abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Red Star OS je založený na Fedoře

    MojeFedora.cz informuje, že severokorejský Red Star OS je založený na Fedoře. Florian Grunow a Niklaus Schiess přednášeli (YouTube, pdf) o Red Star OS na konferenci 32C3 (Chaos Communication Congress).

    4.1.2016 01:32 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ⧠ A = 0 avatar 4.1.2016 01:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Proč tomu říkáte Red Star OS, když se zjevně v originále jmenuje 붉은별 (Pulgŭnbjŏl)? A nikde se mi nepodařilo dohledat, že by šlo o nějaký oficiální překlad.
    Nevolte zmrdy.
    4.1.2016 03:41 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Mrkni na to video, červená hvězda a pojmenování balíčků zkratkou rs.
    4.1.2016 08:07 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Google to prekladá ako červená hviezda, tak tomu každý hovorí červená hviezda. S tým nič neurobíš, ani keby si rozumel po severokórejsky.
    ⧠ A = 0 avatar 4.1.2016 09:54 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Což o to, ono to znamená červená hvězda. Takže bych třeba pochopil, že to někdo chce za každou cenu překládat a bude tomu v českém textu říkat Červená hvězda. Ale nechápu, proč se to má „do češtiny“ překládat jako Red Star OS.
    Nevolte zmrdy.
    4.1.2016 10:14 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Protože pak by nikdo nevěděl, o co jde. Microsoft taky nepřekládáme jako Mikroměkký.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    4.1.2016 14:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Správně! Když už se to překládalo, tak "malý, měkký".. ;-)
    Conscript89 avatar 5.1.2016 09:47 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    maly je mili, ne? To pak bude pidiměkký :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Acci avatar 5.1.2016 08:45 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    To je úplně jiná situace. Název toho operačního je v korejštině, takže by se měl buď uvést originální název nebo jeho český překlad.

    Abych použil tvůj příklad, je to kdybychom v češtině pro název firmy Microsoft používali třeba das Mikroweich.
    kyknos avatar 5.1.2016 11:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    to je naprosty nesmysl

    ten korejsky vyraz je nezapamatovatelny blob

    anglictina je beznym zdrojem odbornych vyrazu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Acci avatar 5.1.2016 11:56 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Jenže název operačního systému není podle mne odborný výraz. Navíc když anglický překlad toho názvu ztrácí informaci a dochází ke zmatení – je to „Rudá hvězda” nebo „Červená hvězda”?

    Ale chápu, že někdy je český překlad problematický nebo nepochopitelný a má smysl ponechat originální název.
    kyknos avatar 5.1.2016 12:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    takze co vlastne chces? mluvit korejsky?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 12:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Proč hned mluvit korejsky? Stačí používat korejský název. Pokud se v českém textu objeví jméno Adolf Hitler, neznamená to hned, že se mluví německy.
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 5.1.2016 13:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    adolf hitler je normalni evropske slovo srozumitelne kazdemu evropanovi s prumernym IQ (bez ohledu na to, jak se ten pan proslavil), zatimco ty asijske shluky pismen jsou naprosto nesrozumitelne a pro komunikaci neprakticke

    ostatne i v asii, je lingua franca #1 anglictina, protoze si moc nerozumi ani navzajem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 14:27 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Nemohu za to, že jsi dyslektik. :-)
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 5.1.2016 14:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    nejsem, ale piju mliko a nejsem asiat
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 16:22 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    piju mliko
    Kravské? Pak jsi asi tele. :-)
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 5.1.2016 16:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    kravske, ovci, kozi, konske, lidske a občas lami
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 12:14 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Sám jsi blob.
    Nevolte zmrdy.
    4.1.2016 10:27 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A zmier sa j s tým, že sa neprekladajú všetky názvy. Niektoré preklady dokonca končia na zaužívanej fráze ktorá nemusí byť pôvodným názvom.
    4.1.2016 10:28 Frank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Je to tak těžké pochopit? Angličtina je dnes hlavním jazykem v IT. Do ní se názvy překládají běžně, z ní už minimálně.
    Pravák Bob avatar 4.1.2016 13:46 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Takže "Červená hvězda je založená na Pánském klobouku." Stačí? :-)
    knowledge brings fear
    4.1.2016 14:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Jsme v Čechách, takže "Red star" => "Rudá hvězda" a "Red hat" => "Rudý klobouk". Fedora je konkrétní typ klobouku, takže v jejím případě hovořit o nějakém překladu nemá smysl.
    Pravák Bob avatar 4.1.2016 14:55 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    OK, příště přidám tag <sarkasmus>, ano? BTW ne všichni tady jsou v Čechách...
    knowledge brings fear
    4.1.2016 16:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Takze namiesto Red Hat Enterprise Linux budeme pouzivat Rudý Klobouk Podnikový Linux?
    4.1.2016 17:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Přesnější by asi bylo pro podnikavé.
    4.1.2016 18:33 Dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Ne vsichni, napriklad ja jsem na Morave...

