abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:33 | Komunita

Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL). Dnešním dnem je novým vedoucím Sam Hartman.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 22:11 | Nová verze

Po čtyřech měsících od vydání verze 5.5 byla vydána verze 5.6 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Nová verze RawTherapee je k dispozici také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:22 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 svobodné multiplatformní závodní hry SuperTuxKart (STK). Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze především víceuživatelský mód umožňující hrát hru po síti. Videoprezentace nejnovější verze na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 15:55 | Komunita

Ke zhlédnutí jsou videozáznamy grafických rozhraní telefonů, zatím jenom vývojových desek, Librem 5 a PinePhone. Librem 5 za 649 dolarů by měl být aktuálně k dispozici ve třetím čtvrtletí 2019. Při spuštění kampaně se mluvilo o lednu 2019. PinePhone za 150 dolarů by měl být odesílán ve čtvrtém čtvrtletí 2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 20:22 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 6.0.0 byla oficiálně vydána nová verze 6.1.0 správce digitálních fotografií a nově i videí digiKam (digiKam Software Collection, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Vývojáři zdůrazňují nové API pro rozšíření DPlugins nahrazující KIPI. Ke stažení je také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 19:55 | Nová verze

Byla vydána verze 1.16.0, tj. první stabilní verze nové řady 1.16, multiplatformního multimediálního frameworku GStreamer (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit vylepšení podpory WebRTC nebo AV1. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 11:55 | Nová verze

Po více než 3 letech od vydání verze 1.3.0 byla vydána nová stabilní verze 1.4 multimediálního přehrávače MPlayer (Wikipedie). Nejnovější verze přináší kompatibilitu s verzí 4.1 a také s aktuální vývojovou verzí multiplatformní multimediální knihovny FFmpeg (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
18.4. 23:55 | Komunita

Mozilla oznámila, že projekt Things byl přejmenován na WebThings. Nové jméno by mělo zdůraznit, že se nejedná pouze o projekt IoT (Internet věcí), ale o WoT (Web věcí). Současně byla vydána WebThings Gateway (GitHub) ve verzi 0.8 pro Raspberry Pi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.4. 21:11 | Nová verze

Byl vydán balík KDE Aplikace ve verzi 19.04. Shrnuje práce za poslední čtyři měsíce: opravy chyb, mj. ve správci souborů Dolphin, prohlížeči dokumentů (nejen PDF) Okular nebo prohlížeči obrázků Gwenview – tyto dostaly např. lepší podporu dotykových obrazovek. Významného přepracování se dočkal editor videa Kdenlive.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
18.4. 16:22 | Nová verze

Byla vydána verze 19.04 linuxové distribuce Ubuntu a oficiálních odnoží Ubuntu Budgie, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Kódový název Ubuntu 19.04 je Disco Dingo. Přehled novinek a odkazy ke stažení v poznámkách k vydání. Ubuntu 19.04 bude podporováno 9 měsíců, tj. do ledna 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
Používáte headset pro virtuální realitu?
 (1%)
 (3%)
 (1%)
 (19%)
 (0%)
 (75%)
Celkem 221 hlasů
 Komentářů: 12, poslední 18.4. 01:19
Rozcestník

Raspberry Pi Model B+

Nadace Raspberry Pi představuje Raspberry Pi Model B+. Nejnovější model jednodeskového počítače Raspberry Pi má 40 GPIO pinů, 4 USB 2.0 porty, Micro SD, nižší spotřebu, lepší audio a lepší uspořádání. Cena modelu B+ je stejná jako cena modelu B (35 $).

14.7.2014 11:22 | Ladislav Hagara | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

14.7.2014 12:04 jozinzbazin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Raspberry Pi byl první průkopník, ale tím bohužel končí.

