abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    21.9.2011 14:40 playback
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Mám dojem, že takový počítač je na reklamaci. Asi se kolem toho zase bude hodně mluvit, ale podle selského rozumu, pokud tam nepůjde nabootovat Linux, FreeDos, XP, ... tak je to pokažené!
    21.9.2011 14:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    No, vzhledem k tomu, ze se jedna o systemy s (U)EFI, tak tam DOS a asi ani XP nenabootujes bez ohledu na tuhle funkci.
    21.9.2011 20:27 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    na platforme PC ma UEFI moznost "legacy boot", tedy boot v rezimu biosu. Takze XP nabootuje.
    21.9.2011 14:40 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    To je od MS docela podpasovka. Nastesti se da Linux nabootovat i tim jejich loaderem.
    21.9.2011 15:00 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Tuhle možnost samozřejmě ve Windows 8 zablokují taky.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    23.9.2011 09:57 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Jenom aby UEFI secure boot neměl Microsoft již patentován. Pokud ano, pak by Microsoft vybíral další licenční poplatky. Aby nakonec jediný Microsoft na Linuxu nezbohatl. Jeden orá, vláčí a seje a druhý jenom sklízí.
    pavlix avatar 23.9.2011 13:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Jeden orá, vláčí a seje a druhý jenom sklízí.
    Ta druhá pozice není až tak jistá a bezpečná :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.9.2011 17:04 Kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Klídek. Na serverech má Linux přeci větší tržní podíl, takže to nebude tak horké. Možná v době cloudů už UEFI je již asi zbytečný.
    21.9.2011 21:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    To by byl takový problém podepsat ten kernel? Aspoň pro normální distribuci podle mě ne.
    22.9.2011 05:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Otázka kdo drží klíče :-D. Ale mě to netrápí, GPIO flasher se dá postavit z čehokoliv.
    22.9.2011 18:28 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    GPIO flasher se dá postavit z čehokoliv

    Možná bude ale UEFI natvrdo zadrátované a zablokované pro zápis, pak je flasher k ničemu.. možná tak odpájet ten čip z desky a nahradit jiným :-)
    22.9.2011 19:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Zadrátované? Jako, že by byl čip naprogramovanej dřív než se napájí na desku? To spíš zablokovaný. Ale vzhledem k tomu, že se všude radí update na nejnovější verzi, tak by výrobce, co by si to dovolil, skončil s dalším novým procesorem nebo při objevení nějaké závažné chyby.

    Nejhorší a už realizovatelná možnost by byly klíče přímo v čipsetu.
    22.9.2011 20:30 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    skončil s dalším novým procesorem nebo při objevení nějaké závažné chyby

    Proč něco takového řešit, když si může zákazník vždycky prostě a jednoduše koupit nový motherboard? :-)

    Mno, a pokud by klíče byly přímo v čipsetu a možnost nahrát "custom" firmware, myslím že by se našel magor co by ten stroják upravil tak aby to obešel .-)
    22.9.2011 21:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Jj, ale tak blbý snad mainstream není :-/. Ale pokud by celej komp stál stovku, tak je fakt, že by se to mohlo stát. Ale zase když se kouknu na cenu procíku co bych potřeboval, tak se mi to moc nezdá :-D.

    No pokud by ten custom firmware byl povolen. Vlastně by to pak byl ekvivalent akce PS3 se všemi důsledky.
    23.9.2011 15:07 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    No atomy se už snad takhle i prodávaj - deska rovnou s nesundatelnym CPU... a že těch lidí, co si to koupí bude dost. Ono na druhou stranu, většině taková šunka dneska už stačí :)
    23.9.2011 16:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    A teď si představ, že ten BIOS nezvládne disky nad 2TB (výhledově rok, dva) a pak můžeš tu desku vyhodit.

    To, že jsou i desky, který maj CPU napevno samozřejmě vím, na BeagleBoardu jsem pracoval. Ale ten má takový vychytávky jako třeba JTAG a větší dokumentaci než celej Atom. Zase Inteláckej procesor je problém upgradovat i u typů co jsou v paticích ;-).
    23.9.2011 17:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Heh vtipný, po napsání postu shlédnu titulní stránku abclinuxu
    HW novinky: 4TB pevné disky jsou zde
    Raisuji tedy na 4TB :-D.
    23.9.2011 21:58 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    No, já mám už tři roky v ntb 320GB disk a nemám s tim problém, tak nevím jak moc by mě to tankovalo :) a až s tím problém bude, tak to beztak asi vyhodím celé :)
    Ruža Becelin avatar 21.9.2011 15:12 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Podle vseho to pujde obejit bootvani z externiho zarizeni. Coz pro ty, kteri bootuji na zasifrovany disk s boot oddilem ulozenym na usb/sd, nepredstavuje fakticky zadnou zmenu :-)

    Co se tech "duveryhodnych CA" tyce, ztotoznuji se s komentarem, ktery jsem uvedl tady.

