abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 314 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    30.10.2007 16:08 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ano všechny interní součásti jsou skutečně přeloženy do češtiny, žádné záludnosti v podobě zapomenutých "anglismů" na uživatele nevybafnou.
    michich avatar 30.10.2007 16:31 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Opravdu licence těch windowsích kodeků umožňuje jejich šíření?
    30.10.2007 17:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Tiez sa mi to nezda. A hlavne neviem, naco tam vobec su...
    31.10.2007 17:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Neboj, to se "spraví" hned, jak bude PCLinuxOS dost významný na to, aby si jej někdo všimnul.

    Osobně pořád nerozumím tomu nadšení pro tuto distribuci, když a) vykrádá Mandrivu ještě víc, než všemi kritizované Ubuntu, b) tři lidé nejsou schopni distribuci udržet, c) ony významné klady, jako kodeky a jedna repository na vše, jsou imho jenom obrazem toho, že jde o mladou a ne příliš významnou distribuci. Prostě na budoucnost PCLinuxOS bych si moc nevsadil. Tak jak je teď nedokáže přežít (leda jí koupí Microsoft ;-)).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.10.2007 19:59 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Podle mě "nadšení" uživatelů pramení z prostého faktu, že v PCLOS buď rozjeli naprosto bez problémů věci, na kterých v jiné distrubuci ztroskotali a nebo je to jejich první distro a jsou s ním spokojeni. Na obojím nevidím nic divného.
    David Šmíd avatar 1.11.2007 08:09 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007

    a) Používat slovo "vykrádat" ve světě svobodného softwaru je holý nerozum. Jinak bys musel většinu linuxových vývojářů nazvat "bandou zlodějů". Navíc PCLinuxOS "vykrádá" i Fedoru, SuSE, Yoper a další distribuce. A nijak se nebrání tomu, aby ostatní distribuce "vykrádaly" PCLinuxOS (VideoLinux, Granular, CAE Linux, ...).

    b) Ripper Gang má rozhodně více než tři členy. A čím populárnější PCLinuxOS bude, tím více bude přibývat vývojářů a baličů.

    c) Uvidíme. Každopádně svoje místo si PCLinuxOS v nabídce distribucí našel. Některým lidem se prostě líbí. Nicméně šplhání po žebříčcích není cílem. Cílem je vytvořit distribuci, se kterou bude běžný uživatel maximálně spokojen.

    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    1.11.2007 13:42 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Pane Vyskoči, ehm, pardon, spletl jsem si Vás s populární postavou ze Švejka, nám je zcela buřt, na co si konkrétně Vy vsadíte. Zkuste třeba Sportku :-) . Začal jste s flamem, tak jen vracím.
    30.10.2007 18:35 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Ach jaj. U mňa to nejde spustiť. BusyBox sa hneď na začiatku sťažuje: can't access tty; job control turned off.
    Slušné distribúcie tento problém už takmer rok nemajú. Mno, nepotěšili jste mě... :-(
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 18:44 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Debian taky neni slusna distribuce? ;-)

    Tento problem v naprosty vetsine pripadu souvisi s ACPI. Coz neni problem distribuci, ale velice "kvalitniho" navrhu teto "genialni" technologie a jeji komunikace s kernelem. :-D Reseni bych hledal v parametrech acpi=off atp. ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 19:22 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Neviem, čo je ACPI :-( Hardweru sa rozumiem ako hus pivu. Skúsim si zaexperimentovať (a keď bude najhoršie, aj sa čosi doučiť :-) :-) ) Toto live CD ma totiž láka tým, že je celé české - mohla by to byť dobrá ukážková vec na propagáciu a linuxové misionárstvo (viem, že existujú aj iné, tuším Slax, Danix... ale dobrého nikdy nie je dosť ;-) )
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 19:35 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Psal jsem to proto, ze jsem naprosto podobny problem mel i s jinymi distry, vcetne Debianu nebo Ubuntu. :-)

