abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 5.2 s prodlouženou podporou. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Zajímavý software

    SketchForge 3D (GitHub, reddit) je open source 3D editor / CAD běžící ve webovém prohlížeči bez nutnosti účtu nebo cloudového úložiště. Inspirovaný byl Tinkercadem. Doporučena je lokální instalace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.9 webového prohlížeče Midori (Wikipedie, GitHub). S novým centrem ovládání, pokročilejším blokováním reklam, optimalizací výkonu…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Zajímavý projekt

    Na Crowd Supply běží kampaň na podporu open source čtečky elektronických knih Open Book Touch. Postavena je na ESP32-S3. Má 4,26palcový dotykový e-papírový displej s rozlišením 480×800 pixelů, podsvícení, slot na microSD kartu. Cena je 149 dolarů a poštovné 12 dolarů. Dodání je plánováno na duben 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    13.7. 18:00 | IT novinky

    Na Humble Bundle běží akce Linux: All the Things by O'Reilly a Picos, HATs, and More by Raspberry Pi Press. Elektronické knihy lze koupit se slevou a současně podpořit organizace Code for America a Raspberry Pi Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    13.7. 14:00 | Komunita

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, má nový vtipný a současně užitečný doplněk Banana For Scale (GitHub). Aktuálně umožňuje do výkresu vložit banán nebo plechovku pro porovnání a určení měřítka.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    13.7. 12:00 | Komunita

    Blender Studio nedávno oznámilo plán vytvořit svůj první otevřený (open source) celovečerní film. Film by se měl jmenovat Overgrown (YouTube). Film vznikne, pokud se zajistí financování. Prvním krokem je získat 7 000 předplatitelů Blender Studia. Cena je od 11,50 eur měsíčně. Aktuálně počet předplatitelů je 5 289. Předplatné pokryje 20 % nákladů. Zbytek, 80 % nákladů, má být financován externími producenty nebo distributory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.7. 01:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.6, tj. šestá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.15, tj. poslední patnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm, k dispozici je LTS. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v upstreamu již byla opravena kritická zranitelnost GhostLock aneb CVE-2026-43499. Lokálnímu uživateli umožňuje získat práva roota a také obejít kontejnerovou izolaci. Zranitelnost existovala v Linuxu 15 let, tj. od roku 2011, od Linuxu verze 2.6.39.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    10.7. 13:55 | IT novinky

    Evropská komise předběžně shledala, že návykový design aplikací Instagram a Facebook od americké společnosti Meta porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA). Návykový design zahrnuje například takzvané nekonečné posouvání, automatické přehrávání videí, tzv. push notifikace, kdy aplikace uživatele vybízí k návratu do jejího prostředí, či vysoce personalizovaný algoritmus, který rychle pozná, co uživatele baví a snaží

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 2129 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 10.1. 09:09 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí

    no dobře :D :D takže, vážená evropská komise, táhni už konečně do 🍑

    xkucf03 avatar 10.1. 11:52 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Problémy s EU + ekoterorismus
    +1
    Hodní rudozelení terroristé obyvatelům Berlína během mrazzzzivé noci názorně předvedli význam fosilních paliv
    Bych jim tam přistavil mobilní generátor spalující hnědé uhlí, ať si nezvykají, že tím ekoterorismem něčemu pomohou.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.1. 09:29 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Evropská Komise je nedemokraticky určená monokulturní vláda nejnovější verze evropské Říše.

    Formální způsob jmenování a "volby" členů EK je zcela shodný s mechanismy určování členů a vůdců politbyr dřívějších dominantních komunistických stran, stojících nad volenými parlamenty. Z technicky funkčního hlediska je tedy Evropská Komise jen nějaké Politbyro.

    Ostatně jsem přesvědčen, že socialistickou vládu šlechticů, přímých potomků rodin bývalých otrokářských klanů a koloniálních plutokratů potřebujeme ještě méně, než jsme potřebovali socialistickou vládu dělníků a rolníků.
    xkucf03 avatar 10.1. 11:53 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.1. 12:23 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy

    Způsob jmenování EK se prakticky neliší od způsobu jmenování jakékoliv jiné demokratické vlády, včetně vlády ČR - hlasuje pro ní parlament vzešlý z voleb. Je podle tebe tedy i Vláda České republiky jmenována mechanismem, který je "zcela shodný s mechanismy určování členů a vůdců politbyr dřívějších dominantních komunistických stran, stojících nad volenými parlamenty"?!

