abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Komunita

    Greg Kroah-Hartman začal používat AI asistenta pojmenovaného gkh_clanker_t1000. V commitech se objevuje "Assisted-by: gkh_clanker_t1000". Na social.kernel.org publikoval jeho fotografii. Jedná se o Framework Desktop s AMD Ryzen AI Max a lokální LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.10 bude Stonking Stingray (úžasný rejnok).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.3.0. S experimentální podporou FLTK 1.4. S příkazem dilloc pro ovládání prohlížeče z příkazové řádky. Vývoj prohlížeče se přesunul z GitHubu na vlastní doménu dillo-browser.org (Git).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:55 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vývojáři v přehledu vypíchli vylepšenou instalaci, podporu senzoru okolního světla, úsporu energie, opravy Bluetooth nebo zlepšení audia. Vývoj lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 18:33 | IT novinky

    Nové verze AI modelů. Společnost OpenAI představila GPT‑5.5. Společnost DeepSeek představila DeepSeek V4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 15:33 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 164 (pdf) a Hello World 29 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1428 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jakub Lucký avatar 12.9.2013 14:50 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Takže Google udělal fork Webkitu a všichni teď přejdeme na Blink a necháme Webkit umřít?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Rezza avatar 12.9.2013 15:53 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Pak se zase pripoji Apple a budou na zacatku ;-).
    12.9.2013 16:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    s/Apple/KDE e.V./
    Rezza avatar 13.9.2013 09:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Myslim ted Apple - je to o tom, ze Apple s Google spolecne na WebKitu nedokazou spolupracovat (a chvili jsem byl ve WebKit security teamu). Ale rozumim tve KDE historii.
    12.9.2013 16:42 Anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Kdyby radši ty idioti přispěli k fungování Gecka pod Qt...
    jiri.one avatar 12.9.2013 20:17 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Přesně tak, to bych taky ocenil.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    13.9.2013 15:34 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    V KDE3 byla Gecko KPart, mozna by stacilo to ozivit.
    Jardík avatar 12.9.2013 16:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Webkit je naho*no, vždyť webkit ani nemá api na správu ssl certifikátů a používá to systémové certifikáty (tuším) přes curl a je to hardcodovaný a nejde to změnit.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 12.9.2013 16:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    BTW chromium používá webkit1, který není multiproces a řeší si multiproces po svým, webkit má 2 api, webkit1 a webkit2, webkit2 je multiproces a async api, znamená to, že blink bude jen jedno sync api a bude zdržovat?
    Věřím v jednoho Boha.
    14.9.2013 12:12 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Možnost zvolit odkud se berou systémové certifikáty? To zní spíš jako otázka pro tvůrce balíčků.
    Jardík avatar 15.9.2013 21:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Co má s tím společného tvůrce balíčků? Ano, čte se to ze systémového adresáře, jde to změnit pro celý systém, ale to je prd platné uživateli, který systémové certifikáty nepovažuje za důvěryhodné a chce si to nastavit pro sebe jinak.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 11:41 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Používání nativní správy certifikátů v systému je jediná správná možnost. Na ten nespravovatelný mrdník zcela mimo systém, co si vyrobila Mozilla, opravdu není nikdo příčetný zvědavý.
    Jardík avatar 16.9.2013 12:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Proč by to měla být jediná správná možnost? Proč by měl správce systému nutit uživatele věřit nějaké CA, které nevěří? Např. taková NSA by ráda, abyste věřili Google CA, zaplatí např. Frantovi Vopršálkovi, aby dával na svoje systémy Google CA certifikáty, aby mohli MITM Jardíka, který pracuje na tom systému. Ano?

