abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    otula avatar 25.4.2008 09:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To jsou teda problémy…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Ilfirin avatar 25.4.2008 10:14 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Byla první věc, co mě napadla :-D. Kéž by jediné problémy openSUSE bylo tohle.
    25.4.2008 10:23 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    ja myslim, ze volba preferovaneho desktopoveho prostredi u tak rozsireneho distra (navic urceneho pro zacatecniky) je vec docela zasadni
    otula avatar 25.4.2008 10:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    navic urceneho pro zacatecniky
    Volil bych raději výraz vhodného i pro začátečníky. Nemyslím, že je OpenSUSE určeno pro začátečníky.

    A jestli je na prvním řádku Gnome, KDE, nebo MWM, je myslím úplně jedno. Kdo zhodnotí, jestli bude Pepíkovi Novákovi vyhovovat více Gnome nebo KDE?

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.4.2008 11:38 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    navic urceneho pro zacatecniky
    Volil bych raději výraz vhodného i pro začátečníky. Nemyslím, že je OpenSUSE určeno pro začátečníky.
    ok, myslel jsem to tak, mozna jsem se spatne vyjadril
    A jestli je na prvním řádku Gnome, KDE, nebo MWM, je myslím úplně jedno. Kdo zhodnotí, jestli bude Pepíkovi Novákovi vyhovovat více Gnome nebo KDE?
    pepikovi novakovi bude vyhovovat to graficke prostredi, ktere bude vys, jelikoz, jak se pise nize, bude klikat akorat na tlacitko next
    otula avatar 25.4.2008 11:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    pepikovi novakovi bude vyhovovat to graficke prostredi, ktere bude vys, jelikoz, jak se pise nize, bude klikat akorat na tlacitko next
    Tak potom je úplně jedno, jestli je tam seznam a on odklikne první položku (která mu pak bude vyhovovat, protože si na ni zvykne), nebo zavře oči a klikne někam do prostoru, aby se trefil na výběr z kroužku.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.4.2008 13:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Není, první varianta přinese více nových uživelů prostředí, které bude na prvním místě.
    otula avatar 25.4.2008 14:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    O tom by se dalo polemizovat. Nováček si stejně bude chtít vyzkoušet všechno. A časem mu stejně bude v každém prostředí něco nevyhovovat a bude zkoušet prostředí jiná. Sám jsem byl dlouho zastáncem Gnome, líbilo se mi jeho geniální menu, čistota vzhledu. Nakonec mi ale filedialog (jak jeho struktura, tak rychlost) lezly natolik na nervy, že jsem zatínaje zuby nainstaloval KDE a snažil se ho nějak překousnout. Už bych se ke Gnome nevrátil, ani kdyby mělo nejlepší filedialog na světě.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.4.2008 14:10 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Nováček si stejně bude chtít vyzkoušet všechno.
    Jo, jasně. Asi tak jako si každej zkouší, jestli chce mít Windows nebo linux. Většina lidí chce, aby za ně tuhle volbu udělal někdo jiný. Oni chcou prostě jen normálně pracovat.
    THIS IS SPARTA!
    25.4.2008 14:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Myslím, že jsem toho za poslední léta viděl hodně. Drtivá většina začátečníků po nějakou dobu zkouší jedno prostředí, ne několik denně - jistě, i takové případy jsou. Ale obvykle se zkouší jedno a pak až další, a to ještě jen někdy, když třeba nevyhovuje to první.
    Ilfirin avatar 25.4.2008 10:55 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ono preferované není žádné. Je tam prostě výběr. Jediný, pro koho to má smysl je pro toho, kdo neustále kliká na NEXT.
    Takže na první volbu to chce nějakou zlotřilost jako fvwm :-).
    Algi avatar 25.4.2008 11:08 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Já si myslím, že by tam měl být spíš fluxbox. Když už zlotřilost, tak hezkou ;-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Ilfirin avatar 25.4.2008 11:56 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    A vůbec! Výchozí možnost udělat : "Without X" a je to :-D.
