abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (83%)
     (4%)
     (7%)
     (6%)
    Celkem 568 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows

    Nizozemský obchod Hettes se specializuje na prodej hardwaru kompatibilního s Linuxem. Jos Poortvliet píše, že tento obchod nyní chce prodávat notebooky (HP a Lenovo) s předinstalovaným openSUSE, ovšem naráží na problém (v Nizozemí nelegálního) vázaného prodeje počítačů s MS Windows, přitom Microsoft neakceptuje vracení licencí. S podobným problémem se již dříve setkali někteří čeští zákazníci Lenova.

    17.6.2011 15:30 | Fluttershy, yay! | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.6.2011 17:52 aR | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Jestli se podaří, bude to pro obchod velká reklama a tím pádem i razantní nárůst prodeje. Na druhou stranu,tyto počítače budou kupovat především ti, co tam po přinesení domů hned nacpou wokna. Předpokládám, že to MS bude vadit (přeci jenom přijde o pár penízků) a vydá další buzeraci ve formě aktualizace a kontroly pravosti. Načež si řada z pirátů tuto verzi koupí v obchodě za vyšší peníz (než bundlované OEM) a vlk se tak nažere. Čest a sláva patří těm, co si tam openSUSE nechají k plné spokojenosti.
    17.6.2011 18:10 home
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Dobrá, ale na daňovém dokladu vidím pouze sumu za počítač (nevidím cenu OEM verze Windows) - proč. Pana "Kalouska" tento problém nezajímá?
    17.6.2011 19:36 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    protoze neni soudce, ktery by resil zalobu v tomto smyslu?
    17.6.2011 20:29 home
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Ano, ale DPH platí zákazník a ten nemá právo vědět cenu?
    drc avatar 17.6.2011 23:25 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Nevidim duvod proc by prodej bundlu mel z hlediska dani Kalouska trapit. Muzes to nejak vysvetlit?
    18.6.2011 19:42 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    No když je na faktuře za notebook položka autorský poplatek za HDD, tak proč tam není položka za software?
    18.6.2011 20:11 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Protože autorský poplatek je zakotven v legislativě, a prodejce se rozhodl ho uvádět zvlášť. Jsou prodejci, co mají tyto poplatky kalkulované v koncových cenách. Jinak ten software je z hlediska prodejce/obchodníka prostě součást toho výrobku, on vůbec netuší, jaká je jeho cena. Stejně jako u jakéhokoliv jiného výrobku nezná obchodník cenu jeho dílů. Z daňového pohledu v tom není naprosto žádný problém a stát není nijak "poškozován". Za SW i za HW se platí stejná DPH, takže v čem by měl být problém?
    18.6.2011 21:30 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    a vidíš tam snad cenu HDD, procesoru nebo třeba šroubků? ne? japato??? vždyť je to přece ŠPATNĚ, CHCI SI TAM DÁT SVOJE ŠROUBKY!!!! (a po výrobci chtít aby mi vrátil cenu za jeho šroubky .))))

    už ste s tim trapný!
    18.6.2011 21:32 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Viz #24.
    18.6.2011 21:40 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    kdykoliv to může začít vyrábět někdo další a jeho výrobky budou současným výrobcům konkurova

    a operační systém někdo další vyrábět nemůže /když nepočítám sračku jako je linux, která není konkurenceschopná ani zadarmo/???

    systém kompatibilní s MS Windows je zase jen MS Windows

    a ten systém co někdo jinej vyrobí, ten bude kompatibilní zas jen sám se sebou nebo bude zahrnovat jako kompatibilitu i třeba pro raketoplány? a proč? a v čem je vůbec ta kompatibilita windows? že jako dokonce i normáoně fungujou už asi dvacet let (narozdíl od linuxu???)???
    18.6.2011 21:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A fungujou ti na Linuxu ty samé aplikace co na Windows. Všechno?

