abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (75%)
     (6%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 309 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III

    Pro zájemce o Retro ThinkPad (zprávička) je k dispozici třetí dotazník. David Hill z Lenova se tentokrát ptá na věci pod kapotou (procesor, paměť, disk, grafická karta nebo porty). Současně zveřejnil výsledky předchozího dotazníku. Největší zájem je o 14,1 palcový displej. Pořád lze vyplnit první i druhý dotazník.

    24.7.2015 18:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.7.2015 19:24 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Už třetí zprávička o téhle reklamní akci, z ábíčka se stává žumpa. Existuje milion notebooků lepších než thinkpady a nějaká firma na nostalgii začne stavět reklamu a zblbne uhrovaté panice, kteří si budou myslet na thinkpady svého mládí, kdy je sice stejně žádná holka nechtěla, ale mohli si to aspoň myslet.
    24.7.2015 21:25 didlo of Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Možná se z ábíčka stává žumpa a anál internetu ale nikdy ten anál nebude tak vytahanej tak jako ho máš ty... pac a pusu tvůj anální kolík.
    25.7.2015 11:32 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Příloha:
    :-D

    PS: něco jako ten v příloze?
    25.7.2015 05:54 Sadfasfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    nevim co to meles za kraviny. thinkpady jsou legendy. jdi si precist neco o slusnem vyjadrovani.
    25.7.2015 13:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Proč chtěj lidi čtrnáctku, když dvanáctka je mnohem lepší?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Václav 25.7.2015 13:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Protože mají jiné preference než ty? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.7.2015 13:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    No jo, ale k tomu nemůžou mít žádnej dobrej důvod! :-)
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 21:54 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Pokud nevyužívají dock, tak je to pochopitelné.
    25.7.2015 14:29 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Ano, mam jinou preferenci zalozenou na faktu, ze se mi nevlezou dva emulatory terminalu vedle sebe na displeje s uhloprickou mensi nez 15.4". Tedy za me se divim 14" taktez (jeden cely emulator terminal na sirku a z druheho pouze pulka), ale 12" se divim jeste vice - tam uz se vejde pouze 1 cely terminal. Oboji pochopitelne za predpokladu, ze si chci zachovat zrak pouzitim vyssiho scale v grafickem rozhrani (tedy zejmena velikost pisma).

    Vzhledem k vysledkum ankety mam dojem, ze pokud Lenovo nevyrobi celou "Retro" radu (s ruznymi velikostmi displeje) namisto jednoho kousku, tak asi nic nekoupim. Skoro se obavam, aby to nedopadlo v budoucnu tak, ze koupim skladaci tablet (ze dvou pulek dohromady davajicich 16:10 15.6" displej bez ramecku/drazky uprostred) na stojanku s externi (bezdratovou?) klavesnici. Zatim jsem takovy vyrobek nevidel, ale vyhovovalo by to dnesnimu trendu zmensovat a menit pracovni nastroje na hracky do kabelky.
    Bystroushaak avatar 25.7.2015 14:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Proč by sis měl kazit oči?
    25.7.2015 15:06 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Prilisnym upiranim pohledu na male pismo (nebo jakekoliv male veci) nutis oko akomodovat se na malou vzdalenost a protahujes si bulvu, coz je nevratna zmena a konci to nosenim bryli.

    Krome toho pokud nutis oci a hlavu rozpoznavat detaily (jako napr. male pismo), a to nejlepe desitky minut az hodin v kuse, tak se citis vycerpany, protoze to prilis namaha hlavu (napr. srovnatelne se sledovanim horizontu pri rychle jizde autem). Coz usti v rychlou unavu, boleni hlavy. Pripadne i dalsi s tim spojene dusledky (nevrlost na spolupracovniky, manzelku... :-)).

    A zde plati vice nez kde jinde: "kdo nezkusil, jen tak neuveri".
    25.7.2015 15:11 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    ty už zníš jak mrtvolka kyknos.
    25.7.2015 15:35 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    "kdo nezkusil, jen tak neuveri"

    A prijd konecne priste na sraz OpenAlt z. s.
    25.7.2015 16:15 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    25.7.2015 16:37 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Mame vzdy sraz jak v Brne, tak v Praze. Vetsinou se daji stihat dokonce oba (osobne vyzkouseno). Tak se tesim za par tydnu na shledani.

    P.S. Zluty autobus me nyni prijemne prekvapil - wifi jela stabilne po celou cestu z Prahy do Brna a SQL konzole na vzdalenem serveru se vubec nesekala.
    26.7.2015 23:21 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Hele TY Miriam(e). Už Ti(ě) někdo řekl, že když mluvíš sprostě, ta si prostě strašně sexi? Dáme sex? Prostě nějakou rychlovku, co ty tu na to? Mucinky muck. :-*
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Max avatar 25.7.2015 15:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Mně nečiní problém mít 12" fullhd s normálním písmem. Vejde se mi tam toho spousta a se zrakem problémy opravdu nemám.
    15" je fakt obr a 17" už nepovažuji ani za ntb, ale za plnotučný přenosný PC :).
    14" je hrana, přes kterou bych nešel, ale jasný vítěz je u mně 12", max 13".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 25.7.2015 18:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Souhlasím.
    25.7.2015 19:05 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Souhlasím s Bystroushaakem, ale nesouhlasím s Maxem.
    25.7.2015 21:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jakýkoli notebook větší než řady X60 a Х200 je u mě nepraktická velká kráva, ale 13" by se asi skousnout dalo při rozumný tloušťce a váze.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.7.2015 21:53 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jelikoz uz vas (tech, kteri preferuji male uhlopricky) je tady docela dost, tak se primo zeptam.

    Jak resite situace, kdy potrebujete jet/letet nekolik stovek km na (pracovni) cestu trvajici minimalne pul pracovniho dne (tedy napr. na jednu noc, na dva tydny nebo treba na pul roku ci dele) a zaroven potrebujete plnohodnotne pracovat?