    Podle me Microsoft harasi.
    21.9.2011 15:25 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Linuxovy odpad nema pravo ani bootovat, nieto este bezat.
    21.9.2011 15:41 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Eh... Prostě Laco, no :-D
    21.9.2011 18:55 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Bez Linuxu bys neměl kde trollovat, možná tak na lŽivě
    21.9.2011 15:39 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Na druhou stranu - kdo rozumný by si koupil PC s Windows 8? :) Pochopím 7, to není zase tak zlý OS (hlavně s přihlédnutím k tomu co mu předcházelo). Ale z toho co jsem zatím viděl z 8 (neustálé BSOD neberu v úvahu - jde o dev verzi), tak si je s radostí odpustím a zůstanu u tučňáka a 7.
    21.9.2011 15:49 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Do roka a do dna zmenis nazor, kupis upgrade na 8 a tucnaka nechas skapat :)
    Bedňa avatar 21.9.2011 16:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Lacko, prečo tu chodíš, keď ti Linux vadí? Fakt by ma zaujímalo čo ťa k tomu vedie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Salamek avatar 21.9.2011 16:41 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    zavist...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    21.9.2011 16:42 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    asi je za to placenej
    21.9.2011 16:47 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Strach. Bojí se, že jeho znalost Windows už nebude stačit, bude se muset učit něco nového a má strach aby to mozek pobral. Jen místo mlčení a studia má blbé kecy.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    21.9.2011 18:47 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Aby som vas freetardov obratil na pravu vieru :)
    21.9.2011 18:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Tak na to nemáš ;-).
    Bedňa avatar 21.9.2011 19:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Všetko zlé čo v živote spravíš sa ti vráti, hlavne keď si stovky ľudí bude myslieť aby ťa prešlo auto, tak ťa prejde, neprovokuj náhodu ;) Neverím tomu, že z tých tvojich komentov môžeš mať dobrý pocit.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.9.2011 10:41 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Ono pozor na to.

    Podľa vedeckých štúdií (ktoré teraz neviem nájsť=možno si to niekto vymyslel :-) ) dokážeme myslením zmeniť realitu okolo nás.
    Bedňa avatar 22.9.2011 11:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    A jéje Mentióny :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    AsciiWolf avatar 22.9.2011 15:55 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Podľa vedeckých štúdií (ktoré teraz neviem nájsť=možno si to niekto vymyslel :-) ) dokážeme myslením zmeniť realitu okolo nás.
    Aplikace kvantové teorie na filozofii? :-)
    21.9.2011 19:33 ---
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Strašně rád bych ho někde potkal. Buď se jen přetvařuje, a dělá si srandu, anebo bych mu s chutí rozmlátil hubu do krve...
    21.9.2011 18:02 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Přesun na horší software se nenazývá upgrade ;-)
    21.9.2011 18:58 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Jakýkoli přesun na/mezi Windows je vždy na horší verzi, je jedno jakou.
    22.9.2011 09:03 Idealista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Aaaach ... Lacko, Lacko, kedy vyrasties :)
    21.9.2011 19:06 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    http://www.webupd8.org/2011/09/windows-8-certified-computers-may-not.html
    21.9.2011 22:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Já myslím, že jim to nemůže projít. Narazí na odpor výrobců, zákazníků, soudů a EU. Vlastně jsem rád, že by Microsoft něco takového chtěl, protože to ukazuje jeho zoufalý strach z toho, kam neodvratně mizí -- do zapomnění. Přeju jim, aby se jim podařily všechny jejich technické záměry s Windows Vista 8, protože tím urychlí vlastní smrt.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.9.2011 23:21 Mmad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Návrh: Někdo koupí dostatek různých strojů s touto ochranou a pak je hodí výrobcům na hlava pro a) nesouhlas se smlouvou M$ (nepotěšíte Ballmera), b) vázaný prodej (v EU dost na hraně legality, v ČR nelegální - zdraví ČOI) a c) nemožnost nainstalovat jiný OS, který splňuje specifikaci, ale není podepsán (nakrknete dodavatele výrobce). V nejhorším hacknout certifikáty nebo napsat vlastní svobodnou implementaci UEFI a pak nechat manuálně aktualizovat chipy (nakrknete všechny). Totální finále by ale asi bylo postavit si vlastní architekturu, která by byla kompletně pod svobodnými licencemi.
    22.9.2011 00:29 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Mozna bude znit muj dotaz blbe, ale co to uefi prinasi navic? Ja bych radeji zustal u biosu a to jeste pokud mozno svobodneho :) takoveto zamykani na konkretni dodavatele je tedy pekna svinarna
    22.9.2011 02:06 peterix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Taková modernizace BIOSu... nic extra, prostě to samé v bledě modrém a trochu jinak. Jediný zajímavý bod je bootování z disků s kapacitou > ~2.2TB.