    Jde samozřejmě udělat vlastní systém, ale nebude to kompatibilní s Windowsem. Je to něco jako kdyby počítače architektury PC mohl dělat jenom MS. Windows je uzavřený systém. V PC si můžu nakombinovat součástky od různých výrobců, 2 nebo víc PC nemusí mít ani jednu od stejného; a poběží mi na tom stejné aplikace. To u uzavřeného OS nejde, tak se to ani neděje. Kdyby to šlo, už dávno by existovala možnost OS nebo jeho komponent od různých výrobců, podobně jako u HW.
    18.6.2011 22:40 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A fungujou ti na Linuxu ty samé aplikace co na Windows. Všechno?

    a proč by proboha měli? jaktože vaše svoboda nařídit firmám co maj dělat a prodávat je OK, ale svoboda programátorů programovat na platformu, jakou si zvolej už proboha OK není? a proč do svýho auta nemůžu nalejt naftu když ostatní jo? však motor je taky jen součást a já si nemůžu svobodně zvolit že tam chci parní válec!
    18.6.2011 22:52 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Nikdo ti nebrání si dát do počítače Linux. Programátoři samozřejmě můžou programovat pro jakou platformu chcou. Nahradit Windows se dá, ale cena může být vysoká: nutnost přejít na jiné aplikace, pokud neexistují, tak je problém. Je to jiná situace než u HW.
    19.6.2011 10:48 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Sice jsi troll, ale budiz. Kdyz se rozhodnu, ze chci do kompu jiny disk, porad mi ten puvodni zustane a muzu ho nekomu strelit - je otazka, za jakou cenu, ale muzu. To s pitomou OEM licenci Windows podle UELA udelat nemuzu, coz je svinstvo. Cpou mi do pocitace neco, co nechci, a jeste se toho nemuzu ani zbavit, aniz bych na tom prodelal.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    19.6.2011 11:21 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Jo a kdyz kupuju auto, vybiram si, jakou vybavu chci. A kdyz budu posleze chtit z auta prodat zadni sedacky, taky mi v tom vyrobce nemuze zabranit. Muzu prodat original baterii a dat si tam svoji. S koly mohu nalozit stejne tak. Samozrejme, nemuzu to udelat se vsim, tezko budu menit soucastky v motoru apod. Ale s vecmi, ktere nejsou specificke nebo nejsou k provozu nutne si muzu nakladat, jak uznam za vhodne. A k provozu pocitace windows NEJSOU nutne ani nezbytne, nevim, proc bych tedy nemel mit moznost je nekoupit anebo, pokud mi je prodejce vnuti, tak je prodat nekomu dalsimu nebo pouzit jinde (kdyz mi ta zadni sedacka bude pasovat do meho druheho auta, proc bych si ji tam nemohl dat, ze).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Fluttershy, yay! avatar 19.6.2011 10:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Ty už jsi někdy podepisoval EULA ke šroubkům?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.6.2011 11:45 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    právně je to stejná kravina jako upsání se kliknutím na nějaký vokýnko ;)
    19.6.2011 13:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    No to se právě ukázalo, že ne (viz blogy). Nicméně i kdyby - tys klikal na nějaký vokýnko kvůli šroubům?
    19.6.2011 13:19 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    ty bys klikal na nějaký vokýnko kvůli OS?
    Pavel Čejka avatar 17.6.2011 19:59 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows

    Vám vadí, že někdo koupí počítač bez MS licence a pak si tam Wokna nainstaluje? Proč?

    Já to vidím tak, že nelegální užití softwaru je riziko dotyčného uživatele a naprosto schvaluju snahu o zamezení nelegálního užívání výrobci softwaru pokud mi není brána možnost svobodně zvolit software s licencí a cenou, která mi lépe vyhovuje.

    Stejně tak nemám vůbec nic proti tomu, aby bylo možné (nikoli nutné!) koupit zlevněnou licenci softwaru (ne nutně MS Windows) při nákupu nového počítače, případně základní desky a pod...

    Naopak jako veliký problém vidím presumpci viny, díky které jsem nucen platit autorské poplatky z datových médií, na které uložím zálohy svých dat (např. mnou vytvořené fotky a videa, instalaci operačního systému, který používám ...) a jsa nucen koupit OEM licence k hardwaru, který je bez OEM licence nesehnatelný. (Samozřejmě existují počítače bez softwaru, ale výběr je omezený, jedno jak moc, samotná existence omezení je problém.).

    Petr Tomášek avatar 17.6.2011 20:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows

    Naopak jako veliký problém vidím presumpci viny, díky které jsem nucen platit autorské poplatky z datových médií...

