Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Reklama v rozhlase se musí mnohokrát opakovat, aby byla účinná, a to by ji dost prodražilo. Krom toho nelze během třicetivteřinového reklamního spotu vysvětlit obyčejnému uživateli počítače co to je webový prohlížeč a proč je lepší používat jiný.
To spíš ta celostránková reklama v novinách, která by člověka přiměla si jí přečíst, zamyslet se nad ní… Bohužel, celostránková (nebo půlstránková, to je jedno) reklama v některém z nejčtenějších českých deníků vyjde řádově na deseti- až statisíce korun, a to je částka, jejíž shromáždění během několika týdnů před vydáním Firefoxu 1.0 pokládám za nereálné.
Dobrá, řekněme že se rozhodneme koupit si třicet vteřin reklamního času v rádiu. Jak během nich vysvětlíte průměrnému Čechovi, že má používat webový prohlížeč Firefox, když takový člověk ani neví, co to webový prohlížeč je?
Dále: jedna reklama na Radiožurnálu před zprávami ve všední den vyjde na 21900 korun, za vámi odhadováných sto tisíc si můžete dovolit jednu reklamu denně v průběhu jednoho pracovního týdne. Ale aby reklama měla nějaký dopad, nestačí ji zopakovat pětkrát, musela by se pusit řekněme dvacetkrát během jednoho týdne, a kampaň by musela probíhat současně na několika frontách (tedy například i na internetu nebo v tisku, např. já rádio neposlouchám), jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.
Shrnuto: na pořádnou reklamní kampaň potřebujete odhadem milion a víc, jinak nebude mít účinek. To už je lepší opravdu zaplatit ty programátory…
Tiskni
Sdílej: