abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 19:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    :-(
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    nolly avatar 6.1.2007 19:14 nolly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Co se Vám stalo? Nejde to?
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 20:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Ale né, jen že něco velmi podobného píšu jako semestrální projekt a teď už to nebude tak jedinečný program. Nutno ale poznamenat, že se neomezuju jen na piškvorky, ale píšu to obecně pro všechny deskové hry a libovoný počet hráčů, kteří jsou si naprosto rovni.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.1.2007 20:56 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    a také v pythonu a přes jabber ? :-D jakože já piškvorky plánuju rozšířit na větší množství deskových a papírotužkových her
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    Josef Kufner avatar 6.1.2007 22:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Jak se to veme. Je (bude) to sestavené ze tří nezávislých částí:
    • GUI – Napsané v GTK+ a C. Jen kreslí hrací desku, komunikuje s uživatelem a spouští si dva backendy se kterými komunikuje přes stdin/stdout (stderr hází do logu). Vykreslování probíhá vrstvením různě průhledných PNG.
    • Síťový backend – může jich být více, ale hodlám napsat jen pro jabber (ale uvažuju ješte o IRC). Ten je jednoduchý program, který jen udržuje seznam hráču a distribuuje mezi ně data.
    • Hra samotná je provedením hodně podobná síťovému backendu, ale neočekává se, že by s něčím dalším komunikovala. Jen říká GUI co má kam kreslit a síťovému backendu co má poslat. Na oplátku GUI říká co uživatel provedl a síťový backend co přišlo od ostatních hráčů.
    Do konce zkoužkového to musí být hotové a nechybí mi toho mnoho. Ještě nemám definitivně sestavený protokol, kterým si budou ty tři části povídat, ale určitou představu už mám (takové hodně jednoduché a textové).

    Důvodem, proč jsem to takle rozdělil je to, že je možné použít bez problémů různé jazyky na různé části. Napsat IRC backend v perlu je hračka a integrovat všechny hry do jedné binárky zbytečně zesložití rozšiřování a psaní dalších her. Textové rozhraní usnadní ladění (byť za nepatrnou ztrátu výkonu) a kdyby to hodně vadilo, tak prostor pro rozšíření o použití sdílené paměti a OpenGL renderovacího jádra tam je :-D

    Až to bude umět hrát piškvorky, tak to odevzdám a zveřejním s kompletní dokumentací včetně návodu na napsání dalšího herního backendu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.1.2007 07:48 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    aha, takze takhle ... no tak to budou nase dva programy za nejaky cas ponekud konkurencni :-)
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    8.1.2007 12:57 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    A bude tam backgammon?
    Josef Kufner avatar 8.1.2007 13:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Když ho někdo napíše :-D

    Pokud zvládneš v nějakém jazyce ovládat čtení a zápis na standardní vstup a výstup a naprogramovat logiku hry (pravidla, nikoliv AI) … ;-)

    Asi příští semestr obejdu cvičící u nás na FELu, jestli nechtějí nějaké to zadání semestrální práce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.1.2007 19:50 Ricardo | skóre: 27 | blog: Ricardo | Horní Suchá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    je mozne ze verze oznacena na konci jako beta nejde, zda se ze se mezi radky kodu vloudil nejaky brouk ... ale jinak to jede a pokud ne piste na muc piskworky@conference.jabber.org
    My mind may be raving, my words may be void, but I am not afraid of being moderated below threshold!
    andree avatar 7.1.2007 00:00 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    mat taketo vecicky uz priamo v nejakom/nejakych jabber klientoch, hned by sa lahsie siril (kolko ludi sa ma uz pytalo - a pojdu mi na tej mirande/gaim/kopete/jabberi aj lamy?), bych rek
    7.1.2007 10:50 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Vypadá to hezky. Škoda jen toho Tk. :-(
    7.1.2007 11:22 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    S těmi projekty se opravdu roztrh pytel:) Už sem viděl i jchess, jabbeří šachy. Nicméně držím palce v dalším pokračování. Ať je hodně Xtraz :)
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.
    7.1.2007 12:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Škoda, že je to jen taková hračka, místo aby se to snažilo třeba o implementaci nějakého robustního protokolu pro podobné hry (o jehož sepsání se na Standards-JIG mailing listu snažil Michal 'vorner' Vaner).

    Osobně se mi líbila myšlenka využít MUC, ve kterém bude sedět nějaký "rozhodčí". Umožňovalo by to mít i nějaké "pozorovatele". Ten rozhodčí je podle mě kritický, aby se zajistila 100 % stejná pravidla na obou (všech) stranách.

    Jo a narazili jsme na chybu v té beta2 verzi. Sparhawk vyhrál, protože jsem neviděl jeden jeho křížek... A také se často mezi hrami nesmaže hrací plocha.
    Josef Kufner avatar 7.1.2007 13:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Můžeš pls dát link na to, kde se to řešilo?

    O použití MUC jsem uvažoval také, ale kvůli něčemu jsem to zavrhnul. Mno, jak nad tím tak přemýšlím, nakonec ho možná použiju, ještě nevím.

    Jinak pozorovatele tam mám už od loňska, kdy to komunikovalo po vlastním protokolu :-D

    Rozhodčí kritický není – v normální hře se dá taky podvádět, takže to jen přidá na realističnosti. Ale v návrhu s ním počítám jako s volitelným doplňkem (kvůli turnajům a tak).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.1.2007 14:23 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Realističnost zajímavá... ale. Nemohl by ten rozhodčí volitelně podporovat nějaké formy podvádění? :)

    Zde hledat thready se slovem "game" v názvu, možná se podívat nějaký ten měsíc dva dopředu dozadu... (v tom říjnu ty diskuse myslím tak nějak odezněly).

    A tohle je asi poslední verze vornerova návrhu.

    Tak to s ním zkuste probrat a třeba znovu oživit diskusi. Je fakt, že stávající MUC není úplně ideální, proto později přišla řeč i na nějaký "vylepšný" MUC, který by byl tak jako tak potřeba i pro whiteboarding a shared xml document editing.
    Josef Kufner avatar 7.1.2007 15:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Piskworky - hra přes síť Jabber
    Dík za info. Rozhodčí nejspíš bude jen říkat něco ve smyslu "Tah s tímhle id a tímhle hashem je ok." Takže když řekne o podvodu, že je ok, tak prostě je ok ;-) Snažím se to psát tak, aby to průběhu hry a hráčům házelo co nejmíň klacků pod nohy, tak snad z toho nebude moc ošklivá obluda :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.