    Au! To bolí...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.6.2011 12:01 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Ironie, ne? I tak by se to dalo vykládat :-)
    Pavel Čejka avatar 18.6.2011 15:31 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A jako ironie to také bylo zamýšleno.
    17.6.2011 23:12 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    samotná existence omezení je problém
    ^ tohle je právě ten problém. Ve světě to ani nijak nechodí. Tak například jedna pekárna u nás. Pečou tam slušnej chleba, ale jenom přes tejden a v sobotu. V neděli to šidí a nedá se to jíst. Kde je sakra spravedlnost? Jaktože si nemůžu koupit ten dobrej chleba co chci v něděli! Musím jet na konec města a koupit u konkurence jinej (taky dobrej), ale asi za 6 pětek. není to nehorázný.

    A to už vůbec nemluvím, že v sámošce co mám blízko nemaj sypanej čaj. A vůbec. Ahmad prodává Ceylon OP v půlkilovejch krabicích, ale Earla jenom v 250g, takže mě to stojí hrozný peníze.
    18.6.2011 00:42 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Nemichej to, prosim, dohromady. U kazde diskuse se to mele porad dokola. Tady jde o sw, ktery se MUSI plait (licence MS) v cene HW ale nejde pouzit (nehodnotim kvalitu :-/) jinde (narozdil od disku, ktery tam sice taky platim, ale muzu ho vysrubovat a pouzit jinde/jinak). Pokud by licence umoznila to smazat a nainstalovat jinde (vdycky se zatim najde trouba, ktery chce "nove" windowsy :-/ , pripadne licenci vratit za adekvatni cenu), verim tomu, ze by vetsine lidi takovy stav stacil (krom tech, kterym je to doted jedno a jez by to neomezilo).

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    18.6.2011 14:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Já v tom rozdíl nevidím. Když to extrapoluju dál, tak příště by vám mohlo vadit že notebook prodávají s 1) BIOSem (chci si tam dát coreboot a nechci platit za BIOS) 2) harddiskem (protože nechci platit za WD ale preferuju Seagate), 3) chladičem (chci si tam dát lepší), 4) hdmi (nechci a nebudu přispívat těm vydřiduchům co ho licencujou)... etc. Já to vidím tak, že obchodník nemá povinnost nabízet jakékoli zboží které zákazníky napadne, stejně jako zákazníci od něj nemají povinnost nakupovat... Takže ačkoliv jinak bych spoustu věcí rád viděl regulovaných, tady mi to moc opodstatněné nepřijde. Ale chápu, že vám zase jo.
    18.6.2011 14:50 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Jenže Windows je jeden, od jedoho výrobce (MS). Výrobců disků, chladičů, atd. je víc a kdykoliv to může začít vyrábět někdo další a jeho výrobky budou současným výrobcům konkurovat (budou kompatibilní). U OS takováhle konkurence není možná, systém kompatibilní s MS Windows je zase jen MS Windows a to se jen tak nezmění.
    Pavel Čejka avatar 18.6.2011 15:53 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows

    A já v tom vidím rozdíl obrovský.

    BIOS je dodáván výrobcem hardwaru, není snadné ho nahradit jiným i když i to jde. A hlavně není nikdy(?) dostupný jako samostatný produkt, který má odlišnou cenu při prodeji s hardwarem, nebo bez hardwaru. Nemá EULA, která zabraňuje uživateli zaplacenou licenci přenést na jiný PC a hlavně prakticky nemá vliv na provoz PC, pouze na spouštění samostatného OS. BIOS je zanedbatelný, pokud dělá to minimum k čemu je určen, od té doby se s ním uživatel téměř nesetká.

    Operační systém je snadno a zcela oddělitelný od počítače. Lze ho snadno a kdykoli nahradit jiným OS. OS je tak od začátku vyvíjen, aby fungoval na max. množství konfigurací HW, je to v zájmu jeho tvůrců. Plus omezení nepřijatelnou licencí (týká se Woken a možná i MAC OS, nevím), zbytečně zaplacená cena (i kdyby to byla 1/2 ceny samostatné OEM licence) atd...