I vylepšený model není nijak úžasný, v porovnání s konkurencí. Například s Bannana Pi, které stojí +- stejně.
http://www.bananapi.org/p/product.html
700 MHzvs. 1 GHz dual-core
512 MB RAMvs.1 GB RAM
100 MBit NICvs. 1 GBit NIC
no ATAvs.1x S-ATA
14.7.2014 12:36 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Pokracujeme:
HDMI-CECvs.HDMI bez CEC
oficialny Raspbianvs.ohackovany Raspbian so starym kernelom
funkcne HW dekodovanie videavs.nic
funkcne XBMCvs.nic
rozne krabicky a pod.vs.nic
14.7.2014 13:32 jozinzbazin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
HDMI-CEC nemá, má ale IR (pro někoho volba)
Raspbian - podpora pro Allwinner A20 SoC je přidávána do aktuálního kernelu, takže pouze otázka času
Fedora 21 arm verze tam poběží bez hacků
HW dekódování videa - stejný SoC s GPU jako cubietrack, který to má, takže by měla být i zde
XBMC - nevím, proč by zde nemělo být funkční, ale i kdyby, není to jediný use case
krabičky - format factor s rozmístěním konektorů je stejný jako RPi, takže jich je dostupných dostatek
14.7.2014 13:54 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Dekodovanie videa to ma - ale funguje to niekomu? To je ta podstatna vec: Raspberry Pi kupis, nainstalujes Raspbian a mozes pouzivat. Ked chces prehravat video, tak staci pouzit "apt-get install omxplayer".

Ma to ine rozmery a dalsie konektory, takze to do krabicky pre Raspberry Pi nevojde. Vid http://raspi.tv/wp-content/uploads/2014/04/DSC_0621_1500.jpg
14.7.2014 14:30 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Když tady řešíš tu krabičku, ty původní ti budou s novým modelem fakt hodně platné. Viz fotky - model B vs. model B+ :-P
14.7.2014 15:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
To je pravda. Ale model B sa bude nadalej vyrabat. A nepochybujem o tom, ze krabicky na B+ coskoro budu.
14.7.2014 14:52 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Doplnit IR přijímač k RPi za pár korun není problém.
14.7.2014 16:04 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
HDMI-CEC je hlavne obojsmerne rozhranie, takze sa z Raspberry Pi daju ovladat pripojene zariadenia. Napriklad zapnut televizor. S vypnutim je to horsie, napr. LG to nepodporuje...
14.7.2014 16:11 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tak já ovládám XBMC přes IP a LG přes RS232, takže mě IR netrápí (a moc velkým fanouškem HDMI CEC nejsem), ale říkal jsem si, že by se to někomu mohlo hodit.
14.7.2014 16:25 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tiez budem musiet pouzivat ovladanie cez RS232 na LG, lebo inak je jedina moznost vypnut signal (tvservice -o) a cakat 15 minut, kym sa televizor vypne...

Nasiel som lg-tv-command, skompiloval a funguje. Pouzivam USB-RS232 prevodnik s PL2303.

Ale nove televizory sa uz nerobia s RS232. Tym padom treba najst nieco, kde HDMI-CEC funguje lepsie. Mozno Panasonic?
14.7.2014 16:55 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
No... do USB portu novějších LG je možné vrazit Aten UC232A (v televizi je driver) a ovládat ji přes RS232. S jedním drobným zádrhelem - v pohotovostním režimu ta televize vypíná USB porty, takže ji není možné přes ten RS232-USB převodník zapnout. Takže pro zapínání je potřeba IR.

Ještě Sharpy se dají zapnout po RS232/IP, ale EU modely nepodporují povel RCKY (remote control key), který doplňuje spoustu povelů jako kurzorové šipky, Guide, Info, Vol+, Vol-, Menu atd. atd.

Panasoniky by měly taky podporovat RS232 (přes servisní port), oficiálně je protokol pouze pod NDA, ale je snad stejný nebo velmi podobný jako pro jejich projektory a leccos se dá dohledat. Ony teda podporují i ovládání přes síťové rozhraní, ale jen US/JP modely podporují Wake On LAN pro zapínání.

Někdo mi tvrdil, že přes IP ovládá (a hlavně zapíná*) i Samsung a přes RS232 se dají ovládat i některé řady Loewe.

*Dost často právě je problém s tím zapínáním - aby výrobci splnili nějaké zelené energetické normy pro režim standby, tak se snaží povypínat, co se dá.

Celkem dost informací se dá dohledat třeba na remotecentral.com.
14.7.2014 16:58 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tohle je taky dobrý zdroj: LG RS232
14.7.2014 18:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Dakujem za super informacie.