    Jina reseni nez mit 15" notebook se mi vubec neosvedcila. Osobne su v takoveto situaci prumerne kazdy tyden a diky tomu ani zadny externi displej nepouzivam.
    pavlix avatar 25.7.2015 22:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jednu dobu jsem dlouhodobě plnohodnotně pracoval na 10" laptopu, takže se musím přiznat, že nechápu smysl otázky. Pravda je, že jsem dělal jinou práci než dneska, kdy jsem radši zvolil 12". Za jiných okolností bych třeba volil 15". Nevím, co je k nepochopení na tom, že člověk volí dle svých preferencí a že ty preference tak nějak vycházejí z toho, co s tím strojem dělá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 22:06 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Je sice krásné, žes plnohodnotně zvýraznil, ale co je plnohodnotná práce na počítači? Jsou věci, které se dají zvládnout i na nepoužitelném tabletu a jsou věci, na které je každý notebook krátký ... takže asi tak.
    25.7.2015 22:18 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    ...ale co je plnohodnotná práce na počítači?
    Hodne psani s obsahem z ruznych zdroju (zdroj ~ okno pocitacove aplikace), porovnavani cehokoliv (prace ve dvou oknech vedle sebe - at jiz emulatory terminaly ci jine graficke aplikace), programovani (zase nejcasteji dve okna vedle sebe), prohlizeni cehokoliv (od webu pres schemata az po bezne dokumenty), vyuzivani vizualniho prehledu daneho velkou plochou (scrolluji tedy cca 2x rychleji, protoze stihnu efektivne prohlednout dvojnasobek informaci, protoze mam dvojnasobnou plochu a pro oci je mnohem prirozenejsi prejet velkou plochu nez se soustredit na plochu polovicni velikosti s casto se menicim obsahem), apod.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 22:26 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Pro oči je nepřirozené dívat se do jakéhokoliv LCD, nebo nedej bože CRT.
    25.7.2015 22:33 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    A protoze jsem masochista delajici dlouhodobe mnoho neprirozenych veci, snazim se v tomto pripade ocim alespon co nejvice ulehcit.
    25.7.2015 23:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Tak nějak. Přečíst si maily nebo napsat komentář do bugzilly zvládnu i na 10" netbooku, ale představa, že bych dlouhodobě pracoval na jakémkoli notebooku je pro mne spíš noční můra. Kromě toho už jsem si navykl na dvojici 24" monitorů natolik, že při práci z domova při některých aktivitách zřetelně cítím, že ani s tím jedním 27" (2560x1440), co tu mám, to není úplně ono.
    25.7.2015 22:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Mně 12" na moji práci úplně stačí, beztak se neumím v jednu chvíli soustředit na víc než na jeden odstavec textu nebo funkci. Doma mám dock, 23" IPS monitor a trackball, což dohromady výrazně zvyšuje pohodlí i efektivitu, ale nejvíc práce stejně odvedu mimo domov na stavbě, v hospodách, kavárnách, v autě a na záchodech, protože v bytě ruší děti a jejich matka :-/.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 22:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    .... vyhodit matku i s dětma!
    25.7.2015 22:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    To by se dost prodražilo. Zvažoval jsem to.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 22:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    ... teď se budují uprchlické tábory.
    25.7.2015 22:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Je bohužel znalá svých práv, jinak už by jela na protiúčet do Afriky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 25.7.2015 22:22 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na Cimrmanovce a hru akt, kde byla krásně použita palička na maso.
    Bystroushaak avatar 26.7.2015 03:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    To by se dost prodražilo. Zvažoval jsem to.
    Pracovna by asi taky pomohla :)
    26.7.2015 08:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jojo, dělám na tom. To bude první dokončená místnost.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Bystroushaak avatar 26.7.2015 03:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jak resite situace, kdy potrebujete jet/letet nekolik stovek km na (pracovni) cestu trvajici minimalne pul pracovniho dne (tedy napr. na jednu noc, na dva tydny nebo treba na pul roku ci dele) a zaroven potrebujete plnohodnotne pracovat?
    Prostě přepínám pomocí Alt+TAB několik oken. Je to opruz, ale půl dne se to v klidu dá.
    Max avatar 26.7.2015 11:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Ano, trvám na malých uhlopříčkách a jak to mám s plnohodnotnou prací? Jednoduše, na něčem menším jak 24" FullHD si plnohodnotnou práci neumím představit. Z toho vyplývá, že pro ntb potřebuji dock + externí monitor, klávesnici a myš. Jakákoli dlouhodobější práce čistě na ntb na klíně mně ničí. Dlouhodobá práce s trackpointem mi odloupává polštářek od nehtu a dělá se mi tam padlinka (buď moc tlačím, nebo nevím, ale po pár hodinách s trackpointem ten prst cítím).
    Jeden, dva dny by mi nevadili, zažil jsem několikrát, vzal jsem si k ntb jen myš a pohoda jazz. Kdyby to mělo být půl roku, tak bych si na místě asi pořídil aspoň ten 24" monitor.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.7.2015 12:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Díky Tobě jsem si uvědomil, že vlastně trackpoint nevědomě ovládám střídavě celkem čtyřma prstama na obou rukách. Mimochodem jsem si silně oblíbil soft rim čepičky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2015 11:50 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Dekuji za reakce. Kdyz je tak ctu, tak vsechny vyrazne konverguji k faktu, ze notebook na poradnou a dlouhodobou praci nevyuzivate. Pak se tedy ptam na objektivni duvody, proc mate zajem prave o ThinkPad, kdyz by vam stacila jakakoliv jina mala hracka (zjevne ani ten TrackPoint ani ThinkLight vetsina nevyzaduje)?

    A jeste off-topic - co byste mi doporucili v me situaci, kdy jsem empiricky vypozoroval, ze potrebuji minimalne 16:10 15.4" zobrazovaci plochu na plnohodnotnou praci, ale casto menim misto a na kazdem z techto mist potrebuji plnohodnotne pracovat? Muzete popustit uzdu fantazie (tedy napr. vubec nemusi jit o notebook), ale prosim neco, co se da ve skutecnosti realizovat (napr. nechat si zasilat do cilovych destinaci nejakou super postou externi LCD uz teto podmince nevyhovuje :-)) a co zahrnuje i Pointing stick.
    Fluttershy, yay! avatar 26.7.2015 12:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    poradnou a dlouhodobou praci

    Tady je tvůj problém.

    Jak jsem popsal jinde, svoji X200T velice často používám otočenou ke čtení odborných textů, črtání diagramů nebo např. korektuře textu (v PDF) – s použitím pera.

