abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    včera 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.11. 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 339 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.3.2011 08:44 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Tato změna vývoj podle Stevense...
    Tomáš Bžatek avatar 6.3.2011 20:46 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Jo ta veta je divna. Asi neumim cesky. (Ehm, mel bych priznat Moravskou narodnost, ne? :-) )
    Koupim litajiciho tucnaka
    6.3.2011 10:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Neni to zrovna nejkrasnejsi reseni pod sluncem, ale kdyz jim Oracle docela seredne leze do zeli, tak chapu, proc to musej delat.
    7.3.2011 12:28 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Kdo vi jak se to bude vyvijet dal. Oracle koupil Solaris a RH vydal RHEL6. Certifikace OracleDB na RHEL6 nejenze jeste neni, ale ani se o ni nemluvi.
    7.3.2011 00:15 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Zajímavé. GPLv2 říká:
    The source code for a work means the preferred form of the work for making modifications to it.
    Což něčeho, co je interně udržováno jako množina patchů oproti vanilla kernelu, jsou poměrně evidentně jednotlivé patche, nikoliv jejich slepenec.
    Bilbo avatar 7.3.2011 01:35 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    To by pak mohlo znamenat, že pokud si tohohle všimnou i další lidi a začnou do redhatu šťouchat, že s tím holt redhat bude muset přestat.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    7.3.2011 08:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Což něčeho, co je interně udržováno jako množina patchů oproti vanilla kernelu, jsou poměrně evidentně jednotlivé patche, nikoliv jejich slepenec.
    Tvoje evidentně chce hodně velký logický skok. GPL říká, že musíš dát zdrojáky ke svým změnám. To Red Hat dělá, protože zdrojáky k jejich jádru stáhnout jdou. Do způsobu, jakým došlo ke změně mezi vanilla jádrem a jejich jádrem, ti nic není.

    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Quando omni flunkus moritati
    7.3.2011 09:50 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    GPL říká, že musíš dát zdrojáky ke svým změnám.
    To je jistě pravda, ale pravidlo, které jsem citoval, neříká pouze to. Například určitě zakazuje úmyslně zdrojáky zamlžovat (pokud by třeba někdo ze zdrojáků, které distribuuje, vyházel všechny mezery a vše slepil na jeden dlouhatánský řádek, nezáleželo by na tom, jestli to jde zkompilovat nebo ne – v případném soudním sporu by musel dokazovat, že program sám vyvíjí v této formě nebo že to je alespoň v jeho oboru činnosti běžné.) Není slepení patchů velice podobný druh zamlžení?
    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Svatej tučňáku, proč bych to dělal???
    7.3.2011 10:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    v případném soudním sporu by musel dokazovat, že program sám vyvíjí v této formě nebo že to je alespoň v jeho oboru činnosti běžné
    to není tak jednoduché - interní postupy zas spadají pod ochranu typu obchodní tajemství atd., a GPL v tomto nemůže jít nad zákon

    krom toho, tebou citovaný kousek mluví o samotném zdrojovém kódu, nejsem si vůbec jist, jestli jej lze aplikovat na organizaci patchů - já jej chápu tak, že to, co se programátorovi objeví v jeho oblíbeném editoru, a co bude upravovat, musí být v preferované (čtu "neobfuskované") podobě, ale neříká nic o tom, co všechno má být mezi originálním a novým zdrojákem
    Btw. nepracuješ náhodou pro Novell?
    Svatej tučňáku, proč bych to dělal???
    tak jsem si rozkliknul homepage, abych se ujistil, že stále děláš to nejlepší, co můžeš ... a koukám na nějaké novinky v osobním životě, chjo, k některým se ty drby holt ne a ne šířit, tož aspoň opožděně gratuluju, brum
    7.3.2011 15:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Řekl bych, že musíš dodat ten zdroj, z kterého byla zkompilována binárka, kterou jsi vydal.
    Bilbo avatar 7.3.2011 20:05 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Ne, ale pokud by někdo měl na výběr jestli vydá do svět nějak zamlžené zdrojáky, nebo je vydá nezamlžené ale obsahující obchodní tajemství, tak by je nemohl vydat vůbec. Zalžené proto, že by porušil GPL a tímpádem šířil nelegální kopie programů (zákon), nezamlžené proto, že obchodní tajemství (možná taky zákon)

    IMHO obchodní tajemství v GPL softwaru se dá řešit tak, že se např. do komentáře místo textu obsahujícího tajemství šoupne text typu "Viz interní wiki, článek XYZ" a něktěré věci (dokumentace) jsou pak drženy mimo zdrojáky a nepublikovány.