V principe mi staci len zapnutie a vypnutie, maximalne este prepnutie vstupu. Keby to niektory TV zvladal spolahlivo cez HDMI-CEC, tak by to bolo idealne (netreba ziadne prevodniky ani vyrabat kable)... Sice kvoli existujucim LG musim RS232 kazdopadne pouzit, ale dalsie TV by sa dali kupit ine.
15.7.2014 10:38 tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Nebylo by nejjednodussi na seriovy port pripojit rele a pripojovat/odpojovat televizi od site?
mikirc avatar 15.7.2014 10:46 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Nebylo by jednoduší nevypínat PC pomocí systému, ale vypínačem na zdroji?
Byl jednou jeden...
15.7.2014 10:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Nebolo, lebo niektore televizory po obnoveni napajania ostanu v standby. A obcas treba napriklad prepnut vstup.
16.7.2014 17:17 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Samsung vypínání přes CEC podporuje. Jestli tedy není problém v CEC toho Raspberry (nemám Raspberry, ale HDMI-CEC adaptér do USB).
mirec avatar 14.7.2014 16:23 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+

Nech sa na mňa nikto s raspberry nehnevá ale je tu situácia podobná MS windows. Všetci kričia my sme lepší lebo máme podporu všetkého možného, ale reálny produkt stojí za ... Najlepšie možné riešenie by bolo podľa mňa postupne sa odpútať od predstavy ARM == raspberry a robiť distribúcie tak, aby fungovali na celej rodine ARMov s malou modifikáciou spočívajúcou v rôznom kerneli / ovládačoch, ale zvyšok by mal viac-menej ostať.

Inak ešte k banana pi ... radšej by som keď už v podobnej cene kúpil niečo podobné tomuto, kde GPIO nie sú osekané na vzor raspberry. Ako ultimatívnu hračku by som odporúčal samozrejme Odroid U3.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
14.7.2014 16:30 K>
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
jenze problem je ty ARM cipy se lisi hodne.
14.7.2014 16:36 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Napriklad na ten spominany Banana pi sa vraj da pouzit aj normalny Debian s vlastnym kernelom.

A prave v tom kerneli je problem. Ziadna distribucia nebude vydavat 150 kernelov pre rozne zariadenia, kazdy v inej verzii a s inou binarnou srackou.
Jendа avatar 14.7.2014 16:37 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ano, a co to je? Například v Cubianu je 3.4.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
14.7.2014 19:01 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Asi nejde asi tak o konkrétní verzi, ale o patche a drivery, které z různých důvodů nejsou ve vanilla. To je problém asi všech ARM SoC, i když je CPU jádro třeba totožný Cortex-A9, tak periferie bývají všechno možné.

K tomu člověk potřebuje device tree, který by sice tenhle problém měl teoreticky řešit - použití stejného jádra pro různé ARM systémy - jenže i v těch kernel git repozitářích pro jeden konkrétní HW dochází k tomu, že se device tree struktura mohutně mění, takže co fungovalo v 3.9 už nefunguje na 3.10 a podobně. Obzvlášť to bolí u ARM SoC s FPGA částí, kde pak přestávají fungovat nástroje, které generují příslušné části device tree pro periferie na FPGA. Obecně to ale k nějaké stabilizaci a standardizaci na úrovni kernel+dts směřuje, to zas jo.
mirec avatar 14.7.2014 18:35 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+

1. lepšie než vytvárať distribúciu na každý ARM samostatne
2. zmeny ktoré vyžaduje dané zariadenie sa dajú pekne naskriptovať a vybuildovať celá skupina obrazov pre rôzne zariadenia