    Hardware kupuji jako celek. Stolní PC si sestavím z vybraných komponent a navolím, co se mi líbí, notebook posuzuji jako hotový výrobek. Software k němu dodaný, připravený na HDD vždy vnímám jako oddělitelnou část.

    A není to problém obchodníka, obchodník velice často nemá jinou možnost, než HW nabízet tak, jak je. Obchodník nic omezovat nechce, obchodník chce prodávat a je mu zcela jedno, jestli se SW, nebo bez, protože ví, že když neutratím za SW, tak buď koupím alespoň něco (lepší než HW vůbec neprodat) a nebo utratím za něco jiného (koupím třeba dražší myš ...). Problém je na straně výrobců spolupracujících s Microsoftem.

    Jestli to Mandarinku uklidní, tak prohlašuji, že by se mi stejně tak nelíbilo, kdybych musel platit licenci za komerční Linux. Stojím si za názorem, že počítač by mělo být možné koupit zcela bez operačního systému, ať už je OS jakýkoli. Debianista se nesmíří se SuSE, RedHatista s Mandrakem atd... I Woknařům často vadí ty tuny nesmyslů a adware, který tam výrobce počítače nainstaluje.

    Víte, že např. instalace Woken z OEM CD je porušením licence? Microsoft se k tomu kdysi (písemně) vyjadřoval tak, že při reinstalaci počítače je uživatel povinen použít výrobcem dodané instalační médium (které výrobce často nedodává ani v podobě možnosti vypálit zálohu na DVD při prvním spuštění). Kdysi jsem to u několika notebooků řešil a bylo mi sděleno, že instalace identické verze, ale z jiných médií, dovolena není. Tj. např. na notebooku jsou zakoupená W7 OEM Prof. CZ s adwarem a totéž čisté universální OEM médium distribuované k jinému počítači použít nesmím i když to technicky možné je. Tímhle mne MS opravdu neskutečně vytáčí.

    Ještě jednou opakuji - koupit OS při nákupu počítače se slevou je skvělé i kdyby byl na HW následně vázán = omezení za slevu. Možnost koupit počítač pouze s OS bez možnosti volby je špatné.

    Tak schválně ... rozumný člověk pochopí, troll mne zkusí přesvědčit.

    18.6.2011 18:24 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    (...) Stojím si za názorem, že počítač by mělo být možné koupit zcela bez operačního systému (...)
    Já akorát myslím, že i když to člověku dělá problém, ještě to není stav, který by opravňoval k nějaké regulační kompenzaci (typu Windows N, nebo nějakého zákonného nařízení možnosti vracet licenci, i když to by asi bylo poměrně schůdné, byť by ta byrokracie asi stála nějaké peníze).

    Na druhou stranu, dokud jsou buzerovány firmy, tak to není tak hrozný, jako kdyby se buzeroval "běžný člověk". Pozitivum bych viděl, kdyby tím lidi obtěžovali třeba Apple:D Na tu první stranu, pokud by se takové zákony zavedly, asi by to něměl být lex windows nebo lex microsoft, nýbrž zákon obecný. Jenže ten princip právě může být příliš silný - dost možná by za chvíli lidé žalovali kde koho, možná by se nakonec dožadovali i těch aut bez gum či motorů...
    18.6.2011 19:36 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Zkus to prijmout. To, co tady porad motas je opet tuze spatny priklad. Auto muzes koupit s gumama i motorem a ty pak beztrestne (a s libovolnou mirou opotrebeni!) prodat dal a vyrobce nerekne ani popel (krom vymahani zaruk pri nespravnem pouziti...). OEM verzi pasystemu ne. Tu mas na dozivoti jen pro ten konkretni stroj. Ikdyz je casti lidi uplne k nicemu, platit to "musi".

    System v oem provedeni (ale i ostatni pribundlene aplikace jako rocni licence na antivira) je proste neco jineho nez nahradni dil.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    20.6.2011 16:32 Peto_MiG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Niečo podobné sa riešilo vo svete mobilných telefónnych služieb. Orange (i T-com) dávali k viazaným programom akciové mobily za 1 korunu, s viazanosťou. Nebolo možné dostať lacnejší paušál bez mobilu.

    Zasiahla regulačná autorita a až potom boli operátori donútení, dať k dispozícii svoje služby aj vo verzii bez akciového mobilu a za nižšiu cenu.