    Tipnul bych, že workflow redhatu zůstal stejný (někde mají git repozitář, na něm produkční větve které tam nalepují), akorát místo toho aby checkoutli vanilla kernel a přes git-format-patch tam přidali sérii patchů mezi vanilla a větví tak checkoutnou místo toho rovnou tu větev.

    "Preferovaná forma modifikace" by pak byl asi konečný stav větve (na který se prostě nabalují další a další patche, následované commit a push), na druhou stranu při git-rebase dochází občas k modifikaci minulosti a jsou přepisovány (případně odebírány) patche mezi novou verzí vanilla a vývojovou větví, takže s uvážením tohohle by pak preferovaná forma modifikace byl prostě pouze a jedině celý .git repozitář.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    9.3.2011 13:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Ne, ale pokud by někdo měl na výběr jestli vydá do svět nějak zamlžené zdrojáky, ...
    ale ty zdrojáky samy o sobě nijak zamlžené nejsou - chybí (resp. je určitým způsobem znehodnocena) jenom informace, jak se z těch starých staly nové
    "Preferovaná forma modifikace" by pak byl asi konečný stav větve (na který se prostě nabalují další a další patche, následované commit a push), na druhou stranu při git-rebase dochází občas k modifikaci minulosti a jsou přepisovány (případně odebírány) patche mezi novou verzí vanilla a vývojovou větví, takže s uvážením tohohle by pak preferovaná forma modifikace byl prostě pouze a jedině celý .git repozitář.
    opravdu mi není jasné, z čeho toto odvozuješ ... proč tedy FSF nebo gpl-violations nežalují ty tisíce firem, co používají GPL software ve svých produktech, a zdrojáky mají zastrčené někde na webu "aby se neřeklo" jako jeden tarball bez jakékoliv VCS historie, přestože interně to mají v svn, v clearcase, atd.?
    7.3.2011 20:21 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    musí být v preferované (čtu "neobfuskované") podobě,
    No právě. A jeden z poměrně smysluplných pohledů je, že splácnutí hromady patchů (což je podoba, v níž to spravuje Redhat) do jednoho velkého je forma obfuskace. Navíc se sami nechali slyšet, že je to jako obfuskace míněno ;)
    9.3.2011 13:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    A jeden z poměrně smysluplných pohledů je, že splácnutí hromady patchů (což je podoba, v níž to spravuje Redhat) do jednoho velkého je forma obfuskace. Navíc se sami nechali slyšet, že je to jako obfuskace míněno ;)
    vo tom žádná - akorát mi schází ten logický krok, případně dovysvětlení mé neznalosti angličtiny, podle kterého se ta pasáž GPL vztahuje i na ty patche, a ne jenom na výsledný kód
    9.3.2011 19:24 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Důležité je podle mého názoru to, v jaké formě je dílo vyvíjeno – pokud ho opravdu autoři udržují jako sadu patchů a kompilační proces obsahuje i automatické poskládání patchů, pak je preferovaná forma ta množina patchů, nikoliv zdroják vzniklý jejich složením (který v tom všem vystupuje pouze jako jeden z mezivýsledků, podobně jako výstup Céčkového preprocesoru).

    Naproti tomu pokud si někdo udržuje historii v nějakém VCS, tak modifikuje pouze nejnovější verzi a zbytek je pouze záznam minulosti. Takže preferovanou formou je aktuální stav.
    Bluebear avatar 7.3.2011 00:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Řekl bych, že je to poněkud prasárna. :-)

    Na druhé straně na hrubý pytel hrubá záplata; Oracle jsou taky pěkné k***y.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.3.2011 11:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat opravdu ztěžuje práci Oraclu
    Bohužel to vypadá, že Oracle není jediný, komu to komplikuje práci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.