Samozrejme ideálna situácia by bola keby ARM malo niečo pomocou čoho sa dá rozpoznať hardvér a podľa toho natiahnuť drivery, ale žiadna väčšia snaha o zjednotenie tu na obzore nie je.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Jendа avatar 14.7.2014 18:38 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
1. lepšie než vytvárať distribúciu na každý ARM samostatne
Tak on ten Cubian má normální debianí repa. Raspbian je zvlášť proto, že ten SoC na RPi nepodporuje některé instrukce, se kterými je zkompilovaný Debian. Na druhou stranu nebránil bych se, kdyby některé balíčky byly extra zkompilované s march=native.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
Rezza avatar 14.7.2014 18:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ve Fedora se o to snazime a to ne 150 kernelu, ale jeden. Jen to samozrejme trva pak - spravna cesta pres upstream atd.
little.owl avatar 14.7.2014 19:48 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Jenze takhle to vetsinou nefunguje u embedded procesoru. Temer kazdy vyrobce SoC si udrzuje vlastni branch kernelu s tunou patchu za ktere by mainstream prizabil a k tomu kupu binarnich blobu. Cokoliv jineho je nepodporovane a netestovane.
$ man rtfm
Petr Tomášek avatar 14.7.2014 20:58 Petr Tomášek | skóre: 38 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
řešením by mělo být device tree, prostě udělají se obecné ovladače a device tree k nim popíše ony 'prozaické detaily'...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Rezza avatar 18.7.2014 14:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
No pisu, ze to pak celkem dlouho trva - protoze je tam prave snaha dostat po vlastni ose do upstreamu ty neakceptovatelne patche.
17.7.2014 02:33 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ziadna distribucia nebude vydavat 150 kernelov pre rozne zariadenia, kazdy v inej verzii a s inou binarnou srackou.
Hlavní problém je v tom, že u ARMů není klasická enumerace zařízení jako na PC přes PCI(e) sběrnici, ale jádro dostane seznam zařízení dopředu - buď přes strom zařízení (který se přechroustá do binární databáze a přifaří k binárce jádra), nebo se načte z vnějšku, buď z konfiguračního souboru (přes bootloader) nebo z NVRAM. Tydíž bylo by sice možné udělat univerzální jádro pro určitou rodinu zařízení, ale uživatel by musel naprosto přesně vědět, jakou verzi s jakou výbavou a konfigurací zrovna má, stejně jako kdysi dávnou u PC v dobách před PnP, kdy se musely ručně nastavovat porty, IRQ a DMA.
17.7.2014 19:19 sigma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tak. Pokud by stačilo ke každému zařízení přibalit device tree, tak už by to byl akceptovatelné stav. Jenže to by se předtím musely drivery z těch 150 externích git stromů (pomalu každá ARM platforma si udržuje svůj s hromadou patchů) dostat do jednoho, a musela by se držet nějaká dlouhodobější kompatibilita device tree struktury - ne že na každou druhou verzi kernelu je to potřeba přepsat. Ale snad se to časem nějak stabilizuje. Ono zas držet zpětnou kompatibilitu v release-early prostředí je dost nákladné a vede to na nepěkná řešení.
18.7.2014 09:32 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Presne tak. Mnoho ludi nadava na kompatibilitu x86 a tiez na BIOS a ACPI. Je to sice bordel - ale to je prave to, co robi x86 skutocnou architekturou a umoznuje, aby jeden kernel fungoval na 486 z roku 1989 aj Xeone z roku 2014.
14.7.2014 15:15 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tohle by mělo mít form factor bližší původnímu RPi (pro někoho plus, pro někoho mínus) HummingBoard Ale ta cena...
Jendа avatar 14.7.2014 16:34 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Například s Bannana Pi, které stojí +- stejně.
Kde ho koupím za 900 Kč včetně DPH a poštovného? (serious question, počítat na RPi realtime FFT je za trest)
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
Limoto avatar 14.7.2014 19:55 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
(nezkoušel jsem a nic o tom nevím) Zkoušels tohle?
Jendа avatar 14.7.2014 21:13 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Hustý, kouknu.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
14.7.2014 21:43 LKG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Já si nemůžu pomoct, ale co je to za FFT, že to RPi nedá ? Poslední dobou se mě zdá, že procesor je tam jak sviňa, ale pomalé a zabugované drivery pro linux to prostě brzdí, a ten výkon někde utíká. Běžně dělám na Cortex-M4F na 168 nebo 204 MHz docela dost DSP prasáren na basebandu z I2S kodeku, a na rychlost FFT nebo filtrací si nemůžu stěžovat. Když se použije loop unrolling, SIMD, kruhovej pointer a další blbiny, tak se dá dostat téměř na výkon normálního DSP na stejným kmitočtu (a že jsem se něco napoužíval ADSP-21489 a jeho předchůdců). Vždyť jsme to dřív všechno dělali pod DOSem na 486DX2 na 66 MHz nebo ještě na horším železe.

Na RPi jsem zkoušel rozjet program na bare-metal, a ten kmitočet je tam sakra znát, navíc to má VFP. Vždyť to má proboha základní takt 700 MHz. Na druhou stranu jsem tuhle v Norimberku držel v ruce linux nastartovanej právě na Cortex-M4F, a nestačil jsem se divit jak je to vyladěnej responzivní systém. Akorát je na tom RPi pakárna rozjet periferie, ještě že je na to dokumentace. I tak to bolelo.