    Algi avatar 25.4.2008 15:48 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak a to je slovo do pranice. Nemůžou se dohodnout, tak tam nebudou mít nic :-D Beztak to akorát zdržuje. Místo aby napsali vim soubor tak to musí složitě hledat někde v menu...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    25.4.2008 13:31 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    twm
    25.4.2008 09:53 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    když budou v SUSE píčusové tak zvolej GNOME. :-) Aneb štestí pro mě a jiné distribuce. :-)
    25.4.2008 10:44 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Souhlas, jediná správná kombinace je totiž Archlinux + Gnome ;-)
    25.4.2008 10:53 xtrmntr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    pche... awesome ftw! ;-)
    25.4.2008 11:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Myslím, že to pěkně ukazuje zájem vývojářů věnovat maximální úsilí oběma produktům natolik, že není opodstatněné žádný preferovat, a ponechat na uživatelích, aby si vybrali, co chtějí, a díky těm popisům se mohou trošku zorinetovat. To je rozdíl třeba oproti Kubuntu, které je oproti Ubuntu asi tak na desáté koleji, kdežto KDE, GNOME a další prostředí jedou v případě openSUSE po stejné koleji ve stejném vagonu (přičemž lze z toho jednoho vagonu vytáhnout pouze KDE nebo GNOME a cestovat jen s nimi).
    25.4.2008 11:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Na druhou stranu mi ty popisy připadají natolik neutrální, že v podstatě říkají oba totéž. Nechtěl bych být v kůži toho, kdo KDE ani Gnome nikdy neviděl a má si podle nich vybrat… :-)
    Cubic avatar 25.4.2008 12:06 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    mohl by tam byt screenshot, ja jsem si priprvnich instalcich vybiral dle vzhledu protoze jsem, stejne jako kazdy zacinajicich, vedel prdlajs jake funkce ktere prostredi nabizi
    mirec avatar 25.4.2008 12:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak nejako to bolo v mandrake. Myslím, že by to bol najvhodnejší spôsob ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    25.4.2008 13:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Screenshot řeší, ale problém je v tom, že na tak malých obrzcích, aby se vešli do toho okna, nejde stejně nic moc poznat. A nevím, zda je lepší nápad to řešit dalším instalačním krokem nebo nějakým vyskakovacím oknem s celoobrazovkovým snímek obrazovky s KDE/GNOME, které by potom šlo zavřít. Stejně barvy, rozložení a spousta dalších věcí se dá změnit, že jedno prostředí nepůjde od druhého poznat. Ideální řešení asi neexistuje, takže nějaký schůdný kompromis.
    Marián Kyral avatar 25.4.2008 14:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak to bude nejlepší rand() :-D
    25.4.2008 16:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    S těmi screenshoty je trochu problém, že OpenSuSE se IMHO snaží, aby výchozí styl obou prostředí byl po vzhledové stránce co nejpodobnější. Takže ani screenshot by nemusel být moc platný…
    25.4.2008 17:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To je pravda. Navíc těch screenshotů by asi muselo být více než jeden. A stručný popis není ideální, ale lepší než tam mít jen GNOME a KDE, o nichž už nováček nemusí vůbec vědět, co to je zač.
    mirec avatar 25.4.2008 18:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    No nemusí byť 1 screenshot, myslím, že by nemusel byť veľký problém urobiť jednoduchú slideshow ako má qtdemo. Vyzeralo by to fakt efektne a začiatočník by mal väčšiu šancu si vybrať. + namiesto radiobuttonov by som dal checkboxy nech sa dajú nainštalovať oba prostredia a v kdm / gdm by bola možnosť prepnúť prostredie. Predsalen kto to neskúšal ťažko si vyberie len podľa screenshotu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    25.4.2008 19:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    namiesto radiobuttonov by som dal checkboxy nech sa dajú nainštalovať oba prostredia a v kdm / gdm by bola možnosť prepnúť prostredie

    Tak to samozřejmě funguje. Na téhle stránce jen vybíráte jednu ze základních připravených konfigurací, ale o chvíli později se dostanete k normálnímu výběru, kde můžete přidat i další skupiny balíčků (patterns). Ten výběr základní konfigurace také ovlivní, jaký display manager se bude standardně používat a jaké prostředí bude předvybrané, dokud si uživatel nezvolí jiné (na přihlašovací obrazovce si pak může zvolit třeba i TWM nebo FVWM).