    Pokud mi doporučíš jiné zařízení (tablet), které umožňuje totéž, a to s displejem 16:10 nebo 3:2, vejde se do něj normální 0,5TB disk a má normální Ethernet, VGA a aspoň 3×USB, budu velice rád. Zatím jsem objevil toliko dva prakticky nesehnatelné lifebooky.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.7.2015 12:26 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Tve pozadavky vypadaji jako zajimavy hybrid mezi tabletem (malo externich I/O a nevymenitelne vnitrnosti) a malym notebookem (nedotykovy, rozeviraci, zbytecna klavesnice).

    Kazdopadne podle toho co se zde v diskuzi objevuje bych klidne rozdelil zajemce o Retro ThinkPad do dvou skupin s dostatecne odlisnymi pozadavky.
    1. ti, kteri vyuzivaji prenosny pocitac velice kratkodobe ci na nepracovni ucely (ci z jakehokoliv duvodu uprednostnuji tento pohled na vyuziti prenosneho pocitace)
    2. ti, kteri vyuzivaji prenosny pocitac temer nepretrzite jako hlavni pracovni nastroj a to na mnoha ruznych mistech (ci z jakehokoliv duvodu uprednostnuji tento pohled na vyuziti prenosneho pocitace)
    Kazda z techto skupin totiz potrebuje jinak vypadajici zarizeni (nejen rozmerove). Nu, to abych napsal o techto dvou skupinach Hillovi, aby pridali do tech jejich anket jeste dotaz na subjektivni zarazeni do techto dvou skupin a znovu predelali statistiky pro kazdou skupinu zvlast a zjistili, ze pokud skutecne uvazuji o vyrobe, tak se jim vyplati udelat minimalne dva typy, nikoliv pouze jeden.
    mirec avatar 26.7.2015 12:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Kazda z techto skupin totiz potrebuje jinak vypadajici zarizeni

    Preto sa obávam, že na základe hlasovania z toho vznikne mačkopes. Ideálna by podľa mňa bola celá séria napr. thinkpad classic.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    26.7.2015 13:04 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    +1
    26.7.2015 12:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Bez Thinkpadu se neobejdu právě kvůli trackpointu se třemi tlačítky. Mimochodem notebook potřebuju kvůli dokování. V mém případě odvedu asi 50 % vší práce když je notebook v docku, kdy využívám oba monitory, a 50 % udělám pouze na notebooku.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2015 12:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    poradnou a dlouhodobou praci
    Jakmile člověk zjistí, že pracuje dlouho, měl by zpozornět, protože zřejmě dělá něco špatně. Dělat se má max několik hodin denně několik dní v týdnu, a osobně když toto pravidlo poruším, tak přicházím na to, že klesá efektivita, kvalita výsledku i kvalita života.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2015 12:33 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    To, co pises, sice neni argument, ale je to fakt. Zatim pozoruji pouze zmenu v te treti domene (kvalita zivota) - ale zato velice vyraznou (k horsimu :-(). Nasledujici recnickou otazku at si zodpovi kazdy sam pro sebe - proc si vsak nedoprat i pri kratkodobejsi praci vysoky komfort?
    26.7.2015 12:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jsem překvapen kolik toho udělám jenom na notebooku místo abych jenom seděl na pohodlný židli u pracovního stolu s dockem, velkým monitorem. I když jsem doma sám, s notebookem často cestuju po bytě. Chvíli dělám v posteli, chvíli na gauči, chvíli ve stoje s notebookem na klavíru nebo na kuchyňský lince, pak přijde obligátní záchod, nemluvě o tom, že dělám i po všemožných podnicích, zvlášť teda v minipivovaru poblíž stavby.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.7.2015 13:06 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Zcela jasne spadas do prvni skupiny :-).
    26.7.2015 13:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    No já nevím, je pravda, že zdaleka nepracuju téměř nepřetržitě, ale notebook je můj hlavní pracovní nástroj, který používám na mnoha různých místech. Na nepracovní účely mám přetaktovaný výkonný desktop, u kterého sedím právě teď
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 26.7.2015 12:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Když jsem třeba v buse, tak nic většího, jak 13" si na klín nedám, nevejdu se. Jinak vesměs používám ntb k servisním účelům + na služebky. Tzn., že Thinkpad naprosto ideální, běhám s ním všude, i v lehkém dešti a nevadí mu to, je velmi malý a odolný a nevadí, když ho držím jn za růžek apod.
    Co znám lidi, tak většinou fungují tak, že mají v práci dock + 24" monitor. V práci pracují a domu si berou ntb pro maily, internet a případně vzdálené připojení do práce pro to nejnutnější.
    Jedinci, co mají i v práci hodně práce (náš ředitel), tak ten má doma také dock a monitor.
    Pak znám druhou sortu lidí, kteří važadují ntb k 24h práci s full numerikou a ti jedou minimálně 15", v lepším případě 17". To jsou velké těžké krávy. Těchto lidí je tak 2 ze 30.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.7.2015 13:03 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Pak znám druhou sortu lidí, kteří važadují ntb k 24h práci s full numerikou a ti jedou minimálně 15", v lepším případě 17". To jsou velké těžké krávy. Těchto lidí je tak 2 ze 30.
    Nu, podle vyhodnoceni ankety je tech lidi v "celosvetovem" prumeru 1/6 (ta 1/15, kterou uvadis by byla opravdu malo a citil bych se jako naprosty vyvrhel :-)). Nevim, zdali by se vyplatilo vyrabet pouze pro 1/6 :-(
    Max avatar 26.7.2015 15:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Poměr je uveden takový, který máme my v práci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    the.max avatar 26.7.2015 01:10 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    naprostej souhlas. S 12" jsem byl maximálně spokojenej, jediné co mi chybělo byl sériák, tak jsem thinkpada vyměnil za D430, kterej je sice 14", ale ten sériák má.