RPi má tisíc a jedno využití, ale vždycky mi to přijde, že se snažím drbat levou rukou na pravý straně hlavy.
little.owl avatar 14.7.2014 21:48 little.owl | skóre: 22 | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
tak se dá dostat téměř na výkon normálního DSP na stejným kmitočtu
Ani nahodou, treba jadro TMS320C6x vam roznese Cortex A8/A15 i s NEONem na stejne frekvenci v zubech.
$ man rtfm
15.7.2014 07:12 LKG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Netřeba to brát doslova, i když jsem s jádry TMS320C6x nedělal, vím, že zrovna TI dělá velmi výkonné DSP. Firma jela na Analog Devices, dělal jsem svého času i s ADSP-TS201. Bavil jsem se o zpracování relativně low-rate baseband dat, a když vezmu počet instrukcí na operaci, dá se ADSP-21489 solidně přiblížit, i když dost záleží na algoritmu. Není to stejné, Cortex-M4F je pomalejší, ale MNOHEM levnější.
Jendа avatar 15.7.2014 04:22 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Já si nemůžu pomoct, ale co je to za FFT, že to RPi nedá ?
No takhle: hodilo by se umět na tom přijímat paralelně ~10 FM kanálů. Takže asi chci channelizovat výstup z rtl-sdr (nebo nejlépe rovnou ze dvou). To znamená spočítat nad 2-4 MS/s FFT, rozsekat to na kousky a udělat zpětnou FFT. Pak se to prožene FM demodulátorem a spočítá se znova FFT a vyhodnotí se podle získaného spektra, jestli je to zajímavé. Pokud ano, tak se to uloží na kartu.

Další možnost je násobit získaný komplexní signál ze SDR sin(shift) a cos(shift) a pak to FIR filtrovat. To ale znamená na každý kanál 4 MS/s komplexního násobení a pak ještě FIR filtr (řádu 128), což už asi nedám, ale ještě jsem to nezkoušel.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
Jendа avatar 15.7.2014 04:28 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
(Ta druhá FFT by šla ušetřit, protože zrovna v této aplikaci se umí rozhodnout o zajímavosti signálu ještě před jeho demodulací. Ale to je jedno, protože ta druhá FFT se dělá už jenom na 25 kHz širokém kanále, takže je to v pohodě.)
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
15.7.2014 07:15 LKG
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
FIR decimátor nemá smysl ani zkoušet. Overlap-add nebo overlap-discard bude daleko rychlejší. Já měl za to že je to nad I2S audiem. Taky mě mohlo napadnout že je za tím RTL-SDR. To má max. tuším 3.2 MS/s.
Thunder.m avatar 15.7.2014 16:09 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Na to jedině SSE instrukce, má je už dnes každý atom a výkon je dostatečný na 20 demodulovaných kanálů najednou při 3Msps
Jendа avatar 16.7.2014 02:34 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Už na to něco máš? Demoduluješ gnuradiem nebo něčím víc lowlevel?
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
14.7.2014 12:10 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Spinane menice a lepsie napajanie USB portov je super.

MicroSD je vsak velke MINUS :( Zivotnost MicroSD kariet je dost pochybna.
Pavel Čejka avatar 14.7.2014 14:57 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Opravdu? Používám jich několik a dovolil bych si tipnout, že problém spíš může být v obecném šizení a "vylevňování". Chcíplé jsem viděl obojí.

Co zabrání výrobci, aby stejné čipy (byť v jiném pouzdře) nepoužil i u větší varianty? Resp. aby větší varianta nebyla totéž s plastem navíc?

Jinak to napájení považuju za veliké plus vzhledem k občasným potížím s USB WiFi a samozřejmě spotřebou z baterií.
Jendа avatar 14.7.2014 16:36 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Nejsou dneska alespoň ty menší SD karty jenom MicroSD v nerozebíratelném plastovém obalu?
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
Pavel Čejka avatar 14.7.2014 20:26 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+

Tipuji, že spíš ne vzhledem k technologii Micro SD a vzhledem k tomu, že se uvnitř normální SD karty dají stále ještě najít IO podobné tomuto http://1.bp.blogspot.com/-xLTNoB9kPt8/Tyqh0ZhnJ3I/AAAAAAAAC_s/giHk3TGHm1E/s1600/2.jpg Nedávno jsem zkoumal poškozenou 64GB SD a vypadalo to uvnitř velmi podobně.