    25.4.2008 13:09 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Podle mě teda openSUSE jednoznačně preferuje KDE. Ať teda udělá z KDE defaultní volbu. Určitě se hodně snaží i v GNOME (používám ho), ale KDE má prostě podle mě péče víc. Takže pokud někdo neví co zvolit, mělo by se mu nabídnout KDE. Mě třeba schází i balíčky pro některé programy pro GNOME (v Ubuntu jsou).
    THIS IS SPARTA!
    25.4.2008 13:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    A jaké je opodstatnění něco zvolit? V Bugzille Novellu jde najít můj bug, na jehož základě (samozřejmě nejen pouze proto, že jsem to tam já oznámil) něho bylo před lety poopraveno pořadí prostředí podle abecedy. Nevím, jak by to mohlo být spravedlivější a zároveň přehledné a použitelné. Náhodné generování pořadí má také své nevýhody... Možná to kolečko, kdy by nic nebylo vlevo nahoře, ale někde blízko pravého horním rohu jedna možnost a vlevo uprostřed druhá a dole uprostřed třetí.
    25.4.2008 13:40 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Opodstatnění? Před chvilkou jsem to řekl. Ten, kdo neví, nemusí si vybírat. Dostane to, o co se lépe starají, pro co je víc balíčků atd. Ostatně opensusomáci, co sem chodí používají snad všichni kromě kyknosa (ten se ale musí ve všem lišit) KDE. Přijde mi to i výhodné, když se jedno prostředí preferuje. Dělej jednu věc a dělej ji dobře. Podívej se na GTK yast, děs a hrůza.
    THIS IS SPARTA!
    25.4.2008 14:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    opensusomáci, co sem chodí používají snad všichni kromě kyknosa (ten se ale musí ve všem lišit) KDE.
    No, u kyknose jsem viděl KDE a třeba anička používá něco jiného, takže ... ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.4.2008 15:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Anička používá Fluxbox.
    25.4.2008 16:08 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tady má GNOME.
    anička používá něco jiného
    Ta prej neexistuje, takže... ;-)
    THIS IS SPARTA!
    25.4.2008 16:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ta prej neexistuje, takže... ;-)
    Hehe :-)
    25.4.2008 15:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak pokud jde o dotaženost a integraci GNOME v openSUSE, stačí se podívat třeba na ten aplet časových pásem nebo fulltextové vyhledávání, F-Spot, kdo to má dříve a kdo se tím až pár let později chlubí v tiskových zprávách ;). Viděl jsem různě statistiky a obě prostředí používá přibližně stejně lidí, možná trochu více než KDE, ale ne o tolik více, aby to muselo mít výchozí volbu v instalaci. Nevěřím, že počet uživatelů KDE je v oS větší než 2:1.
    26.4.2008 10:22 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    http://files.opensuse.org/opensuse/en/6/6c/Opensuse_survey_102_data_final.pdf , otazka c.10. : KDE pouziva pres dve tretiny uzivatelu, GNOME asi petina. Jine statistiky vypadaji plus minus stejne.
    26.4.2008 13:19 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Dobře, díky za upřesnění. Každý takový průzkum může mít nějaké metodické odchylky, s nimiž nejde nic moc dělat. Já si třeba myslím, že u uživatelů GNOME je vyšší poměr lidí, kteří do takových ankety nepřispívají a třeba o nich ani neví. Potom zase spousta lidí používá SLED, kde je jen GNOME vycházející z openSUSE, takže záleží, jak se na to podíváte. Přesto si nemyslím, že přibližně dvě třetiny uživatelů opodstatňuje přednastavenou volbu při instalaci, když používá něco jiného. Pochopil bych tu preferenci, kdyby to byla drtivá většina aspoň větší než 3/4 nebo lépe 4/5, ale ne nijak nepřesvědčivá větší část. Nevylučuji, že se na to může někdo dívat jinak a mít jiný názor, já mám tento.
    26.4.2008 22:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Já si třeba myslím, že u uživatelů GNOME je vyšší poměr lidí, kteří do takových ankety nepřispívají a třeba o nich ani neví.