    Navíc, pokud mi program umožňuje přidat výjimku a věřit tak certifikátu (to webkit dělá), proč mi neumožní přidat výjimku a nevěřit CA? Jediný důvod je, aby byl usnadněn MITM, protože důvěřováním každému certifikátu přidáním výjimky si o MITM říkáte, ale odebíráním důvěry o MITM přicházíte.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 17:29 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Ano, a Mozilla je ráda, když budeš věřit soudruhům z CNNIC. Jak již bylo napsáno výše, pokud tvoje distribuce neumí konfigurovat certifikáty pro jednotlivé uživatelské účty, běž si zafňukat ke správcům balíčků.
    Jardík avatar 16.9.2013 19:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    To není o tom, že to neumí distribuce, ale o tom, že je v nějakým openssl či gnutls hardcódovaná jedna cesta na systémový adresář a vůbec se to nedívá na konfiguraci uživatele. Pak se to řeší hackama v aplikacích typu "ignorovat rozhodnutí openssl/gnutls a přijmout certifikát". Chyba není v distribuci, ale již v samotných knihovnách.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 16.9.2013 19:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    ... a pak tedy taky v té aplikaci, co dané knihovny používá, přesto že to její vývojář ví a nezvolí lepší alternativu (napsat si to sám :-))
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 19:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No nevím jak u gnutls, ale v openssl to evidentně hardcodované není:
    jerry@tom ~ $ OPENSSL_CONF=/pokus.cnf openssl
    WARNING: can't open config file: /pokus.cnf
    OpenSSL> ^C
    
    (testováno na aktuálním Gentoo)
    Jardík avatar 16.9.2013 20:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Hmm, urobil jsem tedy ~/.config/ssl/openssl.cnf, pak ~/.config/ssl/certs, zkopíroval jsem do .config/ssl skript update-ca-certificates, změnil v něm cesty, aby generoval do .config/ssl/certs a četl nastavení z .config/ssl/ca-certificates.conf, nechal na zkoušku jeden CA, spustil update-ca-certificates, vygenerovalo mi to příslušné soubory v .config/ssl/certs, v openssl.cnf mám nastavenu cestu do toho adresáře.

    A teď hlaví problém ... jak přesvědčím třeba Qupzillu, co používá QtWebKit, co používa Qt, co používá OpenSSL pro SSL ... aby četla z .config/ssl/openssl.cnf. OPENSSL_CONF to ignoruje.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.9.2013 21:02 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Jo, tak v tomhle vám neporadím, reklamace byla na hardcodované cesty v openssl. V tomhle případě to vypadá spíš na hardcodované cesty v Qt (ani přejmenování systémového openssl.cnf to nerozhází), takže bych dotaz směroval spíš tam. Nebo zkusit prošťourat zdrojáky a zjistit, jestli se to v konfiguráku Qt nedá nějak přepsat...
    16.9.2013 21:18 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    Uau! :-(
    $ cat qt-everywhere-opensource-src-4.8.4/src/network/ssl/qsslsocket.cpp
    
    ...
    QList<QByteArray> QSslSocketPrivate::unixRootCertDirectories()
    {
        return QList<QByteArray>() <<  "/etc/ssl/certs/" // (K)ubuntu, OpenSUSE, Mandriva, MeeGo ...
                                   << "/usr/lib/ssl/certs/" // Gentoo, Mandrake
                                   << "/usr/share/ssl/" // Centos, Redhat, SuSE
                                   << "/usr/local/ssl/" // Normal OpenSSL Tarball
                                   << "/var/ssl/certs/" // AIX
                                   << "/usr/local/ssl/certs/" // Solaris
                                   << "/var/certmgr/web/user_trusted/" // BlackBerry
                                   << "/opt/openssl/certs/"; // HP-UX
    }
    ...
    
    16.9.2013 21:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No, co na to říct...

    :-D ??? :-( ??? Dafuq???
    Jardík avatar 16.9.2013 21:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt bude používat engine z Chromia namísto WebKitu
    No jsem slepej. V Qupzille jsem to pořešil. Zrušil jsem systémové certifikáty, vytvořil je v uživatelském profilu sestry, nastavil jsem jí v Qupzille v Preferences - Privacy - Certificate manager, záložka Settings a tam je tlačítko na přidání adresáře, kde to má hledat certifikáty. Bohužel nejdou blacklistovat systémové, takže to musím udělat takto. Firefox jí fungovat bude, ten si to tahá s sebou extra built-in v libnss, stejně jako thunderbird pro s/mime (asi stejně nepoužívá).

    Pro sebe si whitelist dělat nemusím a ve Firefoxu to můžu blacklistovat všechno.

    Kdyby tak v Qupzille bylo zaškrtávátko "nenačítat certifikáty ze systémovejch (čti hardcódovaných) adresářů.

    Bohužel zatím sestře nebude fungovat akregator, pokud tam má nějaký https (jestli o vůbec používá), nebo něco jiný, co čte certifikáty jen z hardcódovaných adresářů.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.