abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.7. 14:22 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (25%)
     (6%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (2%)
     (29%)
    Celkem 125 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 10:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Hmm novy rok sa rozbieha dobre :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 10:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No tomuhle projektu dost fandim. Apple totiz za poslednich par let celkem vyrazne obohatil BSD komunitu, hlavne FreeBSD, ktere integruje noviky z Darwina jako o zivot. A pokud PureDarwin nasadi nad Darwina nejaky poradny konzolovy a treba i Xkovy kabatek, mohlo by z toho byt moc pekne BSDcko minimalne treba na servery...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 11:48 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Preco neuvolnia Mac OS X s GUI ako OSS? :-D To by asi ubudlo "Linuxakov" ;-)
    5.1.2009 11:59 xxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Mac OS X je nadstavba nad mixem FreeBSD+Mach, takze by snad slo tu nadstavbu naroubovat na linux.

    Michal Fecko avatar 5.1.2009 11:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No mozno...
    5.1.2009 13:15 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Otázka zní: "Proč?"
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 13:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Preco nie? Nepaci sa? Pouzivat ta nikto nenuti, ale ide tu o tu moznost...
    5.1.2009 13:52 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Ne, otázka zní "Proč by to Apple dělal?"

    Apple, zrovna Apple, nejtajnůstkářštější počítačová firma, kterou znám... která navíc nemá ani zbla zájmu na tom, aby jakýkoliv jejich kus operačního systému běžel na jiném než jejich hardware, co potom teprve kernelu... to zrovna. Až naprší a uschne.
    ^D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 13:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    která navíc nemá ani zbla zájmu na tom, aby jakýkoliv jejich kus operačního systému běžel na jiném než jejich hardware, co potom teprve kernelu...
    Ale ze bez (dobrovolne) otevreneho Darwina by FreeBSD bylo dneska kdo vi kde, to je detail, ze? :-) http://www.trollaxor.com/2008/11/freebsd-owes-apple-big.html
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.1.2009 17:10 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    A citali ste ten clanok ? Pretoze je to jedna velka znoska hluposti.. :-/
    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.1.2009 19:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    A to tvrdis z pozice koho a na zaklade jakych dat? Chapu, ze hodne priznivcum FreeBSD se tomu nebude chtit ani za mak verit, protoze by si museli pripustit, ze ta jejich oupn sooors komunita neni tak uzasna jak vypadala, ale tak uz to holt chodi...

    Ten autor neni nejaky anonymni blogger, ale clovek, co se ve svete BSD vyzna vice nez dost.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.1.2009 08:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    To by mě zajímalo, co ten člověk hulí, to musí být pořádně silný model :-P

    I když spíš to asi bude prachobyčejný mozek vymývající Apple fanboyismus.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.1.2009 09:52 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Fakt se bavim :-D Vzdyt vy nejste chopni niceho jineho, nez se do nej navazet... Tak si to over, porovnej si podrobne vyvoj FreeBSD a Darwina. Ale to ty neudelas. Je tu totiz nebezpecne vysoke riziko, ze ten clovek mluvi pravdu, ze?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 5.1.2009 15:06 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Otázka spíš zní, proč by to vůbec měl dávat zadarmo. Mají grafický systém, který vyvýjeli léta (déle než byl vyvýjen Linux ;-) ), investovali do něj neuvěřitelné peníze. A pak přijde Linuxák a řekne: "Dejte nám to zadarmo, jako OpenSource"... Dá jim to Apple zdarma (nebo kterákoliv racionálně uvažující a prosperující firma) ? Pochopitelně, že ne... Vím, že jsi rozumná, proto je ti samozřejmě jasné, že to tak být nemůže. Je to spíš taková připomínka pro ostatní (ačkoliv jsem zneužil tvůj komentář ;-) ).

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    default avatar 5.1.2009 15:22 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Souhlasím. Jen doplním, že by vzniklo tisíce forků a celý by to byla parádní konkurence Windows (co se počtu Kernel Paniců vs. modrých obrazovek do vteřiny týče). Jen ať je to uzavřený jak nejdýl to půjde, dokud to funguje. Až to bude plný anti-patternů, tak můžou utilizovat Eclipse-approach jako IBM (udělat z toho zmetku Open Source a nechat to komunitu opravit). :-D

    default avatar 5.1.2009 15:17 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

     

    která navíc nemá ani zbla zájmu na tom, aby jakýkoliv jejich kus operačního systému běžel na jiném než jejich hardware

     

    Ale díky tomu jim to taky funguje. A doufám, že jim to dlouho vydrží.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 15:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    + 1000
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 5.1.2009 15:15 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Možnost máš. Stačí s kreditkou navštívit nejbližší Apple Store. :-D