    Proč? Nenapadá mne žádný principiální důvod, proč by tomu tak mělo být.

    27.4.2008 10:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Více pokročilých uživatelů používá KDE, různé konference a zprávy čte zřejmě více z nich než z běžných uživatelů SLEDu nebo GNOME v openSUSE.
    Ilfirin avatar 27.4.2008 14:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ano, uživatelé SLED se v té anketě asi neúčastní, ale uživatelé openSUSE ano, nezávisle na prostředí co používají. Hodně pokročilých uživatelů (lze to vidět zde) preferuje Gnome. Na to bych to zkrátka vůbec nesvaloval. Uživatelé openSUSE zkrátka mnohem více preferují KDE, čemuž se nelze moc divit, protože oS patří co se týče KDE k jedněm z nejlepších dister. Milovníci Gnome šáhnou spíše po jiné gnome-středné distribuci, to je důvod, proč je u oS Gnomistů znatelně méně.
    27.4.2008 14:30 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ono by se to taky dalo měřit podle toho, jak uživatelé stahují aktualizace atd. Jestli pro GNOME nebo pro KDE. Asi. Takového průzkumu by se pak účastnil každý, kdo aktualizuje.
    THIS IS SPARTA!
    27.4.2008 14:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Jenže to by vypovídalo o tom, kolik uživatelů má KDE resp. Gnome nainstalované, ne o tom, kolik uživatelů je používá.
    27.4.2008 15:04 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak jistě. Ještě by se muselo vyšetřit, jaký je mezi tím vztah.

    Ale pro rozhodování, které "desktopové prostředí by mělo zaujmout vrchní místo v dialogu při instalaci openSUSE", by to mohlo stačit samo o sobě.
    THIS IS SPARTA!
    28.4.2008 08:07 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Spíše, zda je stahují Gnome, nebo KDE appletem. To by bylo asi směrodatnější.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.4.2008 14:20 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Podle me poradi neni dulezite. Klidne podle abecedy. Je to jedno. Ale jestli volit defaultni prostredi (to znamena, ze nejaka kolonka tam bude uz zakliknuta), pak by to melo byt KDE. Chápu ze tobe jako zastánci GNOME se to libit nebude a me jako zastanci KDE ano, ale je to malicherny problem. Pokud neco defaultni, tak KDE, jinak nic, protoze KDE je prostě lepe podporováno. Asi tak, že podpora GNOME je výborná a podpora KDE excelentní.... Více balíků a tak.

    Jinak jsem spíše pro to, neřešit co je nahoře, nebo defaultni, ale lépe rozlišit, které prostředí je které. A tím nemyslím poučku:

    KDE je ukázka toho, jak si BFU představují prostředí pro Geeky a GNOME je ukázka, jak si Geekové představují prostředí pro BFU (viz nějaký zdejší blogpost)

    Ale spíše nějaký komentář, typu více voleb, tlačítek, méně voleb a tak....
    25.4.2008 15:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Podle me poradi neni dulezite. Klidne podle abecedy. Je to jedno. Ale jestli volit defaultni prostredi (to znamena, ze nejaka kolonka tam bude uz zakliknuta), pak by to melo byt KDE. Chápu ze tobe jako zastánci GNOME se to libit nebude
    A na to jsi přišel jak? Používal jsem obě hlavní prostředí i další, dlouhou dobu to bylo téměř výhradně GNOME, ale hlavně když jsem zjistil, že KDE může být udělané i jinak než v Kubuntu, tak už žádnou prioritu nemám. Používám obě prostředí podle nálady, momentálně jsou pro mě víceméně rovnocenná. Něco se mi líbí víc v tom či onom a naopak nelíbí. V obou prostředích můžu udělat drtivou většinu věcí, co potřebuju, stejně snadno a rychle.