    Každý má právo na můj názor!
    11.1. 17:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Nevzpomínám si, že bych na nějakém hlasovacím lístku v posledních ojrovolbách viděl jméno zkorumpované autoritářské ojrokomissařky Lejnové. Na rozdíl třeba od Velkého Bociána. Ale je fakt, že jsem tenkrát neprostudoval všechny, mohl bys mi dát odkaz, za koho a kde kandidovala?
    13.1. 14:30 michi141 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    No a Rusnok nebo Fischer kandidovali za koho? :-D

    Kdo je nakonec premiér nebo předseda EK s tim nemusí mít vůbec nic…
    13.1. 16:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Jmenování úřednické vlády nebo politbyra není volba. Jmenování Hitlera kacléřem je vedle nich podstatně demokratičtější, že ;-)
    xkucf03 avatar 13.1. 16:49 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Demokratický deficit EU
    To je ten problém s tzv. demokraty – oni ve skutečnosti nechtějí demokracii, chtějí, aby bylo po jejich.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.1. 18:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    Chtějí, aby bylo jenom po jejich. A to je fašizmus.
    13.1. 20:57 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    "Tzv. demokrat" je maximálně tak někdo jako ty, kdo nejenom že neví jak ta (naše) demokracie technicky funguje, ale ani to očividně vědět nechce...
    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 22:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Demokratický deficit EU
    Nebo to takzvané "fungování", založené na zvůli všemocných nedotknutelných profesionálních byrokratů, nepovažuje za dostatečně demokratické.
    13.1. 21:05 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Jmenování úřednické vlády nebo politbyra není volba.

    Volí se parlament a ten vládu schvaluje. Má to své důvody, které by měla většina voličů být schopna pochopit. Funguje tak většina demokracií na Zemi...

    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 20:53 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Tenhle způsob "argumentace" ti někdo "baští"? EK, stejně jako česká vláda, nikam nekandiduje, takže logicky není (přesněji nemusí být) ani na žádných hlasovacích lístcích. To ale nic nemění na tom, že jde stále o zastupitelskou demokracii, pouze je rozdělená na moc výkonnou a zákonodárnou, tak jak to má většina demokracií na světě.
    Každý má právo na můj názor!
    13.1. 21:59 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    Na to se ovšem nabízí bonmot, že zastupitelská demokracie je demokracie stejně, jako elektrické křeslo je křeslo. Také jsme si tu už vyzkoušeli demokracii lidovou, a ta samozřejmě byla úplně stejně demokratická jako tahle, nebo snad nebyla? ;-)

    České vládě šéfuje Babiš, který byl na hlasovacím lístku vítězné strany. Na jakém hlasovacím lístku byla Lejnová?
    14.1. 12:25 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podělte se o svůj názor s Evropskou komisí: Evropské otevřené digitální ekosystémy
    České vládě šéfuje Babiš, který byl na hlasovacím lístku vítězné strany. Na jakém hlasovacím lístku byla Lejnová?
    Babiš byl na hlasovacím lístku do Parlamentu ČR. Což je vzhledem k funkci ve Vládě ČR asi tak stejně relevantní (kromě toho, že může vyslovovat důvěru sám sobě, pokud je do Prlamentu zvolen), jako jestli je na hlasovacím lístku vesnického loveckého spolku...
    Každý má právo na můj názor!
    xkucf03 avatar 14.1. 13:04 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Dělba moci
    To bych ani tak neřekl – vzhledem k tomu, že v ČR si na dělbu moci jen hrajeme a ve volbách do poslanecké sněmovny (zákonodárná moc) fakticky rozhoduješ o tom, kdo bude vládnout (výkonná moc).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.1. 08:28 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Samozřejmě, volbou do Poslanecké sněmovny rozhoduješ, kdo bude v ČR vládnout. Stejně tak volbou do Evropského parlamentu rozhoduješ, kdo bude vládnout v EU. Ale tu vládu v obou případech nevolíš přímo, ale právě skrz parlament, proto taky členové vlády/EK nejsou na žádných hlasovacích lístcích.
    Každý má právo na můj názor!
    15.1. 21:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Ale tu vládu v obou případech nevolíš přímo, ale právě skrz parlament, proto taky členové vlády/EK nejsou na žádných hlasovacích lístcích.
    Takže členové české vlády taky nebyli na hlasovacích lístcích?