    Tenhle problem se vraci stale a stale po nejakem tom case. A vetsinou se jedna o kombinaci novejsi hardware plus starsi kernel. Nekdy se to podari vyresit, nekdy ne a musi se cekat na novejsi verzi. :-)

    Zkus si pohrat s parametrama bootu, treba budes mit stigro. ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 19:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Toto live CD ma totiž láka tým, že je celé české …
    Zcela česky hovořící je pouze infrastruktura distribuce. O konkrétních aplikacích to rozhodně neplatí.
    30.10.2007 21:57 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    O konkrétních aplikacích to platí zhruba z 95 %.
    30.10.2007 22:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Pokud jste prošel nabídku aplikací v desktopovém prostředí, tak asi ano. Jenže v porovnání s množstvím negrafických aplikací se poměr obrací zcela někam jinam. (Na druhou stranu záležitost se týká jediného CD, takže kromě busyboxu tam třeba nic jiného není (seznam balíčků jsem nenašel).)
    David Šmíd avatar 31.10.2007 08:15 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Jelikož PCLinuxOS je desktopová distribuce zaměřená na běžného uživatele, právě grafické aplikace jsou zde považovány za stěžejní.

    Za nedopatření se seznamem balíků na live CD se omlouvám, kompletní seznam najdete zde: http://cesky.pclinuxos.cz/package.list.



    Poznámka: David = Ender, předchozí příspěvky jsem psal nepřihlášen z jiného počítače.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    30.10.2007 19:38 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    No flame. ale co Ti nejde spustit ? Tohle distro jsem vyzkoušel jak v originále , tak i v českém provedení na opravdu různých strojích. Nebude to tedy náhodou trošinku pokus o flame a nebo problém v komunikaci mezi židlí a počítačem ?
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 19:43 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Precti si moje prispevky vejs,,, treba to vazne neni jeho chyba! ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 20:25 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Asi to bude HW záležitost. Protestoval jsem na svém PC snad vše co je k mání z první pětadvacítky (via distrowatch) a neměl jsem se základní instalací a spuštěním žádný problém. Musím ovšem říci, že určité problémy nastávaly při použití 64 bitových dister jak od Ubuntu, tak od Mandrivy i Fedory. Což bych na svém AMD64 neočekával, ale budiž,takže jedu 32bit.A PCLOS je jenom 32bit. A skutečně vše naprosto bez problémů.
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 20:30 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Presne tak je to HW problem. Nekdo ma stesti na bezproblemovy provoz cehokoliv, nekdo ma problem s kazdym distrem. ;-)

    Co se tyce PCLOS, tak je postaveny tusim na relativne starsim jadre 2.6.18. Daji se pak i nektere problemy ocekavat, zvlaste pak na novejsich strojich. :-)

    64-bitova distra jsem zatim nezkousel, tudiz jsem na problemy taky nenarazil... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 20:50 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Nejde mi spustiť ono live CD ako také. Skúsil som aj do núdzového režimu, aj do konzoly.. nič. Furt rovnaká hláška. Keď mi kedysi nešlo Suse 10.0, Kubuntu 6.10, tak som okolo toho dosť googloval a prišiel som na dve veci. 1. Podpora hw v distre ešte nehovorí nič o tom, či pôjde spustiť inštalačné CD, pretože tam je dôležitá podpora hw, ktorú má ten akýsi "miniatúrny linux" (sorry za laické vyjadrovanie), ktorý sa zavádza na začiatku inštalácie. 2. Ďalej som zistil, že mám fakt akýsi divný stroj. Už si z toho dávneho googlovania moc nepamätám, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že v mojom konkrétnom prípade tam figuruje okrem toho J-Micron problému ešte niečo ďalšie...
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 20:54 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Ten miniaturni linux bude patrne prave to jiz zminovane jadro systemu. ;-)