    Vzhledem k tomu, že úroveň GNOME v openSUSE není o nic horší (spíše naopak) než v jiných významných distribucích, není žádný důvod jej opomíjet a upřednostňovat KDE. Zdá se, že tato distribuce má vývojáře, kteří pochopili, že tam nepotřebují strkat výchozí preferenci a že si uvědomělý a svéprávní uživatelé dokážou vybrat. Zaškrtnutí jednoho prostředí ještě neznamená, že to bude někomu vyhovovat (více) než jiné možnosti, z tohoto pohledu tím nelze argumentovat.
    25.4.2008 19:22 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    No. To samozřejmě víš ty, které ti více vyhovuje. Měl jsem pocit, že spíše GNOME. Každopádně tyto prostředí jou natolik odlišná, že "obojetníka" potkám málokdy. Třeba u mě je problém v tom, že konfigurovatelnost GNOME mi přijde mizerná, a ještě ke všemu mi přijde složité na ovládání (nechápu, kdo vymyslel, že je jednoduché). Proto je většina lidí takto polarizována.

    O opomíjení, nebo upřednostňování jednoho prostředí samozřejmě není řeč. Jde o to, zda má být nějaké prostředí první nebo defaultní... jediný důvod proč by to tak mělo být je kvůli nově příchozím uživatelům. Pokud se tak rozhodnou, tak je třeba vymyslet nějaký klíč. Představ si, že bys to dostal za úkol. Měl bys rozhodnout, u kterého prostředí bude defaultně fajfka. Jak bysrozhodl? a proč? (podotýkám, že možnost ani jedno, by ti nadřízení zatrhli)
    25.4.2008 19:48 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Každopádně tyto prostředí jou natolik odlišná, že "obojetníka" potkám málokdy.
    Otázkou je, proč by vůbec měl uživatel používat obě prostředí. Na zkoušku možná. Pro více uživatelů jednoho počítače to taky chápu. Ale jeden uživatel nemá důvod mít nainstalované víc prostředí.

    Řekl bych, že to je dokonce kontraproduktivní.
    25.4.2008 20:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To si myslíš ty, já si to nemyslím. Aspoň mám přehled, pár set MB na disku není problém. Nejsem sám, kdo používá i řadu programů z jiného prosředí v rámci jednoho.
    25.4.2008 22:22 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Jasně. Já taky používám GTK program v KDE. O to mi nejde.

