v nějaké oblasti trhu (často pochybně definované) nějaká firma významný podíl, bez ohledu na to, zda ta firma toho dosáhla poctivým způsobem.
    Sice toho častěji firma dosáhne nepoctivým způsobem (i když nevím, co přesně si pod tím mám představit), ale v důsledku je to úplně jedno. Důležité je, jak s tím monopolem dále nakládá, což může záležet i na tom, jakou motivaci má s monopolem nenakládat škodlivě.
    Vychází se přitom z naprosto nerealistického modelu trhu (homogenní produkt, skoro nekonečný počet konkurentů, dokonalé šíření informace, prostě "dokonalá" konkurence). A jelikož realita tomuto modelu neodpovídá (nirvana fallacy), považuje se to za ospravedlnění intervence.
    To mi vůbec nedává smysl, nevidím jediný důvod intervenci ospravedlňovat nějakou představou takového modelu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.11.2014 11:21 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    A co Česko, se Seznamem se nedohodli?
    Pavel Cvrček (JasnaPaka) avatar 20.11.2014 11:56 Pavel Cvrček (JasnaPaka) | skóre: 7 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Česko je z globálního hlediska malý trh, myslím, že pokud k nějaké změně vůbec dojde (zatím o ničem nevím), tak to bude spíše později. To není o tom, že by se rázem musel výchozí vyhledávač měnit pokud možno všude, kde to jde.
    the.max avatar 20.11.2014 14:33 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Seznam? Osobně jsem tam nikdy nenašel to, co jsem hledal, vždy jsem to našel až googlem. Bohužel.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    20.11.2014 19:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Přesně to mě napadlo, když jsem to četl…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.11.2014 16:44 CLX-Kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Doufam ze ne, jelikoz stale plati:
    Tak dlouho se chodi s otazkou na Seznam az se zajde na Google...
    MaSo avatar 22.11.2014 09:20 MaSo | skóre: 15 | blog: MaSo | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    +1
    Webové síťové nástroje: http://nettools.mzettik.cz (pracuje se na tom - pomalu :-) )
    Bystroushaak avatar 22.11.2014 06:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Mě osobně nikdy seznam nepřipadl jako vyhledávač. Katalog, email, zprávy, mapy, slovník, ale vyhledávač? To je spíš takový pokus.
    20.11.2014 19:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    21.11.2014 09:19 adgadg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Korporacie a (nielen) opensource zdeformovali trh software-u. Ktora firma si dnes moze dovolit robit tak velke projekty zdarma ? Potrebuje nejaky business model.

    Vo vela vela pripadoch uz proste nemate moznost volby ako vypnut reklamu bez nejakeho vacsieho effortu (napr. youtube) a pritom si treba uvedomit ze ked to nechcem ojebavat(aka chcem si kupit sluzbu ale nemam u koho) tak to proste nejde.

    Grunt avatar 22.11.2014 11:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Přitom reklam na youtube se dá zbavit docela lehce…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 22.11.2014 15:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Na youtube jsou reklamy?
    23.11.2014 11:37 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    youtube vubec funguje? flash jen napise nekolik radek nadavek o zvukovce a video se cyklicky restartuje na 0:00 a nejdal co dokaze prehrat v nejnizsi kvalite je tak +/- 0:08s
    Grunt avatar 23.11.2014 15:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    youtube-dl a mpv

    Jinak bych ani HD video na Celeru 2.6Ghz nepřehrál. Proto taky říkám že YouTube nepotřebujeme. Pro mě se z něj stalo pouze uložiště kontejnerů. A to se dá docela dobře distribuovat. Na to centrální uložiště bůh ví kde nepotřebujeme.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.11.2014 15:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Vlastně ještě pro ty co provozují GNOME3, tak totem (nebo GNOME Video nebo jak se ta aplikace teď jmenuje), ale hrozně se v tom vyhledává a pro Qtčkaře Minitube v niž to není s vyhledáváním o moc lepší, ale obojí funguje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.11.2014 18:41 agadg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Bez ad blocku a podobnych hovadin. Nejde o to ojebat system ale mat moznost kupit sluzbu / produkt.

    Ale to nepochopis
    Grunt avatar 22.11.2014 22:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla mění výchozí vyhledávač ve Firefoxu
    Bez ad blocku a podobných hovadin a přitom velice jednoduše: Nepoužívejte YouTube.
    Ale to nepochopis
    Ne nepochopím. Ale zato moc dobře chápu že pokud nemuíš dělat nic jiného než jen kupovat, tak ti ani nic jiného než modlit se k službám/produktům nezbude. Hodně štěstí při modlení a hledání toho pravého produktu/služby.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.