    A když myslím sériák, tak myslím HW sériák na 0x3F8 (nebo 0x2F8), ne ty USB pseudonáhrady. Potřebuji prostě funkční sériák a dost často ty USBčkový nestačej. A to nemluvím o tom, jak přesvědčit ke spolupráci USB sériák z DOSu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Fluttershy, yay! avatar 26.7.2015 01:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    D430, kterej je sice 14"

    Nemyslíš D630?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.7.2015 15:41 Pedo Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Approved
    +1
    25.7.2015 17:03 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    tak snad to bude jak se zminuje 14" LCD v tele 13" a tedy s minimanim rameckem kolem LCD :)
    Fluttershy, yay! avatar 25.7.2015 17:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jako že to bude o palec přečuhovat?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 25.7.2015 17:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Ne, současné ntb mají LCD 13", ale je kolem obrovský rámeček, do kterého by se ve finále vešel 14" display a ještě by byl malý okraj.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    25.7.2015 17:58 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    takže to bude přečuhovat?
    the.max avatar 26.7.2015 01:18 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    No mě připadá, že když byly na notesech 4:3, tak to mělo displej s rozumným rámečkem. Po přechodu na 16:10 se displej zmenšil na výšku, takže nahoře a dole zůstal zbytečně nevyužitý prostor. Následně se ke klávesnici přidala numerická část, takže tělo se rozšířilo a okolo displeje tedy vznikl rámeček stejně široký nahoře i dole. V podstatě by tedy asi ve většiné případů do notesu dát o palec větší displej, který by byl zase 4:3. A kdo s tím má problém, tak si může vršek a spodek displeje přelepit černou izolačkou aby zase měl svoje 16:10.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Fluttershy, yay! avatar 26.7.2015 01:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    S přechodem z 4:3 na 16:10 se laptopy pouze rozšířily. Takže 12" bylo najednou 14" při zachování výšky displeje. Díky tomu se na tyhle menší kousky vešla normální klávesnice z velkých modelů, bez zmenšených kláves na krajích (viz starou řadu X). To 16:9 začalo být peklo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.7.2015 20:42 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    za domaci ukol si zmer uhlopricku vika sveho notebooku... je totozne s uhloprickou lcd, nebo ma viko o ~2" vice ? ;)
    Fluttershy, yay! avatar 25.7.2015 21:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Za domácí úkol si zkus vzít dva pravoúhlé trojúhelníky s různě dlouhými přeponami a překryj je tak, aby ten s delší úhlopříčkou byl zcela uvnitř toho s kratší úhlopříčkou a odpovídající si ramena byla rovnoběžná.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.7.2015 21:15 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    jak to souvisi s tim ze 14" LCD lze umistit v tele rozmeru 13" notebooku tim ze pouziju netradicne(az na XPS13, kterej ma 13" LCD v tele 11-12") uzsi ramecek kolem LCD ?
    26.7.2015 08:12 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    XPS13, kterej ma 13" LCD v tele 11-12"