    Jde mi o to, že těžko bude někdo souběžně využívat dvě prostředí jako je KDE a GNOME. Maximálně tak k tomu, aby vyzkoušel novinky.
    25.4.2008 22:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Nadoživotí asi ne, ale dlouhou dobu to tak být může. Už proto, aby měl přehled. Dokážu si představit i příklady, kdy se třeba 80 % času tráví v jednom prostředí a někdy se přepne do druhého, a stále to bude opodstatněné a výhodné řešení než mít jen jedno prostředí.
    otula avatar 25.4.2008 22:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Dokážu si představit i příklady, kdy se třeba 80 % času tráví v jednom prostředí a někdy se přepne do druhého, a stále to bude opodstatněné a výhodné řešení než mít jen jedno prostředí
    Tož to by mne teda fakt zajímalo. Předpokládám, že mluvíme stále o Gnome a KDE (sám mám kromě KDE ještě Fluxbox, do kterého se občas přepnu, když dělám třeba v GIMPu s velkými obrázky - a on je GIMP narozdíl od Photoshopu děsně paměťově nenažraný), protože paměťovou náročností jsou na tom ± autobus stejně. Opravdu mne nenapadá situace, kdy by pro mne bylo výhodnější přepnout do Gnome.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    25.4.2008 20:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    V něčem jsou odlišná, v něčem stejná. Tak, jak je používám já, mi vyhovují srovnatelně jako Windows. 99 % mých úkonů v prostředí je stejně start programů a práce v nich, to ostatní už mně tolik nezajímá - na co? Mám spíše dojem, že polarizaci umělě vyvolávají lidi, kteří se chtějí hádat ve flamech, ale jasně, umím si představit lidi, kterým to nebo ono prostředí nevyhovuje a znám jich z obou táborů asi stejně. Důvod, že by něco mělo být defaultní, je lichý. To ať mi nikdo nepovídá, že ten uživatel nakonec na něco neklikne a nebude mít možnost si tam doinstalovat stejně co chce. Zkoušet mě z takové otázky je irelevantní - o spekulacích netřeba přemýšlet. To bych celý život nedělal nic jinýho než že bych řešil většinu situací, které nikdy nenastanou. Kdybych rozhodoval já, neupřednosnil bych v případě openSUSE nic, vzhledem k tomu, co se tam vyvíjí a kolik je tam vývojářů a péče k oběma prostředím i ve srovnání s jinými distribucemi i vzhledem k tomu, že to tak už řadu let funguje. Pokud byh přesto musel z nějakého podivného důvodu rozhodovat o prostředí, nechal bych si vypracovat podrobnou analýzu počtu vývoje a přispěvatelů obou prostředí v komunitě openSUSE a taky studii o tom, kolik lidí přechází z jakého systému nebo distribuce na openSUSE a zda by přednastavení nějakého prostředí vedlo k nějakému celkovému zlepšení. Já ty analýzy nemám, takže když napíšu, že bych se rozhodl pro KDE 4.1 (u KDE 4.0 bych to dělal s těžkým srdcem a nevím jestli), kvůli tomu, že to "vypadá působivě a konkurenceschopně" k Vistám i vzhledem k Mac OS X a že se to přiblížilo v jednoduchosti i ke GNOME (oproti KDE 3.5), tak to berte s velkou rezervou a neznamená to, že to prostředí považuji za lepší, pouze jako lepší volbu pro většinu lidí v dané situaci. Ale opět: Je to irelevantní otázka už kvůli tomu, že se mi nepřísluší ji rozhodovat, a zlobím se na sebe, že jsem na ní vůbec odpovídal, protože nemám v ruce nic, čím bych to rozhodnutí mohl zodpovědně zdůvodnit.
    25.4.2008 20:48 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Nemluvím o používání prostředí, kdy člověk jem kliká v připravených panelech, ikonkách. Mluvím o ovladatelnosti a konfigurovatelnosti. Uvedu ti své osobní pohledy na věc jako názorný příklad:

    Představ si, že třeba chci otevřít soubor nějakou aplikací. Nechci defaultní, chci zvolit ze seznamu. V KDE se mi rozbalí seznam, jako K-menu a vyberu si aplikaci poklepáním na ikonku z menu. Můžu saozřejmě zadat i cestu a jméno souboru, ale to je přece tak otravné neefektivní a pomalé. A ještě musím vědět, kde daná aplikace leží. Jak to řeší GNOME? Otevře file-save dialog a najdi si aplikaci sám chlapče. To je výsměch.

    Chci změnit ikonu. V KDE se mi rozbalí seznam s přehledem ikon, roztříděný do kategorií. V GNOME opět file-save dialog, a najdi si ikony sám. Opět, výsměch uživateli....

