abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 5
    včera 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.3. 20:22 | IT novinky

    Google v pátek spustil v Česku Vyhledávání Live. Tato novinka umožňuje lidem vést plynulou konverzaci s vyhledávačem v češtině. A to prostřednictvím hlasu, nebo prostřednictvím toho, na co ukážou svým fotoaparátem či kamerou v mobilu. Rozšíření této multimodální funkce je možné díky nasazení Gemini 3.1 Flash Live, nového hlasového a audio modelu, který je od základu vícejazyčný, takže umožňuje lidem po celém světě mluvit na vyhledávač přirozeně a v jazyce, který je jim nejbližší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1193 hlasů
     Komentářů: 29, poslední dnes 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    23.10.2007 18:40 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No fuj, ale u nás se TL stejně asi moc nevyskytuje.
    23.10.2007 18:44 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Souhlas, snad TL nějak vyhnije.
    Only Sith deals in absolutes.
    unknown_ avatar 23.10.2007 18:47 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ok, jen si škrtám další distribuci, kterou bych někdy chtěl používat.
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 18:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1!

    0K!AS
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:14 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Sice jsem to stopro nemel v planu i tak... ale +1. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 19:45 Allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1
    23.10.2007 20:44 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    +1 - a jeste co to distro nabízejí ---> to bych nepoužíval ani kdyby CD mělo podpis Evičky Farné:-D
    saly avatar 23.10.2007 18:50 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ať MS táhne ze světa OSS, když něco otevřou(něco užitečnýho pod inteligentní licencí), tak tomu se nebránim, ale jinak jsou tyhle smlouvy úpisy čertu ... :(
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 18:51 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Děkuju bohu za Debian, Gentoo a všechny další distribuce co nikdy nepodepíšou dohodu s MS(noflame)!

    0K!AS
    Michal Fecko avatar 23.10.2007 19:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Děkuju bohu za Debian, Gentoo a všechny další distribuce co nikdy nepodepíšou dohodu s MS(noflame)!

    0K!AS
    Nikdy nehovor...sak to poznas...
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:18 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    V boha neverim... v Debain a Gentoo a dalsi komunitni distra jo! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    24.10.2007 10:01 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ja by som pridal este Ubuntu; dufam, ze k nejakej dohode nesklznul, to by som hned preskocil na Debian
    Sešívaný avatar 23.10.2007 18:58 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Takže to už máme Suse, Linspire, Xandros a Turbolinux... no nic aspoň budou mít uživatelé jednodušší výběr :-)
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 19:01 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Looseři podepisujou smlouvy, useři si odškrtávaj distribuce :-D nejsem si jistej, jestli jim ty smlouvy něco přinesou :-D

    0K!AS
    Michal Fecko avatar 23.10.2007 19:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Looseři podepisujou smlouvy, useři si odškrtávaj distribuce :-D nejsem si jistej, jestli jim ty smlouvy něco přinesou :-D

    0K!AS
    Urcite im nieco prinesu - pevne verim, aj ked asi nic pozitivne to nebude.
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:21 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Este ze existujou blacklisty! :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 19:40 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Všechny z těhle dister víceméně preferují KDE. Náhoda? :-D
    23.10.2007 19:46 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    KDE se dá snadno přizpůsobit tak, aby vypadalo jako wokna. U blackboxu je to asi o něco těžší :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    Honza Balák avatar 24.10.2007 00:29 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ale Win jdou přizpůsobit tak, aby vypadaly jako Blackbox :-D
    <null>
    23.10.2007 19:46 Allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Nevite jak je to z Red Hatem , ten myslim taky, ale nejsem si jisty
    23.10.2007 19:48 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Redhat do této chvíle žádnou dohodu s MS neoznámil.
    Only Sith deals in absolutes.
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:50 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Pevne verim, ze ani nikdy neoznami! :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Začíná se to nějak hnusně množit...

    ...Mrkvošrot je jak rakovina...
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...stačí se podívat na jejich stránku a je to jasný jak facka, ani nemusim umět anglicky, abych věděl, o co v téhle "spolupráci" jde ;-)
    David Heidelberg avatar 23.10.2007 19:16 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    kernel 2.6.12 / glibc 2.3.5 / X.Org 6.8.2 / gcc 3.4.3 / rpm 4.4.2
    Tak trošku prehistorický :-D
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 19:20 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No... Etch je oproti tomu mlade. :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 19:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ;-) to jsem si ani nevšim ;-) ...hlavně mně praštilo přes oči, že tolik nápisů WinDoze nemá na straně snad ani Mrkvošrot...
    23.10.2007 20:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Chceš potopit své distro? Zeptej se mě jak.. ;-)
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 20:06 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    No nevim... o kolik procent uzivatelu prisla Zuzana kdyz Novell podepsal s Mikrochorobosoftem? :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 20:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Zhruba tak -10%? :D Takže na tom vlastně vydělala ;-)
    Pavel Půlpán avatar 23.10.2007 20:13 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jestli se tech deset procent odecetlo z rad uzivatelu Wirdouz tak super... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    23.10.2007 20:17 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Nevím kolik to bude v procentech, ale ve strojích to bude cca -200 pokud projde ten kšeft Autocontu který nabídnul našemu úřadu výhodnou migraci na platformu MS.
    23.10.2007 20:28 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    je cas prejst na OpenBSD,... alebo na Solaris.. myslim ze Sun je firma ktora ma rada open source a zase sun nema nejako v laske MS.