    Ale Red star (zvlaste ve vstahu ke KLDR) bych prekladal tez jako "Ruda hvezda".U toho Red hatu uz si, ale vhodnosti slova rudy netroufam odhadovat.
    kyknos avatar 4.1.2016 22:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Ale I na morave zije vetsina cechu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    4.1.2016 22:47 Dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A? to neni relevantni, kdyby napsal jsme Cesi, pak by tvuj komentar relevantni byl
    kyknos avatar 4.1.2016 22:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    ale v bezne mluve je to totez - cechy jsou sice technicky vzato ta cast ceska bez moravy, ale v bezne mluve je to velmi casto vcetne moravy - stejne tak anglie, holandsko atd.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    4.1.2016 23:04 mhepp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    V bezne muve to neni totez. Totez je to mozna pro Cecha, ktery o Morave mozna jen slysel, ale ne tak pro Moravaka.
    little.owl avatar 4.1.2016 23:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A neziji na Morave vetsinove Cesi?
    A former Red Hat freeloader.
    kyknos avatar 5.1.2016 01:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    ziji

    ostatne i ja jsem bydlel v Brne - moje pritelkyne, ze stare brnenske rodiny, byla ceska...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    little.owl avatar 5.1.2016 01:59 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Na to se staci podivat na posledni scitani lidi a narodnost, kterou si uvedli. Morava uz v podstate neexistuje, nebot CR se sklada z kraju a ty nereflektuji byvale zemske hranice. Pokud nekdo argumentuje timto smerem, zije spise v minulosti.
    A former Red Hat freeloader.
    Acci avatar 5.1.2016 08:38 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Nechápu, co je na tom složitého:
    • Čechy, Morava a Slezkou jsou historické země
    • Název státu je Česká republika, který se zkracuje na Česko
    Rozdělovat Českou republiku na historické země má smysl i nyní, i když hranice krajů historické země nerespektují – například v předpovědích počasí se často dozvíte „V Čechách bude odpoledne 5 stupňů Celsia, na Moravě a ve Slezku 3 stupně”.

    Když to někdo používá špatně, tak je pak těžké rozlišit, zda pojmem Čechy myslí opravdu historické území nebo celou republiku.
    little.owl avatar 5.1.2016 19:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A nebo "mraz na Sumave" a "kroupy na Vysocine". Pokud chapete Moravu v tomto smyslu, pak ano.
    A former Red Hat freeloader.
    Acci avatar 5.1.2016 08:40 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Jinak stačí se podívat do preambule naší ústavy:
    My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku...
    pavlix avatar 5.1.2016 09:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku...
    Ale zase komu by se to chtělo říkat v běžné větě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Acci avatar 5.1.2016 11:47 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A při jaké příležitosti bys to chtěl říkat?
    pavlix avatar 5.1.2016 13:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Já osobně teda při žádné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 5.1.2016 09:54 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Narodnost a obcanstvi (statni prislusnost) jsou 2 rozdilne veci. Ziji na jihu Slovenska slovaci nebo madari? Ziji v Estonsku estonci nebo rusove?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 5.1.2016 09:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A pro zmatení pro tento účel někdo vymyslel přívlastek „etničtí“, i když o žádné etnikum nejedná.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 10:37 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Ziji na jihu Slovenska slovaci nebo madari?
    Ano.
    Ziji v Estonsku estonci nebo rusove?
    Ano.
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 5.1.2016 11:24 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    jenze vetsina obyvatel moravy je ceske statni prislusnosti i ceske narodnosti - "ja jsem moravak, ne cech" tvrdi jen mensina
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Acci avatar 5.1.2016 11:49 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Třeba já jsem občan České republiky, při posledním sčítání jsem uvedl jako svou národnost "Českou" a přitom se taky cítím i jako Moravák.

    Ale hlavně to nemá žádnou souvislost s tím, že Čechy = Česká republika.
    4.1.2016 22:17 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    A na Moravě by to mohlo být vyjádřeno podobně.
    Conscript89 avatar 5.1.2016 09:47 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Ja jsem na Morave a pro me je red typicky cervena.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    5.1.2016 22:33 normalnitroll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    proč tobě říkají debil ?
    little.owl avatar 4.1.2016 16:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Je komicke jak na oficialnich fotkach s velkym vudcem maji zucastneni notesy/bloky a delaji si poznamky, aby zaznamenali vsechna jeho moudra; viz. okazovane pdf slidy.
    A former Red Hat freeloader.
    4.1.2016 18:56 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    55:26 toho videa - „When you program open source, you're programming COMMUNISM” (a pod tím ještě „Go make the world a safer place”) - takže tady máte vysvětlení, proč někdo rozebírá komunistickou Fedoru a ještě o tom dělá veřejnou prezentaci (a k tomu pocit viny zatloukaný do podvědomí jako bonus): Někoho open source strašně sere, a kdyby se náhodou někdo ozval proti, tak se jen zamaskuje za komunisty (které mj. nemá důvod opensource srát, když si na něm postavili vlastní systém - teda pokud to vůbec je od nich a není to jen nějaká provokace celé).
    Grunt avatar 5.1.2016 09:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Příloha:
    Nemá někdo ponětí co mi chybí resp. co si soudruzi žádají?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 5.1.2016 09:48 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 5.1.2016 11:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Star OS je založený na Fedoře
    Už asi vim. Dík soudruhu generále!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.