    Tenhle přístup je partný všude. Neříkám, že je jedn špatný a jeden dobrý. říkám, že málokomu je jedno jestli dostane pohodlný seznam, nebo "najdi si sám". To snad ani nejde.
    Ilfirin avatar 25.4.2008 12:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Teď mě napadlo.. hlavní tahák oS 11 má být nové KDE4, takže by výchozí mělo být asi to.
    25.4.2008 13:10 stick | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    KDE4.0 nie je KDE4 :) celkom chapem snahu nedavat KDE4.0 ako default, kedze bude ako tak odladadene az koncom leta (KDE4.1)
    0118 999 881 999 119 725 3
    25.4.2008 13:25 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tak já nechápu snahu dávat v openSUSE jako výchozí cokoliv. KDE 4.0, 3.5.9 i GNOME mají své přednosti a slabiny.
    25.4.2008 14:22 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ano. Snaha dávat něco jako výchozí, (ať už v jakékoli podobě) je nesmyslná. Ale pokud se vývojáři rozhodnou, že něco by mělo defaultním být, asi by měli zvolit KDE. A tím nemyslím míru podpory, ale pořadí v menu :-)
    25.4.2008 15:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ať se vývojáři rozhodují jak chtějí, kdybych měl rozhovodat já, nechal bych to tak, jak je - podle abecedy nezaškrtnuté, takže nic nebude zvýhodněno. A lepší by bylo nějaké to kolečko s popisem a nějakým obrázkem.
    25.4.2008 19:23 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ano to by bylo nejlepší. Já bych tam ani kolečko nedával. Nechal bych to tak jak to je, třeba podle abecedy, ale měl by tam být detailní overview
    25.4.2008 13:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To je nesmysl. Pozornost je u všech prostředí srovnatelná. Předvolení KDE 4 by vedlo k možnému zklamání těch, kteří se moc nevyznají a třeba by jinak raději časem prověřenější řady prostředí.
    26.4.2008 10:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    hlavní tahák oS 11 má být nové KDE4
    Hlavni tahak OS XI ma byt KDE4? :–)
    25.4.2008 12:42 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Vyhody grafickeho instalatoru...tohle by byl pro Debian problem. Na druhou stranu, v Debianu se snad takovemu nesmyslne rovnostarstvi energie venovat nebude. Pouzivam KDE a je mi uplne jedno, ze vychozi je GNOME.
    25.4.2008 13:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Debian má pokud vím i volitelné instalační CD s KDE a jiné s XFCE.
    25.4.2008 13:38 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    jo, ale screenshoty kde/gnome tam budou pretahle pres aalib :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    25.4.2008 15:13 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    huh? vždyť pro debiánka je už nějaký ten pátek grafický instalátor.
    25.4.2008 17:19 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    no a? :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    ashen avatar 25.4.2008 13:05 ashen | blog: wheeeeeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tyhle afery o volbe vhodneho prostredi kazdeho jenom otravuji. Ja bych vsechny ty kdy a gnomy zakazala;o))
    Nvidia says no to free drivers, I say no to Nvidia
    25.4.2008 13:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Zcela vážně navrhuju, aby ty popisky pomalu rotovaly kolem dokola. Jen tak bude zaručena úplná rovnoprávnost. :-)
    25.4.2008 13:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To už by bylo moc na úkor přehlednosti a použitelnosti. A jak do toho klikat, když by se to hýbalo, to nevím. Mohla by to být nová hra "Chyť si své pracovní prostředí, které chceš nainstalovat". :)
    25.4.2008 17:38 juvi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    A chtelo by to alespon 3 otacky za s, aby to byl spravny adrenalin :-)
    Ilfirin avatar 25.4.2008 14:11 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    A nebo rovnou jako výchozí udělat random() :-)
    A aby nebylo tomu druhému ukřivděno, tak se nakonec výběr (včetně uživatelského :-) ) zreverzuje. Takže Gnomistovi KDE a KDEčkřovi Gnome. Tak nebude ani jedna strana ukřivděna a ovlivněna povrchními osobními preferencemi.
    Jsem to vymyslel :-)
    25.4.2008 15:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To, cos vymyslel, se mi nezamlouvá. :)
    25.4.2008 17:34 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To take neni ono, hlavne Evropane jsou zvykli koukat na obraz zleva doprava a pak az shora dolu. Takze jak zvolit, ktere prostredi bude prvni vlevo? A co smer rotace? Ten take da nejakou prioritu.
    25.4.2008 17:57 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Tohle se dá pěkně vyřešit řím návrhem s kolečkem. Vlevo nahoře nebude nic, v pravé horní části by bylo něco, v levé dolní a pak vpravo nebo dole horizontálně/vertikálně mezi těma dvěma třetí. :-) Takto by nebylo nic upřednostněno a nic upozaděno. ;)
    25.4.2008 19:40 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    No, zrovna ten navrh s koleckem opticky uprednostnuje KDE 4.0 :-)