    Viem, že to nie je presne to isté, len to ukazuje, že bez zásahu regulačnej autority by sa nič nevyrišeilo.
    Fluttershy, yay! avatar 19.6.2011 10:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Naopak jako veliký problém vidím presumpci viny, díky které jsem nucen platit autorské poplatky z datových médií...

    Což je nakonec úplně stejná presumpce viny jako argumentace, že na PC bez OS stejně přijdou nelegální MS Windows.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    D.A.Tiger avatar 17.6.2011 23:32 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    "Na druhou stranu,tyto počítače budou kupovat především ti, co tam po přinesení domů hned nacpou wokna."
    Tohle bych neřešil. Vzhledem k tomu, že za OpenSUSE platit nemusíte, je to pro ty lidi jako by tam žádný OS nebyl (tedy, pokud si něco neúčtují za instalaci a konfiguraci). Pokud si to přetáhnou Widlemi? Fajn, proč ne, je to jejich volba, ať si s tím dělají co chtějí. Navíc je docela slušná možnost, že to budou chtít třeba jen ze zvědavosti vyzkoušet ... a kdož ví? třeba si to s těmi okny nakonec ještě rozmyslí :)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    18.6.2011 19:06 ntw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Taky jsem koupil notebook HP se Suse a dokonce jsem se snažil to i používat... Nicméně druhý den už tam běžel Debian.
    Bilbo avatar 19.6.2011 14:18 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    HP Mini? Taky jsem si ho koupil ale tam nebyl OpenSUSE, ale SLED. Což je pěkná distribuce do kanceláře, ale jelikož tam nejsou ani tak základní věci (pro mě) jako např. git nebo valgrind (který by ale v OpenSUSE být měly, takže pokud tam dávají OpenSUSE, mělo by to být lepší), tak jsem tomu smrsknul partition a hodil tam taky Debian.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    gtz avatar 19.6.2011 16:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    HP Mini? některé modely obsahují již předinstalován Linux někde na USB-doomu proto, aby se nemusel spouštět hlavní systém. Tuším, že je tam HP QuickWeb
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 17.6.2011 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    ať se jim daří
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.6.2011 21:45 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Škoda že něco takovýho není v ČR.
    17.6.2011 22:57 d.c. | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Já se na to několikrát u IBM (později Lenova) ptal a zprvu jsem dostával odpověď: "Vezměte tak stovku až tři od typu a nemáme s tím problém, uděláme Vám cenu." Později již začaly být odpovědi vyhýbavější (a já přestal věřit, že těch počítačů s Windows prodávají běžně tisíce). Ale u některých typů teď Lenovo nabízí "DOS (licence)", což je možná řešení typu "vlk a koza".
    gtz avatar 17.6.2011 23:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Jak jsem se díval na ten eshop, tak tam mají HP Probook v celkem jiné konfiguraci než se prodávají s Widlema. Mají tam jen 3GB/320 disk a verze s W7 mají 4GB/640 disk. A verze s Widlema byla lacinější o cca 100€.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 21:34 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    tak tos koukal blbě ty pangejte protože je to přesně obráceně, W7 jsou zaplaceny menším diskem a míň pamětí. nebo snad mikrosoft HP dotuje? :) takovou blbost snad nemůže vymyslet ani linuxák.
    gtz avatar 18.6.2011 21:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Ten HP probook stál někde kolem 800€ s 3GB/360GB diskem, co jsem se zhruba díval na eshopy v NL tak jsem našel verzi s 4GB/640GB/W7 starterza cca 680€. Kdybych to měl srovnávat s alzou ta tam byl podobný NTB a cca 13000,- Tož asi tak. Když neumíš hledat tak ti nic nepomůže. Vrať se na novinky trolle.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 21:44 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    tak se koukni na první řádek ty trotle, kde je jasně vidět jak to je. probook s win7 u stejně drahýho modelu je vyvážen polovičním diskem, míň pamětí a horším CPU. dražší verze s/bez win7 jsou na tom uplně stejně. nenapadlo tě že třeba hledat neumíš ty (protože jsi prostě idiot?)???
    gtz avatar 18.6.2011 21:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    takže Zde na Hp.Nl a ten shop jaký je tam rozdíl? Byla to verze 4530s. Asi jste idiot když se neumíte podívat co tam bylo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 18.6.2011 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    HP (4GB/320/W7 pro) cca 599€