    Dell XPS13 má rozměry 304mm*200mm což dává hezkých 14". Podle jakých údajů to počítáš? Myslím že technologie ještě budou muset pokročit, abychom dokázali nacpat 13" displej do 11" laptopu :-)
    26.7.2015 08:25 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Ty jsi to nepochopil, blbe.
    26.7.2015 08:36 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Jasně že nobody myslel 13" displej v současném průměrném laptopovém těle určeném pro 11" displeje, to je ale dost matoucí údaj a zní to jako kdyby chtěl ohýbat zákony fyziky. A nemůže bejt každej chytrej.
    26.7.2015 08:47 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    A ty jsi prostě pablb.
    26.7.2015 12:56 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    matouci je to v pripade ze predpokladas moji snahu o(he)j(e)bat fyziku, v bezne mluve se totiz udaj v " u 'telo notebooku' udava vzhledem k uhlopricce LCD, nikoliv vzhledem uhlopricce tela, ale samozrejme si to pochopil spravne :) tedy napr. Lenovo IdeaPad S20 s 11.6" LCD ma rozmer 299mm*207mm coz je +- srovnatelne s tim XPS13 s 13" LCD...
    25.7.2015 21:17 Tany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Díky OTR by to neměl být problém, akorát sehnat tak veliké trojúhelníky :)
    ⧠ A = 0 avatar 26.7.2015 01:00 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Vážně by to šlo v prostoročasu některého z „rozumných“ kosmologických modelů? A jak se bude definovat rovnoběžnost?
    Nevolte zmrdy.
    26.7.2015 04:46 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    asi takhle: drevena krabice s drzadlem jako ma kufr. V predni casti by byla tak 5" kulata zelena CRT obrazovka z osciloskopu, 4 digitrony s frekvenci procesoru, hlavni vypinac z rozvadece vedle integrovany jistic 16A (oboje v cerne barve, vespod s papirovym stitkem chranenym kouskem plexi), nekolik zarovkovych indikatoru pro NumLock + aktivitu disku atd., zakrytovana klavesnice z psaciho stroje a jeden sirokopasmovy reproduktor prekryty platnem. Z boku petikolik pro pripojeni sluchatek, petikolik pro externi klavesnici, dva seriaky pro mys a sitove pripojeni, a take paralelni port pro tiskarnu. Na kazdem boku take potenciometr a zvonkove tlacitko coby polohovaci zarizeni. Zezadu pak dvirka se sitovou snurou 120V a 230V(220V), zastrcka na 120V zarazena za transformatorem pro zmenu napeti v pripade ze ma doma nekdo 230V(220V) a vetraci otvory. Bedna by take mela byt opatrena telefonem s moznosti zaveseni do modemu pro akusticke pripojeni k internetu. Business verze by byla misto z dubu zpracovana z javanskeho kafroveho dreva a jednotlive prvky konturovany mosaznym plechem. Veskere popisky pak realizovany profrezovanym cernobilym plastovym sandwitchem nalepenym pod jednotlivymi prvky. Hrany mirne zakulacene a cele zarizeni opatreno pryzovymi nozickami prisroubovanymi vruty k telu ThinkPadu. Volitelne pak integrovane mechanicke natahovaci hodiny (tzv. ThinkWarner) pro zapnuti a vypnuti v nastavenem case a moznost sledovat cas i pri vypnutem stavu. Baterie z mopedu s moznosti upgrade na autobaterii (integrovany analogovy voltmetr pro sledovani stavu nabijeni samozrejmosti).
    Dreit avatar 26.7.2015 10:35 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III

    Ukládám do bookmarků, zní to tak lákavě, že se k tomu snad i někdy dokopu :-D

    Nope
    26.7.2015 18:38 Jirka V. | skóre: 13 | blog: Jirka_V | Dobřichov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - III
    Já osobně si myslím, že Lenovo zapadlo do výpočetní žumpy a jejich modely jsou prostě jen spotřební průměr. ThinkPady prostě zabili.

    A teď mě kamenujte...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.