    Michal Fecko avatar 5.1.2009 15:18 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    :-D
    5.1.2009 15:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Anička už jablko má..
    Michal Fecko avatar 5.1.2009 16:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    On to tiez nevravel Anicke :-D
    5.1.2009 16:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Hmm no jo, to jsou ty dlouhá vlákna, tam už je problém tu strukturu sledovat bez použití sbalovací funkce... :-)
    5.1.2009 16:13 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Anička si pořídila své jablíčko v době, kdy to s těmi Apple story tady nebylo zdaleka tak růžové... a tak má teď před všemi čerstvými nadšenci pár let náskok, a tak se teď může potutelně usmívat a vyprávět o tom, jak zpočátku zářila jako oni, aby pak stáhla ocas mezi nohy a radovala se ze svého linuxového desktopu :-) Podotýkám, že to trvalo něco přes dva roky :-)

    Ale jablíčko dodnes spokojeně slouží jako xkový terminál :-)
    ^D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 18:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No mam pocit, ze ses proste nestrefila, Mac i nesedl, tak na nej ted plives... to ale neni chyba Applu. Ja jsem mel zkusenosti skoro se vsemi OS X selmami a je fakt, ze ty prvni verze byly asi fanouskovska zalezitost (tehdy bych si asi mac nekoupil i kdybych na to mel)... Nicmene se to vyvinulo ve spickovy desktopovy OS a z Darwina je nejpouzivanejsi UNIX na svete -- a IMHO plnym pravem.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.1.2009 18:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Darwina je nejpouzivanejsi UNIX na svete
    Považuješ Linux za UNIX?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 18:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Myslis, ze instalaci Linuxu je vic nez Mac OS X? :-) O GUI se nebavime. OS X je Darwin.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.1.2009 19:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Ano! Kolik myslíš, že je na světě různých rádoby routerů s Linuxem na palubě? Řekl bych, že zhruba tak 10x víc než je všech počítačů s nainstalovaným Mac OS X. Androidů taky není zrovna málo...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.1.2009 22:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No, tak dobre :-) ja mel precejen na mysli bezne pocitace...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 5.1.2009 22:30 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    A teď si představ, kolik je na světě automatických praček, které v sobě mohou obsahovat Linux! Z toho nám plyne, že je Linux vlastně nejpoužívanější OS na světě :-) Promiň, musel jsem si rýpnout... :-P

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    5.1.2009 22:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No a neplyne snad?
    Algi avatar 5.1.2009 22:42 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    A nebyla nahodou rec o desktopu? Jinak na router ani na automatickou pracku bych asi Mac OS X nedaval. Ono mit Exposé v pracce by asi nebylo zrovna uzitecne. Ackoliv... Predstava, ze zmacknu F9 a vsechno pradlo se mi rozhodi prehledne po koupelne... :-)

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    pit0 avatar 5.1.2009 23:11 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    +1 chlape dobre! :-D

    5.1.2009 23:13 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    A môžeš pridať aj všetky digi. kamery a LCD TV od SONY a myslím, že nie len od tejto firmy. :-)

    6.1.2009 11:15 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    LCD a plasmové televize od Philipse taky běží na Linuxu.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.1.2009 01:04 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    No tak tedy kdyz uz jsme u toho, tak malem bych zapomnel na iPhony, to je dalsich nejakych 7 milionu instalaci Darwina ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    6.1.2009 07:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Ano, já přece netvrdím, že ty iPhony nemáš započítat... ale to nic nemění na tom, že těch linuxových instalací je nakonec stejně více... :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.1.2009 08:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Jasny, Marku, ale jak jsem psal, slo mi o bezna uzivatelska zarizeni pro koncove uzivatele typu smartphone, netbook, notebook, PC... Tam se obavam, ze precejen bude Darwinu vice ;-) Ovsem jestli Nokia zaangazuje Linux do Symbianu neboho ho jim rovnou nahradi, tak to bude asi jina :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    7.1.2009 13:51 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    A televize neni zarizeni pro koncoveho uzivatele?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.1.2009 14:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Jeeeeeee, lidi, vy to proste furt budete rozpitvavat.... to fakt nechapes co jsem mel na mysli?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    MyOwnClone avatar 5.1.2009 15:33 MyOwnClone
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Zkouseli ste to nekdo? Resp. jede to i na non MAC OS X VM's? Na strankach projektu totiz blekotaji, ze to bezi jen na VMware pod Mac OS X...

    I can see I'm gone blind.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.1.2009 09:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Bavil jsem se s vyvojari na IRC a pokud si pamatuju, tak rikali, ze i Player by to mel spustit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    thingie avatar 7.1.2009 00:08 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina

    Nojo, jenže Mac OS X je největší krám z prakticky všech unixů kolem…

    Růžové lži.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.1.2009 08:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PureDarwin Xmas: první krůček nástupce OpenDarwina
    Aaaa, pan je znalec :-D Nebo pises diplomku o flamovani a delas tu pokusy? A nebo jsi verny ctenar blogu Pana Magistra? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.