    este ze tu je Slack, debian a mandriva...
    23.10.2007 20:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Holt úřady budou asi poslední bašta MS, protože nerozhoduje cena ani kvalita, ale kapříci v kapsách rozhodujících úředníků.
    23.10.2007 21:07 p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jak vypadá výhodná migrace na platformu MS? Já jenom co by mě mohlo čekat. Týká se to serverů nebo desktopů? Jaká byla struktura do teď a jaká bude? Dík za info
    23.10.2007 21:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Turbo, cože to, aha linux, ano, píšu si. Další zrádce. S každým dalším zrádcem vidím, že hrozba pro svobodný software, kterou představuje Microsoft ve spolupráci s Novellem a dalšími takovými, je čím dál reálnější.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 23.10.2007 21:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Microsoft ve spolupráci s Novellem
    A proč ve spolupráci s Novellem. Proč ne třeba ve spolupráci s Xandrose, nebo ostatníma?
    Nav9c svobodn7 software zůstane svobodným softwarem. Pokud chce přispět i Microsoft, může.
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 21:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Pokud chce přispět i Microsoft, může.
    ...a možná že už teď ti tvoje Zuzanka donáší Billovi ;-)
    23.10.2007 21:50 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Mlieko alebo pizzu?
    Ilfirin avatar 23.10.2007 21:51 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 23.10.2007 22:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...to ví jenom on ;-)
    24.10.2007 08:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Novell je pouhý příklad. Je bezpochyby největší ze všech co zradili. Pokud se Microsoftu daří ke svobodnému softwaru přibalovat patentové "ochrany", je to špatné i pro ten software. Microsoft nechce přispět, ale zničit ho, nebo aspoň paralyzovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 08:50 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Zradili? Proč zradili? Jediná "zrada" Novellu, co můžu uznat je, že hlasoval pro OpenXML v jedné zemi. Nic víc nemáte, jen přesvědčení.
    24.10.2007 08:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ano. Pro prachy. To byla jenom jedna z jejich zrad. Další, tou hlavní, je patentová dohoda s Microsoftem. Je kudlou do zad ostatním distributorům. Přistoupili na MS FUD a třískaj z něj prachy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 09:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Žádná patentová dohoda neexistuje. Existuje pouze dohoda o nezatahování svých zákazníků do případného patentového sporu a to vy dobře víte, tak proč to stále omíláte? Naopak mi přijde jako FUD vaše házení špíny na Novell kde to jen jde (i pod zprávičkou od TurboLinuxu).
    24.10.2007 10:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Žádná patentová dohoda neexistuje. Existuje pouze dohoda o nezatahování svých zákazníků do případného patentového sporu
    A právě o tom se v současnosti mluví jako o patentové dohodě.
    a to vy dobře víte, tak proč to stále omíláte?
    Právě protože vím.
    Naopak mi přijde jako FUD vaše házení špíny na Novell kde to jen jde (i pod zprávičkou od TurboLinuxu).
    Za FUD to nepovažuju, nýbrž za legitimní kampaň proti ziskuchtivím zrádcům hrajícím na ruku úlavního nepřítele FS, to je Microsoftu. Zmínka o Novellu pod zprávičkou o Turbolinuxu je namístě, protože to byl Novell, který spustil tuto řetězovou reakci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 11:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ruku úlavního nepřítele
    Ještě, že to není třídní nepřítel ;-)
    ---
    Jediné co Novell dělá je to, že chrání své zákazníky.
    24.10.2007 11:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ještě, že to není třídní nepřítel
    :-)
    Jediné co Novell dělá je to, že chrání své zákazníky.
    Ne, není to jediné co dělá. Totéž dělá třeba RedHat. Potřebuje k tomu takovou dohodu? Ne. To co dělá Novell jde daleko za hranice ochrany zákazníků.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 12:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Lol. To že uzavře se svou konkurencí smlouvu, která ji zabraňuje žalovat zákazníky Novellu, kvůli případnému porušení patentů se mi jeví jako jednoznačná ochrana zákazníků.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 12:11 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Přesně tak. Navíc nezapomínat, že takto nejsou chráněny jen zákazníci Novellu, ale stejně tak, kdyby se ukázalo, že MS porušuje patenty Novellu, jsou chráněni i zákazníci MS.