    ten jejich shop (3GB/320/Linux) 816€

    tak kdo je tedy dražší?? Oficální prodej HP bez dealerské slevy je jasně lacinější. Pokud tedy umím počítat
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 22:07 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    viz post níž, jestli chceš tak ti ty widle za 216 € smažu vole, ještě euro ušetříš.
    gtz avatar 18.6.2011 22:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A proč se vůbec o tom bavíme? Nepřipadá Ti jako mně, že ten druhý eshop jen těží s Linuxové komunity? 36% rozdílu jistě není málo. Takže pro linuxového uživatele se vyplatí koupit ten ntb včetně W7 a nacpat tam nějaký linux. Ano a stejně ušetří. Oprava rozdíl bude o něco menší, protože HP.NL to má bez DPH, ale i tak je na tom velice slušná marže. Pokud budu uvažovat koupě HP bez OS tak je ta mařže ještě větší.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 22:17 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    takže vlastně win7 zlevňujou NTB, to musí bejt skvělej produkt :)

    to že nějakej obchůdek těží z blbů, co kvůli předsudku připlatěj nesmysl za nesmysl není směrodatný. chápu že chcete abyste si mohli diktovat cenu za kterou vám má co kdo prodávat, ale takhle to naštěstí nefunguje.
    gtz avatar 18.6.2011 22:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    vlastně win7 zlevňujou NTB, to musí bejt skvělej produkt
    Dnes jsem u rodičů musel na něm něco udělat a brrr, zlatý OpenSuse.
    že chcete abyste si mohli diktovat cenu za kterou vám má co kdo prodávat, ale takhle to naštěstí nefunguje
    Tohle jsem nějak nepochopil?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 22:06 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    chápu že lhaní a křiváckost je běžná vlastnost linuxáků i všech ostatních odrůd komunistů, ale 4530s se od odkazovanýho 4525s moc neliší, model bez widlouz je o osm stovek levnější, má dvakrát větší hadr, víc paměti, rychlejší cpu a dokonce výrazně lepší GPU než model s widlema. když vemu těch osm stovek rozdílu a cenu win7, příjde mi ten model bez OS jako perfektní kauf. je prostě vidět, že pro normálního uživatele maj widle větší hodnotu než je cena OEM licence :) na druhou stranu z toho plyne, že ntb bez OS se bez problému prodávaj, dokonce i se značnou HW výhodností tak prostě jako chlap uznej že meleš hovna. ale chápu že pomatenci jako ty budou furt mlít ty svoje sračky jako že stejnej ntb s win7 je o polovinu levnější a s dvakrát lepšíma parametrama :) jdi se zahrabat!
    gtz avatar 18.6.2011 22:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Nesrovnával jsem naši alzu. Tu jsem dával jen pro příklad. Stačí se podívat na ty odkazy a je zcela jasné, že i když ten NTB na HP.NL je bez daně i tak je levnější než ten odkazovaný HP za 816€.

    Nejsem pomatenec jen odkazuji na fakta a nic jiného.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 22:14 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    aha, takže ofiko HP i ta zaprděná alza maj probooky win7 dražší s horším HW ale nějakej obchod holandskejch zfetovanců to má obráceně. hm tak to jo :)
    gtz avatar 18.6.2011 22:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    teď jsem Ti nějak nerozuměl. Psal jsem, že ofiko NL to má lacinější než ten eshop-těch-zfetovanců. Přikládal jsem oba odkazy sem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.6.2011 17:09 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    chápu že lhaní a křiváckost je běžná vlastnost linuxáků i všech ostatních odrůd komunistů

    Tak tady tím už těžko někoho nakrkneš, pro trolly tu není někdy kam plivnout a lidi jsou zvyklí.

