abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.12. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.12. 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.12. 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (2%)
     (11%)
     (2%)
     (1%)
     (2%)
     (15%)
     (19%)
     (14%)
    Celkem 85 hlasů
     Komentářů: 18, poslední včera 15:30
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.11.2012 18:32 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    To je nějaká blbost. buď to novináři napsali špatně, nebo si američani myslí, že jsou pupek světa, ale současné rychlosti jsou loni německo 26 terabit za sekundu, loni japonsko 100 terabit za sekundu, letos japonsko 1 petabit za sekundu na krátkou vzdálennost. Tbps laboratorně byl asi před 8 lety, už to nedohledám a nyní IEEE připravuje i terabitový Ethernet. Asi jediné smysluplné vysvětlení by mohlo být, že těch 300 Gbps měli přes standardní používané sítě.
    28.11.2012 18:57 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Vysvětlení se mi zdá zjevné i přes to, že o této problematice nic nevím. V článku je uveden rekord "na dlouhou vzdálenost", ale ty uvádíš rekordy pro "krátkou vzdálenost".
    28.11.2012 19:27 Michal Lenc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Je to 1400 km vzdusnou carou. Je pravda ze na to uz musi mit sakra silny lasery v optice
    xxxxxx avatar 28.11.2012 19:45 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Já měl za to, že se používají optické zesilovače a ne hodně silné lasery, nebo je to jinak?
    28.11.2012 19:49 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Jestli dobře počítám, tak to znamená nějakých 200 MB "na cestě", to už je docela dost.
    Josef Kufner avatar 29.11.2012 01:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    To teda... odvysíláš, secvakneš kabel dokola a v kabele odneseš vedle. To je ten správný kabelový přenos.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xvasek avatar 28.11.2012 19:57 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Tak to nevím, k čemu to bude v urychlovači, tam je to taky krátká vzdálenost, pak už jsou data dost "řídká".
    29.11.2012 09:43 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Hint: Data z detektoru
    xvasek avatar 29.11.2012 10:47 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Data z detektorů se právěže AFAIK přenáší ve velkých objemech taky jenom lokálně. Detektor je v principu cca 80Mpx "foťák", u kterého se za běhu "vyfotí" tisíce snímků za sekundu - tzn. "v RAWu" se bavíme opravdu o velkých objemech dat. Jenomže při "vyvolání" se zjistí, že většina buněk žádnou informaci neobsahuje a pak zůstane jenom těch pár (tisíc) pixelů, co zachytily nějakou tu částici, a s tím už IMHO není takový problém. Ale to je jenom jak to chápu já, třeba je to úplně jinak.
    29.11.2012 12:15 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    najlepsie odpvie povolany:

    Jiří Chudoba z fyzikálního ústavu Akademie věd ČR [...]: "Velké urychlovače v CERNu generují velké datové toky, to nás vede k potřebě velké informatické infrastruktury." Tak vznikla EGI, což je celoevropská federace poskytovatelů gridů. CESNET v této iniciativě tvoří tzv. národní grid. V EGI je jsou zapojeny stovky výpočetních center z 56 zemí a obsluhuje 270 000 jader CPU, 140 petabajtů diskového prostoru a podobné množství prostoru na páskách."

    http://www.root.cz/clanky/it12-gridy-lisp-a-dns/

    ano, data sa prerieduju co najskor a co najviac, ale za tych par nanosekund sa ktovieake kontroly spravit nedaju. Potom je nutne udalosti rozriedit na zaujimave a nezaujimave, a potom je treba tie zaujimave fakt dokladne vyhodnotit. A kedze sa na ziskanie dostatocnej statistiky vyhodnocuju data za povedzme rok, a vyhodnotit kazdu udalost nie je trivialne, musi sa to robit distribuovane po celom svete.

    Odvazil by som s povedat, ze po porne a VoD* je to v nasich podmienkach najvacsi zrut kapacity. Spam a BT budu daleko za tym.

    VoD video on demand, ale aj vratane vseliakych Youtubou a podobnych sluzieb.
    28.11.2012 20:09 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Dobře. co tak namítnout terabit přes 10 000 km z ledna letošního roku.
    Bedňa avatar 28.11.2012 20:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Mňa na tom zujalo len "Vědci z amerického"
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.11.2012 02:02 magma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Jsi hloupý.
    Bedňa avatar 29.11.2012 07:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Píše sa tam:
    Medzinárodný tím subatomárnych fyzikov, počítačových vedcov, a sieťových inžinierov dosiahol prenosovú rýchlosť 339 gigabitov za sekundu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    28.11.2012 19:53 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    teoreticky: jaka asi muze (s pouzitim komprese) byt nezbytne nutna minimalni prenosova rychlost pro prenos hmotneho predmetu pomoci teleportace za pouziti nejakeho efektivniho kodovani ... nezaznel ten udaj nekde treba ve startreku? :)
    28.11.2012 22:00 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Teoreticky nekonečná. Kvantový stav se nedá zduplikovat, nicméně se dá přenést (tj. původní je zničen, nezjistíme, jaký byl, ale rekonstruujeme ho jinde). Ovšem nedá se měřit v bitech, nýbrž v qbitech -- což je cca takový rozdíl, jako mezi přenášením čísla ze Z₂ a z C. Není to soumeřitelné. Na úplné přenesení jednoho čísla z C potřebuješ nekonečně bitů...
    29.11.2012 11:57 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Mohl bys upřesnit, co značí Z₂ a z C?

    btw ve Star Treku to nebylo, tam se takové věci ani moc neřeší
    29.11.2012 16:01 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    ℤ₂ je množina obsahující 0 a 1: bity

    ℂ je množina komplexních čísel
    29.11.2012 20:14 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Přestože souhlasím s tvým původním tvrzením, že qbit nelze bezztrátově vyjádřit pomocí konečného počtu bitů, tak nesouhlasím s uvedenou argumentací.