    Já jsem se ptal konkrétně na führerin Lejnovou, na rozdíl od níž český premiér Babiš na hlasovacím lístku byl. A která byla minule "zvolena" dokonce i když vůbec nekandidovala.
    16.1. 00:49 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Takže členové české vlády taky nebyli na hlasovacích lístcích?

    Ano, nebyli. Např. místopředseda vlády a ministr obrany, ministr spravedlnosti, ministr dopravy a ministr zemědělství.

    A která byla minule "zvolena" dokonce i když vůbec nekandidovala.

    Na předsedkyni EK rozhodně kandidovala. Jen byla volena nepřímo stejně jako je nepřímo volena vláda ČR.

    Každý má právo na můj názor!
    16.1. 10:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    16.1. 10:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Ne, nekecám. Na předsedu EK kandidovala, ostatně píše se to i v tom tvém článku: Její kandidatura vyvolala i kritické reakce části europoslanců...

    Každý má právo na můj názor!
    16.1. 14:26 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    že ani nekandidovala v květnových eurovolbách
    Nebyla zvolena žádnými voliči, nedostala ani jediný hlas od lidí, ale byla dosazena karierními papaláši do čela politbyra. To už mi jmenování Hitlera přímo zvoleným prezidentem Hindenburgem připadá o dost demokratičtější, zvlášť že za tím psychopatickým tajtrlíkem se srandovním knírkem stálo třináct milionů voličů, kteří dali svůj hlas přímo jemu.
    17.1. 14:20 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Pokud občany zvolené poslance Evropského parlamentu považuješ za kariérní papaláše a jejich hlasování za dosazení do čela politbyra, tak ano, byla dosazena kariérními papaláši do čela politbyra.

    Potom ale byla automaticky i česká vláda dosazena do čela politbyra kariérními papaláši, protože způsob její volby je prakticky stejný (ve skutečnosti ještě "horší", protože v případě EK se hlasuje o každém komisaři zvlášť).

    Každý má právo na můj názor!
    17.1. 17:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    No, karierních papalášů je v Čechách také dost, třeba Benda II.

    Kolik tedy hlasů dostal od občanů Babiš, a kolik Lejnová? Můžeš to zaokrouhlit na celé miliony :-D
    17.1. 23:07 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Co se týče funkce premiéra/předsedy EK a přímých hlasů od očanů, tak to není třeba zaokrouhlovat, oba dva dostali přesně 0.
    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 07:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Ty lžeš víc než Česká televize :-D

    Babiše na kandidátce zakroužkovalo po sečtení téměř sta procent přes 72 tisíc voličů.

    A to pomíním miliony v prezidentských volbách.
    18.1. 09:08 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    To jsou ale hlasy/volby do Poslanecké sněmovny, ne do vlády. Co takhle si konečně přečíst Ústavu a dovzdělat se, jak náš volební systém vlastně funguje?
    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 09:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Jistě, Babiš byl těmito hlasy voličů zvolen do Poslanecké sněmovny, a jako vítěz voleb jmenován premiérem sestavujícím vládu.

    Kolik hlasů na kterém volebním lístku dostala diktátorka Lejnová?
    18.1. 10:40 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci

    Von der Leyenová byla zvolena 401 hlasy poslanců Evropského parlamentu kteří reprezentují vůli ~373 miliónú evropských voličů.

    To dovzdélání se samozřejmě platí i pro evropský volební systém.

    Každý má právo na můj názor!
    18.1. 13:51 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Takže z voličů jí, na rozdíl od Babiše i Hitlera, nevolil nikdo.

    Stejně demokraticky jako Lejnová byl zvolen i Stalin :-D
    xkucf03 avatar 18.1. 15:35 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Češi jsou prostě smějící se bestie. Chudákovi Hitlerovi psali na plakáty Votze místo vůdce a tuhle soudružku zase nazývají Lejnovou. :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.1. 16:00 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    "I ty, povídá brabenec, se taky rád hlasitě chechtej!" ;-)

    Koneckonců se to samo nabízí, Lejnová, Bidet, Mikron, mutti Ferkel, a proč by urážlivé přívlastky měli udělovat jenom liberasti, i my dezoláti to umíme. Svého času dezoláti dobyli Bastillu...
    20.1. 15:13 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dělba moci
    Nač tolik keců? Jsme prostě bestie, co mají v prdeli každého a všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.