    Těžko tě ale teď bude někdo brát vážně. Běž radši ven, je hezky.
    19.6.2011 18:02 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A proto ty hrdino píšeš anonymně. Kolik je ti let? Možná by ti rodiče měli zase zapnout dětský filtr na internet.
    19.6.2011 18:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Příloha:
    chápu že lhaní a křiváckost je běžná vlastnost linuxáků i všech ostatních odrůd komunistů
    ...
    19.6.2011 20:28 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Normálně na boty, jako je 2x asdf, nereaguji. Ta kreatura ale používá známý trik zlodějů, kteří křičí chyťe zloděje, což může méně disponované zmást. Upozorňuji, že pro některé sršatce na netu je velkým překvapením, když u nich doma zazvoní pošťák s předvoláním k soudu ohledně žaloby na různá protivenství slušnému vychování, chráněnému tu a tam zákonem. Ti, co nic v životě nedokázali, mají pocit, že svou sprostotou mohou zaneřádit kdejakou diskusi. Nemají ani dost odvahy k vycouvání dříve než ztratí zbytek kreditu. Produkty šířené pod GPL se obejdou bez marketingu a bez křiváctví, což u těch zcela odlišně licencovaných je přesně naopak, lidi se chovají podle toho... Jinak jsem rád, že prodejci HW začínají nalézat v alternativních OS konkureční příležitosti a že nehodlají platit za soapbox...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Jaromír Svoboda avatar 19.6.2011 20:51 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Člověče to chce chladnou hlavu a brýle na čtení. Titulování se obejde bez urážek. GTZ porovnával nizozemský obchod, který je uveden ve zprávičce s oficiálními stránkami výrobce pro tamní stát (HP.NL), takže tahat do toho naši alzu je poněkud mimo.
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    gtz avatar 18.6.2011 21:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    u Alzy 4530s bez OS stojí někde k 13000,- tak nevím kdo ten článek a odkaz četl blbě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.6.2011 11:31 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Podivej se po kseftech sam a neprud, tele. Taky uz jsem na to narazil.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    D.A.Tiger avatar 17.6.2011 23:22 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    +100 Bohužel. Je to smutné, ale nás má pořád asi velké slovo loby a možná v tom hraje svoji roli i šustění modrých papírků :-(
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    gtz avatar 17.6.2011 23:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    u nás není po desktopech/noteboocích s linuxem poptávka. Proto distributory nic netlačí měnit zažitá pravidla.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    D.A.Tiger avatar 17.6.2011 23:44 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Ale je, jen není tak obrovská, to je fakt. Zas na druhou stranu v např. době Vist bylo spousta lidí co Visty na komplu nechtěly a stejně... prodejce to moc nezajímalo. A i kdyby byla, obávám se, že linux v porovnání z "výhod" které plynou z OEM nemá moc reálnou šanci. i z té zprávičky vyplývá, že i v Holandsku (země tolerance - alespoň tak ji vnímám já) to musí být podpořeno ze strany státu (vázané licence jsou tam nelegální).

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Sešívaný avatar 18.6.2011 00:47 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    T.S. Bohemia prodává 40 % počítačů s Linuxem a to jen díky tomu, že všechny sestavy nabízí jak s Windows, tak s Linuxem. Ano, většina z nich skončí s největší pravděpodobností s nelegálními Windows, ale poptávka to je.
    gtz avatar 18.6.2011 12:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    pokud se zamyslím nad tím kolik % Linuxu je ve státním sektoru pak se asi dostanu k hodně blbému číslu. Stát je jakoby gold partnerem M$ kdy licence jsou skoro zdarma. Však se stačí podívat na školství, když se tam dějí VR na NTB apod. tak skoro vždy se tam objeví v zadáních jen ten správný operační systém. Pokud se nedotlačí stát k tomu, aby udělal něco podobného jak v NL, tedy zákaz vázaných licencí pak se ve státě nic nezmění. TS prodávala to i to, věci s LIN byly levnější a proto si je dotyčné osoby kupovaly.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.6.2011 20:31 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Nainastaloval jsem na pracovní TP R52 Linux Mint a nechávám jej používat kolegy. je to zajímavá sociologická studie, ale vedou ti, co mi poděkovali a úspěšně Mint používají.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    18.6.2011 14:04 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    zrovna jsem si kupoval noťas na Moskevské hyper tržnici. No co by jste neřekli - koukám koukám co maj. Samé wydle. Dívám se po HW co to obsahuje za grafárny a ejhle - zrovna to co mne oslovuje a ptám se (naivně) jakéhosi soudruha - že bych tenhle vzal, ale bez wydlí. On na to - berte! Wydle nejsou v ceně (přeci). Já na to - když nejsou v ceně - proč jsou nainstalované? On na to, protože nejsou v ceně! Já na to, ale soudruhu, přeci již soudruh Lenin říkal - že nic není zadarmo. On na to. Ale soudruh Lenin neprodával počítače. Já na to. A co jako? Odinstalujte wydle a dejte mi slevu. On na to - wydle nejsou v ceně. Já na to - a proč jsou nainstalované? Chvíli jsme tak povídali a když jsem uviděl, že MS hoax nelze vykořenit. Provedl jsem rázný reboot. Poslal jsem ho důrazně do pr..le. Přihlížející obecenstvo souhlasně zamručelo i jalo se zadávat podobné otázky.