    JMicron je pripad sam o sobe. Jeho podpora v Linuxu je bohuzel stale nic moc, skoro az vubec. Teda pokud se neco za posledni mesic od mych hratek s Gentoo neubehlo. :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 22:03 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    V novějších jádrech by podpora měla být mnohem lepší. Tohle liveCD skutečně může mít problém s nejnovějším hardwarem, protože používá jádro 2.6.18. Nicméně v nejbližší době by mělo být jádro 2.6.22 přemístěno z testing do main a až se tak stane, vydáme nové liveCD.
    31.10.2007 00:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Bože, jak můžete používat tak neskutečně zastaralé jádro jako 2.6.18? To je vážně v PCLinuxOS default? No to tedy potěš koště...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    AltOS avatar 31.10.2007 01:38 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Nemelo tohle jadro do nedavna defaultne (open)SUSE?
    AltOS avatar 31.10.2007 01:43 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ooops, ten cestin...
    Pavel Půlpán avatar 31.10.2007 07:30 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    2.6.18 je odzkousena a odladena klasika... nevidim problem. Navic jsem mel stejny problem i s jadrem 2.6.22. Takze ono zase tak moc nehori... ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    David Šmíd avatar 31.10.2007 07:53 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    To, že PCLinuxOS jako nejnovější stabilní verzi jádra používá 2.6.18 má dva důvody:

    1) Ripper Gang, což je komunita vývojářů PCLinuxOSu, je dost konzervativní v rozhodování, kdy přesunout balík z testing repozitáře do main. Prostě dokud to není bezproblémově funkční, tak k tomu nedojde, žádné deadliny neexistují. Pro někoho to může být plus, pro jiného mínus.

    2) Protože PCLinuxOS se snaží pomáhat uživatelům i s konfigurací hardwaru a instalací ovladačů, na určitou verzi kernelu je návázána i spousta uživatelských nástrojů a ty je také třeba odladit pro bezchybnou spolupráci s novou verzí jádra.

    Chápu, že člověku, který liveCD prostě na svém novotou zářícím hardwaru nespustí, může rok staré jádro připadat jako "neskutečně zastaralé". Jak jsem však již napsal, přesun jádra 2.6.22 z testing do main je na spadnutí a pak vyjde i aktualizované české liveCD.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    30.10.2007 22:05 pepe1 | skóre: 13 | blog: abcde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Tak jsem neodolal stáhl vyzkoušel. Velké naděje iluze jsem si nedělal, protože když jsem chtěl zkusit PCL z časopisu Linux+ tak hned na začátku se to zaseklo a spuštění se nepodařilo. Jaké však bylo moje překvapení že tento lokalizovaný PCL se spustil úplně bez problémů. Zkusil jsem ho nainstalovat a taky na žádný problém jsem nenarazil. MB je P5B Plus a C2D E6600. vše šlape jak má a oproti Kubuntu je to nesrovnatelně lepší distro. Pouze ten Synaptic s rpm balíčky je trochu pomalejší než v Ubuntu. Taky balíčků v tom jedinném repozitáři není zdaleka tolik jako v U/Kubuntu. Ale vypadá to že vše potřebné tu je obsaženo. Spuštění 3D a Compizu zcela triviální záležitost. Tolik asi moje první dojmy. Všem moc díky kdo se na práci pcl-cz podíleli.
    31.10.2007 08:49 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    K tomu Synapticu: vyzkoušej jiný mirror, cvut popř. švýcarský debian.otg , z nich downloaduju povětšinou maximální rychlostí. Velmi dobrý je i http://spout.ussg.indiana.edu/linux/pclinuxos/pclinuxos/apt/ , byť je za vodou.
    Honza Balák avatar 31.10.2007 16:21 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ...ten Synaptic s rpm balíčky je trochu pomalejší než v Ubuntu...
    RPM? PCLinuxOS používá APT s DEB balíčky, nebo ne?
    <null>
    31.10.2007 16:31 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ne, APT s rpm balíčky.
    Honza Balák avatar 31.10.2007 16:45 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Aha, díky za upřesnění.
    <null>
    31.10.2007 17:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Jasně, vývojáři se nudí, tak konvertují rpmka z Mandrivy do debu :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.11.2007 14:00 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    co Vás žere , pane Vyskoč ? Že už nemůžete ventilovat ty své rádoby odborné bláboly v LinuxExpresu ?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.