    Zbytek vypadá akorát jako příležitost pro výrobce základních desek zmrvit implementaci... ale to není nic nového :)

    Vzhledem k tomu, že je EFI rozšiřítelné pomocí byte-kódu nezávislého na procesoru a implementace může obsahovat drivery/plný přístup k síti, tak se dá očekávat, že pro to někdo začne psát viry, červy a jiný odpad, který to měl s BIOSem těžší.
    22.9.2011 17:16 Mmad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Win32/CIH: 2nd edition?
    23.9.2011 17:38 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    V kombinaci s podepsanym bootovanim by slo docilit toho, ze bez vymeni/resetu flashky na boardu nejde takovej virus zlikvidovat. Mohlo by si to se spravnejma driverama na pozadi botnetit, sniffovat a keylogovat a OS by nemel ani tucha.
    22.9.2011 08:22 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Zatím, co jsem si na serverech všiml, tak je výrazně pomalejší boot. :D To je takový ten přístup: "Chtěli jste rychlejší startování? --- Taky my jsme řekli, zapomeňte!"

    Chvíli mi trvalo než jsem došel na to, že pro konfiguraci disků v RAIDu před instalací WinServer 2008 R2 musím do UEFI, tam přejít na zařízení, tam odentrovat RAID řadič, počkat než to spustí ovládací soft na řadič a tam vytvořit RAID a teprve pak instalovat WinServer. :D
    Bedňa avatar 22.9.2011 08:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    UEFI by práve malo zrýchliť boot. Podľa mňa je to dobrý koncept unifikovanej medzi vrstvy k hardvéru. Znamenalo by to že ovládače do UEFI by dal priamo výrobca a hociktorý systém by k ním pristupoval cez nejaké unifikované rozhranie. Samozrejme páni z MS to využijú jedinú funkciu blokovanie ostatných systémov. Pokiaľ sa mýlim opravte ma.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.9.2011 09:21 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Mělo zrychlit je hezký předpoklad, ale ani na jednom serveru jsem nepocítil žádné zrychlení. Ten stroj, co s BIOSem a dalšími boot potvorami na zařízeních tvrval cca 3 minuty, tak je s UEFI asi tak 2x delší, tedy ne na stejném stroji. UEFI mám na nových serverech, které jsou papírově tak 6x-8x výkonnější než ty s BIOSem.

    Ono je to asi dané těmi třetími stranami, jak do toho rvou ty ovladače na zařízení.

    Jediná zařízení u kterých jsem si všiml, že EFI/UEFI výrazně zrychlilo boot, je asi platforma Apple. Takový MacAir bootuje neskutečně rychle.
    Bedňa avatar 22.9.2011 10:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Tak to by som sa pozrel na čom to viazne, najskôr nejaká služba čaká na odpoveď až do zrušenia timeoutu. Inak neviem ako je to s Linuxom a UEFI, možno vôbec nevyužíva jeho prednosti a tá dóba bootu by tomu napovedala.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.9.2011 08:59 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    jestli sem ten zdroj pochopil správně, tak potíž je v tom, že GRUB2 je pod GPLv3, tudíž ho nemůžou distribuovat s těma privátníma klíčema, nebo tak něco; prostě se nejedná o zámek na dodavatele ale o licenční potíže
    22.9.2011 21:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Tak podle GPLv3 by se musel distribuovat se soukromymi klici - a na to zadna CA nepristoupi (temi klici by pak kdokoliv mohl podepsat cokoliv).

    Ale tohle fakt neni licencni problem. Pokud nepujde tahle featura vypnout, nebo nepujdou importovat vlastni klice, pak proste nespustim vlastni (nebo vlastnorucne zkompilovany) bootloader..
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 22.9.2011 23:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy s UEFI secure bootem
    Jen tak dál. Vidím to tak, že mezi těmi, co už něco znají se ještě více uchytí opensource a třeba i openhardware, protože to za nějaký čas bude jediný způsob, jak bude moci člověk normálně nakládat se svým vlastním vybavením, na které si vydělal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.