    Já jsem tak obešel ještě několik prodejců a jeden mi vykiloval wydle, nechal si instalační medium a se slovy - to ještě prodám mi navrhl slevu.

    Jsem spokojen - vše funguje jak má, on je spokojen. A nikdo nám do naší vzájemné směny (obchodu) nekecal.

    Poučení - nevěřte z principu obchodníkům - protože nic není zadarmo! A dále - když se chce - jde to. Ne že ne.
    multi avatar 18.6.2011 18:15 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    18.6.2011 14:45 otas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Na vracení licence bych neměl nervy a platit za Windows, který pak smažu, je taky nesmysl. Proto jsem si koupil Lenovo s DOSem, smazal ho, nahodil Debian a jsem naprosto spokojen. Cena byla ve stejné konfiguraci o cca 1500 nižší než s Windows.
    18.6.2011 15:10 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    kdes ho koupil ?
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    18.6.2011 15:28 otas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    www.lenovoshop.cz

    Nevím co tam nabízejí teď, ale když jsem kupoval já (2-3 měs. zpátky), tak tam taková možnost výběru byla.
    18.6.2011 15:45 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Pár IdepPadů a jeden TP EDGE. To už je lepší sehnat nějakej ASUS.
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    18.6.2011 20:51 otas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Jo, nikdo ti v tom asi bránit nebude. Jsi se ptal, tak jsem slušně odpověděl.
    gtz avatar 18.6.2011 21:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Co si vzpomínám tak hodně se kupovalo MSI nebo nějaký ten HP/DELL. Co mne štvalo je to, že systémy s DOSEM/Linuxem měly horší konfiguraci než verze s Widlema.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.6.2011 22:16 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    a to výrazně, linuxový konfigurace končej někde na 20k, takže třeba patnáctku s rozlišením aspoň 1440×900 bez windlí neseženeš
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    19.6.2011 02:17 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Toto je prakticky jediný důvod, proč si PC sestavuji sám.
    Jaromír Svoboda avatar 19.6.2011 20:38 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    A notebook si taky sestavuješ sám? ;-)
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    gtz avatar 20.6.2011 12:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Notebook také můžeš si sám sestavit. U nás to umí jen Intel a ceny jsou o něco výše než když je to nějaký boundle. Vybereš šasí a do něj rveš na to co máš finance. Třeba zde vbi
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    19.6.2011 04:14 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Kdybych nevěděl o co jde, tak ze zprávičky to nepochopím.
    19.6.2011 11:38 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Souhlasím, taky jsem to moc nepobral a teprv diskuze to uvedla na pravou míru.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    19.6.2011 13:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Příští hardware nakupuju u Hettes. Shipping neshipping.
    Fluttershy, yay! avatar 19.6.2011 13:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obchod má problém s vázaným prodejem MS Windows
    Kdyby na to jó přišlo, je tu (americký) Emperor Linux.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.6.2011 09:33 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Chytrá horákyně.
    U HP lze koupit dost i výkonných NB bez Windovs.

    ALE !!!!

    1. Musíte si to zkonfigurovat zde : http://www.hp.cz/topconfig

    2. Dodávka se oproti předvařeným verzím o pár týdnů zpoždí.

    3. Idividuálně konfigurovaný NB vyjde o 5-10% dráž. (t.j. místo MS dostane peníze HP + nulová oficiální podpora LINUXU od HP)

    Chyrá horákyně - ani nahá ani oblečená.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.