    Zkrátka a prostě, když dojde k souboji o patenty a následně o peníze za jejich využívání, tak se nás to (uživatele) nebude týkat. A to je jednoznačně dobře.
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.10.2007 17:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    ...takže když MicroTamtoFuj zažaluje Novell, kterej prohraje a následně zbankrotuje, tak ty nezaplatíš nic. hmmm, tak to máš dobrý! A už sis pro ten případ vyhlíd nový distro? ;-)
    24.10.2007 22:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ale jenom vás, uživatele distribucí Novellu. Nám ostatním Microsoft vyhrožuje žalobami (na území USA, zatím). Považuji to za vydírání.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 22:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Jak už jsem psal, RedHat k ochraně svých zákazníků žádnou nečestnou smlouvu podepisovat nemusí. Ochrana zákazníků není cílem Novellu, nýbrž vedlejším efektem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 11:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    A právě o tom se v současnosti mluví jako o patentové dohodě.
    Ono se tom tak mluví? Nejsou přece jen důležitější fakta a ne to, jak se o tom mluví?
    byl Novell, který spustil tuto řetězovou reakci.
    Byl prví kdo s tím začal, ale pochybuji že ten, kdo to spustil. Jednání byli i s jinými firmami. Když ostatní viděli, že to má úspěch, přidali se taky. Víc bych tedy kritizoval ty ostatní, než ten Novell.

    Ale v tom se my nikdy neshodnem. Já z té smlouvy vidím, že Novell rozšířil Linux do podnikových sítí a tím napomohl zájmu výrobců hardware vydávat specifikace. Dále vidím portaci OXML do OpenOffice která napomůže hodně lidem na OO.o přejít. Pokud se prosadí SilverLight (a je lež, že ho Novell prosazuje, pouze jej portuje) pak jsem rád, že Novell zařídí Moonlightem aby jej mohli v prohlížeči používat i uživatelé Linuxu.
    24.10.2007 11:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ono se tom tak mluví? Nejsou přece jen důležitější fakta a ne to, jak se o tom mluví?
    Jsou. V tomto případě to ale není v rozporu. Oni uzavřeli dohodu, která se týká patentů, a tudíž o ní lze mluvit jako o dohodě patentové.
    Byl prví kdo s tím začal, ale pochybuji že ten, kdo to spustil. Jednání byli i s jinými firmami. Když ostatní viděli, že to má úspěch, přidali se taky. Víc bych tedy kritizoval ty ostatní, než ten Novell.
    Oni s tím začali, a tím to spustili. Snažím se kritizovat všechny, ale Novell vidím jako největšího viníka.
    Ale v tom se my nikdy neshodnem. Já z té smlouvy vidím, že Novell rozšířil Linux do podnikových sítí a tím napomohl zájmu výrobců hardware vydávat specifikace. Dále vidím portaci OXML do OpenOffice která napomůže hodně lidem na OO.o přejít. Pokud se prosadí SilverLight (a je lež, že ho Novell prosazuje, pouze jej portuje) pak jsem rád, že Novell zařídí Moonlightem aby jej mohli v prohlížeči používat i uživatelé Linuxu.
    To se ale nevylučuje s tím co říkám já. Novell sice všechno tohle udělal, ale zároveň tím pomáhá rozšiřovat MS Office Open XML, nemluvě o tom že přímo hlasoval pro jeho přijetí jako ISO ve zrychleném řízení, a Silverlight, což považuju za zlé.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 24.10.2007 11:52 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Oni uzavřeli dohodu, která se týká patentů, a tudíž o ní lze mluvit jako o dohodě patentové.
    Ne a ne a ne. Ta dohoda není o tom že Novell uznává M$ patenty.
    Novell vidím jako největšího viníka
    Je vinen tím, že pomáhá rozšiřovat Linux a (i tím) zlepšuje podporu hardware. Jsem rád, že je vinen.
    hlasoval pro jeho přijetí jako ISO ve zrychleném řízení
    Uznávám tento argument, ale je to váš jedinný rozumný.
    a Silverlight
    Opakuji: Novell SilverLight nepodporuje (najděte mi, kde Novell dělá reklamní kampaň na SilverLight).
    24.10.2007 12:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ne a ne a ne. Ta dohoda není o tom že Novell uznává M$ patenty.
    To ani nemusí. Dost škody dělá i tak. O patentech ta dohoda je. To nepopřete.
    Je vinen tím, že pomáhá rozšiřovat Linux a (i tím) zlepšuje podporu hardware. Jsem rád, že je vinen.
    Hlavně je vinen tím, že umožňuje Microsoftu strašit zákazníky FUDem a nutit je si myslet, že si musí GNU/Linux koupit u někoho s kým má smlouvu, protože tím platí Microsoftu za jeho "intelektuální vlastnictví".
    Uznávám tento argument, ale je to váš jedinný rozumný.
    Je jich víc. Všechny mám rozumné. Zatím jste žádný nevyvrátil.
    Opakuji: Novell SilverLight nepodporuje (najděte mi, kde Novell dělá reklamní kampaň na SilverLight).
    Třeba zde, zde,zde, zde (další patentové svinstvo), zde. Opakujte si to kolikrát chcete, ale že Novell pomáhá Silverlight je jasné z toho že vyvíjí Moonlight.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.10.2007 12:18 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    A čo mimozemšťania? Nebojíš sa, že ťa unesú?
    24.10.2007 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Turbolinux uzavřel dohodu s Microsoftem
    Ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.