    Ach jo, proc se opensuse stydi za svou preferenci KDE? Z pozorovani mi prijde, ze ho nejvice rozvijeji, tak at si ho daji jako default a GNOME daji mezi ostatni. Ne, ze bych KDE preferoval, ale kdyz vetsina vyvojaru jej preferuje, tak at se ho drzi a nedelaji tyhlety srandatanecky. I kdyz, treba je to skryta forma marketingu opensuse, co chvili se takhle pripomenout :-)
    25.4.2008 20:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Nepředpokládám, že ta diskuse startovala s marketingovým záměrem a nic na to ani neukazuje. To, že jsem o tom psal v komentáři na Rootu a autor zprávičky se toho chytl, protože to bylo ve stejném vláknš, kde komentoval on, je věc jiná. :-) A je tu ještě jedna věc: Pouhým předzaškrtnutím by se stejně asi nic moc nezměnilo v přístupu, pouze by zástupy lidí začali vykřikovat, jak je GNOME v openSUSE upozaděné - a to není pravda, to není žádné ořezávátko jako Kubuntu. :D Takže i kvůli tomu psychologickému efektu, kdy by dělali lidi neplatné závěry, je výhodnější předejít za sočasné situace přednastavené volbě.
    25.4.2008 14:12 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOFL. Ted jsem si poprskal monitor.

    Nejak mi dnesni situace, kdy jsou pod sebou, ale nic neni defaultni (clovek musi na neco kliknout, jinak nejde dat next) vyhovuje. Jinak jako KDE-ckari mi pripada, ze by tam melo byt KDE. openSUSE je stejne KDE-rulezz distribuce, a zajem o GNOME se zvedl spise pod dikatem Novellu. Ale jako velke plus povazuji, ze se venuji obema prostedim, takze si uzivatel muze vybrat. Tohle zadna jina distribuce ,pokud vim, takto plnohodnotne nenabizi.

    Nicmene, podle me KDE by melo byt na prvnim miste, nebo i primo defaultni volbou:

    1) Protoze to je pro openSUSE tradicni desktop 2) Protoze je i dnes neco propracovanejsi nez GNOME (podle me nejlepsi KDE, ze vsech dister) 3) Protoze prijde KDE4 a predpokladam ze penSUSE bude jeho tahounem.

    PS.: Problem nepovazuji za podstatny a preji si podporu obou prostredi, jak KDE, tak GNOME ktere jako user nesnasim. Plnohodnotny vyber je totiz velka vyhoda!
    25.4.2008 15:15 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    já bych se na to uživatele neptal, instalátor by nainstalil kde, gnome, fluxbox, twm a cojávím jaký wm a při přihlašování bych to taky nenechal na uživateli a náhodně volil při každém spuštění :)
    26.4.2008 20:14 Topy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    Ja bych to nechal jako kolecko a doprostred dal mobil na PT, aby se kazdy mohl zeptat, jak se ma rozhodnout.
    26.4.2008 21:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké prostředí bude nahoře při instalaci openSUSE?
    To by bylo úplně zbytečné, protože bych neporadil, sám nemám preferenci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.