Zatímco pouzdro Micro SD je podobné technologicky spíš pouzdru těch IO uvnitř. http://www.geek.com/wp-content/uploads/2009/08/snappedsd-559x440.jpg

Na druhou stranu, malé kapacity se velice často prodávají v bundlu micro SD + redukce SD (něco jako tohle https://blog.noq2.net/micro-sd-card-adapter-surgery.html) + čtečka USB

Zajímavý je i tento zápisek http://www.bunniestudios.com/blog/?page_id=1022 o zkoumání častěji vadných SD karet od značkovače (Kingston), které jsou možná i prodávané jako jeden model, ale přitom pocházejí z různých sérií od jiných OEM výrobců.

Nicméně u Raspberry Pi bude krom spolehlivosti zajímavá i kompatibilita (občas někdo reportuje kartu, ze které nenabootuje) a rychlost (není class 10 jako class 10) ... napoví třeba tenhle test http://pctuning.tyden.cz/hardware/disky-cd-dvd-br/28456-velky-test-64gb-sdxc-a-micro-sdxc-pametovych-karet

Petr Tomášek avatar 14.7.2014 21:02 Petr Tomášek | skóre: 38 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
No, von je hlavně jakýkoliv *SD konektor velký průser, pokud na tom má běžet systém. Pro fotky a podobný blbosti, prosím. Ale stačí s tím párkrát zachrastit a už je systém v pr... a musí se rebootovat (lépe řečeno vypnout z napájení a zase zapnout)...

To fakt tam nemohli připájet nějaký eMMC, či tak něco? :-/ Třeba vedle toho SD socketu...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
14.7.2014 21:08 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Mohli, ale zvysilo by to cenu a chybovost.
16.7.2014 03:59 pc2005 | skóre: 37 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Asi chtěj šetřit místo, ale SD karta by byla fakt mnohem víc flexibilnější (přes adaptéry).
14.7.2014 15:45 Tassadar | skóre: 11 | blog: Lorris | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Neví někdo jak je to s těmi USB? Když jsem to kontroloval naposledy, tak byl ethernet a všechny USB připojené přes extra čip na desce, který byl k SoC připojený přes jedno USB-OTG. Jestli je to tak pořád, tak rychlost těch USB nebude nijak úžasná :/
return 4;
14.7.2014 16:02 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ten SoC ma len jeden USB port, takze sa to inak urobit neda.

Raspberry Pi model A ma ten jeden USB port priamo vyvedeny na konektor.

Raspberry Pi model B ma na tom USB porte pripojeny SMSC LAN9512, co je dvojportovy USB HUB integrovany so sietovkou.

Raspberry Pi model B+ ma SMSC LAN9514, co je to iste ako LAN9512, akurat ma 4 USB porty.
14.7.2014 16:44 Luko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
ako je to riesenie zo zatazov tych 4 usb portov naprikklad ak by som pripojil usb klavesnicu mysku a wifi mimini kluc ? dik a tiez pls dajte typ na wifi kluc co funguje pod raspbianom bez nejakych nutnosti kompilovat kernel modul. dik.
14.7.2014 18:34 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Normalne - tak ako ked si k PC pripojis USB hub a do neho zariadenia - pokym neprenasas velke mnozstvo dat, tak si ani nevsimnes, ze to nie su samostatne porty.