    Máme dvě množiny - A a B. Dále máme komunikační kanál, který je schopný přenést jeden prvek z množiny A. Za této situace dokážeme přenést přes kanál prvek z množiny B právě když existuje nějaké surjektivní zobrazení z A do B.

    A je tedy množina obsahující všechny konečně dlouhé řetězce složené z jedniček a nul a B je množina všech qbitů. Ty tedy tvrdíš, že neexistuje žádné surjektivní zobrazení z A do B.
    29.11.2012 21:40 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    no, nevim, proc si to takhle komplikujes. Misto retezcu staci brat mnoziny Z/2Z a C a tam to zobrazeni "na" neni.

    Ale tedy po tvem: kdyz si z toho udelas konecne retezce, tak kolik je jich tech mnozinach? V A je jich spocetne, zatimco jen retezcu delky 1 je v B nespocetne, protoze C je nespocetna mnozina. Jasne?
    29.11.2012 22:23 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Přijde mi, že si to nějak pleteš. Tu definici pomocí surjektivního zobrazení jsem použil, protože se mi zdála jako nejjednodužší. Ty jsi žádnou definici stejného problému s použitím množin Z₂ a C nevyslovil a já pochybuji, že mě žádná rozumná ještě nenapadla.

    V A jich je těch řetězců samozřejmě spočetně. V B ovšem nejsou řetězce qbitů, ale samotné qbity (tedy 'jednice' qbitů).

    Právě by mě zajímalo, proč právě z tvrzení "C je nespočetná množina" plyne "qbitů je nespočetně mnoho". Nestačilo by, aby qbitů bylo spočetně mnoho? V takové situaci by se stejně nedal zakódovat jeden qbit pomocí prvků množiny A (tedy konečně dlouhého řetězce prvků množiny Z/2Z). Krom toho například R je také nespočetná množina.
    29.11.2012 22:39 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Omlouvam se, ze jsem poplet tu mnozinu B. Ale...

    Vychazel jsem z prispevku vyse, kde kolega srovnava qbity s komplexnimy cisly. Nejsem fyzik a nerozumim kvantove fyzice, takze pokud 1 qbit nemuze nabyvat nespocetne mnoha stavu, tak se mylim.

    Pokud ale qbit skutecne muze nabyvat nespocetne mnoha stavu, tak je mnozina qbitu izomorfni C (nebo R, chces-li). A tedy surjektivni zobrazeni z definice neexistuje.
    29.11.2012 12:52 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Ovšem přenášet kvantový stav každé částice našeho těla by bylo naprosto neuvěřitelné zbytečné plýtvání kapacitou (nehledě na to, že by to pořádně nešlo, velký makroskopický objekt jaksi do kvantově entanglovaného stavu neuvedu a pokud bych šel po jednotlivých částicích, stejně nedosáhnu přesné kopie).

    Náš organismus nefunguje na takto mikroskopické úrovni. Bohatě by stačilo reprodukovat pouze větší celky bez zachování kvantových stavů jednotlivých atomů/molekul. A použít nějakou účinnou kompresi (klidně ztrátovou, když by se dobře určilo jaké věci není potřeba duplikovat dokonale).

    Ale nakonec by nejvýhodnější stejně bylo pouze přenášet/kopírovat naše vědomí/mysl. Prostě mind uploading :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    2.12.2012 17:37 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Náš organismus nefunguje na takto mikroskopické úrovni. Bohatě by stačilo reprodukovat pouze větší celky bez zachování kvantových stavů jednotlivých atomů/molekul. A použít nějakou účinnou kompresi (klidně ztrátovou, když by se dobře určilo jaké věci není potřeba duplikovat dokonale).
    Pravděpodobně.

    Pro přesnesení kapitána Kirka nejspíš stačí nepřenášet kvantový stav, stačí matice hustoty, nebo dokonce nějaká semiklasická representace nebo vůbec nemusíme jít na úroveň elementárních částic. Nevíme přesně, co přenášet. Možná, že přenesením velmi hrubého stavu neuronů dostaneme na druhém konci kapitána Kirka, který bude v čase přenesení nerozpoznatelný, ale pak začne divergovat.

    Každopádně jsme od tohoto cíle zatím vzdáleni okolo 30 řádů...
    Stanislav Brabec avatar 3.12.2012 16:04 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Myslíte si, že nově stvořená kopie mozku nerespektující kvantový stav, naskočí?

    Co když neurony ztratí informaci?

    Co když se pár okamžiků po svém stvoření takový mozek otráví chlorem, protože z poměrně neškodných aniontů chloru disociovaných ze solí, se po sestavení bez znalosti kvantového stavu zhusta stanou jedovaté atomy chloru, poblíž nichž náhodou putuje elektron?
    29.11.2012 16:00 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Zatím nelze nic makroskopického teleportovat ani teoreticky. Kvantová teleportace to řeší provázáním dvou atomů, tedy bez skutečného přenosu.
    2.12.2012 17:27 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Proto mluvím pouze o stavech. Látku nepřenesu, musím ji mít na obou koncích, a pak se snažit přenést stav...
    Petr Tomášek avatar 3.12.2012 13:42 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Otázkou je, může-li ta komprese být ztrátová :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    28.11.2012 20:30 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový rekord v rychlosti přenosu dat po síti
    Ale určitě by mi ještě hodně dlouho stačila rychlost, kterou má tato babča ve Švédsku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.