V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Stejně by mě zajímalo co narozdíl od gtk to neumí.To není tak těžké zjistit. Ačkoliv Gtk nemusím a jeho API se mi zdá škaredé, tak na druhou stranu je to kompletní toolkit. To se o ETK rozhodně říct nedá :) Pokud bych já chtěl dělat GUI knihovnu nebo dokonce prostředí, tak zvolím určitě C++ a budu se snažit integrovat co nejvíc věcí (Myslím že toto zajistilo úspěch Qt - někteří jsou ochotní za tu knihovnu dokonce platit a neznám opravdu nikoho, kdo by chtěl platit třeba za Gtk)
Možno sa budem opakovať ale klasická otázka, čo tak namiesto pridávania vecí do plasmy vyhodiť KWidgetBlendAnimation?
K plasme: to aj niekto reálne používa? Teda ak nerátam veci ktoré sa bežne používajú ako systray (ktorý je aj tak rozhádzaný :D ), panel (ktorý vďaka ARGB rozhadzuje systray :D ), rýchly spúšťač (ktorý aj tak nefunguje :D ), pager (ktorý neumožňuje interakciu s taskbarom a pri presune okna inde sa zobrazuje náhľad len na ploche plasmoidu). Widgety na ploche keď ju bežný človek vidí pár sekúnd denne po zapnutí (vlastne odkedy používam hibernáciu tak ani to). A hlavne troška efektivity by nezaškodila, plytvanie priestorom je ako vždy enormné (ak porovnám kicker z KDE3).
Prepáčte, že som a budem otravný ale otravujem preto lebo vidím, že tu developerom z KDE nejde o to aby bolo použiteľné ale akurát aby to vyzeralo dobre.
Tiskni
Sdílej: