abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:00 | IT novinky

    Framework [ Next Gen ] Event 2026, dnes v 19:30 společnost Framework na YouTube něco představí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 150.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 150 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Zajímavý software

    Byl představen (reddit, 𝕏) webový prohlížeč Brave Origin. Jedná se webový prohlížeč Brave bez VPN, krypto peněženky a odměn, tj. bez funkcí, ze kterých je vývoj Brave financován. Stojí jednorázově 59,99 dolarů. Verze pro Linux je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | IT novinky

    Tim Cook po 15 letech opustí post generálního ředitele americké technologické společnosti Apple. Od 1. září ho vystřídá John Ternus, který byl dosud odpovědný za hardware. Cook se stane předsedou představenstva. Cook vedl Apple od roku 2011, kdy funkci převzal od zesnulého spoluzakladatele společnosti Stevea Jobse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | Humor

    Evropská aplikace na ověřování věku uživatelů lze hacknout během dvou minut, navzdory tvrzením předsedkyně Evropské komise Uršuly von der Leyenové, že je tato aplikace 'technicky připravená pro ostré nasazení' a 'splňuje nejvyšší standardy ochrany osobních údajů na světě'. Zdrojové kódy aplikace byly Bruselem zveřejněny v repozitářích na GitHubu.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 4
    včera 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1373 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Petr Tomášek avatar 21.6.2017 19:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Hm, nebyla to taková věc, co měla v sobě integrovaný TPC/IP stack ve křemíku? To by mi nepřipadalo příliš chytré...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 07:20 sdfgsdfgsdfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    No 22 eur je dost na to ze to je jednocip bez linuxu. orange pi zero stoji okolo 7 eur....
    Max avatar 22.6.2017 08:07 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Nemyslím si, že to lze tak snadno porovnávat. U Olimexu máš moc pěknou podporu, jak sw, tak hw. Nevím, jak je na tom Orange Pi, ale u Banana PI můžeš na jakýkoli support zapomenout. Koukám, že OrangePI toho na githubu moc nemá a pod zprávičkou o této verzi si někdo stěžuje na sw support. Pak je tam někdo, kdo zmiňuje dva neoficiální projekty, které tento ks hw podporují. Výsledkem tedy je, že se nejspíše musíš spolehnout na někoho jiného, než na výrobce. Ale třeba se pletu. Každopádně před tím, než si něco koupím, si zjistím sw support a raději si připlatím za něco dražšího, než pak řešit, že mi něco nejde a oprava v nedohlednu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 22.6.2017 08:37 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Skutečností ovšem zůstává, že olimex se holedbá, jak že je "open" a podobné kecy, ale když dojde na věc, tak podporuje zařízení s uzavřeným blobem.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Max avatar 22.6.2017 08:48 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    To můžeš říct skoro o všech, protože kdyby jsi chtěl mít skutečně 100% open i hw, tak si musíš vše vyvíjet sám a vše otevřít. Nebo víš o nějakým full open hw, který je rovnocenný s tím, co Olimex ve svých deskách nabízí?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.6.2017 09:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    A při vývoji openHW člověk narazí na closed source EDA tooly :-/.
    Petr Tomášek avatar 22.6.2017 11:30 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Jenže on je rozdíl, když máš třeba desku s uzavřeným GPU, na které ale jede linux a tím, když je celý systém jakýsi blob.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 12:30 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Tohle je deska s uzavřenou WIFI, na které jede co si naprogramuješ. Ano, Linux na té 32 bitové Extense nerozběháš.

    Takže, v čem je to horší?
    Petr Tomášek avatar 22.6.2017 12:35 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    osobně považuji uzavřený tcp/ip stack za zrůdnost.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 12:41 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Asi mi vadí víc uzavřené GPU, kvůli kterému na desce ani nenainstaluju nové jádro a nechávám si bezpečnostní problémy. Čímž nechci říct že by mi nevadil uzavřený TCP/IP stack, ale asi to mělo vzhledem k jednoduchosti desky i designové důvody.

    Na stranu druhou, i když ho vypneš, je ESP32 hodně hezký MCU.
    23.6.2017 17:12 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    TCP/IP je řešené přes lwIP a existuje projekt (zatím možná jen pro ESP8266), který z původních binary only kódů nechává asi jen dva objektové soubory vlastní interakce s WiFi HW. Ale obecně je to velká škoda, že záměrně plně otevřenému SW brání.
    Petr Tomášek avatar 26.6.2017 21:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    No, to mi připadá jako rovnák na vohejbák.

    Pro mě je prostě uzavřený tcp/ip stack absolutní no-go - a i když je uzavřený jenom "ovladač k wifi", i to je pro mně naprosto nedůvěryhodný. Zřejmě tam budou mít nějaký ten backdoor, když to odmítají otevřít...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 09:09 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Kvalitnich? To mne zajima, kolik desek od Olimexu jsi mel v ruce? Videl jsi jejich osazovani? Soucastky na sikmo, sotva vychazejici kontakty, na zapnuti funguje, nejaka dalsi spolehlivost ale je jim vcelku putna :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Max avatar 22.6.2017 10:21 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Postavil jsem na Olimexu ve firmě celé RFID řešení : Plně otevřené RFID řešení pomocí Olimex A20, takže ano, pár desek jsem měl v ruce, aktuálně je to asi 9ks. Od toho článku odešly asi 2ks, jeden vlivem nepěkného přepětí v síti, druhý omylem (zapojen 24V adaptér místo 12V, ale aktuální revize A20 toto mají již ošetřeno).
    Jinými slovy, je to 3 roky (resp. první verze šly ven v roce 2012) a stále vycházejí novější a novější revize, stále ten jeden model nějak vylepšují. Za mně tedy spokojenost.
    Aktuálně mají novou řadu v podobě A64-OLinuXino
    Osobně mně tedy nezajímá, že je nějaká součástka nakřivo, jde mi o to, aby to fungovalo, a aby to fungovalo v extrémních podmínkách, což u nás pár let bez problémů funguje + nechci každé 2 roky upravovat celé řešení, chci stavět stále jednu a tu samou věc (pokud je to dostatečné, což je).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 22.6.2017 11:32 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Aktuálně mají novou řadu v podobě A64-OLinuXino

    Jasně, která se tváří, že umí Gbit ethernet a LCD, ale nějak tam jaksi zapomněli napsat, že to nejde zároveň. Pěkně na nic!

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 12:17 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Chápu, že vydávají nové HW revize - ty si musíš koupit = platba výrobci. Vydávají ale i nové aktualizované jádro na starší modely (tj. dlouhodobější support v ceně původního HW)? To je zásadní problém většiny ostatních destiček mimo RPi, tak by mě zajímalo, jak se k tomu staví tihle.
    Petr Tomášek avatar 22.6.2017 12:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    revize se týká drobností v hardware nikoliv jádra
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.6.2017 12:43 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Jasně, mně jde o dostupnost aktuálnější verze jádra pro daný HW. Nový kernel = nové/opravené drivery na USB zařízení, nová API v jádře pro userspace aplikace atd.
    Max avatar 22.6.2017 15:29 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Kernel částečně udržují taktéž, aktuálně mají ke stažení image s Debian Jessie s kernelem 3.4.103 + ho částečně patchují (ohledně hw).
    Není to tedy last stable. Vyjádření k tomu najdeš zde :
    How to root any Allwinner device running Android and most of the Chinese “Pi” clones which bet on Allwinner Android Linux Kernel
    Tzn., že mají problém s přechodem na novější jádro, kdo tedy oželí nefunkční hdmi, nebo zvuk, případně něco, tak mají návod, jak si zbuildit kernel sám.
    A v této fázi jsou si asi všichni výrobci rovnocenni, jsou odkázání na podporu ze strany výrobců čipů :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.6.2017 16:52 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Takže prehistorický androidí 3.4, jako všichni ostatní s allwinner.

    Nemyslím si, že by byli všichni výrobci desek odkázáni na výrobce čipů - nadace RPi dokázala dotlačit podporu svého HW do upstreamu a udržuje aktuální kernel. Bohužel je jediná, co vím. Je pravda, že RPi není nejlevnější, ale pro dlouhodobější projekt, u kterého se počítá s upgradem SW, je bohužel stále asi jediná použitelná.

    Ale dobré je, že na tom očividně dělají http://linux-sunxi.org/Linux_mainlining_effort#Status_Matrix

    Nicméně ta popisovaná deska je ESP32, tak té se linux naštěstí netýká a podpora ESP32 např. ve FreeRTOS by měla být výborná.
    Max avatar 23.6.2017 07:47 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Rpi má jednu nevýhodu, aby bylo maximálně universální, není pro něj Android. Ty projekty, co existují, jsou zatím v bídné fázi.
    Pokud chce tedy někdo Rpi jako třeba malý terminál ke kamerovému systému, tak má smůlu, protože většina app je buď jen pro win, nebo pro android. Dalších pár příkladů, proč né linux, ale android, by se pak ještě našlo. Je to škoda.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 26.6.2017 21:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Andorid je naprosto nahovno, je dobře, že jím nikdo RPi nezasírá...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.6.2017 00:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Olimex ESP32-GATEWAY
    Cywe 3.4? To jsem opustil před lety :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.