Mys a klavesnica ma minimalne naroky na datovy prenos, takze to bez problemov pojde.
Jendа avatar 14.7.2014 18:40 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
RPi (verzi B, B+ ještě nemám) napájím přes hřebínek a pak mám ještě připájené napájení paralelně přímo na USB. 3G modem to totiž občas nedávalo.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
14.7.2014 19:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Mne to USB 3G modem (Huawei E220) zvladalo - zdroj 5V/2A normalne cez Micro USB. Ale je mozne, ze ked by bol slabsi signal, tak by to robilo problemy. V tom pripade by som asi premostil poistku na vstupe - je na nej velky ubytok napatia.
14.7.2014 19:45 frantisek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
pouzivam rt5370 (nastaveni) ;)
Petr Tomášek avatar 14.7.2014 21:05 Petr Tomášek | skóre: 38 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ale fuuuj, jenom 2.4GHz pásmo? Kde žiješ. A navíc, 802.11b/g/n bez MIMO je pakárna. Jediný, čím se dosahujou slušnější rychlosti je 40MHz pásmo namísto 20MHz, což znamená, že jedno zařízení efektivně zasere celý 2.4GHz pásmo...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
15.7.2014 10:22 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ale fuuuj, jenom 2.4GHz pásmo?
Ale fuuuuj, WiFi? :-P
15.7.2014 14:11 priman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tohle mám na Raspbianu a funguje vše out-of-box. http://www.ebay.com/itm/171324064404?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Conscript89 avatar 15.7.2014 14:17 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Ja mam "Edimax EW-7811Un", ostatne mam pocit ze jde o prakticky totoznou vec. Bohuzel s nim nejde vytvorit v Linuxu AP (prinejmensim pomoci hostapd ne).
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
15.7.2014 09:58 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
V době, kdy ostatní desky mají standardem 1GB RAM a některé i dvojnásobek, gigovou síťovku a sata, teda nic moc, čekal jsem významnější vylepšení. uSD karta bez komentáře :-(
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
15.7.2014 11:16 K>
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
jo, ale ostatni desky taky stoji aspon 2x vice. sice taky maji vice periferii, ale uz je to proste jina (neporovnatelna) cenova kategorie. ne kazdy chce/potrebuje sata atd.
15.7.2014 12:37 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Presne tak. Nepotrebujem SATA ani gigovu sietovku (stacila by aj 10mbit) ani giga RAM (stacilo by 256 MB). Potrebujem, aby sa k tomu dala kupit krabicka, aby OS fungoval a aby to bolo za rozumnu cenu.
15.7.2014 14:46 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
krabička,banán

Sata, když už je, tak ji využiju, ale 1GB RAM už kvůli spolehlivosti určitě, pokud má ta věc streamovat obraz z více kamer, rychlej cpu se taky hodí a síťovka, to je snad jasný.
Tady je banán za 49USD, to mám litr v českejch, nový raspberry od rs nebo farnellu vyjde i s poštovným a daní o dost dráž. Někde se stala chyba.
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
Josef Kufner avatar 15.7.2014 15:52 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
To víš, že se pro to využití najde, ale pro spoustu užití to prostě není potřeba a bezproblémová podpora a vyladěný systém je mnohem důležitější.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 15.7.2014 19:25 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tady je banán za 49USD, to mám litr v českejch
+ 200 DPH + 150 České poště
nový raspberry od rs nebo farnellu vyjde i s poštovným a daní o dost dráž
Já ho vidím na Farnellu za 890 s DPH + 150 poštovný, u toho poštovnýho jsme se navíc rozdělili s ostatními, kteří také kupují něco z Farnellu.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
16.7.2014 07:07 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Toy, price 4USD, nazdar! :-D
u těchhle malejch věcí na to celníci skočej úplně v pohodě, protáhnul jsem i radiostanici za 2500,- :-)
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
Jendа avatar 16.7.2014 08:58 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Já jsem přesně takhle neprotáhnul GPS modul.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
16.7.2014 13:11 Jirka | skóre: 24
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Stane se, když to jednou neprojde, ještě neznamená, že to příště nezkusím zase. :-)
Dokud to funguje, nešťourej se v tom!... Jak opravit vadnou SD kartu
17.7.2014 14:37 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Jenom se zeptám, ten GPS modul po GPRS komunikuje nějakým rozumným protokolem? Chtěl bych to použít s traccarem.

Z.
Jendа avatar 17.7.2014 16:52 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Netuším, přišlo to, ale ještě jsem to nehackoval. Ale také doufám, že to tak půjde.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
18.7.2014 13:04 Zett | skóre: 14 | blog: Dell_PowerEdge_1800
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tak mi prosím dej vědět, docela by mně to zajímalo, já už takhle koupil jeden gps tracker který měl fungovat, ale použitý protokol byl nějaký zmetek a používám to zatím jen přes SMS.

Z.
Jendа avatar 18.7.2014 23:50 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
Tak kamarád tvrdí, že si mám nainstalovat http://www.traccar.org/.
I was just trying to exit Vim and all of this happened!
19.7.2014 12:34 Zdeněk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Raspberry Pi Model B+
A mě 5. 7. 2014 přišlo Raspberry Pi B. No mohl jsem si počkat

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.